Lijf & Lijn alle pijlers

Stoppen met de pil - PCO?

02-10-2018 09:35 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede forumers,

In mei ben ik gestopt met de pil, omdat ik daar al ruim 8 jaar aan zat en er eigenlijk gewoon eens zonder wilde. Typisch genoeg na 2 weken ontpillen had ik direct een MAP nodig (nog nooit eerder gehad in al die jaren met dezelfde partner).

In de eerste maand (dus na de MAP) kreeg ik perfect na 28 dagen een periode van slechts 4 dagen, zoals ik altijd heb. De maand daarna was de cyclus ook aardig. De afgelopen drie maanden duren mijn menstruaties echter langer dan 10 dagen, momenteel verlies ik al 12 dagen drap, met dagen er tussen dat ik niets verlies.

Ben net bij de huisarts geweest en die vermoed PCO. Een andere huisarts doet inwendige echo's, maar die afspraak kan ik nog niet maken omdat ik vanaf vrijdag op vakantie ben (Nieuw Zeeland) en ze pas 9 oktober terug is.

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt, denken jullie dat het PCO kan zijn? Ik heb altijd een hele regelmatige menstruatie gehad voordat ik begon met de pil. Ben een jaar of 5 geleden eens 3 maanden gestopt geloof ik en had toen ook een prima menstruatie.

Ik heb zeker wel een kinderwens, alleen nu nog niet, over een paar jaar willen we daar wel aan denken.
Ik zou een doorverwijzing vragen naar een goede gynaecoloog. Mijn zusje heeft PCO en ik herken niet echt wat je schrijft. Zij heeft juist dat ze maar eens in de 3 of 4 maanden ongesteld is. Zij heeft zichzelf injecties moeten geven om een regelmatigere cyclus te krijgen en zwanger te worden. Maar goed, het ene geval is het andere niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had pcos (spontaan weg na mijn 1e zwangerschap vandaar 'had'), maar ik had juist helemaal geen verlies. Gewoon 8 maanden niks, geen menstruatie of iets dat daarop leek. Zo ben ik er toen ook achtergekomen dat ik PCOS had. Je zou toch echt die echo moeten afwachten wil je zekerheid.
glamourgirl wijzigde dit bericht op 02-10-2018 10:12
Reden: aanvulling
23.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb PCOS, maar herken de lange menstruaties niet. Mijn cyclus varieert van 15-80 dagen. Ik heb nooit regelmatige menstruaties gehad ook.

Mogelijk zit er een cyste waardoor je langer bloed verliest,wie weet is het wel PCOS maar ik herken je klachten dus niet.

Ik vrees dat je eerst de echo af moet wachten;) Je kunt wel vragen of het zin heeft om medicatie te krijgen om een menstruatie op te wekken. Ik vraag me af of je wel echt ongesteld bent als je alleen maar ‘drap’ verliest.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet is pco juist hele zeer onregelmatige periodes...meer niet dan wel.

Langere menstruaties en meer bloedverlies duid mijn inziens juist ergens anders op. Vraag inderdaad een doorverwijzing naar een gyn.
Alle reacties Link kopieren
RainIsJustConfetti schreef:
02-10-2018 10:12
Ik heb PCOS, maar herken de lange menstruaties niet. Mijn cyclus varieert van 15-80 dagen. Ik heb nooit regelmatige menstruaties gehad ook.

Mogelijk zit er een cyste waardoor je langer bloed verliest,wie weet is het wel PCOS maar ik herken je klachten dus niet.

Ik vrees dat je eerst de echo af moet wachten;) Je kunt wel vragen of het zin heeft om medicatie te krijgen om een menstruatie op te wekken. Ik vraag me af of je wel echt ongesteld bent als je alleen maar ‘drap’ verliest.
Ik sprak de HA aan op een pilletje dat de menstruatie op gang zou brengen. Wist de naam niet meer maar had het hier gelezen, provera heette het lees ik nu. Hij had er nog nooit van gehoord, van zon pilletje. bijzonder..

Ik voelde me wel duidelijk anders tijdens mijn eisprong volgens de app die ik bijhoud, en de bloedingen beginnen ook regelmatig. ze duren alleen zo bizar lang nu, al drie maanden. En deze keer ook nog geen enkele dag helder rood bloed, vorige maand slechts 1 dag. Ik gebruik een menstruatie cup dus zie precies wat er in zit en dat zijn eigenlijk alleen maar stolsels en slijm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven