Lijf & Lijn alle pijlers

Buikomtrek

23-08-2018 11:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Ben deze zomer aan het sporten en aan het afvallen. Het gaat best goed. Langzaam maar het is er ooit ook allemaal langzaam op gekomen.

Nu zie ik voor de spiegel wel resultaat. Vanaf de onrste ribben is het platter en vanuit de schaamstreek geldt hetzelfde. Alleen de omtrek ten hoogte van mij navel blijft nu al een hele tijd gelijk. Net alsof het vet dar van plan is het langst te blijven. Klopt dat?

Man 52, 91kg buikomtrek 92
Alle reacties Link kopieren
hoe lang ben je??
Alle reacties Link kopieren
Dat is voor ieder verschillend. Sommige mensen hebben van nature meer rond de middel zitten. Leeftijd, lengte, bouw, hebben allemaal invloed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ligt er ook aan hoe lang je bent. Iemand die bijna 2 meter is met deze omtrek en dit gewicht is niet veel te zwaar denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Benen trainen. Wat doe je aan sport en wat eet je zo al?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
2x buikomtrek mag niet groter zijn dan je lichaamslengte.

Buikvet is het slechtste soort lichaamsvet, en ook het lastigste om te verminderen. Het kost gewoon veel tijd. Ook kan je kijken of dat je je voedingspatroon kan veranderen, dus niet alleen minder te eten, maar ook wat je eet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Google zegt dat alles onder de 94 cm prima is. Tenzij je een heel kleine tengere man bent, lijkt me, maar dat zal niet met 91 kg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 180 train veel interval en plytechnisch Ook wel wat kracht en rekstok

Het gaat er vooral om dat ik weldegelijk afval maar de buikomtrek op navelhoogte nagenoeg (al een tijdje) gelijk blijft
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 180 train veel interval en plytechnisch Ook wel wat kracht en rekstok

Het gaat er vooral om dat ik weldegelijk afval maar de buikomtrek op navelhoogte nagenoeg (al een tijdje) gelijk blijft
Alle reacties Link kopieren
Barthilomeus schreef:
23-08-2018 12:33
Ik ben 180 train veel interval en plytechnisch Ook wel wat kracht en rekstok

Het gaat er vooral om dat ik weldegelijk afval maar de buikomtrek op navelhoogte nagenoeg (al een tijdje) gelijk blijft
bij 180 is de omvang inderdaad nog te veel.
Plaatselijk afvallen kan niet, gewoon echt nog meer kilo's kwijt.
Bij mannen zie je vet vaak hardnekkig op de buik blijven, bij vrouwen vaak op de heupen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker! Ik ga ook gewoon door met afvallen maar het viel me gewoon op dat mijn buik hetzelfde blijft. Ik wil naar 88 en deze winter niet boven de 90. Zal me nog wel een maand of wat kosten denk ik
Alle reacties Link kopieren
Vetpercentage omlaag halen, dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Squarts, goblet en front squats en veel kettelebell swings.

Wat eet je zoal? En vooral wat drink je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet gevarieerd, gezond, maar in de zomer drink ik wel. 's Winters drink ik weinig.

Mooie is dat als je vetpercentage berekend ik onder de 20% zit. Op weegschaal 25% dus ik gebruik deze niet als reeële cijfers maar gewoon om te kijken of het minder wordt. Zit nogal een foutenmarge in weegschaal en berekening volgens mij. Ik ben atletischer dan foto's van mannen met 25% vet maar onder de 20% zit Ik seeks ook niet. Kettle bell doe Ik ook al. Train best gevarieerd en wandel regelmatig. Dus zou natuurlijk moeten stoppen met drinken, maar zo achter het huis met wat visjes op de bbq lust ik er wel wat bij. En ik val wel af hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik train best veel en gevarieerd. Wordt ook wel sterker Val ook wel af. Ging me vooral om de omtrek op navelhoogte.

Ben wel een genieter dus ik drink wel. Stop wel eens een paar maand met drinken zo nu en dan.
viva-amber schreef:
23-08-2018 13:12
Squarts, goblet en front squats en veel kettelebell swings.

Wat eet je zoal? En vooral wat drink je?
Dit idd, wat je eet en drink is ook van groot belang als je wil afvallen.

Vet verliezen bij je buik is niet de meest makkelijke plek, met tijd geduld zal het wel lukken mits je ook gezond eet, niet te veel alcohol drinkt en blijft sporten.
Alle reacties Link kopieren
Is buikvet ‘ander’ vet????
Barthilomeus schreef:
23-08-2018 15:28
Is buikvet ‘ander’ vet????
https://www.gezondheidsnet.nl/platte-bu ... een-buikje
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook gevarieerd vandaag pizza, morgen patat met mayo en dan hamburgers met bacon en wit brood. Ik drink elke dag verschillende smooties voor de vitamine.

Kortom jouw algemene antwoord zegt helemaal niets over je eetpatroon.
Je kunt namelijk gevarieerd verkeerd eten.

Maar goed je ontwijkende antwoord lijkt het mij dat je niet toe bent aan het aanpakken van je eetpatroon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oh nou voorbarige conclusie. Frituur nooit , veel fruit en groente, zuivel. Gematigd met pasta. Geen aardappelen, roggebrood. 2 keer wat vlees in de week verder vis of geen van beide.

Drink wel graag een speciaalbiertje
Alle reacties Link kopieren
Barthilomeus schreef:
23-08-2018 13:56
Ik train best veel en gevarieerd. Wordt ook wel sterker Val ook wel af. Ging me vooral om de omtrek op navelhoogte.

Ben wel een genieter dus ik drink wel. Stop wel eens een paar maand met drinken zo nu en dan.
Abs are made in the kitchen. Sorry. Ik snap dat je (soms) alcohol wilt drinken, maar als je de inname van loze calorieen zoals die uit alcohol beperkt houdt en verder uitdoktert wat de beste verhouding is tussen proteine, vet en koolhydraten ga je wel echt meer resultaat boeken. Het is toch zonde, al dat trainen anders?
Alle reacties Link kopieren
Barthilomeus schreef:
23-08-2018 17:13
Oh nou voorbarige conclusie. Frituur nooit , veel fruit en groente, zuivel. Gematigd met pasta. Geen aardappelen, roggebrood. 2 keer wat vlees in de week verder vis of geen van beide.

Drink wel graag een speciaalbiertje
ok, snap het. Maar toch slim om te kijken hoe veel calorieen je uit alcohol binnenkrijgt?
Alle reacties Link kopieren
Fruit wordt overschat mbt gezondheid. Wat fruit is prima maar veel niet. Eet je wel genoeg eiwitten?

Eet je brood?

Wat drink je wanneer je geen bier drinkt?

Wat heb je vandaag gegeten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dan drink ik water of thee, ochtend koffie. Roggebrood,kwark eet ik wel.

Maar mensen, ik val nu ook al af. Tekenen al iets lijntjes af op mijn buik ( net onder de borst. Niet verder vertellen hè
Blijft gek, op je 52e, als al je mooiste jaren achter je liggen, ga je proberen mooi te worden.

Da's toch de verkeerde volgorde.

Gespierd en lenig richting de kist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven