Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen, trouwdag, hapjes

03-08-2018 07:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vorige week zondag zijn wij 8 jaar getrouwd, en morgen willen wij deze vieren.
Maar ik wil heel graag afvallen, en ben nu volop op mijn eten aan het letten.
Voor het avond eten heb ik al besloten om mosselen te koken, iets wat wij beiden lekker vinden en wat tevens goed in mijn dieet past.
Alleen voor de 's avonds zou ik nog graag iets lekkers op tafel zetten.
Uiteraard heb ik zelf ook al wat op internet zitten zoeken, maar ik ben benieuwd of jullie ook ideeën hebben voor lekkere magere/gezonde hapjes.
Alle reacties Link kopieren
Komkommer plakjes gebruiken ipv toastjes. Dips maken voor wortel op basis van kwark /yoghurt ipv mayonaise.
Alle reacties Link kopieren
In de avond gewoon niks meer eten.

Je went er vanzelf aan.
Ik denk dat je er meer aan hebt om jezelf aan te leren dat je iets niet perse met lekker eten en hapjes hoeft te vieren. Je viert het samen? Maak er een leuk dagje uit voor 2 van, met tijd voor elkaar, en ga iets actiefs doen. Zonder uit eten en zo.
Alle reacties Link kopieren
Eten moet geen straf of beloning zijn.

Wanneer je 's avonds nog iets lekkers op tafel wilt zetten, dan moet je de rest van de dag minder eten zodat het in je dagtotaal past.

Of je kiest er voor dat het een speciale dag is en dat je daarom een ongezonde keuze maakt.

Bij een gezonde levensstijl past het om ook wel eens minder gezonde keuzes te maken of het sporten een keertje over te slaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Een week heeft zeven dagen.. En dan ga je over één dag zitten miepen.
hamerhaai schreef:
03-08-2018 08:14
Of je kiest er voor dat het een speciale dag is en dat je daarom een ongezonde keuze maakt.

Bij een gezonde levensstijl past het om ook wel eens minder gezonde keuzes te maken of het sporten een keertje over te slaan.


Dit. Er hoeft toch niet altijd gelijnd te worden? Je komt ook niet gelijk kilo’s aan van 1 x uit de band springen. De volgende dag(en) eet je weer gezond en normale porties.
Marana-- schreef:
03-08-2018 08:10
Ik denk dat je er meer aan hebt om jezelf aan te leren dat je iets niet perse met lekker eten en hapjes hoeft te vieren. Je viert het samen? Maak er een leuk dagje uit voor 2 van, met tijd voor elkaar, en ga iets actiefs doen. Zonder uit eten en zo.
Ik snap wel dat hapjes een soort koppeling hebben met gezelligheid, dat is mensen eigen.

Goed dat je dan voor gezonde hapjes wil kiezen TO!
Ik weet niet wat voor dieet je volgt. Als je op je koolhydraten let, zijn er weer hele andere dingen mogelijk dan wanneer je op bijvoorbeeld vetten of calorieën let.

Wat over het algemeen wel past:
Groenten snijden in 'frietjes' (wortel (zijn er ook in verschillende kleuren), komkommer, selderijtoestanden) en bijvoorbeeld snacktomaatjes, met een lekkere en gezonde dip. Zoals zelfgemaakte tzatziki of hummus.
Als je op koolhydraten let, zijn er genoeg opties als: plakjes komkommer met een beetje brie en wat kruiden, allerlei worst en hamsoorten, kaasjes (alleen niet met toastjes). Je kunt ook dingen maken als plakjes kipfilet (voor op brood) insmeren met magere philadelphia, wat bieslook erop en oprollen. Dezelfde soort rolletjes kun je maken met gerookte zalm.

Ongezouten, ongebrande noten zijn ook gezond en lekker ( Mits je er natuurlijk geen handen vol van naar binnen schept, want daar zitten aardig wat calorieën en vetten in)

Kortom: opties genoeg :)
Alle reacties Link kopieren
charimsha schreef:
03-08-2018 08:20
Ik snap wel dat hapjes een soort koppeling hebben met gezelligheid, dat is mensen eigen.

Goed dat je dan voor gezonde hapjes wil kiezen TO!
Ik weet niet wat voor dieet je volgt. Als je op je koolhydraten let, zijn er weer hele andere dingen mogelijk dan wanneer je op bijvoorbeeld vetten of calorieën let.

Wat over het algemeen wel past:
Groenten snijden in 'frietjes' (wortel (zijn er ook in verschillende kleuren), komkommer, selderijtoestanden) en bijvoorbeeld snacktomaatjes, met een lekkere en gezonde dip. Zoals zelfgemaakte tzatziki of hummus.
Als je op koolhydraten let, zijn er genoeg opties als: plakjes komkommer met een beetje brie en wat kruiden, allerlei worst en hamsoorten, kaasjes (alleen niet met toastjes). Je kunt ook dingen maken als plakjes kipfilet (voor op brood) insmeren met magere philadelphia, wat bieslook erop en oprollen. Dezelfde soort rolletjes kun je maken met gerookte zalm.

Ongezouten, ongebrande noten zijn ook gezond en lekker ( Mits je er natuurlijk geen handen vol van naar binnen schept, want daar zitten aardig wat calorieën en vetten in)

Kortom: opties genoeg :)
Dank je hier kan ik wel wat mee.
Vooral die kipfilet en zalm rolletjes lijken mij lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ben het er mee eens dat 1 dagje "zondigen" niet erg is.
Maar ik dacht wie weet zijn er ook lekkere hapjes, die ook nog eens gezond zijn.
Dingen wat niet in mij zelf zouden zijn opgekomen, zoals die kipfilet en zalm rolletjes.
Win win zou je denken :-D
En uiteraard vieren wij onze trouwdag niet alleen door te eten, wij gaan het vooral samen vieren ;-)
Grappig, man moet dan ook verplicht mee op dieet.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
03-08-2018 08:27
Grappig, man moet dan ook verplicht mee op dieet.
Nee, dat wil hij toevallig zelf ook.
Wat een gedoe zeg voor een 8-jarige trouwdag
Geroosterde kikkererwten vindt ik best lekker wegknagen.
[url]https://chickslovefood.com/recept/ ... -en-spicy/[/url]

Of zoete aardappelfrietjes uit de oven?
Ga gewoon die dag lekker uit eten en vergeet 1 dag je dieet. Als je overdag iets actiefs gaat doen (samen) dan verbrandt je dat wel weer. De volgende dag hou je dan gewoon 'n balansdag.
gizzmo-returns schreef:
03-08-2018 08:42
Wat een gedoe zeg voor een 8-jarige trouwdag
Ze had idd wellicht meer en betere reacties gehad als ze de hele aanleiding in haar OP had weggelaten. TO, dat is een tip voor een volgend topic, gewoon alleen vragen wat je wilt weten: wie weet er gezonde borrelhapjes/snacks? De rest van de info over je trouwdag en dat je aan het afvallen bent is onnodig en nodigt blijkbaar uit tot reacties waar je toch niets aan hebt..
TanteBedelia schreef:
03-08-2018 08:27
Grappig, man moet dan ook verplicht mee op dieet.
Ja, dat vond ik ook al sneu. Prima als je lijnt maar als je samen iets viert kun je 't niet maken om alleen maar komkommer en selderij op tafel te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sex hebben samen, goede manier om het te vieren, geen tijd im te snacken en je verbrand er een bult calorieën mee :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
En dan daarna of tussendoor deze eitjes omdat ze zo lekker zijn:

 Eieren gevuld met avocado

Gek op gevulde eitjes? Deze avocado-eieren zijn hier een bijzondere variatie op! En ook deze zullen je zeker smaken.

Ingrediënten:

5 eieren1 avocado2 el Griekse yoghurtbeetje citroensapbosuibieslookpeper en zoutpaprikapoeder

Bereiding:
Kook de eieren hard. Snijd de bosui en bieslook in kleine stukjes. Haal het vruchtvlees uit de avocado en meng dit samen met de Griekse yoghurt, het citroensap, de bosui en de bieslook goed door elkaar. Breng op smaak met zout en peper.

Laat de eieren na het koken goed afkoelen en halveer ze. Haal de bolletjes eigeel eruit en meng deze door het avocadomengsel. Doe het mengsel in een spuitzak en vul de lege holtes van de eitjes op. Garneer met wat bieslook en paprikapoeder.
Alle reacties Link kopieren
Mij is geleerd dat als je wil zondigen dat je dan voor iets moet gaan wat een 10 waard is. Zijn die rolletjes die je wil gaan maken voor jou een 10?
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
03-08-2018 08:47
Ze had idd wellicht meer en betere reacties gehad als ze de hele aanleiding in haar OP had weggelaten. TO, dat is een tip voor een volgend topic, gewoon alleen vragen wat je wilt weten: wie weet er gezonde borrelhapjes/snacks? De rest van de info over je trouwdag en dat je aan het afvallen bent is onnodig en nodigt blijkbaar uit tot reacties waar je toch niets aan hebt..
Ik vind het eigenlijk wel komisch om te lezen hoeveel mensen de tijd nemen om te reageren dat ze het onzin vinden om een trouwdag te vieren, of dat ze het zielig voor mijn man vinden dat hij mee moet lijnen (alsof hij dat zelf misschien ook wel zou willen)
Maar geen tips of ideeën kunnen plaatsen.
Ach ja, de volgende keer idd maar wat minder info en maar meteen de vraag stellen :biggrin:
Waarom mager?
Ik vind 't geen onzin om een trouwdag te vieren. Mijn ouders vierden dat elk jaar en elk jaar gingen we dus samen uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker envelop, bedankt voor het delen.

Dat is ook een goede tip benbits, maar dan zou ik toch eerst die rollertjes moeten proberen om te weten of ze een 10 waard zijn :-$
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-08-2018 09:09
Ik vind 't geen onzin om een trouwdag te vieren. Mijn ouders vierden dat elk jaar en elk jaar gingen we dus samen uit eten.
Ja doen wij ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven