Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes (2)

22-10-2018 12:50 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier gaan we verder. Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt door wat minder te snoepen en meer te bewegen, sluit je dan bij ons aan! :)
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Bells_1.6672,86571,70-1,1
Frambroosje1.7070,56265-5,5
Thol1.7273,26868,5-4,7
Eva_19831.80847074-10
_Lou_1.66986565-33
eefje6771.6363,25863,4+0,2+0,2
jazekerenof1.7170,56769,80-0,7
thuis-in-eigen-huis1.74746366-8
adr_ett1.8072,77067,5-5,2
abilgail_virginia1.6766,66265,1-1,5
superstorm1.6882,76982,8
Dasoli1.7266,46366,4
roosquinn19891.75907686-4
belly1.6267,55860-7,5
mevrouwstippel1.64706061,5-8,5
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 12:40
34.65% gewijzigd
Ik ben even jullie juicher aan de kantlijn.


:cheer2: Hup, jullie kunnen het! :cheer2:

:cheer2: Ga zo door! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Dank je whitewolves!

Vanochtend 62.9kg. In ieder geval die rare kilo weer weg :)
Alle reacties Link kopieren
Dank je Whitewolves!

Fijn, Eefje, ik ga het zo in de tabel zetten. Hier iets minder deze week, de 300 gram die ik vorige week kwijt was, zitten er weer aan. Heb me ook wel wat laten gaan dit weekend. Nu weer fris en fruitig er tegen aan!

Lou, misschien wat meer geplande snackmomenten door de week? Wil je het gebruiken voor snoep of voor gezonde maar calorierijkere snacks (crackers met avocado bijvoorbeeld)?
Alle reacties Link kopieren
Hier deze week weer -1,4, dus zit nu op 66,5 :yes:

Weer een flinke hap eraf, zoals verwacht iets te streng gelijnd afgelopen week. Gezien het resultaat natuurlijk niet erg, maar wil zoals gezegd meer die balans.

Dit weekend genoten van pasta’s, broodjes, en kleine beetjes kruidnoten.. het een gezonder dan het ander, maar allemaal calorierijk in ieder geval.

Heb dit weekend een gezond tussendoortje gebakken om de hele week mee te kunnen nemen. Hopelijk kan ik het dan wat meer verspreiden. Eens kijken wat de weegschaal dan op zaterdag zegt.

Eefje, fijn dat die rare kilo weg is. Had dat laatst ook; is helemaal niet motiverend! Bells, goed dat je deze week er weer vol tegenaan gaat, we kunnen het!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee, maar dan op mn eigen manier. Ik probeer via dit topic motivatie te halen!!
Gezondheid is de bakermat voor een gelukkig leven
Alle reacties Link kopieren
Toch fijn Lou, ook al is het niet helemaal zoals je het wilt, het schiet wel lekker op. Wat voor gezonds heb je gebakken? Mijn vriend heeft zondag banenbrood gemaakt, ook lekker en niet al te ongezond. Er zit geen suiker in, dus dat scheelt.

Welkom Danielle! Leuk dat je mee komt schrijven. Wat wil je bereiken en hoe ga je dat doen?

Hier gister een goede dag gehad. Beetje te veel avondeten, maar voor de rest gaat het lekker. Vandaag ook tot nu toe. Net nog even worteltjes gehaald voor eventuele snackdrang.
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Door omstandigheden even van de radar... wat gedoe in de relatie en daardoor paar dagen amper gegeten en toen de ergste stress voorbij was, weer helemaal los. Balans is ver te zoeken dus en dat vind ik toch echt het meest vervelend. Ook niet goed voor het lijf, los van de kilo's

Lou, moest nog even lachen om je beschrijving van de beste Sinterklaas-snoep-beleving... idd die combi van het schuimpje en de pepernoot. Zaaaaalig.

Fijn van die hap eraf, hopelijk blijft hij ook weg. Soms wel lastig als het met zo'n sprong gaat. En als er weer wat bij komt is dat toch demotiverend. Althans, bij mij...

Bells, worteltjes voor de snackdrang... super goed. Ik probeer dat ook wel eens maar in the end wil ik toch chips oid.

Het is rustig hier... hoe gaan jullie verder? Weekendplannen en uitdagingen voor de boeg?
Alle reacties Link kopieren
Bells, ik had ook bananenbrood gebakken inderdaad! Zitten gewoon suikers in van banaan en dadels enzo hoor, maar snap je punt :) klinkt alsof je lekker bezig bent! Hoe gaat het nu?

Bananenbrood was heerlijk als extra tussendoortje maar helaas heb ik de hele week echt veel te veel snaaidrang gehad. Dat grijze gebied vind ik zo lastig. Na 2 weken te strikt lijnen volgde deze week dus een week van “oooo trek trek, nee mag niet, toch maar, wat een trek”. Vind ‘t vermoeiend.

Adr_ett, balen van de spanning en de balans die ver te zoeken is. Ben je nu weer iets meer in balans? En de rust weer beetje teruggekeerd in je relatie? Dat vreet energie hè (ha-ha, “vreet”)..

Vanavond wil ik na het avondeten niks meer eten; steunen jullie me? Dan heb ik hopelijk morgenochtend een beetje realistisch weeg beeld (als ik ‘s avonds laat nog eet, merk ik groot vochtverschil). En de afgelopen avond genoeg ‘s avonds nog gnomen en dat hoop ik vanavond niet te hebben..
Hebben jullie nog een plekje in jullie afvalherberg? Ik heb me laatst ook bij een groepje aangesloten, maar wegens omstandigheden bijna niet meer op viva geweest. Ik merk dat een stok achter de deur wel motiveert. Bij mij moet er zo’n 3 kg af. Niet heel veel, maar het is net het verschil tussen een knellende broek of een fijn zittende broek.

Ik vind het zo lastig om van al het lekkers af te blijven. Op maandag en dinsdag gaat het prima, maar op woensdag lijk ik niets te kunnen weerstaan. Resultaat is dat ik vooral slechte dagen heb ipv goeie.
Ik ben ook even afwezig geweest en heb zeer weinig meegeschreven.
Graag ga ik vanaf nu ook meer meeschrijven.
Ik sta wel in de tabel maar ik heb me nog niet eens voorgesteld :shame: .
Ben 35 jaar, 2 kinderen en gelukkig getrouwd.
Eigenlijk ben ik altijd wel goed op gewicht geweest , behalve als ik zwanger was . Bij mijn voldragen zwangerschappen ben ik 25 kilo per kind aangekomen (en weer kwijt geraakt met hard werken) , helaas ook 3 miskramen gehad en door de stress daaromheen weer aangekomen in 2017.
Ik ben 1.80 cm en in januari 2018 woog ik 84 kilo en met heeeeeel veel vallen en opstaan (want heb echt emo eetbuien die terug blijven komen) weeg ik nu 74.5 kilo.
Nog 4,5 kilo en ik heb mijn streefgewicht bereikt.
Momenteel zit ik weer in een slechte periode qua eten maar ga het vanaf morgen weer oppakken.
Qua sporten doe ik aan hardlopen, 2x per week .
Alle reacties Link kopieren
Hello ... vanochtend maar op de weegschaal geklommen, 67,3 kilo. Een kilo erbij, dit gewicht vind ik op zich prima maar dat geschommel van de laatste te tijd wil ik van af. Vanochtend met goede moed uit bed gestapt en hoop echt dat het me gaat lukken deze week een goede start te maken.

Lou, herkenbaar verhaal! Wat een (eet)drukte steeds in het hoofd. Enne, ja die stress vreet energie! :) Gelukkig is de rust hersteld, bah wat is dat naar als het thuis mis is. Is het vrijdagavond nog gelukt met niet eten?

Welkom Jazekerenof... je staat deze maandag gemotiveerd aan de start? Zou mooi zijn als je de vrijdag weet te halen deze week en in het weekend jezelf kunt belonen met iets wat je heeeeel lekker vindt :)

Hi Eva, dank voor het voorstellen... wat naar van je miskramen, dat lijkt me zo verdrietig. Zelf ook een emo-eter, het is dan echt een monster dat sterker is dan ik ben. Gelukkig is het tegenwoordig niet meer in die mate zoals het vroeger was maar ik voel altijd direct of het een 'gewone snackattack' is of eten uit emotie/stress/onrust.

Deze week weer vol goede moed... ook wil ik weer naar de sportschool want sinds ik gestopt ben met personal trainer gooi ik er met de pet naar. Of dan train ik direct weer te zwaar en zit vervolgens twee weken met een verrotte rug die ik amper kan belasten. Balans balans..

Benieuwd hoe het iedereen vergaat... met zijn allen er weer tegenaan :) Right?
Adrett lastig hè balans.
Zeker als je op gewicht zit, dan is het verleidelijk om de touwtjes weer te laten vieren.
Denk dat dat nog moeilijker is dan afvallen, die balans vinden .
Succes daarmee .

Vanmorgen gewogen en zelfde gebleven . Ook niet genoeg mijn best gedaan . Maar ben ongesteld dus het kan slechter . :proud: . Nu weer even mijn best doen tot aan het weekend . In weekend heb ik echt moeite.
74.5 deze week
Adrett lastig hè balans.
Zeker als je op gewicht zit, dan is het verleidelijk om de touwtjes weer te laten vieren.
Denk dat dat nog moeilijker is dan afvallen, die balans vinden .
Succes daarmee .

Vanmorgen gewogen en zelfde gebleven . Ook niet genoeg mijn best gedaan . Maar ben ongesteld dus het kan slechter . :proud: . Nu weer even mijn best doen tot aan het weekend . In weekend heb ik echt moeite.
74.5 deze week
Alle reacties Link kopieren
Welkom @jazekerenof! Als je je gewicht, streef en lengte doorgeeft dan zet ik je in de tabel.

Wat goed van je Eva, dat je ondanks de eetbuien toch bent afgevallen. En het zoeken naar de balans blijft. Hier ook. Soms gaat het goed, soms minder. Ik wil me graag fit en energiek voelen, maar af en toe is op de bank liggen en chips (vr)eten gewoon zo lekker. Mijn reptielenbrein heeft dan duidelijk de overhand.

Ik had een vrij nette week, maar ondanks de worteltjes toch niet afgevallen. Ik denk dat het komt doordat ik gisteren uit eten ben geweest en dat nogal zout was.
Alle reacties Link kopieren
Oh en trouwens, zo herkenbaar dat je in de loop van de week afzakt. Ik ben altijd zo trots op mezelf als ik maandag en dinsdag netjes heb gegeten. En dan kan er woensdag wel weer een koekje bij. Op donderdag worden dat er dan meer en daarna is het weekend, dus tja.
Adr_ett, vandaag inderdaad vol goede moed weer begonnen. Ik hoop zo er nu weer een knop om gaat. Bij jou dus veel geschommel. Het lijkt me ook zo lastig om op gewicht te blijven. Mij is het nog nooit gelukt helaas. Maar goed, ik ben ook ooit eens gestopt met roken, dus wie weet gaat dit ook eens lukken. En wie weet is dit de keer.

Bells_, leuk dat ik mee mag schrijven. Mijn gewicht is (vanochtend gewogen ;-) ) 70,5 kg, mijn streef is 67 kgen mijn lengte is 1.71.
anoniem_359171 wijzigde dit bericht op 26-11-2018 18:48
Reden: Even de maten dik gedrukt gezet
2.41% gewijzigd
Vandaag ben ik ook weer eens begonnen met het plannen van maaltijden. En dan niet voor 1 dag, maar voor de hele week. Aanstaande donderdag weet ik dat ik iets ongezonds ga eten en daar ga ik nu alvast rekening mee houden. Niet extreem, maar een soort balansen. Dus dan eet ik vanavond en morgenavond light en overdag probeer ik veel groente en fruit te eten. Woensdag is de lunch altijd erg uitgebreid bij ons, dus dan weet ik dat ik geneigd ben om meer te gaan eten.

Ik ga volgende week trouwens sushi eten in een restaurant. Dat heb ik dus nog nooit gedaan. Iemand tips wat ik het beste kan eten qua calorieën?
Eva, :hug: heftig zeg, drie miskramen.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen weer 63.7kg, grrrr
Veel gesport, maar heb echt moeite met de winter en wil mezelf dan troosten met wat lekkers :|. Doordeweeks gaat best goed, weekenden minder.
Alle reacties Link kopieren
Hé vervelend, eefje! Misschien is dinsdag een betere weegdag voor jou? Niet zo direct na het weekend. Of vrijdag. Als je dan bent afgevallen is het een motivatie om het in het weekend er niet meer bij te eten.

Goed bezig met het plannen, jazekerenof! Dat probeer ik ook te doen. En dan ook in één keer de boodschappen, dan kan ik ook niet bezwijken voor iets lekkers. Ik ben er nu over aan het denken om mijn boodschappen online te bestellen en dan op te halen. Dan loop ik niet door de winkel en zie ik ook minder verleidingen.

Ik eet wel vaker sushi, maar ik let eigenlijk nooit op de calorieën. Ik zou zeggen, neem vooral de dingen met veel groente erin en vermijd die met een sausje erin/eroverheen of iets gefrituurds (bijvoorbeeld gefrituurde garnaal). En neem er bijvoorbeeld een zeewiersalade bij voor de vulling.

Ik denk eigenlijk dat het belangrijkste is dat je niet te veel eet. Vaak is het all you can eat, en omdat je geacht wordt een sushi-dingetje (hoe heet 1 sushi, weet iemand dat?) in één keer in je mond te stoppen, eet je al snel heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal, ik heb besloten in december even pauze te nemen met afvallen na 9 maanden vooral afvalgericht bezig te zijn geweest. Het was/is heel effectief, maar het wordt bij mij iets te obsessief. Wil proberen om meer balans te vinden en ben al heel tevreden met mijn verandering van XL naar S en XS. Eventjes focussen op mentaal gezond zijn/blijven en daar past nu meer bij dat ik probeer op dit gewicht te blijven.

Veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal...

Hoe gaat het hier? De week is weer doormidden, met mijn goede voornemens is het niet gelukt, niet goed voor mijn humeur.

Lou, ik kan me helemaal vinden in jouw besluit. Obsessief bezig zijn klinkt niet goed en de decembermaand wordt dan een hel. Hoop dat het je lukt om wat afstand te nemen, succes!

Hier trouwens geen sushi kenner... als ik uit eten ga dan neem ik vooral wat ik lekker vind en probeer tot de max te genieten. Niet per se in hoeveelheden maar even geen calorieën tellen.

Hier dus echt even lastig... maandag ging overdag wel goed, na het eten wel een mini ijsje en rond 20:00 een dadel en dan..... grrrrr popcorn :popcorn: Niet het einde van de wereld maar toch, ik wilde het eigenlijk niet en het is gewoon niet nodig. Pure onrust.
Gisteren gesport, overdag gaat het dan ook wel goed maar dan... weer dat ijsje, die dadel en dan ... grmbl.. ik-moet-die-koek. En na die koek is mijn hoofd alleen maar bij de paprika chips in de kast. Echt net voor de finish zwicht ik dan en gaat daar ook weer een bak van naar binnen.

Vandaag had ik het zo in gedachten, vanavond als stok achter de deur laat ik weten of het gelukt is.

O: havermoutpap (amandelmelk) met een banaan
T: appel
L: boterham kipworst van de vegetarische slager en boterham kaas met komkommer
T: cracker pindakaas
D: geb aardappeltjes, snijbonen en vegetarische kipnuggets dinkies
T: dadel
Hier wacht ik vol spanning op mijn vreetbui vanavond. Ik ga echt proberen om er niet aan toe te geven. Meestal is dat weer het begin van het einde. Ik denk dat ik op mijn handen ga zitten en een drupje seconde lijm op mijn lippen doe, haha.

Ik eet dus echt nooit sushi en heb geen idee of het goed of slecht is. Maar bedankt voor jullie tips, die neem ik mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging t bij jou jazekerenof? Seconde lijm geholpen? Hier lijkt het gelukt hoewel ik enorm zin in wat heb nu. Net terug van een concert alwaar ik braaf water en thee heb gehad.
Goed bezig Adr_ett! Water en thee bij een concert is echt knap!

Hier lijkt het ook gelukt. Ik ga zo lekker naar bed. Niet heel vroeg, maar toch niets genomen.

Ik heb een jurkje besteld. Super leuk. Ik mag hem van mezelf houden als ik over twee weken onder de 70 kg zit. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven