Lijf & Lijn alle pijlers

Huidverzorging en afvallen boven de 40

14-08-2018 12:32 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 44 en merk steeds meer dat het verval in begint te treden. Wangen die invallen terwijl ik nog 8 kilo af moet vallen om überhaupt een gezond bmi te hebben dus ik houd mijn hart vast wat er nog voor ellende tevoorschijn komt 😖 Mijn huid wordt droger en kaaklijn en oogleden beginnen te verzakken. Ik weet dat er Afrikaanse kindertjes zijn met honger maar toch baal ik er wel van.

Ik herinner me nog de verbijstering van mijn moeder toen ze op een bepaalde manier zat en haar bovenarm als een kalkoenflap hing en dat als ze haar hoofd met haar hand ondersteunde de hele wang eruit zag als een rol perkament. Ik begreep er toen weinig van en was ik zo naïef om te denken dat alleen rimpels het probleem waren.
Maar nee het is de verzakking waar vadertje tijd mee aan komt zetten versierd met wat mooie pigmenvlekken.

Helaas ga ik nu dezelfde kant op en heb ik geen budget voor fillers/botox enzovoort.

Ik ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan. Accepteer je het of ga je er de strijd mee aan en wat is jullie huidverzorgingsregime. Heb je goede tips? Ik gebruik nu tretinoine 0.05 sinds een paar maanden en zonnebrandcrème iedere dag.

Vroeger vond ik het allemaal een beetje aanstellerig als mensen geen afscheid van hun jeugd konden nemen en dacht ik werk wat meer aan je gevoel voor humor en je vriendenkring. Maar ik had makkelijk praten want ik werd meestal beschouwd als mooi en dacht dat ik er wel doorheen zou rollen. Helaas pindakaas. En ik hou zelf niet eens van middelbare vrouwen die uit alle macht proberen er nog wat van te maken met te lang haar en teveel zelfbruiner maar wil er wel graag nog leuk uitzien en niet de aftakeling al aan alle kanten zien optreden voor mijn 45ste.
Zou graag wat tips horen hoe anderen het verval te lijf gaan ( of niet) en hoe je ermee omgaat dat mensen op een gegeven moment zeggen wat heeft die meid toch een goed innerlijk 😉
Probleem is dat het meer gaat kosten hoe groter het probleem is. Met een simpele Aldi creme kom je er niet. En als alles echt hangt, dan helpt enkel een chirurgische ingreep. Voor beetje verstrakking is een laser wel OK, maar een goede kost je ook al duizenden euro's. Fillers zijn goed voor wat opvulling (onder je ogen bij voorbeeld) maar ja, dat kost ook wel wat.

Dus kort gezegd: als je geen geld hebt is accepteren de enige optie.
Alle reacties Link kopieren
Ik haaaaat mijn kipfilets, vooral nadat de (18 jarige) sportinstructeur ongeïnteresseerd (aan een 46 jarig uitgezakt oud lijk) ging uitleggen dat dit apparaat wel heel goed was voor mijn kipfilets.
Ik zwem nu 2x per week en ik luister braaf een uur naar een Weight Watchers juf.
Alle reacties Link kopieren
Of dure cosmetische operaties.
Of accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
14-08-2018 12:46
Ik haaaaat mijn kipfilets, vooral nadat de (18 jarige) sportinstructeur ongeïnteresseerd (aan een 46 jarig uitgezakt oud lijk) ging uitleggen dat dit apparaat wel heel goed was voor mijn kipfilets.
Ik zwem nu 2x per week en ik luister braaf een uur naar een Weight Watchers juf.
Omg haha precies wat je wilt horen ja. Ben wel benieuwd of dat goede apparaat inderdaad enigzins geholpen heeft of ben je pas begonnen?
Alle reacties Link kopieren
49 hier, en ik doe niet aan accepteren :) Je bent al goed bezig met de tret en SPF, ik zou zeggen koop een goed vit C serum en misschien een acid voor erbij en dan heb je het belangrijkste wel gehad. Natuurlijk niet zo effectief als botox etc, maar altijd beter dan de boel maar gewoon op zijn beloop te laten.

Voor je lijf, sporten, krachttrainen doet echt een hoop. Bij mij hangt niets, maar ik train dan ook al een jaartje of 30, en daarnaast heb ik altijd opgelet met wat ik eet.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
14-08-2018 12:52
Of dure cosmetische operaties.
Of accepteren.
Dat is inderdaad de hele korte samenvatting maar helaas ga je niet direct van a naar b in zo'n proces en zoek ik meer naar mensen die zich herkennen in het feit dat je dingen los moet laten en hoe ze dat doen. De hele wereld die zich tussen a en b bevind dus. Maar bedankt voor de beknopte handleiding 😆
Alle reacties Link kopieren
Josjaa schreef:
14-08-2018 12:57
49 hier, en ik doe niet aan accepteren :) Je bent al goed bezig met de tret en SPF, ik zou zeggen koop een goed vit C serum en misschien een acid voor erbij en dan heb je het belangrijkste wel gehad. Natuurlijk niet zo effectief als botox etc, maar altijd beter dan de boel maar gewoon op zijn beloop te laten.

Voor je lijf, sporten, krachttrainen doet echt een hoop. Bij mij hangt niets, maar ik train dan ook al een jaartje of 30, en daarnaast heb ik altijd opgelet met wat ik eet.
Dank je 😊 gebruik inderdaad ook vitamine c serum en ga krachttraining weer oppakken 🤗 Nee ik wil het ook niet accepteren en eindigen met een kort pittig kapsel en een ketting met grote houten kralen en Afrikaanse djembé lessen maar wil ook weer niet te wanhopig vasthouden aan iets dat onvermijdelijk minder wordt.
Heb het een poos geaccepteerd.
Wel een paar jaar.
Was tot mijn 40e oid altijd gewend geraakt aan een gezegend uiterlijk.

Zalfjes etc helpen niet..
Op een gegeven moment ben ik alsnog met mijn ook niet al te grote budget naar faceland gestapt en nu laat ik wat botox behandelingen doen om de zoveel maanden, frons, kraaienpootjes en voorhoofd onlangs voor t eerst.
Zij zijn voordeliger en geen prut kliniek met geregeld acties.
Geld houd ik dan alvast apart door elke maand bv wat opzij te zetten.
Fillers zijn duurder maar zelf nooit gebruikt.

Daarnaast sinds nog niet zo lang eet ik totaal anders.
Superfoods zeg maar en mijn huid is hiermee stukken mooier geworden.
Kilo's vliegen er niet vanaf, nu zo'n 7 echter hoeft dat ook niet te snel.

Begrijp je heel goed en accepteren kun je doen maar bij mij bleef het irriteren.

Ben nu voor t eerst in jaren weer tevreden en het is een kwestie van je eetpatroon evt veranderen want weet niet hoe je eet en daarbij voldoende beweging met hier en daar een cosmetische ingreep waar je dan wel voor zou kunnen sparen steeds..
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
14-08-2018 13:03
Dank je 😊 gebruik inderdaad ook vitamine c serum en ga krachttraining weer oppakken 🤗 Nee ik wil het ook niet accepteren en eindigen met een kort pittig kapsel en een ketting met grote houten kralen en Afrikaanse djembé lessen
Want die hebben hun veroudering geaccepeteerd?
Alle reacties Link kopieren
Mijn idee; leid jezelf en anderen af met wat je wel leuk vind aan jezelf en zorg dus dat daar de nadruk op komt te liggen.

Niet blij met je armen, leg het accent op de benen/schouders/decollete je gaat trouwens sowieso nieuwe bh's nodig hebben als je afvalt dus let erop dat je de oude op tijd vervangt voor iets dat goed past.

experimenteer met make-up (kijk tutorials en leer jezelf nieuwe trucjes) oh en laat iemand van de bijenkorf eens goed naar je wenkbrauwen kijken.

mocht je een beetje budget hebben ga dan eens naar een echt goede kapper en doe daar iets nieuws, neem eens een kleurspoeling of wat babylights. Vraag de volgende keer aan je tandarts of bleken een optie is voor jou.

ohja, drogere huid; drink meer water en kokosolie kan ook helpen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Josjaa schreef:
14-08-2018 12:57
49 hier, en ik doe niet aan accepteren :) Je bent al goed bezig met de tret en SPF, ik zou zeggen koop een goed vit C serum en misschien een acid voor erbij en dan heb je het belangrijkste wel gehad.


Dat helpt toch voor geen meter joh!
Het is duur en je verbeeldt jezelf dat het werkt.
Het is eigenlijk net zoiets als kwakzalverij: een placebo effect.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
14-08-2018 13:25
Dat helpt toch voor geen meter joh!
Het is duur en je verbeeldt jezelf dat het werkt.
Het is eigenlijk net zoiets als kwakzalverij: een placebo effect.
Nee hoor, tret werkt wel degelijk. Helemaal niet duur trouwens, integendeel,. paar euro. Vit C serum kun je zelfs zelf maken als je je er in verdiept, maar The Ordinary bv kost vrijwel niets. en een spf ook niet. Ik hoef me niets te verbeelden, ik zie het in de spiegel.
Grappig hoe je t trouwens schrijft :-D

Kalkoen flap!

Zag bij sommige van mijn tantes de bekende hamsterwangen en vond dat altijd zo tja..oud.
Helaas zie ik sinds een poosje dat ik er ook aanleg voor heb.
Mijn nicht zei t laatst.. dat ik de wangen van tante Toos heb.
Nu zie ik het ook en voel soms aan mijn wang over de verzakking niet groter is geworden pff.

Fillers zou ik niet willen maar een andere behandeling opzich wel later.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook bij Faceland, voor mijn voorhoofd en frons. Met een actie voor 69 euro klaar. Ook laat ik mijn lippen opvullen daar, 1 ml dus het valt niet onwijs op. Verder doe ik aan bodypump. Ik word volgend jaar 40 en zie er nu nog heel goed uit, maar vrees vooral de overgang, dan schijnt het heel snel te gaan..
Alle reacties Link kopieren
Josjaa schreef:
14-08-2018 13:30
Nee hoor, tret werkt wel degelijk. Helemaal niet duur trouwens, integendeel,. paar euro. Vit C serum kun je zelfs zelf maken als je je er in verdiept, maar The Ordinary bv kost vrijwel niets. en een spf ook niet. Ik hoef me niets te verbeelden, ik zie het in de spiegel.
Bijna niemand kan objectief naar zichzelf kijken.
En in de omgeving zal iedereen je altijd een paar jaar jonger schatten dan je eigenlijke leeftijd, omdat men niet wil confronteren/een complimentje wil maken.

Mijn man heeft filmpjes gemaakt van mij en onze kleindochter, terwijl ik dat niet in de gaten had.
Nou, ik zag toen pas, dat ik gewoon een oma ben qua bewegen en uiterlijk.
Niet perse lelijk (ik verzorg mezelf wel degelijk) , maar echt een "vrouw op leeftijd."
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
14-08-2018 13:25
Dat helpt toch voor geen meter joh!
Het is duur en je verbeeldt jezelf dat het werkt.
Het is eigenlijk net zoiets als kwakzalverij: een placebo effect.
Of het een placebo effect is laat ik even in het midden maar ben wel benieuwd wat je er precies voor genoegen uithaalt om iemand die er het beste van probeert te maken met de beperkte middelen die ze heeft een rotgevoel te geven. Want je bewering is niet op onderzoek gebaseerd dan zou je namelijk weten dat van tretinoine bewezen is dat het wel degelijk effectief is. Misschien kun je daar zelf een topic over openen in psyche want ik zie een aantal berichtjes van jou voorbij komen waarin je puur uit bent op een discussie en negatieve energie en dat is niet waarom ik mijn topic geopend heb. Misschien kun je dan in je eigen topic werken aan deze nare trekjes. Gelukkig heb ik wél geleerd in de afgelopen 44 jaar energie verslindende mensen heel snel het gat van de ( digitale) deur te wijzen.. Houdoe
Crèmes gaan het verval niet tegenhouden, helaas.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
14-08-2018 13:42
Bijna niemand kan objectief naar zichzelf kijken.
En in de omgeving zal iedereen je altijd een paar jaar jonger schatten dan je eigenlijke leeftijd, omdat men niet wil confronteren/een complimentje wil maken.

Mijn man heeft filmpjes gemaakt van mij en onze kleindochter, terwijl ik dat niet in de gaten had.
Nou, ik zag toen pas, dat ik gewoon een oma ben qua bewegen en uiterlijk.
Niet perse lelijk (ik verzorg mezelf wel degelijk) , maar echt een "vrouw op leeftijd."
Wat jij wilt hoor, ik zit hier niet om jou te overtuigen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
14-08-2018 13:35
Ik kom ook bij Faceland, voor mijn voorhoofd en frons. Met een actie voor 69 euro klaar. Ook laat ik mijn lippen opvullen daar, 1 ml dus het valt niet onwijs op. Verder doe ik aan bodypump. Ik word volgend jaar 40 en zie er nu nog heel goed uit, maar vrees vooral de overgang, dan schijnt het heel snel te gaan..
Bij mij zijn rimpels het probleem niet ik weet dan eindelijk niet of botox dan zin heeft maar meer de verzakking van mijn kaaklijn Het valt overigens nog wel mee hoor maar je ziet wel een verschil met een paar jaar terug. Ik zal me er toch nog eens in verdiepen want het is best een fijn idee dat ik me gewoon nog een paar jaar gewoon goed over mezelf voel. Ik hoef er ook niet persé jong uit te zien maar gewoon goed voor mijn leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
14-08-2018 13:20
Mijn idee; leid jezelf en anderen af met wat je wel leuk vind aan jezelf en zorg dus dat daar de nadruk op komt te liggen.

Niet blij met je armen, leg het accent op de benen/schouders/decollete je gaat trouwens sowieso nieuwe bh's nodig hebben als je afvalt dus let erop dat je de oude op tijd vervangt voor iets dat goed past.

experimenteer met make-up (kijk tutorials en leer jezelf nieuwe trucjes) oh en laat iemand van de bijenkorf eens goed naar je wenkbrauwen kijken.

mocht je een beetje budget hebben ga dan eens naar een echt goede kapper en doe daar iets nieuws, neem eens een kleurspoeling of wat babylights. Vraag de volgende keer aan je tandarts of bleken een optie is voor jou.

ohja, drogere huid; drink meer water en kokosolie kan ook helpen
Dank je wel, ik ben niet blij met mijn hoofd dus zal eens op zoek gaan naar heeeeel opvallende schoenen 😉 Nee hoor zijn goede tips en ik leg inderdaad de nadruk op de dingen die ik wel mooi vind aan mezelf. Thanks
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
14-08-2018 13:49
Bij mij zijn rimpels het probleem niet ik weet dan eindelijk niet of botox dan zin heeft maar meer de verzakking van mijn kaaklijn Het valt overigens nog wel mee hoor maar je ziet wel een verschil met een paar jaar terug. Ik zal me er toch nog eens in verdiepen want het is best een fijn idee dat ik me gewoon nog een paar jaar gewoon goed over mezelf voel. Ik hoef er ook niet persé jong uit te zien maar gewoon goed voor mijn leeftijd.
Oh die verzakking heb ik ook ja, ben bang dat dat echt gelift moet worden in de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
14-08-2018 13:49
Bij mij zijn rimpels het probleem niet ik weet dan eindelijk niet of botox dan zin heeft maar meer de verzakking van mijn kaaklijn Het valt overigens nog wel mee hoor maar je ziet wel een verschil met een paar jaar terug. Ik zal me er toch nog eens in verdiepen want het is best een fijn idee dat ik me gewoon nog een paar jaar gewoon goed over mezelf voel. Ik hoef er ook niet persé jong uit te zien maar gewoon goed voor mijn leeftijd.
Wat wel helpt tegen een verzakking van de kaaklijn is een halslift operatie.
En je kampt met hetzelfde probleem als ik hoor: er niet perse jonger uit willen zien, maar wel "goed voor je leeftijd".
barbarab1001 schreef:
14-08-2018 13:49
Bij mij zijn rimpels het probleem niet ik weet dan eindelijk niet of botox dan zin heeft maar meer de verzakking van mijn kaaklijn Het valt overigens nog wel mee hoor maar je ziet wel een verschil met een paar jaar terug. Ik zal me er toch nog eens in verdiepen want het is best een fijn idee dat ik me gewoon nog een paar jaar gewoon goed over mezelf voel. Ik hoef er ook niet persé jong uit te zien maar gewoon goed voor mijn leeftijd.
die verzakking heb ik ook, zou op te lossen zijn met wat fillers. Ik vind ze ook heel lelijk. Ik denk dat ik over een jaar of wat wel voor de fillers ga. Heb al eens eerder een filler laten zetten overigens.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-08-2018 13:53
die verzakking heb ik ook, zou op te lossen zijn met wat fillers. Ik vind ze ook heel lelijk. Ik denk dat ik over een jaar of wat wel voor de fillers ga. Heb al eens eerder een filler laten zetten overigens.
Maar als je fillers daar neemt krijg je dan niet een ander gezicht? Het is nl verzakt, niet dat het volume er alleen uit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven