Lijf & Lijn alle pijlers

Plotselinge haar op je kin

16-09-2018 12:00 18 berichten
Hiernaast staat een artikel ‘Zo komt die plotselinge haar op je kin’. Als je het artikel leest wordt dat mysterie echter helemaal niet opgelost. Dat de haren er überhaupt komen vind ik niet zo raar, maar waarom bemerk je ze pas als ze 2 cm lang zijn?!
Gelukkig heb ik ze nog niet op mijn kin, maar wel eens een stugge snorhaar die recht naar voren prikt en waar ik dan door man of kind op gewezen moet worden. Dat terwijl ik toch regelmatig check, heel eigenaardig.
Iemand die weet hoe dat kan? Zit die haar er echt in een nacht, of heb je hem dan gewoon eerst twee weken over het hoofd gezien?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb het ook gelezen en het komt gewoon omdat niet elke haar sterk genoeg is om makkelijk naar buiten te breken en ook niet alle haren groeien recht naar voren.

Het kan dus zijn dat de haar onderhuids al een stuk is gegroeid en dan pas eindelijk naar buiten breekt. Dan komt binnen de kortste keren de rest van die haar bloot te liggen. Kijk maar eens op je benen daar heb je heel vaak dat je onderhuids al een redelijk lange haar ziet maar die is nog niet door de huid heengebroken. En dan ineens...heb je daar een haar van 2 cm.
Alle reacties Link kopieren
Ze liggen ook vaak plat zolang ze nog niet zo lang zijn. En met aan je gezicht zitten gaan ze dan omhoog staan. Die stugge zou heel goed kunnen wat hierboven staat.
Hier precies dit.
Op mijn kin, en dan haar wat normaal op mijn hoofd groeit, dus zwart, dik, glanzend en met een pijpekrul als je niet oplet.
Ene dag zit er niks, andere dag twee cm lang.
Altijd 4 haren die elkaar afwisselen en dan altijd op precies dezelfde plek weer terugkomen maar dan random wanneer.
Soms allevier tegelijk, soms twee, dan weer maanden geen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja zo irritant dit! Heb zelfs éven overwogen on het artikeltje in de lees meer aan te klikken, dat zegt wel wat. Blij dat jij me de moeite bespaart Minke.
Ik heb sinds een paar jaar soms ineens een haar op mijn kin, zo lang dat man hem met de hand kan verwijderen. En omdat het altijd op een qua ongewenst haar ongelegen moment is (meestal als we ergens goed in het zonnetje staan bij een bruiloft ofzo) doet hij dat dan ook. Maar dan heb ik echt 1 of 2 dagen daarvoor nog uitgebreid gecheckt op dit soort narigheden. Onbegrijpelijk!
The owls are not what they seem
Ik zie nooit onderhuids haren groeien op mijn benen. Maar ook bij mijn bovenlip is het gek. De rest wat er zit is donzig, en dan plopt er ineens zo’n lange tussendoor. Gek genoeg ook altijd op dezelfde plek, boven mijn linker mondhoek.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nooit ingegroeide haren, van die haren die je met een pincet eruit wilt pulken en als je dat doet heb je ineens een lange haar.

Soms zit er nog een heeeeeeeeeeeeeel dun vliesje huid over de haar heen, dus dan zie je de hele haar al liggen en hoef je maar even met je nagel eroverheen te gaan en hij ligt al open
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 12:06
Nou ik heb het ook gelezen en het komt gewoon omdat niet elke haar sterk genoeg is om makkelijk naar buiten te breken en ook niet alle haren groeien recht naar voren.

Het kan dus zijn dat de haar onderhuids al een stuk is gegroeid en dan pas eindelijk naar buiten breekt. Dan komt binnen de kortste keren de rest van die haar bloot te liggen. Kijk maar eens op je benen daar heb je heel vaak dat je onderhuids al een redelijk lange haar ziet maar die is nog niet door de huid heengebroken. En dan ineens...heb je daar een haar van 2 cm.
Wat?

Dat heb ik nog nooit gezien. En ik ben zowat doorschijnend wit ( aderen zie je soms).
Ik heb altijd een pincet bij me voor dit soort dingen. Ik wax mijn bovenlip regelmatig, dus daar is het niet voor nodig en heb gelukkig nog geen zwerfharen. Maar mijn moeder heb ik regelmatig uit de brand geholpen.

Pincet + spiegel in je tas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook 2 van die haartjes. Een op mn voorhoofd en een in mn wenkbrauw. Opeens zijn ze dr en ook opeens 2/3cm ofzo. Gelukkig zijn ze blond, dus meestal ben ik de eerste die ze ziet.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze op de rechterkant wel en aan de linkerkant niks, zo raar. Je kan ze meestal wel voelen met je vinger. Dan voel je opeens zo’n stugge haar.

Ik kijk elke dag in de vergrootspiegel om ze weg te halen. Soms zijn ze heel erg blond en soms juist donker. Heel irritant die dingen.
Nitflex schreef:
16-09-2018 12:26
Ik heb altijd een pincet bij me voor dit soort dingen. Ik wax mijn bovenlip regelmatig, dus daar is het niet voor nodig en heb gelukkig nog geen zwerfharen. Maar mijn moeder heb ik regelmatig uit de brand geholpen.

Pincet + spiegel in je tas!
Ja, sinds een jaar of drie heb ik inderdaad altijd een pincet mee. Toen zat ik in een extern overleg en ineens voelde ik een stugge haar. In de pauze op het toilet heb ik lang staan pielen om hem eruit te krijgen, met als resultaat een gekrulde haar in een rode bovenlip. Heel genant, dus na de afspraak ben ik direct naar de drogist gereden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig vanmorgen de mijne weggehaald. Onder mijn kin op mijn hals. Bij mij voelt het meestal als een puistje en dat voelde ik gisteren en dacht er vanmorgen ineens aan en ja hoor 1 cm dikke zwarte haar.
Ik heb er ook af en toe een. Soms zijn ze blond en dan weer bruin. Als ik er een zie trek ik de haar er meteen uit met mijn pincet.

Mijn moeder heeft het erger en die heeft zo'n scheerapparaatje voor het gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Wat een iewww... topic
Maar wel jammer dat ik dat zelf niet heb. Wel vlooi ik mijn man altijd, ik zorg ervoor dat hij keurig oor en snorhaar vrij is.
Ook pukkels en meeeters zijn een geliefde bezigheid. :biggrin:
Ja en?
Ik heb zo’n haar op mijn wang, gelukkig ligt ie plat, dus zie je hem niet zo snel.

Wat ik ook gek vind zijn wenkbrauwharen nu ik ouder wordt lijken ze ook langer te worden, mijn vriend heeft van die lichte hele stuge haren tussen zijn wenkbrauwen en laatst zag ik er ook één bij mijzelf :O dat wil ik niet hoor!! waarom zou dat nou weer zijn?!
snoopylynn schreef:
16-09-2018 13:21
Wat een iewww... topic
Maar wel jammer dat ik dat zelf niet heb. Wel vlooi ik mijn man altijd, ik zorg ervoor dat hij keurig oor en snorhaar vrij is.
Ook pukkels en meeeters zijn een geliefde bezigheid. :biggrin:
Waarom wil je haar op je kin?? Om een bezigheid te hebben? :bonk:
Ze doen in dat artikel alsof haren 2cm op een dag groeien maar dat klopt natuurlijk niet ;)
Die haren vielen eerst niet op of zaten nog onder wat dode huidschilfers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven