Lijf & Lijn alle pijlers

Calorie-lage maaltijden/drankjes

08-09-2018 14:38 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die willen afvallen of al bezig zijn door middel van het tellen van calorieën.

Ik ga na mijn vakantie afvallen en op de calorieën letten die in eten en drinken zitten.
Via dit topic wil ik te weten komen wat nou allemaal vrij laag in calorieën is.
En zo met mij misschien nog wel meer anderen die hier dan iets tussen zien staan waarvan ze misschien wel niet verwachten dat er zo weinig in zit.

Zelf dronk ik al veel Ice Tea Green wat laag in calorieën is, nu op vakantie heb ik Aquarius Zero gezien (1 calorie per 100 ml).

Dus heb jij nog een lekker gerecht/maaltijd/drankje wat laag in calorieën is en waarvan je het recept wilt delen?! Post hem hier!!
Richt je op voedzame producten ipv kcal en leer water te drinken. Al die frisdrank is onnodig en duur.
Geen frisdrank of lightdrinks maar gewoon water en thee zonder suiker drinken?
Lillybit schreef:
08-09-2018 15:58
Geen frisdrank of lightdrinks maar gewoon water en thee zonder suiker drinken?
En als je dat nou echt niet lekker vindt? Dat bestaat namelijk. Ik vind thee echt, echt niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
ik lust ook geen thee, en water vind ik ook vies. Helaas drink ik altijd te weinig want ja veel lust ik niet. Ik drink meestal ijsthee pak van 0,59 cent in 1 a 2 dagen dat was het wel haha . Melk lust ik wel haha
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens goed op de verpakking want de ice tea die ik ken barst van de suikers.
Alle reacties Link kopieren
eten/water-met-een-smaakje/list_message ... 7#23195627

in dit topic staan wat ideeën over het op smaak brengen van water met fruit/groente/kruiden. Calorie-arm dus.

Daarnaast zijn veel groentes/salades heel calorie-arm, maar als je alleen dat eet, dan krijg je natuurlijk niet genoeg voedingsstoffen binnen. Moet je veel afvallen?
Anders is eerst minder snoepen/calorierijk drinken en wat meer bewegen misschien al genoeg
Later is nu
Stamp.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
08-09-2018 17:24
Stamp.
?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je water nou niet lusten? Het smaakt NERGENS naar. :huh:
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog op calorieën lette keek ik regelmatig op de site van het voedingscentrum. Er staan daar veel recepten en als je zoekt op balansdag ook veel relatief magere en gezonde.

Je vraag is wel erg breed. Op koffie/thee en (fruit)water na zitten er in bijna elk drinken wel wat cal behalve in light en zero dranken. Ikzelf heb geen problemen met zero dranken maar sommige mensen hebben daar andere overwegingen in.

Verkijk je niet alleen in de calorieën. Een rijstwafel bevat er maar weinig maar ook weinig voedingsstoffen en je moet er veel van eten wil je vol zitten.
Schrap niet alle olie/boter en andere vetten want die heb je ook gewoon nodig. En hou het gezond en realistisch. Heb je erover nagedacht hoeveel cal. je per dag minimaal/maximaal wil nemen? Staat dat ook in verhouding met je huidige gewicht en de hoeveelheid die je kwijt wil?

De diëtiste zit meen ik weer in het basispakket voor een paar uur per jaar. Daar zou je nog contact mee op kunnen nemen ter ondersteuning.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Water,koffie zwart of met magere/halfvolle melk,magere/halfvolle melk,thee zonder suiker,zero dranken met mate
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 20:22
6.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je een crash dieet wil gaan doen, erg onverstandig. Als je alleen je drinken aan wil pakken prima, maar het plaatje is wel groter dan dat.
De dietist wordt vergoed vanuit de basisverzekering en die kan je helpen om echt op een rij te zetten wat voor JOU de beste manier is om af te vallen. Voor de één is dat enkel drinken aanpakken, voor een ander zit het probleem juist bij de avondmaaltijd, of tussendoortjes, of juist te weinig (voedzaam) eten, etc.
IBIopviva schreef:
08-09-2018 17:29
?
Stamppot. Erg laag in calorieën. Het is lekker en geeft je een verzadigd gevoel.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
08-09-2018 17:30
Hoe kun je water nou niet lusten? Het smaakt NERGENS naar. :huh:
Dat is vaak ook het probleem, mensen zijn teveel gewend aan drinken dat wèl ergens naar smaakt. Dan is zonder smaak vies.
Don't cry, buy a bag and move on.
watdachtjehiervan schreef:
08-09-2018 18:00
Stamppot. Erg laag in calorieën. Het is lekker en geeft je een verzadigd gevoel.
Serieus?
Ik zou eerder naar voedingstoffen kijken dan naar calorieen alleen.
Maakt keuzes die nut hebben.
Alle reacties Link kopieren
Omelet: zelf maak ik het graag met veel groente
Alle reacties Link kopieren
Water, groene thee zonder suiker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
08-09-2018 18:00
Stamppot. Erg laag in calorieën. Het is lekker en geeft je een verzadigd gevoel.
Valt me elke keer weer tegen hoeveel kcal er in gekookte aardappelen zitten. En vooral: hoe snel je aan 100 gr zit
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
08-09-2018 18:55
Dat is vaak ook het probleem, mensen zijn teveel gewend aan drinken dat wèl ergens naar smaakt. Dan is zonder smaak vies.
Tja.. Ik vind dat altijd zo vreemd. Als je écht wil afvallen lijkt me het een kleine opoffering. Tenminste, dat vond ik.
Alle reacties Link kopieren
Smaken verschillen en dus ook of je wel of niet van water houdt. Zo gek is dat toch niet? Voor jou is het een kleine opoffering, een ander krijgt het niet door z'n keel. Ik vind het heerlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop verschillende reacties...

Ik vraag niet naar een maaltijd dat bijv slechts 5 calorieen bevat, maar bijv een hamburger bij de mac van 800 kcal vergelijken met een maaltijdje thuis van bijv 400 kcal zo kijk ik ernaar.
Dus nee ik wil geen crash dieet doen, maar gewoon op de calorieën letten, want het verbaasd je soms hoeveel kcal je binnen krijgt op een dag als je er niet naar kijkt

Water drink ik al zat en dit topic is ook bedoeld voor inspiratie voor anderen.

Het idee van het omeletje met groente etc is bijvoorbeeld wat ik bedoel, zelf maak ik dit ook regelmatig, paar garnaaltjes erin of gerookte kipfilet, hmm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven