Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: Ervaringen met Electro musculaire stimulatie?

03-08-2018 14:54 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er wordt gebruik gemaakt van elektrische stimulatie op de spier(en) zoals de buik en de billen. De stimulatie gebeurt door middel van elektroden die via een functioneel vest of band op een setje onderkleding worden aangebracht. Totaal worden 8 spiergroepen in 1 keer tegelijkertijd getraind waardoor 3 tot 4 uur trainen in 20 minuten kan worden gedaan.

Door het trainen met EMS worden meer spiervezels geactiveerd dan bij normale krachttraining. Je prestatievermogen wordt erhoogd, waardoor je fitheid op kortere tijd zicht-en voelbaar verbetert. Bovendien daalt je vetgehalte en gewicht, terwijl je spieren langzaam worden gevormd. Resultaat: Meer kracht, uithoudingsvermogen en een verbetering van je lichaamsvormen en probleemzones.

EMS training kan onder andere gebruikt worden binnen de revalidatie, (top)sport, als tijdsbesparing, voor werk en houding gerelateerde klachten en is perfect als aanvulling naast reguliere sport!


Ben aan het denken om het bovenstaande, in combinatie met fitness, te gaan doen.
Iemand ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Pas je je voeding dan ook aan? Want daar zul je toch ook op moeten letten.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
achterhaals en onzinnig
Ik heb ooit in een ver verleden zo'n apparaatje gehad en het werkt voor geen meter.

Het enige dat je ervan kan verwachten is dat je spieren hetzelfde reageren als bij mensen die spastisch zijn en laten we wel zijn, dat zijn geen gespierde topatleten, integendeel.
je moet maar hopen dat je geen verborgen hartprobleem hebt, dan kan je maar zo grote problemen krijgen
Alle reacties Link kopieren
alleen je bankrekening wordt er lichter van.

Bij gezonde mensen heeft dit absoluut geen meerwaarde.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaringen is dat afvallen alleen wil lukken wanneer je op je voeding let en zelf actief meer gaat bewegen (de voeding die je inneemt dus gaat verbranden).
Alle reacties Link kopieren
Ja, natuurlijk werkt dat! Kijk maar naar dit filmpje! :hyper:

https://www.youtube.com/watch?v=-alRK3amyNY
Alle reacties Link kopieren
O, is het zo'n Tell Sell ding......
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Jullie halen 2 dingen door elkaar volgens mij.. er is idd een apparaatje via tellsell te verkrijgen die niet werkt omdat er niet bij gesport wordt, en er is een sport waarbij je traint met een electro apparaat om onder begeleiding van een instructeur. Volgens mij wil to ervaringen over het laatste horen niet over het tellsellapparaatje.
Het is hetzelfde principe.
Alle reacties Link kopieren
Ooit een proefles gedaan. Moest zo’n nat pakje aan met elektroden. Daarna oefeningen, merkte ih begin niets van weerstand, dus de knop werd steeds hoger gedraaid. Na 20 min had ik niet het gevoel echt iets gedaan te hebben.
Ik vind het dus onzin, je kunt beter gewoon sporten. Als je wil afvallen is het idd een combi van vooral minder en gezonder eten en bewegen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Jawel; de EMS training die werkt is niet te vergelijken met het apparaatje van dr Ho.

Enkele maanden geleden zag je Chantal Janzen een training doen en het was erg zwaar. Maar ze is een sportief typje dus ze doorstond het prima. Ik weet niet of het voordelen heeft boven de gewone krachttraining. Ik denk dat het voordeel is dat je gewoon heel hard moet werken om de oefeningen te kunnen doen ondanks de enorme weerstanden. Dus geen zin is dan geen reden.

Een nadeel zal de prijs zijn. Ze moeten helpen met dat vest, het aansluiten, de regulatie van de stroom en dat kost allemaal geld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er worden elektroden aangesloten op antagonisten, bijvoorbeeld biceps en triceps, waardoor ze allebei tegenlijk samentrekken. Door die krachten is het heel moeilijk om een beweging uit te voeren; een halter van bijvoorbeeld een kilo voelt dan hetzelfde als zeven kilo.

En dat doen ze met diverse spiergroepen tegelijk dus het wordt een verschrikkelijke workout die wel lekker snel voorbij is. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
al zou je de allerzwaarste training doen dan verbrand je in 20 minuten nog altijd minder dan een matige training in een uur
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
03-08-2018 16:37
Jullie halen 2 dingen door elkaar volgens mij.. er is idd een apparaatje via tellsell te verkrijgen die niet werkt omdat er niet bij gesport wordt, en er is een sport waarbij je traint met een electro apparaat om onder begeleiding van een instructeur. Volgens mij wil to ervaringen over het laatste horen niet over het tellsellapparaatje.
Ik bedoel inderdaad NIET het tell-sell apparaatje, maar de training inclusief elektro apparaat :).
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-08-2018 17:47
al zou je de allerzwaarste training doen dan verbrand je in 20 minuten nog altijd minder dan een matige training in een uur
Een training van 20 minuten, met dit apparaat, zou gelijk staan aan 4 uur training.
Koe1 schreef:
03-08-2018 18:06
Een training van 20 minuten, met dit apparaat, zou gelijk staan aan 4 uur training.
onzin, maar elk jaar zijn er nieuwe methoden die dit claimen. Geldt ook voor bijv. fit 20 of andere concepten. Maar dan zou je in 20 minuten 2000 calorieen verbranden, dat red je nog niet eens in een marathon
de sport waarbij je het meest verbrand is wielrennen in de alpen. Maar dan verbrand je ook nooit 2000 calorieen per 20 minuten. 700 per uur hooguit en kijk maar eens goed naar renners in de alpen, het is topsport
Alle reacties Link kopieren
Koe1 schreef:
03-08-2018 18:06
Een training van 20 minuten, met dit apparaat, zou gelijk staan aan 4 uur training.
Welnee, ik had niet eens het idee dat ik iets gedaan had.
Oja, voordat ik die sessie deed werd ik eerst gemeten op één of ander “geavanceerd” apparaat. Stond dat ik 5 kg moest aankomen waarvan een deel vet. Ik heb een normaal BMI en vetpercentage, dus dat vond ik al vaag.
Ik zou op zoek gaan naar een vorm van beweging die je leuk vindt, dan hou je het ook vol.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat een paar maanden gedaan, maar ik viel weinig af en heel veel sterker werd ik er ook niet van. M'n portemonnee viel wel heel erg af!
Ik geloof best dat het kan werken, maar dat deed het bij mij niet, waarschijnlijk omdat ik vooral wilde afvallen maar helemaal niks aan m'n eetpatroon veranderde.
Nu ik vier keer per week naar een normale sportschool ga en heel goed, weinig en gezond eet, gaat m'n gewicht naar beneden en merk ik ook dat ik sterker word.
Mijn advies: zoek voor dat geld een goede sportschool en wat sessies met een personal trainer en leer jezelf goede gewoontes aan.
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven