Lijf & Lijn alle pijlers

Val niet af ondanks 1500kcal

09-08-2018 19:27 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ben een vrouw van 28 en geef borstvoeding.
Ik hou nu al een tijdje bij hoeveel calorieën ik per dag eet en dan kom ik uit op max 1500kcal.
De vraag is waarom val ik dan niet af? Aangezien er wordt aanbevolen (zeker voor vrouwen die borstvoeding geven) 2000 kcal binnen te krijgen.
Zou het kunnen komen door de pil? (Slik de cerazette) ik ben 15 kilo te zwaar dus zou echt graag willen afvallen :cry:
Wie heeft er een oplossing if de goude tip?
Alle reacties Link kopieren
Sporten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Heb je je calorie inname wel juist?

Geef eens een eetlijstje.
Alle reacties Link kopieren
Heb nog 2 kids van 2&4 telt dat ook als sport? :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is via een app van het voedingscentrum!
Alle reacties Link kopieren
ontzwangeren en zwangerschapskilo's kwijt raken kost tijd.

Om af te vallen is meer nodig dan alleen minder eten. Zorg in ieder geval dat je goed en voldoende eet zodat je kind de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt.

Verder is een goede nachtrust belangrijk, goede stressbeheersing ook. Allemaal dingen die een jonge moeder niet echt heeft.

Natuurlijk begrijp ik dat jij je kilo's kwijt wil, maar focus nu eerst op je nieuwe gezin en gezondheid.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je valt niet af omdat je minder calorieën verbruikt dan de 1500 calorieën die je inneemt.

Ik val pas af met maximaal 1200 calorieën, en dan een zielige paar ons per week.

Het is nu eenmaal voor iedereen anders. Je moet uitvinden wat voor jou werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook zo maar de baby is nu 7 maanden en wil er echt vanaf ziet er niet uit die zwembandjes enzo 8-.
Ik slaap inderdaad niet zo goed en stressig ben ik ook ... miss dat dat het probleem is
Alle reacties Link kopieren
Jolijn daar dacht ik inderdaad ook aan!! Ga dat maar eens proberen dan..
Hoe lang eet je al 1500kcal? Als je niet sport kan t best lang duren eer je resultaat ziet.

Dus: inderdaad erbij gaan sporten. Een combi van cardio en krachttraining. Als je meer spieren opbouwt blijft je langer in de verbrandingsstand en verbrand je dus meer calorieën. Dus niet alleen gaan hardlopen of crosstrainer, maar ook écht aan die apparaten gaan hangen.

Zelf was ik ook een kilo of 12 te zwaar na zwangerschap 1 en lekker eten en niets doen. Heb via mijn sportschool (een box school) een eet schema gehad (was wel afzien, 1200kcal in begin, wel veel eiwitten, groente en voldoende vetten). En icm daarmee twee tot drie x pw gaan sporten. Waaronder dus ook veel kracht. Ben nu 11 kilo kwijt en weer zwanger Haha. Kan ik nu weer dik worden ;)
Alle reacties Link kopieren
JRS90 schreef:
09-08-2018 19:29
Heb nog 2 kids van 2&4 telt dat ook als sport? :)
Als je echt af wil vallen: nee.

Dan moet je echt gaan sporten.
Alle reacties Link kopieren
Volledige borstvoeding kost zo'n 500 kcal per dag vind ik op internet. Dan heb je er dus nog zo'n 1000 over. Om je lichaam te laten functioneren heb je meer dan 1000 kcal per dag nodig. Je bent nu dus flink aan het crashen, ga eens meer eten!

Reken je BMR eens uit en tel daar dus 500 Kcal voor de borstvoeding bij op. Dan kom je vast rond of boven de 2000 KCal uit. Dan is 1500 kcal echt te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltjeik eet al vanaf het begin 1500 kcal.. miss moet ik idd meer spiermassa opbouwen eerlijk gezegd kan ik niet meer als 3 sit ups doen en kan me niet eens 1 keer opdrukken haha heel triest eigenlijk.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Dahlia nou ik val totaal niet af en dat vind ik juist zo raar want wat je zegt borstvoeding geven kost ook wat energie snaper ook helemaal niks van
Die 1500kcal zegt niet zoveel. Wat is je BMR? Misschien is je BMR wel 1400 en eet je dus nog steeds teveel om af te kunnen vallen. Dan zou het niet gek zijn dat er niets gebeurd! Ikzelf heb de overtuiging dat enkel aanpassing in de voeding voldoende is om af te vallen. Je doet imo dus toch iets verkeerd. Sporten is natuurlijk wel gezond! Oh los van de kilocalorieën alleen, is het ook belangrijk waaruit die dan bestaan. Zo zijn eiwitten inderdaad heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ben je gek!
Je bent echt ongezond bezig door een dieet te gaan volgen als je bv geeft! Niet alleen voor jezelf maar vooral voor je kind. Ga normaal gezond eten en lekker veel wandelen en fietsen met je kleine.
Been there, done that, got the T-shirt.
JRS90 schreef:
09-08-2018 19:30
Ja, het is via een app van het voedingscentrum!


Weeg je ook echt je porties of gok je '2 eetlepels aardappelen'? En vergeet je niet de boter op je brood en de olie waarin je bakt mee te tellen? Doe je '1 portie pindakaas' of heb je je boterham voor en na het smeren wel eens gewogen? (ik smeer zelf, ontdekte ik, al snel 2 porties ipv 1)
Vul je ook alles in wat je drinkt, en dan niet '1 glas' maar de werkelijke hoeveelheden?
Zelf vond ik MyFitnessPal overigens veel prettiger werken dan mijnvoedingscentrum, juist om die exacte hoeveelheden in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Shining star ik weet niet hoe ik dat kan bereken ben 1.60 en weeg 67 kilo en daar blijf ik ook op hangen.. wordt niet meer en niet minder
Alle reacties Link kopieren
En regel dat je 2 a 3x per week kan gaan sporten. Liefst rustig opbouwen met krachttraining. Goed voor de lijn, goed voor je slaap en tegen de stress.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Wat je doet is enorm slecht voor jezelf en voor je kindje. Je krijgt zo weinig calorieën binnen dat je lichaam in de 'overlevingsstand' staat en alle calorieën opslaat om je kindje te kunnen voeden en jouzelf overeind te houden. Ga in godsnaam naar een diëtist en laat je adviseren over gezond en verantwoord afvallen. Geen wonder dat je geen energie hebt voor situps. Roofbouw op je lichaam...
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
Apatura ja ik weet dat het slecht is maar 2 kilo per maand “mag”
Alle reacties Link kopieren
Marana ja vul het redelijk voldoende in maar soms vind ie iets niet en dan klik ik iets anders aan ik zaleven kijken naar die fitnessapp bedankt voor je tip!
Alle reacties Link kopieren
Sammo heb wel energie maar geen spieren.. denk niet dat mijn lichaam in overlevingsmodus is baby groeit ook top dus dat zal het niet zijn
JRS90 schreef:
09-08-2018 19:43
Shining star ik weet niet hoe ik dat kan bereken ben 1.60 en weeg 67 kilo en daar blijf ik ook op hangen.. wordt niet meer en niet minder
Ik weet niet hoe oud je bent maar dan ligt je BMR dichter naar de 1400kcal denk ik. Borstvoeding geven kost natuurlijk ook energie daar moet je idd wel rekening mee houden. Weeg je het eten? Aardappeltjes en rijst enzo kun je je best in vergissen als je dat op de gok op schept. Daarbij is het bv ook belangrijk dat je voldoende goede voedingsstoffen binnen krijgt zoals vette vis, groenten e.d. Je zult toch ergens meer energie binnen krijgen dan je verbrand...
Alle reacties Link kopieren
Iedereen super bedankt voor de snelle tips!! Ik ga het volgende doen:
- fitnessapp dowloaden om toch te kijken of ik 100% zeker goed de calorieën tel
- vaker/meer bewegen wandelen sit ups enz. Wat spieren opbouwen
- als dat niet werkt dan maar een dieetist inschakelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven