Lijf & Lijn alle pijlers

Al 10 dagen ongesteld

04-08-2018 10:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede forumers,

Twee maanden geleden ben ik gestopt met de pil, omdat ik daar al ruim 8 jaar aan zat en er eigenlijk gewoon eens zonder wilde. Typisch genoeg na 2 weken ontpillen bleef tijdens gemeenschap het condoom in mij zitten, hij was eraf gegleden en was mijn partner al 'klaar' met de daad. Uit voorzorg toen direct een morning after pil genomen.

In de eerste maand (dus na de MAP) kreeg ik perfect na 28 dagen een periode van slechts 4 dagen, zoals ik altijd heb. Nu, weer een maand later, begon die dag ook weer na 28 dagen met wat krampen in mijn onderbuik. Ik gebruik een menstruatie cup dus weet precies hoeveel bloed ik verlies en dat was slechts wat bruine 'drap'. Echter, dat is nu al 10 dagen geleden en ik verlies nog steeds te veel om het met een inlegkruisje af te kunnen. Het is nooit het veel, maar soms is het bruiner, soms roder en het lijkt heel slijmerig, bijna alles kleeft aan elkaar.

Kan dit gebeuren na een morning after pil of moet ik toch maar eens advies bij de huisarts inwinnen?
Alle reacties Link kopieren
HA?
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet vertrouwt, ga je naar je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij komt dit door de warmte.
Dan is de menstruatie wel vaker anders.

Je kunt de assistente vragen om advies.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
04-08-2018 10:34
Als je het niet vertrouwt, ga je naar je huisarts.
Ik vind dat mensen hier wel erg snel naar hun huisarts gaan. Overleg eerst eens met de assistente. Die kan goed inschatten of een afspraak nodig is.
Gele_Suikerspin schreef:
04-08-2018 10:37
Ik vind dat mensen hier wel erg snel naar hun huisarts gaan. Overleg eerst eens met de assistente. Die kan goed inschatten of een afspraak nodig is.
Beter een keer teveel naar de huisarts dan een keer te weinig en dan einde oefening.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
04-08-2018 10:37
Ik vind dat mensen hier wel erg snel naar hun huisarts gaan. Overleg eerst eens met de assistente. Die kan goed inschatten of een afspraak nodig is.
Als ik mijn huisarts bel voor een afspraak kom ik ook bij de assistente terecht, en die vraagt dan ook door wat er aan de hand is en beoordeeld of een afspraak nodig is. Ik zou dus ook het advies geven: bel de huisarts. Daarbij komt ook nog dat een menstruatie langer dan een week als niet normaal wordt gezien en dan ook het advies bel de huisarts wordt gegeven.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
04-08-2018 10:34
Als je het niet vertrouwt, ga je naar je huisarts.
Die is natuurlijk op vakantie tot 10 augustus, en dan ben ik met vakantie.
dorkette schreef:
04-08-2018 11:49
Die is natuurlijk op vakantie tot 10 augustus, en dan ben ik met vakantie.
En er is geen vervanger? Vreemd.
Je lijf kan goed van slag zijn door het stoppen en al helemaal na een map.
Desalniettemin is het verstandig om je huisarts (of vervanger dus) even op te zoeken. Die kan je vast vertellen hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even naar de huisarts gaan... ik heb eerder iets vergelijkbaars gehad en toen moest er toch even ingegrepen worden. Gewoon gaan
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
04-08-2018 11:50
En er is geen vervanger? Vreemd.
Huisartsenpost alleen bij spoed
Alle reacties Link kopieren
het kan het weer zjn, het kan wennen zijn, er kan iets aan de hand zijn, dat is lastig te bepalen. Bel anders maandag de huisartsenpost even doe je verhaal en vraag of zij de noodzaak zien om langs te komen :)

Hier ben ik na weer beginnen met anticonceptie om de 2 weken 2 weken ongesteld nu sinds 2 maanden, lijven reageren soms raarrr.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Bij niet-dringende zaken is er toch ook een waarnemend huisarts?

Het zou niet raar zijn dat je lichaam van slag is door de naweeën van de MAP en in combinatie met deze temperaturen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
05-08-2018 00:17
Bij niet-dringende zaken is er toch ook een waarnemend huisarts?

Het zou niet raar zijn dat je lichaam van slag is door de naweeën van de MAP en in combinatie met deze temperaturen.
Nee bij ons niet, staat op de website dat je alleen voor dringende zaken met de huisartsenpost kunt bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven