Lijf & Lijn alle pijlers

Sporten en trage schildklier

31-08-2018 20:56 9 berichten
Ik zit er aan te denken om te gaan sporten om met name af te vallen en mijn uithoudingsvermogen wat te verbeteren. Ik zat er aan te denken om naar de sportschool te gaan maar ik weet niet of dat wel slim is aangezien mijn schildklier op het moment wat aan het schommelen is waardoor ik periodes erg moe ben en echt geen puf meer heb. Moet over 2 weken weer bloed prikken en hopelijk kan ik dan opnieuw ingesteld worden.

Maar ik loop een beetje vast met wat ik dan wel zou kunnen gaan doen en waar ik m'n tijden zelf in kan delen. Ik hou van zwemmen maar ik zie mezelf niet iedere week naar het zwembad gaan in de winter en het zwembad is altijd erg druk qua baantjes zwemmers (en vriendinnen groepjes die er een theekransje houden en dus maar wat rond dobberen) waardoor je niet lekker baantjes kan trekken, op de tijdstippen dat ik kan. Ben om die reden gestopt paar jaar geleden . Voor mijn werk fiets ik best wel wat kilometers per dag.

Ik vraag me af wat andere mensen allemaal voor sporten doen terwijl ze een trage schildklier hebben. Wellicht haal ik daar wat inspiratie uit.
ga een sport doen die je leuk vindt. als is het curling. om af te vallen kan je beter minder eten want sporten zet amper zoden aan de dijk
Alle reacties Link kopieren
Als je goed ingesteld bent, is je schildklier ook niet meer te langzaam. Dus je kan alle sporten doen doe je wilt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Te voet winkelen en je boodschappen doen is meestal al genoeg lichaamsbeweging.

Op dagen waarop je alles al in huis hebt ga je een kwartier flink wat trappen lopen, squatten o.i.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik weet precies wat je bedoelt, ondanks goed ingesteld te zijn, hou ik ook 'schommelingen' in energieniveau. Het gaat een beetje op en neer, ook bij min of meer kloppende bloedwaardes.

Wat voor mij werkt, is thuis sporten met dvd's / online trainingen.
Zoek eens op youtube er staan ook echt wel goede trainingen op, zelfs complete workout dvd's.

Ik heb inmiddels een heel bibliotheek en hoewel ik mij wel redelijk aan een schema houd, heb ik voor alle trainingen een alternatief (korter of minder intensief) als ik net in mijn mindere periodes ben. Denk aan kracht, cardio maar ook gewoon Yoga of Pilates (heel goed ivm zuurstof naar je spieren bij vaak voorkomende bloedarmoede bij schildklierproblemen....). Je zou ook met het laatste kunnen beginnen en dan langzaam opbouwen en kijken wat je wel of niet leuk vindt.

Voor mij werkt dit omdat ik niet van verplichtingen houd of van sporten in groepsverband.

Maar als jij dat wel leuk vindt, zou je iets soortgelijks kunnen doen bij de sportschool met groepslessen of met individueel trainen en dan pas je je programma aan, afhankelijk van jouw 'kunnen' op die dag.

Sterkte!
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Je moet iets zoeken dat je echt leuk vind, dan is de energie schommelingen ook niet zo heel erg. En uit sporten schijn je ook weer energie te halen.
Ik zelf ben ook nog niet goed ingesteld. Ik doe yoga. Soms heb ik idd geen puf, maar daar zet ik me overheen, want ik vind het wel echt heel leuk
Ik heb een tijdje in de ochtend yoga gedaan voordat ik naar m'n werk ging naar niet volgehouden. Zal eens op YouTube gaan kijken wat er allemaal te vinden is.

Fijn dat mensen het herkennen. Mijn werk vraagt ook veel energie en dat gaat prima maar op sommige dagen ben ik dan zo gesloopt dat sporten er niet in zit.
Nou ja mijn reactie is niet geplaatst. Maar ik heb t ook, heel herkenbaar. Ik ben in een half jaar van te traag naar te snel naar te traag gegaan. Ben zo moe, slap en gewrichtspijn.
Sporten is voor mij nu echt geen goed idee. Vind t ook zonde van geld voor een abbo. Ik ben dus maar wat meer gaan wandelen, soms maar een kwartiertje extra. Ik werk 3 dagen pw in de huishouding dus bewegen doe ik dan sowieso. En daarna idd te moe om nog iets extras te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wacht die twee weken even af en maak dan een afspraak met een personal trainer bij de sportschool

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven