Lijf & Lijn alle pijlers

Borstverkleining, ervaringen

12-08-2018 21:16 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren vervloek ik mijn borsten. Met 14 jaar had ik al cup C. Ik heb inmiddels tientallen keren geroepen dat ik mijn borsten ga laten amputeren.
Ik word binnenkort 22 en overweeg het nog steeds.

Wie heeft ervaring en kan me meer vertellen? Bij welke kliniek is het gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Een cup c? Die hield ik over Na mijn verkleining. Ging van een G naar C. Kreeg het toen nog wel vergoed. Dat gebeurt nu ook niet meer zo snel.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gedaan.. inmiddels zo’n 6,5 jaar geleden.
Ik ging van een 80 F naar een 80C. Ik zou het zo weer doen.

Wel denk ik dat je, als je nog kinderen wil, je beter nog kan wachten. Het effect kan daar namelijk volledig door teniet gedaan worden.
Ik had in groep 8 al een D cup en had altijd last van mijn nek, schouders en hoofd. Bij mij is het overigens gewoon in het ziekenhuis gedaan en vergoed door de zorgverzekering.

Welke cupmaat heb je nu? En wat is de reden dat je het wil laten verkleinen? Is het puur cosmetisch of heb je ook fysieke klachten?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik.
8 jaar geleden inmiddels.
Op man en dochters na het beste ding wat me overkomen is.
Van een royale F naar een kleine C.
Toen ik na de operatie op mocht staan was het net of was ik een enorm gewicht in mijn nek kwijt, 1,5 kilo borstweefsel weg gesneden is ook niet niets....

Geen kliniek maar in het MCL Leeuwarden.

Ik ben alleen bang dat de zorgverzekeraars nu moeilijker doen dan toen.... ik had wel een machtiging nodig maar voldeed aan alle eisen die ze stelden voor een borstverkleining.

En bedenk dat je na een borstverkleining niet zo gemakkelijk borstvoeding kunt geven mocht dat nog aan de orde komen.

Succes!
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Geen dag spijt van gehad!
Alle reacties Link kopieren
Ruim 9 jaar geleden laten doen

Van e naar c

Mijn littekens gingen woekeren (heelde dus niet mooi maar kreeg grote littekens met breedte van soms wel 2cm, fel rood gekleurd)

Na vele jaren zijn littekens minder zichtbaar geworden, maar als ik op mijn rug lig nog steeds goed te zien

Ik ben niet super ijdel dus voor mij was dit geen mega probleem, maar fijn is anders

2e is dat ik hierdoor zeer waarschijnlijk geen borstvoeding kan geven. Daar dacht ik destijds luchtig over, maar dit vind ik sinds ik zwanger ben wel een serieus nadeel.

Ik heb het overigens in een academisch ziekenhuis laten doen onder leiding van topchirirg met veel ervaring. Dus ja, dat zegg ook niet alles. Ik vermoed dat dit overigens overal was gebeurd (dus ligt niet aan arts) en denk dT het bij mijn huid hoort om te gaan woekeren als erin gesneden wordt...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 21 jaar geleden gedaan van cup goed naar cup c. Ook vanwege rug en nekklachten. Kon daarna geen borstvoeding meer geven vanwege het verplaatsen van de tepels en tepelhoven. Nooit spijt gehad. Wel littekens en een ingetrokken tepel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven