Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo en zon

15-09-2018 14:56 32 berichten
Hallo!

Gisteravond heb ik mijn eerste tattoo laten zetten.

Nou woont mijn vriend dus op zonnig Kreta en zit ik dus met een probleem.
In verband met luchten had ik een jurkje aangetrokken. Nu zit ik te wachten tot hij klaar is met werken. Uiteraard zit ik nu met het probleem dat als we naar huis gaan dat ik 30 min door de zon moet.
(Vanochtend was de zon nog niet op, vandaar het ondoordachte plan van jurk.)

Niet goed over nagedacht. Iemand tips hoe ik het toch kan beschermen tegen de zon voor die 30 min?

Alvast bedankt ^^.
Alle reacties Link kopieren
Afdekken is de enige oplossing in dit stadium dat zou ook als advies gelden voor de zonnebank. Het is een schaafwond pas na 2-3 weken is het hersteld en na 2 maanden helemaal. Dus iets aantrekken of toch even 30 min een verband.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waar zit de tattoo? Enigzins handig om t weten voordat er een vestje wordt aangeraden voor een tattoo op je kuit.

Hoe heb je dat vanochtend gedaan? Gisterenavond een tattoo laten zetten, ik neem aan dat je niet al sinds gisterenavond in de zaak zit?
viva-amber schreef:
15-09-2018 15:00
Afdekken is de enige oplossing in dit stadium dat zou ook als advies gelden voor de zonnebank.
Yes, maar ik wil wel een verantwoorde manier van afdekken, want hij zit op mijn enkel en de jurk tot mijn knieën :frusty:
Pergamon schreef:
15-09-2018 15:02
Waar zit de tattoo? Enigzins handig om t weten voordat er een vestje wordt aangeraden voor een tattoo op je kuit.

Hoe heb je dat vanochtend gedaan? Gisterenavond een tattoo laten zetten, ik neem aan dat je niet al sinds gisterenavond in de zaak zit?
Vanochtend was de zon nog niet op haha. Vandaar. Enkel inderdaad. Beetje dom dit.
Alle reacties Link kopieren
Nosleckcin schreef:
15-09-2018 15:02
Yes, maar ik wil wel een verantwoorde manier van afdekken, want hij zit op mijn enkel en de jurk tot mijn knieën :frusty:
Een hoge sok. Liefst zwart (neemt de meeste zon op). Aluminiumfolie om je enkel. Verband om je enkel doen. Voor een tattoo op je enkel zijn toch talloze mogelijkheden?
Alle reacties Link kopieren
Zit er een apotheek in de buurt dan haal je daar toch even een verbandje of koop een legging bij een kleding winkel dan wel probeer het grootste deel in de schaduw te lopen. Dunnen linnen of katoenen broek dan wel maxirok heb je de komende weken dus sowieso nodig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pergamon schreef:
15-09-2018 15:04
Een hoge sok. Liefst zwart (neemt de meeste zon op). Aluminiumfolie om je enkel. Verband om je enkel doen. Voor een tattoo op je enkel zijn toch talloze mogelijkheden?
Ja, maar ik lees dus overal dat dat niet mag, geen idee of ik het voor zo'n korte tijd wel even kan toepassen.
viva-amber schreef:
15-09-2018 15:06
Zit er een apotheek in de buurt dan haal je daar toch even een verbandje of koop een legging bij een kleding winkel dan wel probeer het grootste deel in de schaduw te lopen. Dunnen linnen of katoenen broek dan wel maxirok heb je de komende weken dus sowieso nodig.
Verband heb ik hier wel liggen Ja. Dan toch maar even erop wagen voor dat stukje.
Pergamon schreef:
15-09-2018 15:04
Een hoge sok. Liefst zwart (neemt de meeste zon op). Aluminiumfolie om je enkel. Verband om je enkel doen. Voor een tattoo op je enkel zijn toch talloze mogelijkheden?
Ik zou geen sok om verse tattoo doen, blijft lekker plakken met dat wondvocht en blijven (bij katoenen sok) allemaal pluis achter. Anders vershoudfolie ertussen, dan kan het wel.
Alle reacties Link kopieren
Nosleckcin schreef:
15-09-2018 15:07
Ja, maar ik lees dus overal dat dat niet mag, geen idee of ik het voor zo'n korte tijd wel even kan toepassen.
Liever iets onorthodoxer afdekken dan in de volle Griekse zon, lijkt mij? Bel anders gewoon even de tattoo-zaak op.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn maar 30 min...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Thuis-in-eigen-huis schreef:
15-09-2018 15:08
Ik zou geen sok om verse tattoo doen, blijft lekker plakken met dat wondvocht en blijven (bij katoenen sok) allemaal pluis achter. Anders vershoudfolie ertussen, dan kan het wel.
Sorry, ik ging er vanuit dat dat folie er nog om heen zat inderdaad!
viva-amber schreef:
15-09-2018 15:10
Het zijn maar 30 min...
Ik neem liever geen risico's.
vaseline er op (niet te zuinig) afdekken met plastic zakje en sok er over.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
15-09-2018 15:13
vaseline er op (niet te zuinig) afdekken met plastic zakje en sok er over.
Vaseline sluit het volledig af en helpt niet bij de genezing, een plastic zak en sok zorgen ervoor dat je gaat zweten en het gaat schuren. Beter kan je bepathen gebruiken of iets vergelijkbaars en daarover huishoudfolie wikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom tijdens een zon vakantie een tattoo laten zetten?

Lijkt mij geen handige combinatie.....
Protego schreef:
15-09-2018 16:23
Vaseline sluit het volledig af en helpt niet bij de genezing, een plastic zak en sok zorgen ervoor dat je gaat zweten en het gaat schuren. Beter kan je bepathen gebruiken of iets vergelijkbaars en daarover huishoudfolie wikkelen.
Het ging om tijdelijk (30 minuten) door de zon te lopen.......
Je kan geen oplossing verzinnen voor het afdekken van je enkel? Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
15-09-2018 16:26
Het ging om tijdelijk (30 minuten) door de zon te lopen.......
Dan nog is 30 minuten schuren in een sok is funest voor je tatoeage.
Pergamon schreef:
15-09-2018 15:04
Een hoge sok. Liefst zwart (neemt de meeste zon op). Aluminiumfolie om je enkel. Verband om je enkel doen. Voor een tattoo op je enkel zijn toch talloze mogelijkheden?
Aluminiumfolie? Je bedoelt plastic huishoudfolie neem ik aan? Daar worden tattoos normaal gesproken mee ingepakt. En daar dan gewoon een sok eroverheen. Of een stuk panty ofzo.
Ik zou wachten tot je lief klaar is met werken, en hem even om een verbandje sturen. Blijf jij even lekker in de kroeg wachten :idee:
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-09-2018 17:11
Aluminiumfolie? Je bedoelt plastic huishoudfolie neem ik aan? Daar worden tattoos normaal gesproken mee ingepakt. En daar dan gewoon een sok eroverheen. Of een stuk panty ofzo.
Nee, ik dacht huishoudfolie, goed vaseline, en dan een stukje folie afknippen op formaat tattoo en dat goed stevig (en met glimmende kant naar buiten, en zo dat het glad blijft, zeg maar) vast-tapen. Weet je zeker dat er geen zon bij komt ;-)
Pergamon schreef:
15-09-2018 17:13
Nee, ik dacht huishoudfolie, goed vaseline, en dan een stukje folie afknippen op formaat tattoo en dat goed stevig (en met glimmende kant naar buiten, en zo dat het glad blijft, zeg maar) vast-tapen. Weet je zeker dat er geen zon bij komt ;-)
Wordt dat niet onwijs warm dan? :O
(Je bedoelt toch van die zilverfolie waar je de kip inrolt voor ‘ie in de over gaat?)
Alle reacties Link kopieren
Geen vaseline. Gewoon even een katoenen sjaaltje er om binden en voor de komende tijd iets structureels bedenken.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven