Lijf & Lijn alle pijlers

Flatterende kleding

11-10-2018 17:18 206 berichten
Ik ben dik en heb vooral een dikke buik. Wanneer ik deze dikke buik kan verbergen onder ruime kleding dan kijk ik met een tevreden blik in de spiegel.
Sinds enige tijd echter kan ik geen ruimzittende bloesen en truien meer vinden en komt de bolling van mijn buik heel duidelijk te zien. Ik stoor mij hieraan. Ik ben niet heel erg ijdel maar toch wel een beetje. Wat moet ik hieraan doen? En wie heeft er nog meer moeite om mooizittende kleding te vinden die past bij haar figuur?
Alle reacties Link kopieren
Afvallen of accepteren
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op internet op appel figuur. Er is veel te vinden over hoe je je het beste kunt kleden. Kom je er niet uit, gooi er dan een smak geld tegenaan en laat je in een modezaak van jouw smaak adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Afvallen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Bevallen
Afvallen
Figuurcorrigerend ondergoed
Accepteren
1, 2 of 3 maten grotere kleding kopen
Je verdiepen in welke modellen/ stijlen/ kleuren het beste bij jou en jouw figuur passen.

Kies een van bovenstaande die het best bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onaardige reacties.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens was pluszize winkels in lopen en je laten adviseren? Misschien leuke jurk of tuniek?
Alle reacties Link kopieren
Welke maat heb jij dan dat je niets kan vinden? Happy size, bargoes, etc etc allemaal grote maten en daar zit vast wel wat voor je tussen.
Kijk hier eens
https://www.facebook.com/granddivamagazine/
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen goede vriend/vriendin met een beetje verstand van mode die met je mee wil als je nieuwe kleding gaat kopen en je kan adviseren?
Ik vind vaak hele ruim zittende kleding niet zo mooi staan, omdat het juist de dikte accentueert in plaats van verhult.
Jufjoke schreef:
11-10-2018 17:30
Wat een onaardige reacties.
Hoezo? Als je ontevreden bent moet je daar iets aan doen, toch?
Alle reacties Link kopieren
south schreef:
11-10-2018 17:43
Hoezo? Als je ontevreden bent moet je daar iets aan doen, toch?
Dat kan.
Je kunt ook klagen, kan ook.
Iets moeten hoeft nooit.
Alle reacties Link kopieren
Snelste weg is corrigerend ondergoed
Beste weg is, afvallen
Of toch weer wijde kleding gaan dragen, er in hoor
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft ook een redelijke buik en zij draagt vaak kleding waar het smalste gedeelte net onder haar borsten valt. Op die manier creeert zij toch vorm en Als je een grote losse zak aandoet dan lijkt alles gewoon geheel vormeloos en massief.
Jufjoke schreef:
11-10-2018 17:30
Wat een onaardige reacties.

Het is natuurlijk wel de realiteit. Eerst kon TO het verbloemen. Nu niet meer. Is ze dikker geworden of is de kleding kleiner dan voorheen?

Ik zou zeggen probeer af te vallen TO. Dat is ook veel gezonder voor jou. Het is super moeilijk en dat realiseer ik me echt wel. Maar probeer het! Je kan het!
Ik ben ook dik maat 44/46
Maar heb onlangs wat jurkjes en tuniekjes gekocht
Tja die buik blijft irritant en blijft niet zo mooi als dat je slank bent
Maarja...
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
11-10-2018 18:04
Het is natuurlijk wel de realiteit. Eerst kon TO het verbloemen. Nu niet meer. Is ze dikker geworden of is de kleding kleiner dan voorheen?

Ik zou zeggen probeer af te vallen TO. Dat is ook veel gezonder voor jou. Het is super moeilijk en dat realiseer ik me echt wel. Maar probeer het! Je kan het!
Jij neemt dan in ieder geval nog de moeite om er een hele zin van te maken, dat komt al anders over. Maar ze vroeg om kleding tips.
Jufjoke schreef:
11-10-2018 18:13
Jij neemt dan in ieder geval nog de moeite om er een hele zin van te maken, dat komt al anders over. Maar ze vroeg om kleding tips.

Ja maar ook qua kledingtips houdt het ergens op. Als er geen flatterende kleding meer te vinden of te krijgen is dan is er dus de optie afvallen. En dat bedoel ik dus niet gemeen maar oprecht om te motiveren. Afvallen maakt dat er weer makkelijker flatterende kleding te vinden is.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
11-10-2018 18:13
Jij neemt dan in ieder geval nog de moeite om er een hele zin van te maken, dat komt al anders over. Maar ze vroeg om kleding tips.

Nee hoor.
cynthiao schreef:
11-10-2018 17:18
Sinds enige tijd echter kan ik geen ruimzittende bloesen en truien meer vinden en komt de bolling van mijn buik heel duidelijk te zien. Ik stoor mij hieraan. Ik ben niet heel erg ijdel maar toch wel een beetje. Wat moet ik hieraan doen? En wie heeft er nog meer moeite om mooizittende kleding te vinden die past bij haar figuur?
Afvallen is de beste tip die ze kan krijgen. Het in een zin zetten maakt het niet aardiger, maar minder kort en krachtig.

@TO, juist wijde kleding benadrukt dikheid heel erg vind ik zelf. Laat je adviseren in een winkel. Of beter nog, pak het echte probleem aan zodat je je niet meer hoeft te schamen voor je lichaam. Grotere kleding kopen is struisvogelen, sla in plaats van geld aan kleding uit te geven een voedingsdeskundige om de arm. En een psycholoog, want je lichaam geeft je psychische problemen, getuige je schaamte. Misschien kun je dan ook de dieper liggende problemen aanpakken.
[quote=vivajaline post_id=29117023 time=1539274311 user_id=180210]
Ik ben ook dik maat 44/46
Maar heb onlangs wat jurkjes en tuniekjes gekocht
Tja die buik blijft irritant en blijft niet zo mooi als dat je slank bent
Maarja...


Maat 44/46 is niet dik hoor, dan heb je een Rubensfiguur en daar is niets mis mee.
Ik vind het raar dat vrouwen zichzelf blijven vergelijken met maat 36, alsof dat de standaard zou zijn terwijl dat het meest gedragen wordt door pubers. De gemiddelde maat in dit land is maat 42, dus je zit er helemaal niet zover vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan een kledingstuk wat je goed bevalt maar afgedragen is namaken. Het makkelijkste is dan om het uit elkaar te tarnen of precies op de naden door te knippen, dat over te tekenen op papier, en voilà je hebt een mal om zoveel kleding te maken als je wil. En zijn vele duizenden kleuren en soorten stof te koop.
retrostar wijzigde dit bericht op 11-10-2018 18:30
0.64% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee er is niks mis met een Rubensfiguur, het is alleen maar kei ongezond. Vooral teveel buikvet is gevaarlijk. Maar goed...
Alle reacties Link kopieren
Met name de laatste jaren van je leven worden onaangenamer als je obees bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jake99 schreef:
11-10-2018 18:29
Nee er is niks mis met een Rubensfiguur, het is alleen maar kei ongezond. Vooral teveel buikvet is gevaarlijk. Maar goed...
Tja, na een bepaalde leeftijd valt daar niets mee aan te doen en is het gewoonweg de natuur die dat opdringt en ik neem gemakshalve aan dat de natuur dat niet doet om je voortijdig te vermoorden.
Bah, zo negatief allemaal.
retrostar schreef:
11-10-2018 18:32
Met name de laatste jaren van je leven worden onaangenamer als je obees bent.

Die laatste jaren van je leven komen ook wat eerder.
Wat een ongelooflijke kletskoek!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven