Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes (2)

22-10-2018 12:50 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier gaan we verder. Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt door wat minder te snoepen en meer te bewegen, sluit je dan bij ons aan! :)
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Bells_1.6672,86571,70-1,1
Frambroosje1.7070,56265-5,5
Thol1.7273,26868,5-4,7
Eva_19831.80847074-10
_Lou_1.66986565-33
eefje6771.6363,25863,4+0,2+0,2
jazekerenof1.7170,56769,80-0,7
thuis-in-eigen-huis1.74746366-8
adr_ett1.8072,77067,5-5,2
abilgail_virginia1.6766,66265,1-1,5
superstorm1.6882,76982,8
Dasoli1.7266,46366,4
roosquinn19891.75907686-4
belly1.6267,55860-7,5
mevrouwstippel1.64706061,5-8,5
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 12:40
34.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oe leuk en mooie stok achter de deur! Lijkt me doable een halve kilo eraf :)

Hier een slechte dag wat betreft eten :-/

O: havermout met banaan
L: kopje tomatensoep en broodje uit de oven met mozzarella en pesto en andere dinkies (buiten de deur) 2 koppen gemberthee en die koekjes daarbij gingen ook op
D: groentenpotje met couscous, ijsje na
T: 2 jodenkoeken, grote bak popcorn en toen uit ellende toastjes pindakaas gaan eten
... echt why :facepalm:

Hopelijk doen jullie het beter!
Dat is echt balen, Adr_ett, zo’n avond. Echt ook heel herkenbaar. Deze week gaat het goed, maar de afgelopen weken leek ik ook niet te remmen.

Heb gisteren zwaar gegeten, maar dat had ik ingepland. Dit weekend nog een feest en hopelijk maandag minder dan 70,5. Dat zou me enorm motiveren.
Heel herkenbaar Addret zulke dagen . Ik heb deze week echt een hele slechte week.
Zo slecht is het nog niet geweest dit jaar.
Iedere dag lopen snaaien.
Dit moet echt anders ..
Nu nog even een Sinterklaas weekend voor de deur, maar maandag moet die knop echt weer om!!
Het voordeel, Eva, is dat het vanaf nu alleen maar beter kan gaan. Probeer dit weekend te genieten, maar bij ieder 'slecht' tussendoortje je af te vragen of je dit echt lekker vindt of dat je gewoon zin hebt om te snaaien. Bij mij werkt dat vaak wel. Ik gun mezelf alles, maar alleen datgene wat ik echt lekker vind. Dat ga ik vandaag ook proberen op het feest.

Hopelijk ga ik maandagochtend echt richting de 70 of misschien al iets er onder. Als ik dat dan volgende week maandagochtend ook nog heb weten vol te houden, dan scheur ik de kaartjes van mijn jurk, haha. Heb hem al een paar keer gepast en hij is echt te gek. Hij zit heerlijk en hij is leuk. Echt een motivator :-)
Goed idee jazekerenof, om je af te vragen of je er wel echt zin in hebt .
Heel veel plezier gewenst op je feest. :).
En super goede motivatie om straks in je jurk te passen :high5: .
Misschien moet je de kaartjes er sowieso afhalen dan moet je wel je best doen :)..
Ik ga het maandag weer oppakken want ik heb ook een goede motivatie.
Vandaag op een feest vroegen mensen of ik was afgevallen en dat ik er zo goed uitzag :)... Dat motiveert me echt om het nu niet te gaan verknallen door alles er weer aan te eten .
Het is echt leuk als mensen het zien :)
Nog 4 a 5 kilo te gaan ..
Wat heerlijk Eva! Echt super motiverend die complimentjes. Vanaf maandag weer op naar die 4 à 5 kg!

Het feestje vandaag was super gezellig, alleen qua kilo’s vast niet zo. Ik heb me vanochtend gewogen en morgenochtend weer. Dan weet ik een beetje wat de schade is.

(Kaartjes durf ik er nog niet echt af te halen)
Oké jazekerenof, als je maar genoten hebt van het feest :).
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar hoeveel kilo moet je kwijt voor het jurkje?
Ik heb qua gezond eten ook een niet al te best weekend gehad :shame: .
Dus vanaf morgen echtttt even paar weken goed mijn best doen voor die 4/ 5 kg.
We kunnen het ! :thumbsup:
Zometeen hardlopen .
Afgelopen maandag woog ik 70,5 kg en ik wil onder de 70 zitten. Liefst 69,5.

Lekker hardlopen! Goed idee!
Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik woog 70.1 kg. Nog net geen jurk, maar met dit tempo wel mogelijk. Lastige week voor de boeg.

Overigens weeg ik op maandag vaak meer dan bv op woensdag. Herkent iemand dit?
Ik snap er niks van .
Slechte week gehad qua eten .
Niet teveel gegeten maar wel veel gesnoept echt iedere dag zelfs .
Dus snap er niks van .
Misschien viel het qua calorieën dus toch nog mee.
Wel veel gesport .
Ben namelijk hartstikke afgevallen.
Was vorige week wel ongesteld dus dat zal ook wel schelen.
Vandaag 73.5 :cheer2: .
Ik wil graag mijn streefgewicht bijstellen naar 70, mag dit misschien aangepast worden?
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Wat fijn dat jullie zijn afgevallen en het jurkje in zicht is Jazekerenof!

Hier echt een heel slecht eet-weekend gehad, me helemaal laten gaan en nu een zere buik. Vanochtend niet op de weegschaal geweest, ook niet aan gedacht. Misschien onbewuste vermijding :-/
Het gaat me momenteel ook niet zo om de kilo's maar ik wil gewoon potdorie weer een beetje balans. Daar voel ik me een stuk beter bij... dus daar gaan we weer deze week.

Een groot nadeel van samenwonen vind ik toch wel de gedeelde voorraadkast. Toen ik alleen was kocht ik gewoon niets, heel overzichtelijk. Nu voel ik iedere dag strijd met een kast vol shitload en zie ik mijn vriend gedachteloos koek, chips en wijntjes wegwerken. Die heeft zich in zijn leven nog geen minuut druk gemaakt over lijf, gewicht of gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, Eva en Jazekerenof! Ik heb je streefgewicht ook aangepast, Eva! Dat op woensdag minder wegen dan op maandag heb ik trouwens ook vaker. Ik denk het verschil tussen net weekend hebben gehad (de minst strenge dagen van de week) en het begin van de week (de strengste dagen van de week).


Adrett, koopt je vriend het zelf ook? Of haal jij het voor hem in huis? Mijn vriend kan ook flink snoepen, maar hij kan er ook totaal niet aan denken. Als hij de boodschappen heeft gedaan, houdt hij zich meestal keurig aan het lijstje. Mijn tactiek als hij wil snoepen en ik niet, is dat ik van hem snoep. Dus als hij een stuk taart pakt, neem ik een hapje. Als hij een pak koekjes eet, neem ik er één. En als hij de zak chips opentrekt neem ik ook een handje. Niet perfect, maar ik heb geen eigen gebak/chipskom/pak koekjes dus dat scheelt weer.


Ik heb altijd van die tips, maar vervolgens kom ik gewoon weer 100 gram aan of blijf ik gelijk ;-D Zelf kijken of je ze op wil volgen, ik ben duidelijk iemand die het beter kan vertellen dan kan uitvoeren.
Vriendelijk bedankt Bells!!

Adrett balen van je vreet weekend maar wel reuze herkenbaar.
Zeker als je dichtbij je streefgewicht dit is het heel moeilijk om gemotiveerd te blijven.


Hier ook altijd snoep en chips in huis . Voor man en kinderen ..(neeeee echt niet voor mij hoor :facepalm: ).
Mijn man is slank en kan eten wat hij wil. .en dat doet hij dus ook ..
Niet altijd eerlijk hè.

Er heerst hier buikgriep in huis en heb er zelf ook een vleugje van.
Heel naar het enige "voordeel" is dat het wel goed voor de lijn is want eten niet veel behoefte aan .
Alle reacties Link kopieren
He Bells,

Haha, ik kan anderen ook altijd goed adviseren, ook mbt lijnen en sporten maar alle tips en tricks ben ik altijd compleet vergeten als een snackattack opkomt. Door de buikpijn word ik nu steeds herinnerd aan de gevolgen, dat scheelt.

Ga die tips wel proberen toe te passen in ieder geval!

Eva beterschap enne... tja, het heeft ook zo zijn voordelen :) Heb wel eens tijdens een strenge afvalpoging een dikke (buik)griep gewenst zodat ik een zetje in de rug zou krijgen. Slaat nergens op maar ik dacht het wel..

Hier de dag begonnen met havermoutpap+banaan en zojuist 2 crackers met beleg en verse tomatensoep gegeten.
Voordeel van thuiswerken, even tussendoor snel een soep in elkaar rommelen. Nadeel >>> die snoepkast altijd binnen handbereik.
Oh Eva, wat een heerlijk getal om te zien! Wat zal dat motiveren. Jeejjj!!

Hoe lang ben je Adrett? Als je gewicht gewoon okay is, dan is het inderdaad wel belangrijk om van dat gevoel af te komen. Misschien moet je je zelf niet te streng toespreken. Je weegt echt nooit exact hetzelfde en als je niet meer hoeft af te vallen, dan kun je soms ook iets boven je streef zitten. Alleen als je echt gaat 'klimmen' in gewicht, moet je op de rem trappen.

Bells, ik denk ook dat het te maken heeft met het weekend. Je houdt misschien net wat meer vocht vast en je hebt vaak ook meer gegeten dan normaal. En ach, als er iedere week 0,4 gram af is bij mij dan weeg ik over 7 weken wat ik wil wegen. Best goed en nog ruim voor het bikiniweer :-).


En over dat meesnaaien met je partner en kinderen: echt super irritant. Ik vind dat ook zo moeilijk. Moet echt mijn best doen daarvoor om niet mee te eten...
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen 63.4kg. Nog niet bijgelezen, ga ik nu doen!
Vanochtend woog ik 69,9kg. Hij telt natuurlijk niet mee, maar mijn jurk is in zicht! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Yay Jazekerenof.... die jurk wordt een blijvertje :)

Zo gemotiveerd als ik gisterenochtend was, zo gedemotiveerd was ik gisteren. Pffff ik word ook een beetje moe van mijn eigen klaagzang hier.

Ik ben 1m80 en bij het laatste weegmoment 67,3. Prima wel... wil graag onder de 70 blijven, dan zit alles wel lekker. Maar goed, door het snoepen van de laatste tijd dus zo’n buikpijn en opgezwollen. Dan blijven de jurkjes in de kast.
Yeahhhh jazekerenof!
Eraf trekken maar die kaartjes .
Mooi gewicht hoor Addret!
Ik ben zelfde lengte en nu 73.5
Mijn streefgewicht is 70, maar dat is denk ik voor iedereen anders.
Gezond eten is sowieso beter dan al die slechte troep .
Alle reacties Link kopieren
Ik kon even inbreken in het topic 😊 niet te streng zijn, want het is nu eenmaal heel moeilijk met overal dat sinterklaas lekkers! Hou je dan maar eens in. Ook iedereen om je heen zit vaak lekker te snoepen... ik heb dat ook altijd rond deze tijd dat ik iedereen zie genieten van hun chocolade letter EN DAN WIL IK DAT OOK. O nee, dan MOET ik dat ook 😂
Pak het gewoon weer op en dan komt het goed! Maar ik ken het gevoel als je lekker bezig bent en dan een paar dagen gigantisch je laat gaan. Weeg je dan ook gewoon niet die week!
Jullie hebben nu al een mooi gewicht bij jullie lengte, Eva en Adrett. Maar ik snap de wens om wat ruimte te hebben. Het voelt voor iedereen anders.
Superduba (grappig: mijn woordenboek maakt er superdunne van :-) ), je hebt helemaal gelijk hoor! Eigenlijk moeten we onszelf deze maand niet zo pijnigen. Maar toch voelt het wel okay. Vandaag laatste dag goedheiligman en dan mag ik vanavond best iets lekkers. Sushi deze week: ga ik ook van genieten.

Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik vrijdag 69,5 kg weeg ik de kaartjes van mijn jurk ruk :-D
Alle reacties Link kopieren
Haha Jazekerenof.... ik hoop helemaal met je mee dat het gaat lukken. You can do it! Goed uitplassen, fingers crossed en dan die weegschaal op.

Zeker goed gewicht zo, ook geen wens meer om meer af te vallen maar wel dit gewicht te blijven en niet zoveel te snoepen. Gewoon om me beter te voelen. De wijze waarop ik me zelf toespreek is niet al te mild, zeker als het fout gaat. Ga me focussen om daar wat in te veranderen en toch even een pauze in te lassen voordat ik naar de zak chips grijp, proberen te onderzoeken waar ik werkelijk behoefte aan heb.

Iedereen een fijne Sinterklaas!
Alle reacties Link kopieren
Jazekerenof: dat heb ik vaker gehoord haha. Superdunne 😂

Net even een halve zak pepernoten opgegeten... ik kon me even niet meer inhouden. Oops, morgen vrolijk weer door! Ik vind het niet zo erg 😊 ik was wel net al 2 weken erg goed bezig maar met allemaal dat sinterklaas lekkers werd het toch even te lastig om nee te zeggen😂
69,6 vanochtend! :yes:

Ik lijk echt obsessed, maar ik was wel echt blij.

Hoevaak per week wegen jullie je? Ik merk dat ik echt geneigd ben om toch wel om de dag te wegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven