Lijf & Lijn alle pijlers

Stoppen met stress-roken.

07-10-2018 13:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemiddag,

Toen ik op mijn 21e in een studentenhuis kwam te wonen, ben ik helaas begonnen met roken. Ik zag het toen heel erg als iets ''tijdelijks'' : Ach ik ben student, en halverwege mijn 20-er jaren als ik begin met werken stop ik er gewoon mee.

Voordeel is dat ik nooit echt in de traditionele zin verslaafd ben geraakt. Dit is natuurlijk een beetje een twijfelachtige constatering, maar ik bedoel dit ermee : Ik kan nog steeds prima een week, twee weken, drie weken en zelfs een maand zonder roken. Dan hoef ik er ook niet echt mijn best voor te doen ; ik denk er dan niet eens aan.

Dit zijn vooral de wat rustigere periodes zoals afgelopen juli/augustus maand, waarin veel vriendinnen op vakantie waren en ik in het weekend vaak gewoon rustig in de zon een boekje ging lezen, ging sporten, etcetera. Ik ging niet zo veel uit in die periode, en voel dan ook niet de behoefte om een pakje sigaretten te kopen.

Echter zodra ik met vriendinnen op een terras zit, er een biertje/wijntje bij komt kijken, dan komt toch weer die enorme drang om een sigaretje op te steken. Roken brengt bij mij de ultieme associatie met zich mee van vrijheid en ontspanning : het geeft mij (extra) het gevoel dat ik alles even los kan laten, echt even een momentje ''de boel de boel'' laten en het geeft me nét even dat extra zetje om volledig te kunnen ontspannen.