Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm/beperkt ervaringen

09-10-2018 00:02 17 berichten
Ik heb beide gedaan.
2 maand koolhydraatarm, 2 maand terugval, 2 maand beperkt.
Ja ik zat op zich lekker in m'n vel, viel best af ( vooral veel vocht).
Maar ik doe het niet meer, het is financieel en practisch niet vol te houden
Nu weer een normaal eetpatroon. Aantal kilo weer aangekomen ( dat vocht dus) maar ook bang om aan te komen, maagklachten, snel geïrriteerd.
Ik gok door de suiker en koolhydraten die je toch weer eet.

Zijn er meer mensen die van koolhydraatarm terug gingen naar een normaal voedingspatroon?
Maar wat gebeurt en dan als je gewoon langzame carbs eet en de snelle laat liggen? Dan kun je nml ook wel redelijk 'normaal' eten.
Alle reacties Link kopieren
Yes me! Maar ik moet er wel even bij vermelden dat ik ziek was waardoor goed bewegen voor mij een poos zo goed als onmogelijk was. Binnen een jaar 10kg aangekomen. Toen ik afgelopen Maart geopereerd werd aan mijn been kon ik alles weer en wou ik van de kilo’s af.

Met behulp van koolhydraat arm dieet en sporten was ik binnen 3 maanden de 10 kwijt en sinds ik mijn streefgewicht bereikt heb ben ik weer minder gaan sporten, (maar beweeg wel meer dan voorheen) en eet ik gewoon waar ik zin in heb. In die tussentijd schommelt mijn gewicht weer een beetje tussen de 62 en 64kg. Merk ik dat ik over de 64 kom dan ga ik weer even aan de koolhydraat arm dieet, wil geen 10kg meer aankomen :hihi:
Hoezo is het financieel niet vol te houden? Ik eet meer groenten maar in totaal minder grote hoeveelheden dan toen ik elke ochtend, middag en avond koolhydraten at.
Alle reacties Link kopieren
Wat koop je dan voor speciale voeding dat financieel niet meer is vol te houden?

Ik ben vorig jaar 16kg afgevallen met keto, en het is er nog steeds af. Ik ben sindsdien ook minder streng en kom er niet van aan.

Ik kocht geen speciaal voer.
Alle reacties Link kopieren
Koolhydraatarm of beperkt hoeft echt niet duurder te zijn dan "normaal eten".

Ik denk dat je beter kunt gaan nagaan hoe het komt dat, wanneer je weer "normaal gaat eten" aankomt. En nee, dit is niet alleen vocht. Klopt dat wanneer je snel afvalt dat dit in eerste instantie vooral vocht is. Maar wanneer je veel koolhydraten eet, hou je geen kilo's en kilo's vocht vast. Je slaat dan toch echt ook meer vet op.

Lees het boek Lichter van William Cortvriendt eens.

En leg niet de nadruk om de "dieet weken", maar zorg dat je tijdens je normaal-eet weken een gezonde levensstijl hebt waardoor je niet aankomt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik doe ook regelmatig even een koolhydraat arm dieet als ik wat ben aangekomen. Het is wel wat duurder omdat ik dan meer vlees en kaas eet zolas bv 's middags carpaccio vind ik lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles gehad wat er maar verscheen aan diëten, behalve de heel rare zoals koffie met boter drinken op de vroege morgen.

Je moet gewoon alles proberen en zodra iets helpt dan blijf je erbij (zolang het helpt). En daarna vind je wel weer wat anders.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ikzelf niet heel erg veel eiwitten en vetten eet zullen het voornamelijk complexe koolhydraten zijn die ik momenteel nuttig dus zeker niet koolhydraatbeperkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook een tijdje gedaan. Maar wat je zegt over het financiële aspect heb ik niet gemerkt. Wel dat de koelkast helemaal vol lag met groenten, maar dat is over het algemeen niet duurder dan meermaals brood eten op een dag.
De rest van het gezin at normaal, dus ik kookte voor hen gewoon aardappels etc, voor mijzelf dan extra groenten erbij.
Extra vlees heb ik niet gegeten dus dat waren ook de kosten niet.

Ik vraag me af wat voor speciale dingen je dan kocht wat het zo duur maakt.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-10-2018 09:03
Ik heb alles gehad wat er maar verscheen aan diëten, behalve de heel rare zoals koffie met boter drinken op de vroege morgen.

Je moet gewoon alles proberen en zodra iets helpt dan blijf je erbij (zolang het helpt). En daarna vind je wel weer wat anders.
Koffie met boter of andere vetstof, heet bulletproof coffee. Dat is een keuze die past in een ketogeen eetpatroon. Ik drink elke ochtend een BPC, soms met boter en soms met kokosolie. De smaak wordt niet veranderd door de boter of kokosolie.
Alle reacties Link kopieren
Een paar boterhammen is niet goedkoper dan een salade met eieren bv. ik snap het financiële plaatje dus niet goed. Je eet minder snoep en koek en dat scheelt dus weer uitgaven :D Hoezo was je zo duur uit dan?
Financieel valt het mss idd wel mee, het zou ook wel goedkoper kunnen

En vocht, als je in 2 weken 4 kilo afvalt is dat toch voornamelijk vocht?
Koolhydraten en vezels trekken vocht aan om verwerkt te worden.
Ach het is gewoon niet mijn ding geloof ik, zeker niet in combinatie met een gezin wat wel normaal eet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dochter en 's avonds eet ik gewoon met koolhydraten. Ook wel eens pizza, friet, Chinees.

Alleen met mijn overige maaltijden eet ik wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is jouw definitie van ‘normaal eten’ het probleem, niet persé de koolhydraten.
.
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
09-10-2018 10:16
Financieel valt het mss idd wel mee, het zou ook wel goedkoper kunnen

En vocht, als je in 2 weken 4 kilo afvalt is dat toch voornamelijk vocht?
Koolhydraten en vezels trekken vocht aan om verwerkt te worden.
Ach het is gewoon niet mijn ding geloof ik, zeker niet in combinatie met een gezin wat wel normaal eet
Mijn ding was het ook niet want ik ben er simpelweg te lui voor om het vol te houden.
Ik ben wel een paar kiko kwijt en die blijven nu weg. Ik eet wel minder dan daarvoor nu. Ik hoet geen twee keer op te scheppen en ik laat veel slechte tussendoortjes en snacks staan.

Ik maak nog steeds vaak een koolhydraatarme avondmaaltijd omdat ik best wel leuke recepten eraan overgehouden heb.
Ik heb jaren geleden ook een tijd koolhydraatarm gegeten, afvallen ging wel goed daardoor.. maar kreeg hele zware benen..
Nu eet ik gewoon iets minder brood en meer groente.. afvallen lukt, en ook geen last van zware benen oid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven