Lijf & Lijn alle pijlers

Voeten ineens een maat groter?

25-08-2018 22:56 22 berichten
Ik heb altijd maat 38 gehad totdat ik een jaar geleden steunzolen kreeg i.v.m doorgezakte voet, sindsdien steeds vaker 39 nodig.
Ik merkte aan het begin van de zomer dat mijn Vans die ik 2 jaar geleden heb gekocht ineens te klein waren omdat ik er zonder steunzolen voor tegenaan zat met m'n grote teen.
Vandaag had ik mijn wandelschoenen van Lowa aan die ik nog geen jaar geleden heb gekocht en die leken ook ineens aan de kleine kant, niet dat ik er voor tegenaan zit maar wel minder ruimte voor. Die schoenen waren vorig jaar echt een rib uit m'n lijf maar ik dacht daar doe ik jaren mee dus het is de investering wel waard. Baal echt enorm.

Kan het dat je voeten zo snel een maat groeien of is het gewoon een kwestie van nieuwe steunzolen omdat die ik nu heb niet genoeg steun bieden?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik flink afviel had ik kleinere schoenen nodig.
Ben je misschien iets aangekomen?
In vergelijking met vorig jaar nauwelijks.
Door het doorzakken van je voorvoet wordt je voet langer inderdaad. Steunzool kan dat weer een beetje compenseren maar ik weet niet of dat alles oplost.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds m’n 35ste ook opeens dat mijn voeten een maat gegroeid lijken. Dus blijkbaar kan het. Ben jij ook ongeveer van die leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook doorgezakte voeten en een maat groter. Bij mij was mijn zwangerschap de oorzaak van het doorzakken.
Ik moet binnenkort weer een afspraak plannen bij mijn podotherapeut en dan zal ik het eens voorleggen en eens na laten kijken of ze echt te klein zijn nu.
En ja ik ben 30+ dus wie weet...
Hetismogelijk schreef:
25-08-2018 23:53
Hier ook doorgezakte voeten en een maat groter. Bij mij was mijn zwangerschap de oorzaak van het doorzakken.
Same here. :cry:
Het kan door de steunzolen komen. Ze nemen toch plaats in.

Of hou je iets vocht vast door het warme weer de afgelopen weken.

Heb je in Lowa's ook je steunzolen nodig? Meestal geven die schoenen al steun genoeg aan de voet.
In mijn Lowa's kan ik in principe zonder steunzolen, tenminste de keren dat ik dat gedaan heb geen last gehad, maar als ik echt de hele dag aan de wandel ben dan gebruik ik ze het liefst gewoon wel.
Vocht vasthouden zou kunnen maar of dat zo'n verschil maakt.
Alle reacties Link kopieren
Door die steunzolen heb je toch een maat groter nodig?

En voeten kunnen inderdaad groter worden naarmate je ouder wordt. Het klopt niet als iemand van 40 nog dezelfde schoenmaat heeft als toen ze 20 was.
Mijn voeten zijn een maat gegroeid door een zwangerschap. Sommige vrouwen hebben dat. Mijn zus begon bij maat 41 en na 3 kinderen heeft ze 42,5 :-|
Hier ook doorgezakte voeten na zwangerschappen. Voordat ik zwanger werd droeg ik een kleine maat 37. Na drie zwangerschappen is dat een beste 38 geworden.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde probleem. Trok van de week na weken op slippers en sandalen mijn gympen weer aan en ze lijken echt veel te klein. Normaal kon ik uren wandelen op die gympen, nu kreeg ik na een half uur dragen al of er een kaasschaaf overheen ging.
Alle reacties Link kopieren
Kan diverse oorzaken hebben. Als ik een schoen een poos niet gedragen heb dan voelt hij na een week ook altijd heel anders doordat ik hem afgewend ben. Soms doet hij meteen pijn en soms juist niet terwijl hij eerst wel pijn deed. Het ligt er ook aan wat je verwachtte. Andere factoren zijn de gladheid van je voet, de dikte van je sokken, de gladheid van de binnenzool, zwelling door de buitentemperatuur, je bloedsomloop.

Dat je je tenen voelt tegen de voorkant hoeft niet te komen doordat je ineens een overmaat aan groeihormoon hebt gekregen, maar het kan ook komen omdat je middenvoet of wreef meer gezwollen is, meer plaats nodig heeft en dus het bovenmateriaal van je schoen naar achteren trekt (want het moet uit de lengte of de breedte komen).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
26-08-2018 07:08
Hier ook doorgezakte voeten na zwangerschappen. Voordat ik zwanger werd droeg ik een kleine maat 37. Na drie zwangerschappen is dat een beste 38 geworden.
Een beste 38? Een 39 min of gewoon 39.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
26-08-2018 09:06
Zelfde probleem. Trok van de week na weken op slippers en sandalen mijn gympen weer aan en ze lijken echt veel te klein. Normaal kon ik uren wandelen op die gympen, nu kreeg ik na een half uur dragen al of er een kaasschaaf overheen ging.
Zullen je voeten sneller groter worden van slippers/sandalen? Dit omdat ze minder steun geven en daardoor je voet sneller doorzakt?
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
26-08-2018 10:26
Zullen je voeten sneller groter worden van slippers/sandalen? Dit omdat ze minder steun geven en daardoor je voet sneller doorzakt?
Ik heb werkelijk geen idee. Maar ik lees dus meer vrouwen die ineens grotere voeten hebben hier. Zeker niet blij mee.
Heb toen het zo warm was 4-5 weken non stop op m'n Birkenstocks rondgelopen en het lijkt me sterk dat daardoor mijn voeten groter zijn geworden aangezien die Birkenstocks nog steeds passen terwijl ik die juist een maat kleiner had gekocht vorig jaar omdat ze groot uitvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem nu meestal maat 40 terwijl ik 15 jaar terug maat 39 had.
Heb last van langere tenen denk ik :P
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
26-08-2018 15:29
Ik neem nu meestal maat 40 terwijl ik 15 jaar terug maat 39 had.
Heb last van langere tenen denk ik :P
:HA:
Inderdaad met mijn in-, door- en uitgezakte voeten heb ik ook steeds een maat groter nodig. Heb eigenlijk 39 maar kijk nu steeds vaker bij 40. Wel even op letten, steunzolen nemen ook ruimte in. Maar bij echt goed aangemeten steunzooltjes, die dunne en smalle dingetjes zit ik soms ook wel weer op 39. De steunzooltjes nemen enorm op en vormen de voeten dan weer redelijk goed, waardoor soms ook 39 weer prima past. Maar dat voeten groter worden door het dragen van steunzolen en je hierdoor een grotere schoenmaat nodig hebt, dat heb ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven