Lijf & Lijn alle pijlers

Borstvergroting: tips en ervaringen

12-08-2018 13:37 14 berichten
Al jaren speel ik met het idee een borstvergroting te laten doen. Na mijn zwangerschappen heb ik kleine, wat slappe borstjes (kleine B ) overgehouden met vooral weinig volume aan de bovenkant. Ik wil geen enorme vergroting, hooguit wil ik op een grotere B/ kleine C-cup uitkomen. Ik verwacht niet dat een lift nodig zal zijn omdat mijn borsten niet overdreven hangen aangezien ze daar te klein voor zijn.
Wie heeft er ervaringen met een borstvergroting? Ik ken overigens het borstenforum, maar ik vind daar weinig herkenning omdat ik slechts een bescheiden vergroting wens.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ervaring. Hetzelfde verhaal als jij. Ik heb mijn borsten 8 jaar geleden laten vergroten met druppelvormige implantaten op de spier. Nog steeds erg blij mee. Na al die jaren inmiddels een kilo of acht aangekomen, dus mijn C is nu een D. Maar nog steeds goed in verhouding.
De operatie is erg meegevallen en het herstel ook.
Jufjoke schreef:
12-08-2018 13:56
Ja, ervaring. Hetzelfde verhaal als jij. Ik heb mijn borsten 8 jaar geleden laten vergroten met druppelvormige implantaten op de spier. Nog steeds erg blij mee. Na al die jaren inmiddels een kilo of acht aangekomen, dus mijn C is nu een D. Maar nog steeds goed in verhouding.
De operatie is erg meegevallen en het herstel ook.
Heb je er geen last van dat je de prothesen voelt? Ik zou ook het liefst de prothesen op de spier geplaatst willen zien, een vriendin van mij heeft ze achter de spier en bij het aanspannen van de spieren vervormt de borst heel raar. Ik ben echter vrij mager. Ik zou je willen vragen waar je het hebt laten doen, maar ik weet niet of de klinieken op het forum genoemd mogen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn tegenwoordig echt heel kundig met dergelijke operaties. Kunnen echt heel mooi resultaat boeken! Maak eens een afspraak bij een kliniek om te kijken wat ze voor je kunnen doen, kun je daarna altijd nog bepalen of je het wilt. Meestal kan dat gewoon vrijblijvend. Hou er wel rekening mee dat herstel zwaar is, en niet altijd even leuk. Maar (ikzelf nu 5 weken na een borstlift, zonder extra vulling of dergelijke) het is het zeker waard, ik ben echt zielsgelukkig met mijn 'gerestaureerde' borsten haha
Wat fijn Lily, mooi om te lezen! Ik ben zelf al naar een kliniek geweest, maar de chirurg wilde mijn borsten flink opvullen: "de meeste vrouwen krijgen na een bescheiden borstvergroting spijt dat ze niet voor een maatje meer hebben gekozen".
Ik weet zeker dat ik geen enorme vergroting wil, het zou ook belachelijk bij mij staan.
Fijn dat jij geen opvulling nodig had, als ik ze alleen zou laten liften bleef er maar heel weinig over helaas.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
12-08-2018 14:14
Wat fijn Lily, mooi om te lezen! Ik ben zelf al naar een kliniek geweest, maar de chirurg wilde mijn borsten flink opvullen: "de meeste vrouwen krijgen na een bescheiden borstvergroting spijt dat ze niet voor een maatje meer hebben gekozen".
Ik weet zeker dat ik geen enorme vergroting wil, het zou ook belachelijk bij mij staan.
Fijn dat jij geen opvulling nodig had, als ik ze alleen zou laten liften bleef er maar heel weinig over helaas.
Als de chirurg denkt dat je wat extra steun nodig hebt in de vorm van siliconen zou ik dat zeker doen! Die chirurgen weten het beste wat het mooiste en wenselijke resultaat geeft. Qua herstel komt het ongeveer op hetzelfde neer, dus als je vragen hebt over de voorbereiding, operatie etc. let me know.
Hoe lang zijn je zwangerschappen geleden? Mijn ervaring is dat er tot jaren na je zwangerschap nog veel verandert in de vorm en volume van je borsten.
Zou een goede bh, evt met pushup niet een groot deel van je problemen oplossen?
lily20 schreef:
12-08-2018 14:26
Als de chirurg denkt dat je wat extra steun nodig hebt in de vorm van siliconen zou ik dat zeker doen! Die chirurgen weten het beste wat het mooiste en wenselijke resultaat geeft. Qua herstel komt het ongeveer op hetzelfde neer, dus als je vragen hebt over de voorbereiding, operatie etc. let me know.
Ik heb net jouw verhaal gelezen, wat goed van je dat het je gelukt is zoveel af te vallen! Ik hoop dat je snel de goede hulp gaat krijgen voor je wonden!
Ik ga nog een paar chirurgen bezoeken omdat ik echt geen grote borsten wil, ik vind dat ze niet passen bij mijn slanke lichaam. Ik vind mezelf wat te dun, maar ik ben altijd zo geweest en ik heb ook voor de zwangerschappen geen grote borsten gehad. Wat ik wel weet is dat je niet impulsief een kliniek moet kiezen, wat vooronderzoek is echt nodig!
MinkeDeWit schreef:
12-08-2018 14:32
Hoe lang zijn je zwangerschappen geleden? Mijn ervaring is dat er tot jaren na je zwangerschap nog veel verandert in de vorm en volume van je borsten.
Zou een goede bh, evt met pushup niet een groot deel van je problemen oplossen?

Mijn laatste zwangerschap is nu vijftien jaar geleden, dus best al een hele tijd. Als ik een push-up draag dan wordt het niet mooi omdat de bovenkant als het ware "leeg" is. Ik heb al heel veel bh's geprobeerd, maar ik blijf met die lege bovenpool zitten helaas...
Cecilie schreef:
12-08-2018 14:37
Mijn laatste zwangerschap is nu vijftien jaar geleden, dus best al een hele tijd. Als ik een push-up draag dan wordt het niet mooi omdat de bovenkant als het ware "leeg" is. Ik heb al heel veel bh's geprobeerd, maar ik blijf met die lege bovenpool zitten helaas...
Ben je in de veertig? Dan is het normaal dat je volume aan de bovenkant wat verdwijnt. Zwaartekracht, slappere huid en bindweefsel. Je borsten gaan meer vet en minder stevig klierweefsel bevatten.
MinkeDeWit schreef:
12-08-2018 14:40
Ben je in de veertig? Dan is het normaal dat je volume aan de bovenkant wat verdwijnt. Zwaartekracht, slappere huid en bindweefsel. Je borsten gaan meer vet en minder stevig klierweefsel bevatten.
Ja, klopt. Maar ik had het al meteen na mijn zwangerschappen, dus al eerder. Ik wil het gewoon wat mooier hebben en nu de kinderen groter zijn heb ik de gelegenheid er iets aan te laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
12-08-2018 14:02
Heb je er geen last van dat je de prothesen voelt? Ik zou ook het liefst de prothesen op de spier geplaatst willen zien, een vriendin van mij heeft ze achter de spier en bij het aanspannen van de spieren vervormt de borst heel raar. Ik ben echter vrij mager. Ik zou je willen vragen waar je het hebt laten doen, maar ik weet niet of de klinieken op het forum genoemd mogen worden.
Nee, ik voel de prothesen niet. Toen ik zelf ook nog iets magerder was, kon je alleen als ik beide armen omhoog stak, een klein randje zien zitten. Nu allang niet meer.
Ik ben naar een tamelijk bekende kliniek in Eindhoven geweest.
Jufjoke schreef:
12-08-2018 15:59
Nee, ik voel de prothesen niet. Toen ik zelf ook nog iets magerder was, kon je alleen als ik beide armen omhoog stak, een klein randje zien zitten. Nu allang niet meer.
Ik ben naar een tamelijk bekende kliniek in Eindhoven geweest.

Dank je wel Jufjoke, ik ga googelen!
Ik lees even mee. Zelfde verhaal als TO.
Echter heb ik wel nog wat medische risico’s, wat me dus meer twijfels oplevert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven