Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes (2)

22-10-2018 12:50 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier gaan we verder. Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt door wat minder te snoepen en meer te bewegen, sluit je dan bij ons aan! :)
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Bells_1.6672,86571,70-1,1
Frambroosje1.7070,56265-5,5
Thol1.7273,26868,5-4,7
Eva_19831.80847074-10
_Lou_1.66986565-33
eefje6771.6363,25863,4+0,2+0,2
jazekerenof1.7170,56769,80-0,7
thuis-in-eigen-huis1.74746366-8
adr_ett1.8072,77067,5-5,2
abilgail_virginia1.6766,66265,1-1,5
superstorm1.6882,76982,8
Dasoli1.7266,46366,4
roosquinn19891.75907686-4
belly1.6267,55860-7,5
mevrouwstippel1.64706061,5-8,5
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 12:40
34.65% gewijzigd
Adr_ett schreef:
05-12-2018 10:39
Haha Jazekerenof.... ik hoop helemaal met je mee dat het gaat lukken. You can do it! Goed uitplassen, fingers crossed en dan die weegschaal op.

Zeker goed gewicht zo, ook geen wens meer om meer af te vallen maar wel dit gewicht te blijven en niet zoveel te snoepen. Gewoon om me beter te voelen. De wijze waarop ik me zelf toespreek is niet al te mild, zeker als het fout gaat. Ga me focussen om daar wat in te veranderen en toch even een pauze in te lassen voordat ik naar de zak chips grijp, proberen te onderzoeken waar ik werkelijk behoefte aan heb.

Iedereen een fijne Sinterklaas!
Wat goed van je dat je dat inziet. Want ondanks een goed gewicht, Kun je je toch ‘vadsig’ voelen na een vreetbui. Het is echt een kunst om bewust te blijven eten als je op gewicht bent. Het is niet voor niets dat mensen weer aankomen nadat ze op gewicht zijn. Stabiel blijven is nog moeilijker dan afvallen.
superduba schreef:
05-12-2018 19:59
Jazekerenof: dat heb ik vaker gehoord haha. Superdunne 😂

Net even een halve zak pepernoten opgegeten... ik kon me even niet meer inhouden. Oops, morgen vrolijk weer door! Ik vind het niet zo erg 😊 ik was wel net al 2 weken erg goed bezig maar met allemaal dat sinterklaas lekkers werd het toch even te lastig om nee te zeggen😂
Maar tegenover twee weken goed bezig, mag best een halve zak pepernoten staan. Moet je veel afvallen?
Hoi, mag ik hier aansluiten?
Misschien wel een goede stok achter de deur.

Ik ben 1.74 en weeg nu 69.8, ooit in het begin woog ik 87. Een hele tijd stil gehangen op 74, maar sinds ik actief hardloop zit er weer vaart in die ik hoop te behouden.
Streefgewicht is 63.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je toegevoegd, thuis-in-eigen-huis!

Boh, Sinterklaas, ik ben gisteren goed los gegaan. Nu ook wel een beetje klaar mee moet ik zeggen, met al dat snoep. Zaterdag vieren we pas echt pakjesavond, dus dan zal ik er nog wel wat van eten. In december is het inderdaad lastig om echt af te vallen. Ik vind het voor mezelf in ieder geval ook best als ik op gewicht blijf.

Maar het kan wel, kijk maar naar jazekerenof! Goed bezig! :) Ik weeg me trouwens meestal 1 keer per week. Soms, als het resultaat heel anders is dan ik had gedacht, nog een keer. Ik heb me ook wel eens iedere dag gewogen, om te zien wat er gebeurde, maar veel zin had dat niet. Ik wilde ook niet iedere ochtend met een soort waardeoordeel over mezelf beginnen.
Welkom Thuis!

Ik eet ook meer ongezonde dingen dan normaal in december.
Ben blij als ik vanaf nu gelijk blijf want heb ook aardig wat sintsnoepgoed om me heen (op mijn werk en thuis en overal)
Dus 01-01-2019 hetzelfde gewicht is oke :-).
Daarna nog een weekend weg en vanaf 7 januari ga ik voor strak in bikini in 2019 :)
Bedankt voor het toevoegen!

Ik was afgelopen week jarig en ondanks dat ik het niet gevierd heb, heb voor het eerst sinds tijden weer wat taart op. Natuurlijk gelijk chocolade-taart. :$ (had ook nog wat ongesteldheid restverschijnselen)
Ik eet normaal nauwelijks suikers/transvetten/chocolade etc, want smaakt me gewoon niet. Dus 1 keertje moet kunnen. Vanaf vandaag terug in het goede patroon.

Er is ook geen sint-snoep in huis (gezien ik alle boodschappen doe) :P en kan dingen makkelijk laten staan op andere plekken.

Vandaag netjes 10km hardgelopen.

Ik ga bijna op vakantie naar Thailand, dus wel fijn dat lijf redelijk bikini-proof is nu die 4kilo eraf is.
Maar daar ga ik lekker verder sporten! Hardloopspul gaat mee en wandelkilometers komt ook wel goed samen met het zwemmen.
Eva_1983 schreef:
06-12-2018 16:38
Welkom Thuis!

Ik eet ook meer ongezonde dingen dan normaal in december.
Ben blij als ik vanaf nu gelijk blijf want heb ook aardig wat sintsnoepgoed om me heen (op mijn werk en thuis en overal)
Dus 01-01-2019 hetzelfde gewicht is oke :-).
Daarna nog een weekend weg en vanaf 7 januari ga ik voor strak in bikini in 2019 :)
Dat is een goeie insteek! Als ik vrijdag, morgen dus aaaaahhhh, de 69,5 aantik dan wordt het ook voor mij ook: onder de 70 blijven tijdens de feestdagen.
Welkom Thuis! En nog proficiat. Wat lijkt het me heerlijk als je gewoon niet van die lekkernijen houdt. Bij mij lijkt het soms alsof ik echt alles lust...

Wanneer ga je naar Thailand? Lekker vooruitzicht hoor.
69,4 kg. Hello new dress! Ik zit hier om 7.00u al aangekleed in de woonkamer :biggrin:
Ja, is wel fijn dat ik daar ooit ben van afgekickt :)
Ik vlieg komende vrijdag al! En we blijven tot begin januari.
Met dit regenweer begin ik er toch ook wel meer zin in te krijgen!

Leuk nieuwe jurk dragen! Geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Even tussen de bedrijven door stiekem spieken naar het resultaat van Jazekerenof... :cheer: Gefeliciteerd! Haha ik zie je al helemaal zitten met je nieuwe jurk :) Welkom Thuis, succes!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me bij jullie aansluiten?

Ik woog 4 jaar geleden 60 kilo, maar 2 zwangerschappen verder blijf ik nu steken op het duivelse getal 66.6 kilo. Daar wil ik graag vanaf. Die 60 kilo hoeft niet, maar wil wel graag naar de 62 kilo. Vanaf januari heb ik een dag extra vrij en die wil ik graag gebruiken om het sporten weer op te pakken. En om weer weekmenu's te maken, zodat we weer wat gezonder gaan eten. Ik hoop dat door hier mee te schrijven, ik de motivatie blijf houden om die paar kilo's eraf te krijgen en te houden :)
Alle reacties Link kopieren
Hi Abigail666 ;), welkom!

Bells kan je in de tabel zetten, goed om dan nog even je lengte erbij te vermelden. Goed van het sporten, dat kan zeker positieve invloed hebben op het afvalproces.

Hier de op te pakken draad nog niet echt gevonden. Het zit wel continu in mijn hoofd dat het zou moeten maar mijn handen en mond lijken een eigen leven te leiden.

Dit weekend geen uitdagingen op de planning... op zich is het weekend al een uitdaging genoeg. Moment dat ik mezelf wel een wijntje toe sta maar daar komen vaak ook andere zaken bij maar dat hoef ik jullie vast niet uit te leggen :)

Goed weekend in ieder geval!
Wat een heerlijk vooruitzicht, Thuis! Lekker naar de zon. Daar zou ik ook wel naar toe willen.

Welkom Abigail, goede voornemens. Een goede voorbereiding is het halve werk, dus als je die vrije dag zo besteed, dan ben je al heel goed op weg.

Hoe gaat het Adrett? Hou je het vol? Misschien kun je een weekmenu maken? En dan bv in het weekend mager eten, zodat het extraatje bij de wijn niet zo'n ramp is?
Welkom Abigail en veel succes!

Hier gaat het op en af.
Sommige dagen vergrijp ik me aan de pepernoten op het werk en sommige dagen zijn netter .
Mijn enige zonde vandaag is tot nu toe dat ik vanmorgen een dun plakje suikerbrood op heb.
Maar heb ook 5 km hardgelopen dus dat compenseert dan wel weer.
Netjes hoor Eva.

Voor vanavond heb ik verse pompoen-kikkererwten soep gemaakt, erbij een speltbroodje. Heerlijk met dit weer.
Vandaag weer uurtje hardgelopen (bijna 10km) en daarna gezellig met man nog wandeling van bijna 6km gemaakt. Ik vind dit weer gewoon zalig; wind geen regen.

Totaal nu 17km afgelegd en dag is nog niet voorbij, maar ik ga eens even zitten. :P
Wat een afstanden Thuis! Knap hoor !!
Stond een flink windje hè.
Ik kwam in de polder bijna vooruit met de tegenwind.
In bos ging beter .
Ja, ik vond het een heerlijke uitdaging. :) Hier ook straffe tegenwind op sommige plekken.
Ik vind het gewoon totale ontspanning, hardlopen sowieso en samen wandelen doen we meestal in het weekend. (morgen gaan we rondje dierentuin - hebben we abonnement op).

Maandag wegen, ik ben benieuwd, er zal wel iets af zijn vermoed ik. :)

Scheelt misschien dat ik geen wijn/alcohol (meer) drink, dat is voor mij geen 'uitdaging'. Menstruatie is het moeilijkst moment van de maand.
Ik eet wel 'slechte' dingen hoor (een donut vanmorgen :facepalm: ) maar met de hoeveelheid bewegen, kan het prima. Al vind ik het dan moeilijk wel af te vallen, das gewoon lastig balanceren af en toe.
Ja jij bent echt super goed bezig met hardlopen!
Ik vind het nog weleens afzien hoor tijdens het hardlopen maar ben wel altijd blij dat ik geweest ben!
Wandelen doe ik ook veel met de hond.
Ik hoef gelukkig ook geen moeite te doen om alcohol te laten staan, want ik drink al zo'n 7 jaar niet meer.
Bij mij zijn de moeilijke momenten ook als ik ongesteld moet worden en ik ben een echte emotie eter.
Maar goed, ben dit jaar regelmatig terug gevallen in snoepbuien maar door mezelf toch steeds weer te herpakken alsnog totaal 10 kilo afgevallen.
En daar hebben dit jaar heel wat slechte dagen/ weken tussen gezeten .
Het gaat om het eindresultaat :)
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,
Ik kom ook weer ff spieken, erg druk gehad afgelopen tijd. T eten gaat ook wat minder goed, kan mij slecht inhouden. Ga maandag weer eens op de weegschaal, al poosje niet op gestaan.
Vandaag 2 stukken taart gehad en chips behhhh! Tot zover vandaag mijn zondes :whip:
Alle reacties Link kopieren
Oh en 3 krakelingen :mrgreen:
Wat zijn jullie sportief! Dat komt vast goed hoor, in 2019, met jullie gewicht.

Hoe was het vandaag op de weegschaal, Frambroosje? Viel het mee of tegen? Ik hoop voor je dat het meeviel.

En de rest van de dames? Iemand al gewogen? Ik ging vanochtend toch wat schrikachtig op de weegschaal. Meestal weeg ik na het weekend wat zwaarder dan doordeweeks. Gelukkig was de stand onveranderd blijven hangen op 69,4 kg! Ik ben blij. Het zou mooi zijn als ik voor de kerst onder de 69 zit, dan kan het wat hebben zeg maar :-D
Gelukkig viel het mee Jazekerenof! :).
Hier viel het ook mee maar kan beter.
Ben gelijk gebleven 73.5.
Heb analoge weegschaal dus zie alleen halve kilo's.

Vandaag zei weer iemand dat ik ben afgevallen.
Echt leuk !! Al wel 10 mensen hebben het gezegd .
Goede motivatie om weer even goed mijn best te doen.
Misschien kan er nog een kilo af voor de kerst :).
Vanmorgen goed begonnen met 5 kilometer hardlopen .
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Vanochtend niet gewogen maar zaterdag wel, toen was het 66,7 dus ietsje minder dan de laatste keer dat ik op de weegschaal stond. Begrijp er niets van, met mijn eetgedrag zou ik volgens mij al lang 1 of 2 kilo erbij moeten hebben. Nou ja, dikke prima uiteraard... In het avondeten zit bij mij niet zo het probleem, dat mag ook wel normaal en niet mager. Ik zou misschien soms een 2e portie kunnen laten staan, dat wel.

Wat een sportievelingen hier... Ik heb vroeger ook veel hardgelopen, totdat de blessures kwamen. Veel met fysio geprobeerd te herstellen maar helaas niet gelukt. Na zoveel jaar moest ik het opgeven, geen hardlopen meer voor mij. Wel wandel ik graag, die afstanden wisselen tussen de 8 en 20 km en daarnaast dus de sportschool. En straks na mijn polsoperatie hoop ik ooit weer op mijn sportfietsje te zitten en de pittige yoga vormen weer op te kunnen pakken.
Gelukkig valt het mee jazekerenof en Eva.

Ik weeg me morgen, gisteravond enorm last van darmen (stress/spanning) en nu diarree :| dus is anders vertekend. Vandaag ook niet hardlopen, maar extra rustdag. Morgen staat een duurloop op programma.

Eens zien met welk gewicht ik op vakantie ga. :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven