Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes (2)

22-10-2018 12:50 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier gaan we verder. Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt door wat minder te snoepen en meer te bewegen, sluit je dan bij ons aan! :)
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Bells_1.6672,86571,70-1,1
Frambroosje1.7070,56265-5,5
Thol1.7273,26868,5-4,7
Eva_19831.80847074-10
_Lou_1.66986565-33
eefje6771.6363,25863,4+0,2+0,2
jazekerenof1.7170,56769,80-0,7
thuis-in-eigen-huis1.74746366-8
adr_ett1.8072,77067,5-5,2
abilgail_virginia1.6766,66265,1-1,5
superstorm1.6882,76982,8
Dasoli1.7266,46366,4
roosquinn19891.75907686-4
belly1.6267,55860-7,5
mevrouwstippel1.64706061,5-8,5
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 12:40
34.65% gewijzigd
Ik geef mijn gewicht ook op woensdag door. Ben wrs aangekomen, blehhhh
Op woensdag wegen lijkt in ieder geval positiever voor het resultaat, haha. Ik woog vanochtend 69,5 kg. Yes! Ik weet niet hoe het precies in verhouding staat met net na het weekend wegen, maar ik voel me hier wel blij van worden.

Mijn doel was om in januari tot de 69 kg te komen en dan februari en maart te gebruiken om 68 kg te wegen. Dit is niet helemaal gelukt, maar voor mijn gevoel ben ik al weer op weg.

Mijn nieuwe doel is:
Februari onder de 69 kg.
Maart en april 68 kg.
Mei en juni eventueel nog richting de 67 kg.
Het gewicht dat ik in juni weeg vasthouden tot na de zomer. En dan kijk ik wat ik nog doe. Met mijn 1.71m is 65 kg een mooi streven, maar ik denk dat 68 voor nu een beter haalbaar doel is. Daarom wil ik de zomer ook gebruiken om te kijken of ik de 68 (misschien 67) ook daadwerkelijk kan vasthouden.

Dit was een beetje een ego praatje, sorry. Maar ik merk dat ik mezelf weer even moet pushen om door te gaan.

Ik lees bij jullie ook allemaal verschillende verhalen. Hopelijk zijn we begin februari allemaal weer helemaal klaar voor de goede start!
Superduba, dat weekmenu ziet er lekker uit! KH beperkt, of niet? Ik vind het zelf altijd heel fijn om zo'n weekmenu te gebruiken, maar ik krijg de kinderen hier niet zo goed in mee. Er zijn maar weinig gerechten die ze allemaal lekker vinden en daar schipper ik vaak tussen. Restje van het ene gerecht bij een gerecht wat een ander kind weer niet lust, etc. Er is 1 kh-arm gerecht dat we allemaal lekker vinden. https://www.dietdoctor.com/recipes/keto ... e-stir-fry

Dit is sowieso een fijne site voor kh arme/beperkte recepten. Let bij het recept wel op dat je ingrediënten van us op metric zet. Dan hoef je niet alles zelf om te rekenen.

Adrett, hoe is het met je operatie gegaan?
superduba schreef:
28-01-2019 20:11
Ik heb wel een fijn weekmenu dat ik nu al 4 dagen volg. Ik vind het allemaal erg lekker! Dus mijn tip: http://www.leefpuurnatuur.nl/dieet-schema/
Wat een interessante tip. Past wel in mijn straatje. Dank je.
Ik ben er nog. Maar beetje druk en vorige week ook geen al te beste week gehad. Ook ongesteld geweest en een paar snaai momenten gehad. Wel blijven sporten en daar erg trots op!

Nu al weer een paar dagen lekker bezig... Ik geef vrijdag weer mijn gewicht door. Kom later in de week even uitgebreider reageren. Vandaag even een prikkelarme dag en weinig social media. Zet em op allemaal!
65.4kg vanmorgen :)

Dat betekent afgelopen maand 1.6kg kwijt. Zo gaat ie lekker!
De 64 komt in zicht
Alle reacties Link kopieren
Mijn gewicht: 61,6 vanochtend.
Dus wel wat aangekomen in de vakantie....
ik ga ervan uit dat het er gewoon weer afgaat met normaal eten.
Het kcal tracken ga ik weer oppakken, maar daar moet ik wel even de motivatie voor vinden.
Voor de zomer en lente verlang ik naar n gewicht dat begint met t cijfer 5!
eefje677 schreef:
28-01-2019 10:20
Vanmorgen 63.4kg. Das plus 0.3kg. Net gisteravond terug gekomen van skien. Nu weer goed eten, en volgende week echt wat eraf.
Dat is gewoon supernetjes Eefje. Lukt het weer om even streng te doen.

Lijkt me lastig Eva. De keuze maken voor medicijnen. Mijn dochter heeft ook ADHD. Het is hier redelijk te hanteren zonder medicijnen. Ze is nog vrij jong maar heel stellig dat ze geen medicijnen wil. Misschien ooit wel maar dan gaat die keuze in nauw overleg met haar.

Belly een getal in de 5 zou super zijn in de lente.

Hier gaat het zozo. Ik heb meerdere nette dagen gehad. En goed in beweging en aan het sporten.
Maar heb mezelf gisteren een zak van mijn lievelingschips gegund. Ook nog een minimarsje en een stuk chocolade toe genomen. Ach ja. Even schransen is ook weleens lekker.
Ik ben al een hele tijd bezig met vruchtbaarheidsbehandelingen. Daarvoor moet ik nu weer tijdelijk hormonen slikken waardoor ik me behoorlijk labiel voel. Dus ja, vandaag weer netjes aan het doen. Ik heb me tussendoor wel weer even gewogen. Hangt nu rond de 62. Ik weeg volgende week weer en geef dan mijn gewicht door voor de tabel.

Net een heerlijke salade voor mezelf gemaakt met veldsla, bietjes, tomaatjes, komkommer, geitenkaas, pijnboompitjes en een beetje honing en olijfolie. Mmm heerlijk.
Vanavond eten we zelfgemaakte pizza. Maar ik neem maar 2 stukken.
Als ik vanavond nog honger heb nog wat fruit of rauwkost en lekker aan de verse gemberthee.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwStippel, met hormonen en vruchtbaarheidsbehandelingen lijkt met je helemaal moeilijk om af te vallen!

Bij mij ging het eten deze week heel netjes, ook goed gesport. Tot vanavond. Ik had een eerste date, was echt superleuk😊. Van drankjes kwam eten en ik had weinig zin om hem op date 1 te vermoeien met mijn afvalpogingen 😝. Dus gewoon gegeten, overigens zeker niet overdreven veel. En vanavond nog dansen dus ikga het er weer af dansen
Ik ben helemaal blij geworden van deze date☺️
Alle reacties Link kopieren
62.4kg! 1.0 kg eraf! 🙂
Wat goed Eefje. Wauw 1 kilo dat is veel in een week. Echt knap.

En wat leuk van je date. Krijgt het nog een vervolg denk je? Spannende fase...

Het is niet makkelijk af te vallen met die hormonen. Omdat ze ook veel invloed hebben op je mentale balans. Maar het is me wel gelukt vorig jaar. Ik heb tijdens de pogingen heel goed op mijn eten gelet.

61,6 was het getal op de weegschaal. Wel realistisch denk ik met mijn gesnaai van de afgelopen weken.
Ik heb veel goede dagen gehad maar ook dagen met behoorlijk wat snaai.

Mijn doelen voor februari. De 60 kilo in beeld krijgen en houden. En minimaal 2 keer per week blijven sporten. Kleine stapjes...
Alle reacties Link kopieren
Adr_ett, ben je er nog?
Alle reacties Link kopieren
Ben er weer. Vorige week vrij geweest en een paar dagen op stap, met veel te veel eten.
Maar...vanochtend 82,7 . Ben weer gemotiveerd om betere eetkeuzes te maken en meer te bewegen.
Succes dames!
Hier weer een daling!! Yes! Niet super veel, maar ik verwacht dat ik eind februari wel onder de 69 kg zit. Huidige gewicht: 69,3 kg.
Op woensdag wegen vind ik wel echt fijn. Op maandag woog ik namelijk 70,3 kg. Hadden een druk weekend achter de rug met veel snelle happen. Ik merk dat wanneer de maandag mijn weeg dag is, ik een beetje gedemotiveerd raak. Woensdag geeft een beter beeld.
Dat is herkenbaar jazekerenof. Ik weeg ook liefst ergens tussen woensdag en vrijdag. Ik mag in het weekend altijd wel iets extra van mezelf. Of ga uit eten en ik wil geen vertekend beeld op de weegschaal.

Ik ben stabiel gebleven. 61,6
Dat vind ik eigenlijk ook wel een goede prestatie. Blijkbaar weet ik zonder calorieën te tracken hoeveel ik kan eten/drinken om op gewicht te blijven. Dat gaat me straks ook wel helpen als ik op mijn streefgewicht ben om te stabiliseren.

En los van het feit dat ik er nog een paar kilo af zou willen zit ik echt al zoveel lekkerder in mijn vel. Ik ben eigenlijk al heel tevreden met wat ik bereikt heb. Ben ook blij als ik in de spiegel kijk. Ook als ik in mijn lingerie sta. Dat is zo'n fijn gevoel.

Ik ben ook een interessant boek aan het lezen. Lichter van William Cortvriendt. Het hoofdthema is een beetje dat je anders moet eten qua verhouding gezonde vetten, eiwitten en koolhydraten om een gezond gewicht te bereiken en te behouden. Snelle suikers zoveel mogelijk vermijden en vooral verse en onbewerkte voeding eten.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels heb ik op de weegschaal gestaan. Gewicht 61,3 kg. Ik ben tevreden, MAAR... ik sport elke dag, eet super gezond, en ik dacht eerlijk gezegd dat ik al onder de 60 kg zou zitten. Ik ben niet teleurgesteld hoor. Ik ben heel tevreden al met hoe ik eruit zie!
Vanavond even snaaien, heb ik wel verdiend na 5 weken totaal geen suiker, snacks of iets anders.
Volgende weegmoment: volgende maand😊👍

Bells: zou je mij in de tabel willen zetten?
Lengte: 1,65
Startgewicht: ?
Streefgewicht: 59
Huidig gewicht: 61,3 kg👍😊
Hier 64,1kg
ben redelijk verbaasd, maar sport wel gewoon en heb veel stress en spanningen waardoor eten echt lastig is.
Alle reacties Link kopieren
Poeh echt een paar slechte dagen gehad... veel gegeten en niet opgelet. Ik had het even nodig maar vanaf morgen er weer tegenaan hoor... want buikpijn is niet fijn en ook meteen moeilijk naar de wc kunnen en zo..... dus ja, lesje weer geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Yesss 61.7 kg. Deze week 0.6kg eraf :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer even bijgelezen en hopelijk mag ik weer aanhaken bij jullie.
Ik heb de afgelopen periode me er niet zo bewust mee bezig gehouden en kwam vanochtend tot de ontdekking dat ik plotseling weer 69.6kg weeg.
Mijn streef blijft 68kg dus ik ga weer bewust aan de slag.

Gisteravond nog genoten van heerlijke pasta en chips. Nu weer een gezond weekmenu op de planning. Ook het sporten is er weer niet meer van gekomen.
Voornemen is dagelijks minimaal 30 minuten wandelen en minimaal 1x per week sporten.
Hoi allemaal,

"Lekker" weekend gehad? Hier wel. Twee keer gesport en verder wel wat extra's gehad. Een lekker gebakje en een bakje chips. Maar afgepaste porties en maat kunnen houden. Dus ben wel tevreden.

61,3 hier. Dat is 2 onsjes lichter. Maar hé, wie het kleine niet eert...

Doel voor maart is de 60 in beeld krijgen/houden en minimaal 2 keer per week sporten.

Ik ga komende week even extra mijn best doen want ik wil nu wel onder die 61 duiken. Dat moet gewoon te doen zijn. Dus even een mini challenge.
Ik ga voor - 0,5 kilo. Wie doet er mee?

Goed bezig Eefje!

Superduba ik merk een paar dagen minder gezonde voeding ook gelijk aan mijn buik/darmen.

Thuis jij sport enorm veel toch? Dat compenseert het wel denk ik als eten even ietsje minder gaat...
Goedemorgen allemaal,
Afgelopen weekend flink ziek geweest en nog steeds. Dat zie ik dan meteen terug op de weegschaal. Niet reëel, dat weet ik, maar wel het fijnste moment van deze afgelopen dagen. Blegh, wat is het rot om zo de griep te hebben. Geen enkele eetlust, maar je moet iets eten, want je word alsmaar slapper. Dus tegen heug en meug wat kwark en een banaan. Ik hoop dat ik me snel beter voel.
MevrouwStippel schreef:
11-02-2019 09:19
Hoi allemaal,

"Lekker" weekend gehad? Hier wel. Twee keer gesport en verder wel wat extra's gehad. Een lekker gebakje en een bakje chips. Maar afgepaste porties en maat kunnen houden. Dus ben wel tevreden.

61,3 hier. Dat is 2 onsjes lichter. Maar hé, wie het kleine niet eert...

Doel voor maart is de 60 in beeld krijgen/houden en minimaal 2 keer per week sporten.

Ik ga komende week even extra mijn best doen want ik wil nu wel onder die 61 duiken. Dat moet gewoon te doen zijn. Dus even een mini challenge.
Ik ga voor - 0,5 kilo. Wie doet er mee?

Goed bezig Eefje!

Superduba ik merk een paar dagen minder gezonde voeding ook gelijk aan mijn buik/darmen.

Thuis jij sport enorm veel toch? Dat compenseert het wel denk ik als eten even ietsje minder gaat...
Ik eet juist minder/ te weinig bij veel stress/spanning (is voor veel mensen andersom geloof ik!) wat ook niet goed is als je sport. Maar klopt, ik sport veel. Ik ben nu aan het trainen voor halve marathon, want ik ben de gek die zich in opwelling ervoor heeft ingeschreven ergens eind april... Gelukkig kan ik al 16km, maar moet nu keihard aan de bak en geen elke work-out of hardlooptraining versloffen. ;)
Vanochtend woog ik 68,7 kg. Niet reeel, want ziek. Volgende week hoop ik wel nog onder de 69 te zitten.
Alle reacties Link kopieren
@jazekerof: beterschap!
@Mw Stippel: succes met je challenge, je kan het!

Hier vanochtend stabiel op 61,4.
Het gaat goed, maar ik val niet af verder.
Duss: volgende week gaan we n weekje weg ivm voorjaarsvakantie. Daarna ga ik knallen voor de laatste 3,5 kg! Op naar de 58.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven