Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes (2)

22-10-2018 12:50 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Hier gaan we verder. Wil jij ook nog een paar kilootjes kwijt door wat minder te snoepen en meer te bewegen, sluit je dan bij ons aan! :)
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Bells_1.6672,86571,70-1,1
Frambroosje1.7070,56265-5,5
Thol1.7273,26868,5-4,7
Eva_19831.80847074-10
_Lou_1.66986565-33
eefje6771.6363,25863,4+0,2+0,2
jazekerenof1.7170,56769,80-0,7
thuis-in-eigen-huis1.74746366-8
adr_ett1.8072,77067,5-5,2
abilgail_virginia1.6766,66265,1-1,5
superstorm1.6882,76982,8
Dasoli1.7266,46366,4
roosquinn19891.75907686-4
belly1.6267,55860-7,5
mevrouwstippel1.64706061,5-8,5
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 12:40
34.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha, timing is alles!

Ik schommel al jaren met mijn gewicht, en ben de laatste 2 jaar steeds een paar kilo lichter uitgekomen dan het jaar daarvoor. Dat is dus prima, maar het schommelen blijft wel. Ik ben 32 jaar, 171cm en op dit moment weeg ik 70,7. Begonnen met 72,4 op 1/1/2018, ben ik afgevallen tot 67,7 in het eerste halfjaar van 2018. Maar nu gaat het dus echt weer de andere kant op.

Ik voel me weer minder lekker dan eerder, omdat mijn kleding gewoon weer wat strakker gaat zitten. Daarom gisteren de knop weer om gezet. Dat dit topic nu voorbij komt is dus top! Heb eerder ook meegeschreven met vergelijkbare topics en vond dat altijd wel fijn. Kan ik bij jullie aansluiten?

Mijn probleem is me helemaal duidelijk: ik hou van ongezond eten, snaaien. Chips, chocola, kruidnoten. Kan echt los gaan. Ik kan ook prima afvallen, heb het vaak zat gedaan, maar stabiel blijven is weer heel wat anders...... beweging is het probleem niet, ik heb een actieve baan en sport 2-3x per week.

Hoe zijn jullie gekomen waar jullie nu zijn, en wat vinden jullie lastig??
Alle reacties Link kopieren
Ha ik doe graag mee! Sinds maart dit jaar veel afgevallen in redelijk korte tijd. Nu bezig met de laatste loodjes. Ook meegeschreven in andere topics, maar eentje is stiller geworden en de ander werkt zonder tabel. Vind een tabel toch wel leuk om bij te houden waar we met z’n allen zijn.

Ik weeg 1x per 2 weken ongeveer, omdat ik er dan hopelijk iets relaxter mee om kan gaan. Dalend cijfer op de weegschaal is best verslavend en hoop die laatste kilootjes wat meer ontspannen te verliezen!

Lengte: 1,66
Start op 13 okt: 68,6
Streef: 65

Streef is nog een beetje flexibel, ene dag wil ik naar de 60 en andere dag ben ik al tevreden met waar ik nu ben haha.

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Hey Bells, ik doe nog mee, druk met verhuizen, reageer morgen ff uitgebreider!

Welkom lou en frantic! :)
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook weer meedoen? Schreef een tijdje terug mee in het vorige topic, maar daar kwamen vakantie, examenstress en een totaal gebrek aan motivatie tussendoor. Met als gevolg dat ik nu meer weeg dan bij de start van het vorige topic :facepalm:
Kortom, tijd om de boel weer op te pakken. Ik ben 1.63m en woog zondag 63.2kg. Dat kan het startgewicht zijn. Ik wil naar de 58.0kg terug.

O: kwark, granola, mango, aardbeien, druiven
T: geboortechocolaatje, 2 mandarijnen
L: bietenwrao met humus, avocado, sla, een kop spinaziesoep en een cappucino
T: worteltjes, tomaatjes, 10 amandelen, 5 m&ms
D: maaltijdsalade met geitenkaas en walnoten
T: beker melk
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag nog even blijven volgen. Ik ben op mijn streef en al weer 2 weken stabiel nu. Nu nog afwachten of het me gaat lukken om dit zo te houden. Succes nieuwe starters!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Frantic en Lou en welkom terug eefje! Ik heb jullie toegevoegd aan de tabel. Frantic, ik heb je streef even op 68 gezet, als je het wil aanpassen, laat maar weten.
@Lou ik ben vorig jaar ook behoorlijk wat afgevallen, nu al een jaar stabiel rond de 70, maar ik wil eigenlijk graag rond de 65 hangen. Dus wat jij schrijft is ook herkenbaar, Frantic.

Ik vind het lastig om de rust te vinden om mijn maaltijden te plannen, rustig te eten en de tijd te nemen voor slapen en sporten. Dat laatste heb ik opgelost door teamsporten te gaan doen, voelt toch een stuk lulliger als je die afzegt. Voor de rest gaat het op en neer. In rustige tijden gaat het prima, wordt het druk dan is de verleiding voor makkelijke maaltijden en snelle tussendoortjes groot. Ook slaap ik dan minder, waardoor ik meer behoefte aan suiker heb, dus dat helpt ook niet.


Oh trouwens, maandag weegdag? In principe dan, ik zit er niet mee als iemand het maar af en toe doorgeeft of op een andere dag. Maar ik vind het zelf wel fijn om die stok achter de deur te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Bells, je mag er wel 65 van maken, wil dan nu ook graag weer wat lager uitkomen :D ik ben ook gewend om maandag als weegdag aan te houden, dus wat mij betreft prima. Overigens weeg ik me ook regelmatig tussendoor, maar het werkelijke resultaat baseer ik op de maandagen.

Lou, wij zaten al eerder samen eerder in een topic! Knap dat je er nog steeds voor gaat, je bent al zo ver gekomen! Bij is het stabiel blijven uiteindelijk toch niet gelukt zoals je kunt zien, ik ben niet verbaasd ;)

Thol, ik ben ook benieuwd of het je lukt om stabiel te blijven, en vooral ook joe dan. Mij lukt het eigenlijk nooit!

Eefje677, is de stress nu voorbij? Baan gevonden, of een nieuwe studie? Je lijstje ziet er lekker en gevarieerd uit!


Oja wat ook heel lastig vind qua eten: vrij zijn en een rustige dag hebben. Dan zijn de koelkast en de voorraadkast altijd binnen handbereik. Als ik me dan ga vervelen.....

Ik ben nu ook thuis maar ik ga nu voor een grote mok groene thee en eem banaan!
Alle reacties Link kopieren
Top, ik zie dat het gelukt is allemaal. Leuk dat er nieuwe mensen bij zijn, iedereen heel veel succes! Mocht het bij mij weer de spuigaten uitlopen dan weet ik jullie te vinden, vond het een gezellige club. Framboos succes met verhuizen en heel veel plezier op badminton strakkies xoxo
Alle reacties Link kopieren
Heb het aangepast Frantic. Dagje thuis is inderdaad ook wel eens lastig. Ik probeer me vooral niet te vervelen dan! Of ik neem m'n breiwerk erbij, hebben m'n handen toch iets te doen.

Frambroosje, is de verhuizing gelukt?

Dank je, Adrett! Hopelijk heb je ons niet meer nodig.

Hoe gaat het bij iedereen? Hier weer even in het ritme komen na de vakantie. Gaat best redelijk, ik was wel weer toe aan gezond eten ;)
Alle reacties Link kopieren
Bells, dank je voor het toevoegen aan de tabel!

Adr_ett, jammer dat je niet meer meedoet! Maar supergoed natuurlijk als je het niet meer nodig hebt. Misschien kom je soms nog eens buurten :)

Hoe gaat het bij jullie allen? Vrije dagen vind ik ook altijd het moeilijkst.
Gisteren was voor mij echt een slechte dag in de avond, qua eten dan. Ik moest naar een vergadering incl eten, laat dus ik had wat extra's gegeten in de middag. Maar toch gierende honger toen de kaaskoekjes en nootjes klaar stonden. En daarna gingen we echt fantastisch lekker eten. En daarna, tijdens saaie vergadering, waren er superlekkere koekjes en chocolaatje. Ehm...

Goed, vandaag weer in het gareel dan maar. Wilde ook gaan hardlopen maar dat is er dan weer niet van gekomen. Beginnend ziekjes en vandaag 2x natgeregend kwam ik ijskoud en heel erg moe uit m'n werk, dus leek me toch verstandiger lekker warm te douchen en onder een dekentje te gaan zitten. Vooral omdat ik niet echt ziek wil worden natuurlijk. Maar wel jammer van het hardlopen, doe dat graag en al niet zoveel als ik wil ivm een voetblessure.

O: granola, kwark, halve peer, aardbeien, druiven
T: cafe latte en 2 mandarijnen
L: wrap met humus en groente, cappuccino
T: worteltjes, tomaatjes, 10 amandelen
D: in de trein een bruin broodje met kaas (omdat ik eigenlijk wilde gaan hardlopen), thuis nog 2x2 maiswafels met appel/perenstroop
Ik schrijf weer mee.

Gaat de afgelopen tijd niet zo lekker, manlief gaf een feestje en na afloop hadden we nog heel veel chips en wijn over... en ik ben een sucker voor chips. Eet het liefst een zak per dag. Dus dat heb ik ook gedaan...ugh baal dan zo van mezelf.

Bewegen doe ik niet en wil gaan hardlopen, maar vind het moeilijk om te beginnen. Ineens uit het niets gaan rennen staat me tegen haha.

Nog steeds geen idee wat mijn gewicht is, durf niet op de weegschaal te staan... Ik gok zo'n 68 kilo.
Hey! gevonden :-)
Bedankt voor het toevoegen!
Wanneer is eigenlijk de weegdag?
Ik heb op zondag mijn vaste cheatdag en maandag weer netjes in het gareel gegaan. Nu even proberen vol te houden tot zondag, dat lukt niet altijd helaas.
Zondag nog 6 km hardgelopen in 34.52 min, het gaat steeds beter :-).
En dinsdag een workout gedaan via youtube van Danielle Peazer: 30 min hip hop tabata to torch calories . een aanrader :-) .
Vanavond is het plan om 4 kilometer te gaan hardlopen, als ik zin heb en dan zondag weer.
Ik heb trouwens een analoge weegschaal, dus zie alleen halve kilo`s.
Succes nog allemaal deze week! :high5:
Jeej! Zojuist hardgelopen! Geen idee hoeveel km, want de app deed raar.
Alle reacties Link kopieren
Frantic, grappig om elkaar hier weer tegen te komen! Ach, je gaat er in ieder geval weer vol goede moed tegenaan; mooi op tijd ingegrepen toch? Ik vind thuis zijn, vooral doordeweeks, ook heel moeilijk met eten. In het weekend cheat ik, dus dan geen probleem. Maar bijv dagje thuiswerken doe ik mede daarom niet zo snel haha.

Bells, hoe was je vakantie? Nog veel bezig geweest met afvallen of juist niet? Vast weegmoment is voor mij dus niet zo handig op het moment, maar ik kan bijv wel maandagen (evt voor 2e x) mijn gewicht doorgeven als dat handiger is.

Ik heb eigenlijk een beetje trek maar wil morgen misschien wegen, dus maar niets genomen. Afgelopen week door veel afspraken 2x vaste sportmomenten gemist (die sla ik eigenlijk nooit over), eentje kunnen inhalen maar eentje niet., nou ja, wel extra gewandeld. Ik doe trouwens zumba en krachttraining!

Komende week wat feestjes en etentjes: soms zitten de omstandigheden in de weg hè.. :P haha excuses! Ik compenseer graag van te voren door minder te eten; doen jullie dat ook? Eefje, zo herkenbaar hoe je denkt je voor te bereiden op een situatie en dat je dan opeens tóch nog extra loopt te eten ofzo. Vroegah was ik zo bang voor dat honger/trek gevoel dat dat doorsloeg; dan nam ik én een hele maaltijd voor een feestje, én de borrelhapjes én onbeperkt drankjes zo’n beetje. Nu val ik om na 2 biertjes door het veel afvallen, heeft ook zo z’n voordeel zeg maar.. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik baal! Vanochtend op de weegschaal na 2 weken, geeft ‘ie +300 gram aan.. zelfde weeg omstandigheden (wc, water, zout etc) als 2 weken geleden, behalve;

- Vorige weegmoment was ik net ongesteld geworden
- Nu doordeweeks om 07.30 gewogen ipv rustig op zaterdag rond 09.00
- Veel stress gehad laatste weken; cortisol enzo? Hoe meer relaxed ik ben, hoe meer ik afval merk ik wel
- Vannacht om 04.00 wakker gelegen en beetje lopen stressen (om van alles & nogwat)

Pff dit is ook niet motiverend.. juist zo gegeten dat ik minstens -0,5 per week zou moeten afvallen (ja, zo precies kan ik het normaal wel afstellen..). In de afgelopen maandag nog nooit meegemaakt dat ik een plus had!

natuurlijk geef ik niet op etc, maar jeetje wie heeft er bemoedigende woorden voor me? :-(
Alle reacties Link kopieren
Dank adrett!! Jij lekker volhouden! Misschien tot ziens!! :rose:

Ja, verhuizen is gelukt! Ik zal weer even wat vaker reageren! Was nogal druk allemaal. Mn weegschaal ook al een poosje in de verhuisdoos, dus die moet ik nog ff een keer uitpakken. Denk dat ik wat ben aangekomen, toch wat minder gezond gegeten zo tijdens de verhuizing en er om heen.
Laat t maandag weer weten!

Vervelend lou! Heb eigenlijk niet echt bemoedigende woorden denk ik. Ik ben al 4 maand bezig, bij mij ging t meestal wel eraf, alleen deze laatste maand blijf ik ook wat steken, maar ik sport dus even niet ivm andere woonplaats, moet mij nog even aanmelden vanaf 1 nov.
Hopelijk ga ik dan naar mn streef toe!

Hier staat er op mn werk slagroomtaart in de koelkast! Behhh! Tis mij gelukt om niks te nemen, maar t was moeilijk! :-[
Alle reacties Link kopieren
He bah wat vervelend _Lou_! Ik heb soms ook dat ik in het begin juist wat aankom. Ik denk altijd dat het komt doordat ik dan ook weer veel meer oplet dat ik voldoende water drink enzo, en thee drink ipv wat lekkers eet, en dat ik misschien daarvoor wat water te kort kwam in mijn lichaam. Ik ben een slechte drinker, dus dat mij lichaam de kans aangrijpt om lekker te hydreren ;-D Geen idee of deze theorie zou kunnen kloppen hoor.
Van stress komt ik ook altijd aan trouwens.

Ik heb een lastig weekend voor de boeg. Naar een hotel, vandaag sauna, vanavond eten/drinken met vrienden (en ik heb heeel veel zin in een wijntje na de hele week niet :) ), morgen uitgebreid ontbijten. Lastig met betrekking tot niet te veel eten/drinken, maar verder natuurlijk supergezellig :) En ik ben binnenkort jarig dus er komt ook taart aan.

Helaas niet hardgelopen, voetblessure en grieperig, maar ook gewoon te veel regen waar ik geen zin in had. Voel me wel een beetje lui nu.

Ik doe mee met maandag weegdag! Vrees dan wel voor aankomende maandag, na dit weekend :facepalm:

Lekker genieten van je nieuwe huis Frambroosje! Je ging toch samenwonen?
Alle reacties Link kopieren
Oh je weekend klinkt (op het lijnen na :biggrin: ) heerlijk Eefje!

Lou, hang in there! Tis een momentopname he, voor hetzelfde geld is het vandaag af heel anders!!

Hier gaat het redelijk. Beter dan de afgelopen weken, maar niet die hard de knop omgezet. Ben benieuwd naar maandag!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me vergeten te wegen vanmorgen! En zit nu al in de trein. Ik doe het morgen!
Alle reacties Link kopieren
67.0🎉
Het stabiel blijven gaat dus nog goed.

Benieuwd of jullie al wat resultaat zien!
Ik woog vanmorgen 75 kg.
Joepie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo de tabel aanpassen! Fijn Thol en Eva :) Vixxen, ik wil je er wel inzetten, maar dan moet je toch die enge weegschaal op ;-) Misschien valt het allemaal wel mee en je zit je je nu druk te maken om niets. En valt het niet mee, nou ja, dan weet je dat ook. Je gaat niet minder wegen van niet weten wat je weegt.

Lou, ik hou mezelf maar altijd voor dat als ik gezond eet en voldoende beweeg dat het dan niet anders kan dan dat mijn lichaam uiteindelijk meedoet. Misschien zie ik het soms niet op de weegschaal, maar toch is iedere week (iedere dag eigenlijk) dat ik gezond leef een stap in de goede richting.

Hoe was het weekend Eefje? Klinkt heerlijk!

Fambroosje, fijn dat het verhuizen goed is gegaan. Nu weer het ritme vinden. Duurt bij mij altijd even na een grote verandering.

Ik woog vandaag hetzelfde als vorige week, maar ik ben ongesteld dus ik vermoed dat ik toch wel wat ben afgevallen. Nu een drukke week voor de boeg, ben benieuwd hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Bells_ post_id=29183943 time=1540806204 user_id=362312]
Vixxen, ik wil je er wel inzetten, maar dan moet je toch die enge weegschaal op ;-) Misschien valt het allemaal wel mee en je zit je je nu druk te maken om niets. En valt het niet mee, nou ja, dan weet je dat ook. Je gaat niet minder wegen van niet weten wat je weegt.

Einde quote!! Lukt niet helemaal. Maar onderstaande is mn eigen tekst :biggrin: :facepalm:

Mooi gezegd, so true!

Verder lees ik positieve getallen, en daar reken ik stabiel blijven tijdens ongesteldheid ook zeker bij! Ik woog vanmorgen 69,9 :biggrin: Weer onder de 70 dus! -0,8 in een week die echt nog wel beter kon, ik teken ervoor!

Risico is nu wel dat ik denk dat ik niet zo mn best hoef te doen, dat het toch wel goed komt... ik ken mezelf. Dus daar ga ik deze week op letten!
frantic wijzigde dit bericht op 29-10-2018 12:33
Reden: Voutje
6.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanmorgen 63.3kg. Plus 0.1kg. Weekend was heerlijk maar afval-technisch niet ok ;-D. Overigens kan ik verder de spirit ook nog niet helemaal vinden. Maar ik blijf proberen. Wel irritant dat ik ziekig ben, veel zwaar hoesten, keelpijn etc waardoor hardlopen in de kou me ook steeds niet zo goed lijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven