Lijf & Lijn alle pijlers

Sterke lichaamsgeur oksels sinds de zomer- hormonaal?

19-10-2018 13:50 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ongeveer 4 maanden stinken mijn oksel bijna altijd.Kleding stinkt daardoor ook sneller.
Wassen,zelfs met unicura zeep en douchen maakt weinig verschil.
Enigste wat echt helpt is zwemmen.
Mijn leeftijd is 47 jaar en mijn eetpatroon is niet veranderd.Iemand die dit herkent?
menopauze
Bij mij hielp overstappen op een andere deo, in mijn geval Neutral roller.
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar. Sinds de overgang is begonnen stinken mijn oksels ook vreselijk.

Soms heb ik gedoucht en dan kom ik onder de douche vandaan en dan ruiken mijn oksels nog niet fris.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook eens gehad.
Toen een poosje mijn oksels gewassen met dettol handzeep.
Dat doodt bacteriën.
Bij mij heeft dat goed geholpen.
En ook je shirts eens kritisch nalopen, soms is de geur in de kleding getrokken.
Dat ruik je dan niet als je shirt uit de was is, maar wel als je het aan hebt en het weer op lichaamstemperatuur is.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
odorex extra dry proberen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-10-2018 13:51
menopauze

Dit.

Of heb je de laatste tijd misschien meer last van stress?

Ik heb hetzelfde probleem. Iets jonger, maar ik wijt het ook aan de menopauze. Verder geen veranderingen. En inderdaad, ik ruik mijn eigen zweet ook vaak nog als ik vers onder de douche vandaan kom.
Je kan daartegen zink picolinaat en magnesium citraat slikken, dan is het zo weg.

Heb er door de overgang ook heel erg last van gehad, over mijn hele lichaam, maar sinds ik bovenstaande slik, ruik ik weer naar roosjes. :)
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens te smeren met Nuud, dat is een natuurlijk product en dat helpt bij mij echt, nog wel zweet, maar geen zweetlucht.
Sinds ik dit gebruik heb ik geen andere deodorant meer nodig.
We're a close family, always within punching distance
Oksels aantal keer/dagen afnemen met 70% alchohol, nieuwe DEO roller of stick halen als je die gebruikt.
Alle shirts en BH's wassen op hoge temp met azijn of dettol/ bakingsoda.

Had het ook ineens en niets hielp. Behalve dit. Na een paar dagen was het over.

Het kan iets hormonaals zijn wat zorgt voor bacterieen die niet zonder extra hulp verdwijnen en stoppen met die meur af te geven.

Huisarts had er een naam voor. Effe zien of ik dat nog weet....
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-10-2018 13:57
Ja herkenbaar. Sinds de overgang is begonnen stinken mijn oksels ook vreselijk.

Soms heb ik gedoucht en dan kom ik onder de douche vandaan en dan ruiken mijn oksels nog niet fris.

Heb ik soms ook.
Ik voel me dan zo'n onverdragelijke smeerpoets, alsof het niet meer af te wassen is, het vuil :mrgreen:
Opvallend dat dat af en toe is, gelukkig niet de hele tijd.
Magnesiumcitraat gebruik ik ook, dat helpt goed tegen spierkrampen, maar niet tegen stinkend zweet, althans niet bij mij.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ja had ik ook in de menopauze. Gebruik nu deoleen creme, en geen geur meer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Zazamaenade schreef:
19-10-2018 14:52
Heb ik soms ook.
Ik voel me dan zo'n onverdragelijke smeerpoets, alsof het niet meer af te wassen is, het vuil :mrgreen:
Opvallend dat dat af en toe is, gelukkig niet de hele tijd.
Magnesiumcitraat gebruik ik ook, dat helpt goed tegen spierkrampen, maar niet tegen stinkend zweet, althans niet bij mij.
Nee, alleen dat werkt inderdaad niet, er moet zink picolinaat bij, die twee werken samen en dan werkt het wel. Echt, ik stonk een uur in de wind en nu is het weg. Heb een beetje vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-10-2018 14:57
Nee, alleen dat werkt inderdaad niet, er moet zink picolinaat bij, die twee werken samen en dan werkt het wel. Echt, ik stonk een uur in de wind en nu is het weg. Heb een beetje vertrouwen.

Ja mama ! ;-)
Ik slik al veel te veel supplementen, vind ik zelf.
Maar ik beloof het te overwegen of uit te proberen :A:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Heb je de deo-steen van Crystal al geprobeerd ? Werkt heel goed bij mij.

Ik vond mezelf vreselijk stinken in stresssituaties. Geen enkele deo die hier tegenop kon. Tot ik die steen ontdekte. Werkt echt prima ! Extra voordeel - voor mij dan toch, want ik krijg hoofdpijn van synthetische geurtjes - hij ruikt helemaal naar niets :-)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Sinds de overgang, hormonaal dus. Douchen helpt niet want zodra ik ook maar even iets doe stink ik alweer. Heb het gewoon opgegeven :D
Onverwachte aanloop leg ik het even uit en als ik weet dat er iemand komt of ik ga ergens naartoe douche ik zo kort mogelijk daar voor.
Het is niet anders, het is de natuur.
Herkenbaar.
Weet niet of ik al in de overgang zit maar zou goed kunnen en er iets ook de pre overgang, dus de periode eraan voorafgaand oid.

Stink soms net als een ouwe ongewassen kerel :facepalm: denk ik wel eens.

Enige wat redelijk helpt is zo'n anti transpirant die je een paar maal werkelijk op de oksels doet, heb die van odorex.

Let wel op schone oksels.
Mijn oksels even wassen zoals voorheen helpt niet nu...gebruik een washand met een paar lagen zeep, heb zelf natuurlijke zeep, flink schrobben en erna dat spul erop.
Alle reacties Link kopieren
Overgang zou natuurlijk kunnenen, en anders een andere deo gebruiken. Na mijn bevalling kon ik niet meer verder met mijn oude vertrouwde deoroller. Onze wegen zijn gescheiden sindsdien. Ik ga nooit meer terug 😁
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Ha, ik dacht dat een mannending was! Sterke mannengeur zeg maar.
Meestal lukt het bij mij met meerdere verschillende deodorants ( niet tegelijkertijd hè).
Ik had dat de eerste maanden na mn zwangerschap heel erg. Zou best hormonaal kunnen zijn. Enige deo die bij mij hielp was de aloe vera stick van forever.
Alle reacties Link kopieren
Die Nuud deo vind ik erg duur.
Dettol zeep werkt volgens mij hetzelfde als Unicura zeep die ik al geprobeerd heb elke dag.
Deo crystal was hier geen succes.
Zal gewoon een deo van de Aldi halen.Heb nu een Lavera deo, blijkbaar te mild voor mij.
De tip van watje met 70% alcohol over je oksels halen zal ik ook eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven