Lijf & Lijn alle pijlers

In shape voor mijn bruiloft

21-09-2018 10:11 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal :)

Over een jaar ga ik trouwen en voor deze dag wil ik me zo goed mogelijk voelen in mijn lichaam. Nou is het zo dat ik niet extreem ontevreden ben, maar ik heb wel wat meer gewicht dan zou moeten voor mijn lengte ;)

Mijn doel is om mijn lichaam strakker, fitter en gezonder te krijgen voor de lange termijn. Het liefst wil ik dit thuis doen, maar een sportschool is misschien wel motiverender. Hebben jullie tips qua sportscholen, youtube-videos, trainingsschema's etc.? Eventuele benodigdheden wanneer ik thuis wil trainen? Ik dacht er zelf aan om gewichten te kopen en dan daarmee thuis te trainen, maar dan moet ik wel een goed trainingsschema hebben.

Ik woon in het noorden, dus hebben jullie tips voor een goede sportschool in Groningen of Friesland, laat het mij dan vooral weten.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bedacht wat je anders gaat doen qua eten? Sporten is wel goed hoor, maar als je hetzelfde blijft eten en uiteindelijk stopt met sporten kom je zo weer aan.

Daarnaast is bij sporten het handig als je cardio doet om het vet weg te trainen, en spieren om strakker te worden en om sneller vet te verbranden. Wandelen, hardlopen en spieroefeningen (opdrukken, sit ups, evt met gewichten) zou dan al zat moeten zijn.

En een trainingsschema kunnen wij niet voor je maken, want geen idee wat je startpunt is. Ga gewoon eerst even aan de slag met simpele dingen en kijk wat je aankan.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Mijn gouden tip; neem een personal trainer. Al is het voor een maand, dan heb je in ieder geval een basis om vanuit verder te gaan.
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
21-09-2018 11:39
Heb je al bedacht wat je anders gaat doen qua eten? Sporten is wel goed hoor, maar als je hetzelfde blijft eten en uiteindelijk stopt met sporten kom je zo weer aan.

Daarnaast is bij sporten het handig als je cardio doet om het vet weg te trainen, en spieren om strakker te worden en om sneller vet te verbranden. Wandelen, hardlopen en spieroefeningen (opdrukken, sit ups, evt met gewichten) zou dan al zat moeten zijn.

En een trainingsschema kunnen wij niet voor je maken, want geen idee wat je startpunt is. Ga gewoon eerst even aan de slag met simpele dingen en kijk wat je aankan.
Ja daar heb ik inderdaad ook aan gedacht! Ik weet wat ik fout doe (ik eet 3 gezonde maaltijden per dag, maar de snacks veroorzaken problemen).

Qua bewegen zit ik eigenlijk wel goed. Maar ik wil met extra sporten en door mijn eetgedrag beter te controleren net even dat extra stapje in de goede richting zetten :)

Jij adviseert dus eigenlijk een mix van cardio- en krachttraining?
Alle reacties Link kopieren
k.middleton schreef:
21-09-2018 12:14
Mijn gouden tip; neem een personal trainer. Al is het voor een maand, dan heb je in ieder geval een basis om vanuit verder te gaan.
Daar heb ik ook aan gedacht! Maar weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen met zoeken...Vind het zo lastig om te bepalen wat een sportschool goed maakt?

Een personal trainer zou voor de motivatie en mijn doorzettingsvermogen zeker een goede stok achter de deur zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven