Lijf & Lijn alle pijlers

Kapper heeft m’n haarkleur verpest

18-08-2018 18:56 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen ben ik naar de kapper geweest om mijn uitgroei te laten kleuren.
Dit is helemaal mislukt, de uitgroei is nu veel donkerder dan de rest van mijn haar, echt heel lelijk.
De kapper heeft geprobeerd om het te herstellen maar dit is niet gelukt.

Uiteindelijk heb ik 3,5 uur bij de kapper gezeten en nu voor as dinsdag weer een afspraak gemaakt.

Weet iemand hoe ik voor die tijd kan proberen om de geverfde uitgroei lichter te krijgen? Ik heb weleens iets gelezen over antiroos shampoo, zou dit helpen?
Alle reacties Link kopieren
Niks aan doen.
Doe je haar eventueel in een staartje of een sjaaltje/hoedje op.
Head and shoulders schijnt goed te zijn, maar eigenlijk hoort jouw kapper je tegemoet te komen. Vervelend hoor. Je haar is toch je eye catcher.
He wat vervelend. Ga je altijd naar dezelfde kapper en heeft men dezelfde kleur gebruikt? Je kunt dan nog kleur verschil krijgen omdat een kleur kan vervagen door o.a. zonlicht . Ik laat ook om de zoveel tijd mijn uitgroei doen en dan kamt de kapper na het aanbrengen mijn haar nog even door zodat je geen harde lijn krijgt.
Met zelf knoeien zou ik wachten tot na dinsdag.

Zeg ik nu iets geks als ik vind dat die kapper dinsdag dan maar je hele haar opnieuw moet kleuren?
En dus niet alleen de uitgroei.

En dan desnoods de hele boel maar donkerder dan eigenlijk de bedoeling was.
Alle reacties Link kopieren
Head en Shoulders heb ik zelf gebruikt om een kleur te laten vervagen (die ik zelf erin had gedaan). De kleur is idd vager maar mijn haar is ook in slechte conditie, vergeleken met normaal. Droog, pluizig, beetje a la vogelverschrikker. Zou dat niet te snel gaan gebruiken, t is echt slecht voor je haar.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de 3e keer dat het bij deze kapper gekleurd is. De eerste 2 keer dekte de verf de grijze haren niet voldoende, vandaag hebben ze dus iets aangepast zodat het wel dezelfde kleur zou blijven maar meer grijsdekking.

Het was een stagiaire die de verf erin gezet heeft volgens mij. De kleur is wel met een andere kapper besproken.

Normaal gesproken kammen ze het bij mij ook op het laatst door mijn hele haar en laten het dan nog een kleine 10 min intrekken. Nu had ik dat ook afgesproken maar de stagiaire ging even met haar handen door mijn haar om het vervolgens uit te spoelen. Ik heb toen gevraagd of dit niet langer moest omdat dit altijd gebeurd maar kreeg als reactie dat dit zo voldoende was en het niet langer nodig was.

Verder heeft ze de verf op de uitgroei 40 min in laten trekken. Volgens mij was het eerder altijd 20 min en dan dus de laatste 10 min de verf nog even door de punten kammen. Weet iemand hoe lang gebruikelijk is?

Pff..baal er echt van, het ziet er echt niet uit. De uitgroei is om sommige plaatsen ook 10 cm donker en op andere plaatsen maar 4 cm.
Ben eigenlijk best wel boos dat ze een stagiair die blijkbaar totaal geen idee heeft waar ze mee bezig is dit zelfstandig laten doen.

Snap dat het niet verstandig is om zelf te gaan rommelen maar moet maandag wel naar m'n werk. Zit nu soort van met m'n handen in m'n haar o_o
Al wie maandag openlijk commentaar heeft vertel je dat het de schuld is van je kapper en geef je de naam.
Weten ze gelijk bij welke kapper ze niet hoeven te zijn.

Of je zet een petje op of doet een haarband in.
Alle reacties Link kopieren
Is het heel raar om mijn geld terug te vragen?
Of alleen laten herstellen?

Het gaat me niet zozeer om het geld maar ben gewoon boos en wil eigenlijk niet betalen voor iets wat ze verpest hebben. En daarnaast is 3 keer kleuren in 4 dagen hartstikke slecht voor mijn haar natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij Kruidvat verkopen ze haircolor remover. Dit werkt heel goed, maar is misschien niet handig als je dat op heel je haar toepast nu.
Het is niet schadelijk voor je haar, ik heb het onlangs gebruikt en ben super tevreden over het resultaat (wilde mijn eigen haarkleur terug)
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
18-08-2018 20:23
Is het heel raar om mijn geld terug te vragen?
Of alleen laten herstellen?

Het gaat me niet zozeer om het geld maar ben gewoon boos en wil eigenlijk niet betalen voor iets wat ze verpest hebben. En daarnaast is 3 keer kleuren in 4 dagen hartstikke slecht voor mijn haar natuurlijk.
Laten herstellen én geld terug lijkt me eigenlijk wel normaal in deze situatie. Jij heb er veel langer moeten zitten en moet dinsdag nogmaals.
Werd de stagiair wel regelmatig gecontroleerd door de kapper?
Zou in ieder geval eisen dat de kapper dit oplost en niet nogmaals laten frotten door de stagiair. Waarmee ik om stagiair geen schuld wil geven overigens, zo te lezen is zij ook maar aan haar lot overgelaten?
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
18-08-2018 20:27
Bij Kruidvat verkopen ze haircolor remover. Dit werkt heel goed, maar is misschien niet handig als je dat op heel je haar toepast nu.
Het is niet schadelijk voor je haar, ik heb het onlangs gebruikt en ben super tevreden over het resultaat (wilde mijn eigen haarkleur terug)
Bedankt voor de tip! Ga dinsdag aan de kapper vragen of ze het niet met zoiets lichter kunnen maken. Durf het nu niet zelf te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
18-08-2018 20:31
Laten herstellen én geld terug lijkt me eigenlijk wel normaal in deze situatie. Jij heb er veel langer moeten zitten en moet dinsdag nogmaals.
Werd de stagiair wel regelmatig gecontroleerd door de kapper?
Zou in ieder geval eisen dat de kapper dit oplost en niet nogmaals laten frotten door de stagiair. Waarmee ik om stagiair geen schuld wil geven overigens, zo te lezen is zij ook maar aan haar lot overgelaten?

Ja, lijkt mij eigenlijk ook wel. Ga het gewoon vragen, nee heb ik en ja kan ikkrijgen.
Ik wil inderdaad ook dat de kapper het oplost en neem geen genoegen met de stagiair. Zij kan er ook niets aan doen en is inderdaad aan haar lot overgelaten. Maar zij had wel achteraf even haar excuses aan kunnen bieden...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeggen Head and Shoulders Classic dus niet de latere varianten. En dan een middagje herhaaldelijk wassen. Maar ik zou dat alleen maar doen als je haar ondraaglijk donker is, want de kleur wordt gewoon een blekere variant van wat je had.

De laatste keer wassen moet gebeuren met je gewone favoriete shampoo en spoelen met hairconditioner; dat herstelt het droge effect van die shampoo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kappers passen vaak precies dezelfde methode toe. Het is de minst slechte manier.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook de verf (laten) verwijderen met een middel dat de verfmoleculen kleiner maakt zodat ze uit je haar gespoeld kunnen worden. Ook dat is niet erg invasief. Ik heb het ooit een keer gebruikt. Je moet daarna je haar weer opnieuw laten verven want het is niet erg mooi van kleur na de behandeling. De verf "pakt" daarna heel goed, dus je moet oppassen om niet weer met hetzelfde probleem te zitten als je klaar bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe lang de verf met grijsdekking normaal gesproken in moet werken bij kleuren van uitgroei?

Bedankt voor de tips! Ik ga het dinsdag allemaal overleggen. Hoop dat ze deze keer wel normaal reageren en met een oplossing komen.
Vraag om een plex en extra verzorgingsproducten voor de beschadiging van je haar door hun toedoen. Als ze een plexbehandeling hebben in de salon zou ik die gratis willen en de nabehandeling ook. Herstellen zou ik dus ook vragen maar geld terug alleen als ik er nooit weer heen zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
19-08-2018 10:41
Weet iemand hoe lang de verf met grijsdekking normaal gesproken in moet werken bij kleuren van uitgroei?

Bedankt voor de tips! Ik ga het dinsdag allemaal overleggen. Hoop dat ze deze keer wel normaal reageren en met een oplossing komen.
Bij mijn doen ze het altijd een half uur
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
21-08-2018 13:30
Bij mijn doen ze het altijd een half uur
\\Ik ben net naar de kapper geweest, doe ook vaak alleen de uitgroei, maar heb nu voor helemaal kleuren gekozen. Omdat de punten best verschoten waren door het vele zonlicht. Leek mij en ook de kapster niet zo heel mooi
Dus vandaar de hele kleuring, is erg mooi geworden
Alle reacties Link kopieren
Ben vanmiddag weer naar de kapper geweest.

Degene die het gedaan had, was een leerling. Ze heeft de verf in de uitgroei er 40 min in laten zitten i.p.v. 30 min en heeft dus niet de laatste 10 min doorgekamd in de punten.

Nu zat er niets anders op dan alles donker te maken. Wel iets lichter dan de uitgroei zodat het verschil niet te groot is.
Maar het is echt veel te donker nu en als je het weet en goed kijkt, is het nog steeds te zien.

Baal er echt zo van....

Hoop dat het door de zon nog wat lichter wordt. Anders over paar weken maar overwegen om paar highlights erin te doen ofzo. Als dat kan iig..

Het is echt de laatste keer dat ik bij deze kapper geweest ben, echt waardeloos!
retrostar schreef:
18-08-2018 22:13
Kappers passen vaak precies dezelfde methode toe. Het is de minst slechte manier.
Volgens wie?
puknijmegen schreef:
19-08-2018 10:41
Weet iemand hoe lang de verf met grijsdekking normaal gesproken in moet werken bij kleuren van uitgroei?

Bedankt voor de tips! Ik ga het dinsdag allemaal overleggen. Hoop dat ze deze keer wel normaal reageren en met een oplossing komen.
Niet kloten tot dinsdag want dan gaan ze jou de schuld geven.
puknijmegen schreef:
21-08-2018 17:35
Ben vanmiddag weer naar de kapper geweest.

Degene die het gedaan had, was een leerling. Ze heeft de verf in de uitgroei er 40 min in laten zitten i.p.v. 30 min en heeft dus niet de laatste 10 min doorgekamd in de punten.

Nu zat er niets anders op dan alles donker te maken. Wel iets lichter dan de uitgroei zodat het verschil niet te groot is.
Maar het is echt veel te donker nu en als je het weet en goed kijkt, is het nog steeds te zien.

Baal er echt zo van....

Hoop dat het door de zon nog wat lichter wordt. Anders over paar weken maar overwegen om paar highlights erin te doen ofzo. Als dat kan iig..

Het is echt de laatste keer dat ik bij deze kapper geweest ben, echt waardeloos!

Geld terug gekregen?
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
21-08-2018 17:35
Ben vanmiddag weer naar de kapper geweest.

Degene die het gedaan had, was een leerling. Ze heeft de verf in de uitgroei er 40 min in laten zitten i.p.v. 30 min en heeft dus niet de laatste 10 min doorgekamd in de punten.

Nu zat er niets anders op dan alles donker te maken. Wel iets lichter dan de uitgroei zodat het verschil niet te groot is.
Maar het is echt veel te donker nu en als je het weet en goed kijkt, is het nog steeds te zien.

Baal er echt zo van....

Hoop dat het door de zon nog wat lichter wordt. Anders over paar weken maar overwegen om paar highlights erin te doen ofzo. Als dat kan iig..

Het is echt de laatste keer dat ik bij deze kapper geweest ben, echt waardeloos!
Ik denk dat highlights er in laten zetten de juiste oplossing is, en dan beter bij een andere kapper want wat een prutsers zeg. Ik voel met je mee. Begin dit jaar hetzelfde verhaal gehad en gelukkig (notabene bij mij op de hoek) een goede kapster gevonden die mijn haar eerst in mijn eigen haarkleur heeft geverfd en daarna highlights er in heeft gezet. Het was een dag en nacht verschil en zijn was nog eens de helft goedkoper!

Sterkte ermee, want het is echt superrot dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven