Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder leven, afvallen; nieuw voor mij

20-10-2018 13:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er heel veel topics zijn over afvallen, gezonder eten enz. Toch heb ik zelf een nieuw topic geopend in de hoop dat dit mij gaat helpen.
In mijn leven heb ik eigenlijk nooit last gehad van een te hoog gewicht, problemen met mijn lijf omvang enz.

De laatste jaren is dit er echter ingeslopen door niet helemaal 'terugveren' na de zwangerschap ;-), depressieve klachten en medicatie, slechte zelfzorg, steeds inactiever worden enz. Ik ben ongeveer 10kg te zwaar. Waarschijnlijk niet wereldschokkend maar t zit me letterlijk en figuurlijk in de weg; vooral mijn hekel aan mijn lijf, mijn tegenzin om op foto's te gaan , slecht goed zittende kleren te vinden zijn dingen waar ik last van heb.

Uiteraard ben ik al een heel aantal keren gestart met sporten, gezond eten en stoppen met snoepen enz. Elke keer verzanden die pogingen en lijkt t of ik steeds verslaafder raak aan suiker (lees chocolade...). Ik weet dat t niet zo is maar ik heb onderhand echt t idee dat ik totaal ongelukkig word als ik geen chocolade eet...verslaafd dus :-)

En nu...wil ik er wat aan gaan doen...maar dan in stappen die ik volhoud. Vaak begin ik te extreem en dat houd ik niet vol.

Wie kan me hierin adviseren? Heeft ervaringsverhalen, bemoedigende woorden enz? Zeggen dat ik een slappe dweil ben, geen doorzettingsvermogen heb enz mag uiteraard ook...al is dat iets wat ik al weet...:-)
naar een diëtist gaan een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook altijd een anti-reactie als ik vind dat ik niet mag snoepen. Zeg ik dat op het verkeerde moment tegen mezelf dan ga ik juist aan de haal...
Aangezien jij chocola zo lekker vindt, heb je al eens geprobeerd te wennen aan de hele pure chocola? Heel goed zoeken in het schap van de supermarkt. Iets van 85% of meer.
Daarvan elke dag een paar blokjes om je chocola-zin te bevredigen.
En dan daarnaast een dieet of nieuwe manier van eten die jou fijn lijkt?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Voldoende eten zodat je geen honger hebt, je hoeft jezelf echt niet uit te hongeren.
Weinig suiker, zodat je geen suikerdip krijgt en gaat snaaien.
Ik ben fan van chickslovefood, veel lekker gezonde recepten op de website en in de boeken, ook van heerlijke tussendoortjes.

Succes!
Ik ben sinds februari dit jaar met weight watchers 17 kg afgevallen, zonder honger en met alles eten wat ik wil. Het fijne is dat als ik in een dip zit ik bij de cursus weer vol nieuwe moed verder ga.
Tip van de week:
de boeken van Mieke Kosters.
Ze heeft ook een online programma, Skinny Minds.

Je mag elke dag chocola, maar dan niet een 200gramsreep.

(Ik heb geen aandelen.)
Alle reacties Link kopieren
Hoi yeps
Wat goed dat je aan de bak wil:)
Ik woog eind dec/begin jan 96 kilo. Dacht 100 kilo komt eraan dat is NIET fener!
Ik ben 2 jan begonnen met 40 dagen geen alcohol en suiker/snoep ( wel gewoon volkoren brood en fruit )
Daarna alleen alcohol op n feestje niet thuis, en beperkt suiker ( niet thuis soms op n verjaardag oud maar of wijntje of gebakje niet en en) en ik heb mijn stappen die ik per dag loop bekeken en daar schrok ik van!
Ik liep op werkdagen maar 4000 stappen
Dat heb ik in stappen van 1000 opgevoerd elke 2/3 weken.

Inmiddels kan ik zeggen dat ik in de basis een gezond eetpatroon heb rond de 1500-1600 calorien, af en toe buitenshuis smokkelmoment wijn of suiker en dagelijks 10.000 stappen
Dat scheelt 15 kilo!

Voor een gezonde bmi moet ik nog 6 kilo afvallen
Dat hoop ik eind jan/begin feb te halen

Met de juiste mindset doorzettingsvermogen en geduld kom je er!
Alle reacties Link kopieren
Om mijn calorien bij te houden gebruik ik de app lifesum die laat ook zien of jeproteine/vet/koolhydraat verhouding ok is
Gefeliciteerd, Fener.
Op naar de 'minder dan 80 kilo'.
Een bekende magische grens. :$
Alle reacties Link kopieren
fener schreef:
20-10-2018 14:00
Om mijn calorien bij te houden gebruik ik de app lifesum die laat ook zien of jeproteine/vet/koolhydraat verhouding ok is
.
Lifesum is fijn ja. Stond al op mijn Huawei toen ik hem kocht.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Heb je een Jumbo supermarkt in de buurt? Daar hebben ze cereal pure chocola met stevia (staat er heel groot op). Daar zit geen suiker in en zelfs nauwelijks koolhydraten en die is toch wel lekker, ondanks dat het dus gewoon een blok hard vet is. Ligt niet bij de chocola maar bij de andere cereal dingen. Ik vind die 85% chocola niet te eten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij verkopen ze dat bij de meeste supermarkten, bij de AH ook weleens zien liggen.
Dahlia74 schreef:
20-10-2018 15:05
Volgens mij verkopen ze dat bij de meeste supermarkten, bij de AH ook weleens zien liggen.
Juist die met stevia niet meer bij de AH. Die anderen waar dan geen suiker in zit maar wel nog veel koolhydraten (melkpoeder) hebben ze daar nog wel. Die is ook wel lekker trouwens maar wel koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Als jij nooit gelijnd hebt dan betekent dat dat jij altijd een ideaal figuur hebt gehad dus dan ben je een bofferd die nu uiteindelijk er toch aan moet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zeggen dat ik een slappe dweil ben, geen doorzettingsvermogen heb enz mag uiteraard ook..
Welnee, je vindt eten fijner dan dan slankzijn en nu wil je allebei.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-10-2018 19:52
Als jij nooit gelijnd hebt dan betekent dat dat jij altijd een ideaal figuur hebt gehad dus dan ben je een bofferd die nu uiteindelijk er toch aan moet.
Weet niet of t voor TO geldt maar wel voor mij. Is even omschakelen hoor. Overigens heb ik hier zes kilo te veel als gevolg van chocola, minder bewegen, ouder worden en anders leven (gezin). Ik en ben dmv minder calorieen en meer bewegen gestabiliseerd en langzaam weer op weg naar mn favoriete spijkerbroek. T is geen dieet, maar permanent. Beperkt chocolade eten is hier t beste vol te houden. Dus 1 blokje (10 gram) per keer max 2 keer per dag.
madamejean wijzigde dit bericht op 20-10-2018 20:41
8.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens ergens gelezen dat magnesium tabletten chocolade craving kunnen verminderen, of het echt werkt weet ik niet, ik ben zelf niet zo’n chocolade fan.
marseille schreef:
20-10-2018 20:15
Ik heb weleens ergens gelezen dat magnesium tabletten chocolade craving kunnen verminderen, of het echt werkt weet ik niet, ik ben zelf niet zo’n chocolade fan.
Dat helpt alleen als je trek heb in chocolade omdat je lichaam vraagt om magnesium. Maar je kan ook gewoon zin hebben in de suiker of in het product op zich ;)
Misschien helpt het om chocolade broodbeleg te gebruiken? Zo pak ik mijn chococraving meestal aan, dat is tenminste enigszins duidelijk afgemeten. Al is de verleiding er dan alsnog soms om die boterham 2 cm dik te besmeren :P
En zet inderdaad kleine stappen: stel jezelf elke week een nieuw doel bijvoorbeeld.
Onlangs heb ik (weer) met wondroos in het ziekenhuis gelegen.
Ben ondermeer hierdoor afgevallen; van 105 naar 98 kg.
Inmiddels zit ik weer op ca 100 kg en daar baal ik wel wat van.
Wil dolgraag naar 80 kg.
Heb echter soms zo'n last van eetbuien.
Vooral 's avonds en ook wel 's middags rond ca 16.00 uur.
Probeer vooral wortelen en rijstwafels te eten, alhoewel laatstgenoemde ook niet echt goed blijkt te zijn.
Chips, snoep, koekjes etc zijn echter helemaal funest voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Om nog even in het chocolade thema te blijven, onderstaande zelfgemaakte chocolademelk is echt lekker en suikervrij (de amaranth uit het recept laat ik er meestal uit):

http://www.greenkitchenstories.com/mexi ... nth-drink/

Onderstaand boek over o.a lifestyle vond ik best inspirerend, misschien heb je er wat aan:

https://www.bol.com/nl/f/de-urban-monni ... 059824904/
Caitriona* schreef:
20-10-2018 13:54
Tip van de week:
de boeken van Mieke Kosters.
Ze heeft ook een online programma, Skinny Minds.

Je mag elke dag chocola, maar dan niet een 200gramsreep.

(Ik heb geen aandelen.)
Ik ben ook een fan van Mieke Kosters! Zij heeft mij echt op andere gedachten gebracht wat betreft eten en afvallen! (Ook geen aandelen :) )
Alle reacties Link kopieren
Voor mij werkt het juist alleen goed om chocolade voorlopig compleet uit mijn leven te bannen; cold turkey afkicken. De eerste 3-4 dagen is het pittig, maar ik merkte dat de cravings daarna echt afnamen/verdwijnen. Het helpt overigens wel wanneer je alle zoetigheid, dus ook frisdrank, uit je eetpatroon haalt. Ik neem wel elke avond na het eten een kopje cappuccino en daar geniet ik dan ook echt van. O en bij mij is het het belangrijkst om het helemaal niet te kopen of in huis te halen.

Één blokje chocolade per dag werkt voor mij niet omdat ik er dan alleen maar meer van wil of juist 'onrustig' wordt van dat ene blokje. Ik ben meer een alles of niets persoon, dus dan maar niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven