Lijf & Lijn alle pijlers

Onzekerheid rondom menstruatie duur/hoeveelheid etc.

25-09-2018 19:08 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,
Ik weet even niet waar dit onderwerp het meeste past, maar ik gok hier. Ik ben half juni jl. gestopt met de pil, niet gelijk voor kinderwens maar meer om mijn lichaam te "ontpillen" zodat als wij er helemaal klaar voor zijn (ik gok ergens volgend jaar) ervoor te gaan. Ik heb dit gedaan zodat ik dan hopelijk inzicht heb in mijn cyclus en ik "ontpilt" ben.
Nou waren afgelopen maanden een ramp, want mijn lichaam was totaal van slag en de hormonen moesten echt weer op gang komen. Uiteindelijk ben ik na precies 3 maand weer ongesteld geworden (yes, eindelijk wat een opluchting!). De eerste 2-2.5 dag waren erg heftig (steeds helderrood/rood/bruin bloedverlies) en ik kon om de 2-3 uur verschonen. Op dag 3 al wat minder en nu na 3.5-4 dagen is het al gestopt. Voordat ik aan de pil begon (7 jaar terug) was ik het altijd zo'n 5-7 dagen...
Ik vind het zo kort, 3.5-4 dagen. Omdat het vroeger veel langer was, begin ik nu de hele tijd aan mezelf te twijfelen of het wel echt een menstruatie was.... Ik ben zo onzeker geworden op dit vlak (jeetje lijk wel een puber dat het weer voor het eerst is), maar dit komt door de onzekerheid afgelopen maanden...
Wat zijn jullie ervaringen? Kan ik dit als menstruatie laten gelden?
Ja hoor, 3-4 dagen is toch een heel normale gemiddelde menstruatie?

Ikzelf ben nog korter ongesteld, maar 2 dagen zelfs (daarvan vraag ik me soms wel af of het abormaal is trouwens). Maar 3-4 dagen lijkt me niets om je zorgen om te maken, zeker niet nu al, nu je menstruatie weer moet normaliseren.
Alle reacties Link kopieren
Je bent die eerste dagen gewoon flink leeggelopen :)
Ik ben ook meestal 3-4 dagen ongesteld.
Begint meestal vrij heftig en die laatste dag is het nog maar een klein beetje. Niks geks aan volgens mij
Alle reacties Link kopieren
3-4 dagen is prima.
Ik was als tiener ook heftig en lang ongesteld. Toen hele tijd anticonceptie gehad (eerst de pil, daarna spiraaltje). Daarna een menstruatie van 2.5 dagen. Zelfs dat bleek goed genoeg ;-)
Geniet ervan dat het korter is! Wie weet is het straks weer een week lang en dan heb je niet kunnen waarderen hoe het nu is :P
Alle reacties Link kopieren
ik vind eens per 3 uur verschonen niet eens zo heel veel. Mijn menstruaties waren ook kort, en de eerste 2 dagen nog veel heviger.
Alle reacties Link kopieren
3-4 dagen is normaal hoor.
En ik kon altijd na 2 uir tampon verwisselen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die reacties! Zo te lezen erg normaal dus. Bedankt allen! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven