Lijf & Lijn alle pijlers

Stoppen met de pil? Ervaringen?

20-09-2018 10:12 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om na 14 jaar te stoppen met de pil! Ik wil eens kijken wat het met mijn lichaam doet en of mijn vage klagen verdwijnen. Ik ben al jaren non-stop vermoeid, dun haar, kom onverklaarbaar gewicht aan en daarnaast een libido van 0,0 het grootendeels van de tijd. Op dit moment heb ik geen relatie en ben ik ook niet aan het daten dus ik denk dat dit een geschikt moment is om eens te stoppen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wat heeft het met jouw lichaam gedaan? Wat heb jij als negatief en positief ervaren?

Ik ben de pil overigens gaan slikken omdat ik, zoals het gros van de meiden rond de 15, te veel last had van mijn menstruatie en ik het wilde regeleni.v.m. vakantie enz.
Prc hetzelfde hier
Rond 17 18 jaar begonnen wegens erge buikpijn tijdens de menstruatie
En nu vooral prettig dat ik kan doorslikken en zo niet ongesteld word
Ben dinsdag gestopt met de bedoeling minstens 6 maanden te stoppen

Heb angststoornis o.a. en ze zeggen dat angst en depressie ook door de pil kunnen komen. Dus wil kijken of t verbeterd
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 17:28
0.15% gewijzigd
Ik ben na ruim zeven jaar gestopt met de pil (nu bijna een jaar)

Ik merk dat mijn neerslachtige klachten zo goed als zijn verdwenen. Dat is echt heel fijn
Mijn libido verschilt nu heel erg per moment in mijn cyclus
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
20-09-2018 10:15
Prc hetzelfde hier
Rond 17 18 jaar begonnen wegens erge buikpijn tijdens de menstruatie
En nu vooral prettig dat ik kan doorslikken en zo niet ongesteld wordt
Ben dinsdag gestopt met de bedoeling minstens 6 maanden te stoppen

Heb angststoornis o.a. en ze zeggen dat angst en depressie ook door de pil kunnen komen. Dus wil kijken of t verbeterd
Spannend hoe zich het gaat ontwikkelen! Ik merk dat ik het laatste half jaar steeds somberder word en met vlagen ook nare gedachte heb. Als in dat ik bijna een ongeluk met een bus had op de fiets en ik dacht " Had hij maar wel geraakt" Ik schrok daar zelf behoorlijk van en na wat gezoek via google kwam ik inderdaad ook uit dat het van de pil zou komen. Ik wil ook minimaal 6 maanden stoppen. Hopelijk verwijnen onze klacht hierdoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels 2 jaar hormoonvrij. Ik heb ook altijd de pil geslikt, al kreeg ik steeds tussentijdse bloedingen. Om gek van te worden. Verschillende soorten pillen geprobeerd, niks hielp. Doorverwijzing naar de gynaecoloog, die constateerde dat het door de extra hormonen in de pil kwam. Ik heb toen een koperspiraal laten plaatsen en sindsdien klachtvrij!
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde me zoooo goed toen ik na bijna 8 jaar stopte! Ineens weer zin in sex, geen depressieve gevoelens meer, zin en energie om te sporten.. Ik voelde me aan de pil ‘letterlijk’ een vreemde in mijn eigen vel, maar dat besefte ik pas toen ik ‘m weggooide. Nooit dat ik die troep nog ga slikken!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Lielalie schreef:
20-09-2018 10:47
Ik ben inmiddels 2 jaar hormoonvrij. Ik heb ook altijd de pil geslikt, al kreeg ik steeds tussentijdse bloedingen. Om gek van te worden. Verschillende soorten pillen geprobeerd, niks hielp. Doorverwijzing naar de gynaecoloog, die constateerde dat het door de extra hormonen in de pil kwam. Ik heb toen een koperspiraal laten plaatsen en sindsdien klachtvrij!
Had jij ook mentale klachten of echt alleen de doorbraakbloedingen? Ik denk erover om als ik weer een relatie krijg idd een koperspiraal telaten plaatsen, mocht het hormoon vrij bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Bloem_Viva schreef:
20-09-2018 10:48
Had jij ook mentale klachten of echt alleen de doorbraakbloedingen? Ik denk erover om als ik weer een relatie krijg idd een koperspiraal telaten plaatsen, mocht het hormoon vrij bevallen!
Mentale klachten zijn me destijds niet echt opgevallen, maar als ik er zo op terugkijk was mijn libido wel 0.
Nu merk ik dat mijn libido meeschommelt met mijn natuurlijke cyclus. Sowieso zou ik heftige gedachten en mentale klachten wel een hele goede reden vinden om te stoppen met de pil.
Alle reacties Link kopieren
Lielalie schreef:
20-09-2018 10:54
Mentale klachten zijn me destijds niet echt opgevallen, maar als ik er zo op terugkijk was mijn libido wel 0.
Nu merk ik dat mijn libido meeschommelt met mijn natuurlijke cyclus. Sowieso zou ik heftige gedachten en mentale klachten wel een hele goede reden vinden om te stoppen met de pil.
Zo zonder vriend vind ik het niet zo heel erg, maar valt me de laatste tijd op dat ik ook amper meer zelf iets doe zeg maar.. Als het schommelt vind ik het ok, maar nu is het gewoon niet aanwezig haha.
Malagueña schreef:
20-09-2018 10:48
Ik voelde me zoooo goed toen ik na bijna 8 jaar stopte! Ineens weer zin in sex, geen depressieve gevoelens meer, zin en energie om te sporten.. Ik voelde me aan de pil ‘letterlijk’ een vreemde in mijn eigen vel, maar dat besefte ik pas toen ik ‘m weggooide. Nooit dat ik die troep nog ga slikken!
Dit heeft mij zelfvertrouwen om het door te zetten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga na deze zwangerschap denk ik weer die mirena doen. Is maar 5% van de hormonen die je binnen krijgt met de pil geloof ik. Heb ‘m voordat ik aan kinderen begon ook een tijdje gehad en vond het heel fijn. Over het koperspiraal lees je vaak dat de ongesteldheidspijn erger wordt, dat lijkt me niet prettig :-(
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Bloem_Viva schreef:
20-09-2018 10:58
Dit heeft mij zelfvertrouwen om het door te zetten!
Mooi, ben benieuwd wat het voor jou gaat doen
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Sinds mei dit jaar gestopt met de pil en voor een spiraaltje gegaan. Bijwerking van stoppen met de pil: een veeeel hoger libido. Wauw! Ik overdrijf niet :P

O en ik had erg veel last van PMS... de dag voor mijn menstruatie was ik enorm somber, kon ik letterlijk in tranen uitbarsten omdat de toaster het niet deed en had ik ook suïcidale klachten. Niet normaal. Nu heb ik mijn menstruatie niet meer (door de pil) dus ik kan niet zeggen dat het stoppen met de pil tot het stoppen van PMS heeft geleid, maar was voor mij wel de belangrijkste reden om dat vergif vaarwel te zeggen
charlotte717 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 11:16
57.71% gewijzigd
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 1,5 jaar gestopt met de pil en merkte echt verschil. Ik hield veel minder vocht vast en voelde me lekkerder in mijn vel. Neerslachtige gevoelens (die ik met de pil heel vaak had) waren ook verdwenen. Ben vorig jaar toch weer begonnen omdat dit mij i.v.m. menstruatieklachten toch beter leek. Maar heb hierdoor wel gemerkt wat al die hormonen met je lichaam kunnen doen. Nu wel weer meer last van negatieve gedachtes, onzekerheid en somberheid terwijl ik een lichte pil heb. Ben er denk ik erg gevoelig voor hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Autumncrocus schreef:
20-09-2018 11:11
Ik ben ook 1,5 jaar gestopt met de pil en merkte echt verschil. Ik hield veel minder vocht vast en voelde me lekkerder in mijn vel. Neerslachtige gevoelens (die ik met de pil heel vaak had) waren ook verdwenen. Ben vorig jaar toch weer begonnen omdat dit mij i.v.m. menstruatieklachten toch beter leek. Maar heb hierdoor wel gemerkt wat al die hormonen met je lichaam kunnen doen. Nu wel weer meer last van negatieve gedachtes, onzekerheid en somberheid terwijl ik een lichte pil heb. Ben er denk ik erg gevoelig voor hormonen.
Waarom geen hormoonspiraaltje dan?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
20-09-2018 11:12
Waarom geen hormoonspiraaltje dan?
Heb ik wel aan gedacht, maar hoor daar ook verschillende verhalen over. Durf het daarom ook niet zo goed. Misschien dat ik het uiteindelijk toch eens ga proberen
Alle reacties Link kopieren
Ja iedereen zal daar ook anders op reageren, maar het zijn in ieder geval veeeeeeel minder hormonen in je lijf. Ik werd er helemaal niet meer ongesteld mee :jump:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ook weer aan al deze reacties te zien dat de pil eigenlijk rommel is.
Ik had daarna nooit bij stilgestaan tot ik gestopt was
Ik gebruik nu geen anticonceptie, maar mettertijd wil ik waarschijnlijk een koper spiraal. Geen hormonen neer voor mij
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zo’n 6 maanden gestopt na 20 jaar pilgebruik, ook in de puberteit begonnen. Ik merk absoluut een verschil in libido, tot nu toe geen hormonale migraine meer en minder buikkrampen maar ik vloei wel een stuk heviger helaas en blijf die dagen heel erg vermoeid. Ik slikte standaard een maand door dus ik vind dat ik nu ‘vaak’ en hevig ongesteld ben maar voorlopig wil ik niet terug aan de hormonen.
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
20-09-2018 11:21
Ik ben nu zo’n 6 maanden gestopt na 20 jaar pilgebruik, ook in de puberteit begonnen. Ik merk absoluut een verschil in libido, tot nu toe geen hormonale migraine meer en minder buikkrampen maar ik vloei wel een stuk heviger helaas en blijf die dagen heel erg vermoeid. Ik slikte standaard een maand door dus ik vind dat ik nu ‘vaak’ en hevig ongesteld ben maar voorlopig wil ik niet terug aan de hormonen.

Die eventuele vermoeidheid tijdens mijn menstruatie neem ik denk maar voor lief, mits de vermoeidheid daar omheen verdwijnt. Ik lees ook op veel andere sites dat deongesteldheid idd stuk heftiger wordt, maar dat dat in de loop van de maanden ook weer afneemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij erg goed sinds ik een half jaar geleden ben gestopt. Voel me energieker, heb veeeeeel meer sinds in seks (vooral rond mn eisprong). Mijn angsten zijn een stuk minder en voel mij sterker en lekkerder in mijn vel. Ook geniet ik meer. Voelde mij aan de pil een beetje afgestompt, niks raakte mij echt. Ook heb ik veel minder last van moodswings. Ik ga nooit meer aan de pil.
Alle reacties Link kopieren
Bloem_Viva schreef:
20-09-2018 11:28
Die eventuele vermoeidheid tijdens mijn menstruatie neem ik denk maar voor lief, mits de vermoeidheid daar omheen verdwijnt. Ik lees ook op veel andere sites dat deongesteldheid idd stuk heftiger wordt, maar dat dat in de loop van de maanden ook weer afneemt.
Dat zou mooi zijn, ik vind dat gebloed echt vreselijk. Rustig afwachten wat het lichaam doet.
Ik ben ook geen fan van mijn menstruatie haha
Maar neem het op de koop toe
Sinds een paar maanden gebruik ik ren menstruatie cup. Scheelt in ieder geval weer een hoop gedoe
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
20-09-2018 11:50
Ik ben ook geen fan van mijn menstruatie haha
Maar neem het op de koop toe
Sinds een paar maanden gebruik ik ren menstruatie cup. Scheelt in ieder geval weer een hoop gedoe
Ja, zijn die fijn ingebruik? Lijkt mijn zo'n knoeiboel op een of andere manier? haha
Bloem_Viva schreef:
20-09-2018 11:54
Ja, zijn die fijn ingebruik? Lijkt mijn zo'n knoeiboel op een of andere manier? haha
Ik ervaar het juist als fijner, schoner in frisser je gebruik dan tampons en maandverband. Ik wil niet meer terug (ook niet aan de pil)
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
20-09-2018 11:58
Ik ervaar het juist als fijner, schoner in frisser je gebruik dan tampons en maandverband. Ik wil niet meer terug (ook niet aan de pil)
mmm, misschien mij ook daar maar eens in verdiepen. Aangezien ik nogal laconiek met tampons ben en ze vaak te lang in heb zitten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven