Lijf & Lijn alle pijlers

Frustratie door Weight Watchers

24-10-2018 21:44 55 berichten
Hallo allemaal!

Even mijn frustratie spuien, nu anderhalve maand met ww bezig. Week 1 1.5 kilo kwijt, wow! Lekker begin! Nu sinds 4 weken weer flink aan het trainen (schaatsen) en dacht dat het nu helemaal lekker zou gaan!

En toen.

Helaas steeds een beetje minder verlies met als drama dat ik inmiddels al drie weken strak aankom. Het begon met een ons, vervolgens met een halve kilo en inmiddels met 1.2 kilo erbij. FRUSTREREND !

Zijn er meer mensen die hiertegen aan zijn gelopen en hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Ik hoor vaak "ja maar je maakt spieren aan en die zijn zwaarder dan vet" maar hier geloof ik geen snars van. Want waar spieren bijkomen zou vet moeten verdwijnen en dit gebeurt niet.`

Ook hoef ik geen tips over andere dieeten of levenwijzen. Ik heb inmiddels al zoveel geprobeerd om een kilo of 10 te verliezen en probeer nu dit. Maar heeft iemand tips over hoe zij deze stomme periode hebben overwonnen dan hoor ik het heel graag!

Wel zit ik er nu aan te denken om een detox van 10 dagen erbij te nemen. Dit is een kruidenmix die je elke dag aan water toevoegt dus kan prima binnen de WW, even mijn binnenste schoonmaken of iets dergelijks. Wat denken jullie hiervan?

Liefs, een gefrusteerde Weight Watchers deelnemer.

Ps. Rest van onze groep valt wel af, alleen mijn moeder en ik niet :(
Stop met diëten
Alle reacties Link kopieren
In weight watchers heb je zoveel vrijheid, met fruit en allerlei puntloze dingen die je kunt eten, maar die natuurlijk wel calorieën bevatten. Waarschijnlijk eet je daar teveel van en dan val je niet af.
Gewoon minder eten dus.
En een detox is echt de grootste onzin. Je lichaam reinigt zichzelf, niet doen dus. Je gooit er alleen je hele systeem mee in de war.
Heb je vier weken geleden je taille en je heupomvang opgemeten?
Als je sport raak je ongetwijfeld centimeters kwijt.
Lekker toch, als je broeken beter zitten?

Detoxkuur kruiden is vooral duur. Je kan net zo goed een week lang elke morgen op je nuchtere maag een glas lauw water met een halve of hele uitgeperste citroen nemen.
Google maar eens op citroenwater ochtend.
(Om je tanden te sparen, drink door een rietje.)
Caitriona* schreef:
24-10-2018 21:52
Heb je vier weken geleden je taille en je heupomvang opgemeten?
Als je sport raak je ongetwijfeld centimeters kwijt.
Lekker toch, als je broeken beter zitten?

Detoxkuur kruiden is vooral duur. Je kan net zo goed een week lang elke morgen op je nuchtere maag een glas lauw water met een halve of hele uitgeperste citroen nemen.
Google maar eens op citroenwater ochtend.
(Om je tanden te sparen, drink door een rietje.)
Ik heb inderdaad gemeten, afgelopen 4 weken wel drie centimeter rond mijn middel en 2.5 rond de heupen. dit blijf ik ook zeker doen! Het zou alleen zo leuk zijn als die stomme schaal ook eens wat aangaf want op het moment ben ik echt wel wat te zwaar voor mijn gewicht.

Dat lauwe water met citroen is een goeie! Ga ik elke ochtend proberen! Thanks
Ik heb jaaaaaren geleden Weight Watchers gedaan en ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar toen hield je alles wat je at, bij in een soort eetdagboek. Dit gaf inzicht aan jezelf en zo nodig aan de coach (als het niet goed ging, kon die je boekje nakijken). Ik heb toen letterlijk iemand horen zeggen: “Ik heb alles opgeschreven, behalve het ijsje en gebakje na het avondeten, want daar had ik geen punten meer voor!” :rofl: Oftewel: houd jezelf niet voor de gek. De kans is aanwezig dat je er te losjes mee om gaat.

En detoxen zijn dikke onzin. Daar heb je een lever en nieren voor. Het helpt je sowieso niet bij het afvallen (behalve van je portemonnee dan).
iets_perzik schreef:
24-10-2018 21:56
Ik heb jaaaaaren geleden Weight Watchers gedaan en ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar toen hield je alles wat je at, bij in een soort eetdagboek. Dit gaf inzicht aan jezelf en zo nodig aan de coach (als het niet goed ging, kon die je boekje nakijken). Ik heb toen letterlijk iemand horen zeggen: “Ik heb alles opgeschreven, behalve het ijsje en gebakje na het avondeten, want daar had ik geen punten meer voor!” :rofl: Oftewel: houd jezelf niet voor de gek. De kans is aanwezig dat je er te losjes mee om gaat.

En detoxen zijn dikke onzin. Daar heb je een lever en nieren voor. Het helpt je sowieso niet bij het afvallen (behalve van je portemonnee dan).
Geweldig! Daar heeft mijn moeder soms een handje van. Oh wacht, ik had ook nog een puntje appeltaart. Uhm tja mam die zijn 11 punten oid.

Punten tellen gaat nog altijd hetzelfde, maar dan nu via een app. Veel gemakkelijker. Kan zo alles inscannen. Ene dag 1 punten teveel en de andere dag 1 punt te weinig dus lekker in belans. Coach gaat nu kijken naar mijn weekschema of er iets aan schort en ergens hoop ik dat ze zegt je doet het helemaal verkeerd, dan weet ik in elk geval waar het door komt. Ben benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
Je bent gaan sporten. Spieren zijn zwaarder dan vet.
Let ook op hormonenkwesties, ik kwam altijd een kilo of 2, 3 aan in gewicht als mijn menstruatie eraankwam.
Daarna een dag ieder uur moeten plassen en ik was opeens kilo's kwijt.
Tijdens een dieet heel frustrerend maar wacht het even af. Het kan gewoon vocht zijn.
Verder goede tips hierboven, brandnetelthee is ook erg zuiverend. Lees eens wat over kruidenthee. Goedkoop, lekker zeker op een koude herfstavond.

De tip om te meten vind ik geweldig, de centimeter liegt niet, de weegschaal soms wel een beetje. In je voordeel of in je nadeel. Direct na een saunagang weeg je ook minder.
MevrouwMikMak schreef:
24-10-2018 22:13
Let ook op hormonenkwesties, ik kwam altijd een kilo of 2, 3 aan in gewicht als mijn menstruatie eraankwam.
Daarna een dag ieder uur moeten plassen en ik was opeens kilo's kwijt.
Tijdens een dieet heel frustrerend maar wacht het even af. Het kan gewoon vocht zijn.
Verder goede tips hierboven, brandnetelthee is ook erg zuiverend. Lees eens wat over kruidenthee. Goedkoop, lekker zeker op een koude herfstavond.

De tip om te meten vind ik geweldig, de centimeter liegt niet, de weegschaal soms wel een beetje. In je voordeel of in je nadeel. Direct na een saunagang weeg je ook minder.

Met andere woorden, elke woensdag voor het wegen naar de sauna, komt dat ff mooi uit dat ik bij een grote sauna werk XD
Maar ik ga zeker aan de slag met zuiverende thee en dergelijken. Een kijken of dat een verschil maakt
iammyself schreef:
24-10-2018 21:56
ben ik echt wel wat te zwaar voor mijn gewicht.


:proud:



maar focus je niet zo op de weegschaal, geniet van de centimeters die je kwijt bent!
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
24-10-2018 21:48
In weight watchers heb je zoveel vrijheid, met fruit en allerlei puntloze dingen die je kunt eten, maar die natuurlijk wel calorieën bevatten. Waarschijnlijk eet je daar teveel van en dan val je niet af.
Gewoon minder eten dus.
En een detox is echt de grootste onzin. Je lichaam reinigt zichzelf, niet doen dus. Je gooit er alleen je hele systeem mee in de war.
Ik lees wel eens mee op het WW topic en ik verbaas me ook over de nieuwe methode. Dat een makreel geen punten is. Of fruit. Dat zijn geen dingen die je zomaar onbeperkt kan eten.
Volgens mij zijn er twee manieren om af te vallen: koolhydraat beperkt, en dan kun je die makreel idd rustig eten. Maar moet je oppassen met fruit.
Of wel 'gewoon' koolhydraten eten, maar dan moet je wel vet beperken en calorieën tellen. Ook van fruit en vette vis. En dat tikt behoorlijk aan.
WW gooit deze twee methodes nu door elkaar. En dat gaat niet goed werken, volgens mij.
impala wijzigde dit bericht op 24-10-2018 22:32
0.96% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
iammyself schreef:
24-10-2018 22:15
Met andere woorden, elke woensdag voor het wegen naar de sauna, komt dat ff mooi uit dat ik bij een grote sauna werk XD
Maar ik ga zeker aan de slag met zuiverende thee en dergelijken. Een kijken of dat een verschil maakt
Die detox thee moet je enorm mee oppassen. Een vriendin van mij dronk er veel van, en dat heeft haar darmen compleet platgelegd. Gevaarlijk spul.
.
Ja en niks drinken na de sauna tot je je gewogen hebt hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat nieuwe systeem met al die 0 punten dingen vergt veel eigen inzet. Het is niet meer even zomaar punten tellen tot ze op zijn. Want als jij keurig je punten gebruikt maar je eet daarnaast 12 stuks 0-punten-haring en 2 bakken 0-punten-Skyr, dan val je natuurlijk niet af. Misschien moet je daar eens naar kijken.
Of probeer anders eens de vorige methode, daar kun je nog genoeg over vinden in die app. Dat werkte voor veel mensen veel beter. Ik ben daar zelf ook best wat mee afgevallen, maar dit nieuwe systeem werkte voor mij niet, dus ik ben gestopt. Overigens niet omdat ik teveel haring at enzo :P maar omdat het juist enorm gericht is op dierlijke producten en ik vegetarisch eet.
Alle reacties Link kopieren
0-punten-haring? Haring is ontzettend hoog in calorieën (en zout).

Weightwatchers ziet ze vliegen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon alle calorieën elke dag optellen en met 1500 stop je met eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
24-10-2018 22:48
Tja, dat nieuwe systeem met al die 0 punten dingen vergt veel eigen inzet. Het is niet meer even zomaar punten tellen tot ze op zijn. Want als jij keurig je punten gebruikt maar je eet daarnaast 12 stuks 0-punten-haring en 2 bakken 0-punten-Skyr, dan val je natuurlijk niet af. Misschien moet je daar eens naar kijken.
Maken ze dat duidelijk dan? En hoe dan? Dat iets nul punten is maar je er toch niet onbeperkt van mag eten. Want dit is natuurlijk waanzin.
.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
24-10-2018 23:18
Ik zou gewoon alle calorieën elke dag optellen en met 1500 stop je met eten.
Dit. Dat is ook de oude WW methode.

Of je gaat koolhydraatbeperkt eten, en dan hoef je geen calorieën te tellen. Hoewel vijf haringen per dag vast nooit gezond zijn. En als je van alles dubbele porties neemt kom je vast ook aan.
impala wijzigde dit bericht op 24-10-2018 23:44
4.34% gewijzigd
.
Nog even over de thee, met laxerende soorten die vaak detox-thee wordt genoemd is het inderdaad oppassen zoals Impala zegt.

Thee is dan wel plantaardig en lijkt onschuldig maar sommige soorten hebben een sterke werking. Altijd even opzoeken of je een soort thee die je erg lekker vind niet teveel moet drinken. Alleen rooibosthee mag je volgens mij drinken zoveel je wil. Maar er zijn vast mensen die er niet tegen kunnen bedoel ik ermee te zeggen.
Kamillethee kan voor mensen met hooikoorts ook reacties oproepen terwijl het bekend staat als mild en geschikt voor iedereen.
'
Is het niet zo dat regelmatig een dag of avond naar de sauna ontgiftend werkt? Dat weet jij ongetwijfeld beter als je er werkt. Dan zou ik het bij een kop thee en regelmatig een saunadagje houden. Je zal hoe dan ook heel fit en energiek worden en ook nog afvallen. Spieren kweken met sporten, knap dat je het roer zo omgooit en geef het nog even tijd.

Meten is weten, zien dat er cm verdwijnen betekent dat je gewicht verliest.
Vergeet dat wegen behalve als je een recept volgt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vooral met thee met 'chinese kruiden' zoals pu erh moet je enorm oppassen. Ik zou het helemaal niet drinken.
.
Alle reacties Link kopieren
Dat je aankomt als je begint met sporten komt trouwens ook doordat je spieren vocht vasthouden je ze beschadigt (ergo : als je spierpijn hebt).
En op den duur krijg je enorme dijen van schaatsen, weet niet of dat je bedoeling is? Dat krijg ik bv ook als ik veel of zwaar ga squatten.
.
Impala helemaal mee eens. Op dit moment drink ik lemon/ginger van Lipton, vreemde mengsels met geneeskrachtige werking zou ik ook niet doen hoor.
Wel rooibos, kamille, brandnetel en vaak munt met citroen of sinaasappel.
Munt, citroen en sinaasappel vers.
Of venkelthee als ik last van mijn maag heb, dat bedoelde ik.
Zou niemand aanraden thee in te zetten bij klachten. Dan eerst naar de dokter.
Kan je altijd nog vragen of venkelthee drinken een goed idee is.

Erg wat er met je vriendin is gebeurd, denk je gezond bezig te zijn........ hopelijk komt alles weer in orde met haar.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwMikMak schreef:
25-10-2018 00:05
Impala helemaal mee eens. Op dit moment drink ik lemon/ginger van Lipton, vreemde mengsels met geneeskrachtige werking zou ik ook niet doen hoor.
Wel rooibos, kamille, brandnetel en vaak munt met citroen of sinaasappel.
Munt, citroen en sinaasappel vers.
Of venkelthee als ik last van mijn maag heb, dat bedoelde ik.
Zou niemand aanraden thee in te zetten bij klachten. Dan eerst naar de dokter.
Kan je altijd nog vragen of venkelthee drinken een goed idee is.

Erg wat er met je vriendin is gebeurd, denk je gezond bezig te zijn........ hopelijk komt alles weer in orde met haar.
Dat heeft heel lang geduurd. Ze is zelfs in het ziekenhuis beland voor darmonderzoek, omdat ze al weken niet meer kon poepen. Helaas werd er pas ná dat nare onderzoek gevraagd of ze misschien afslank of detoxthee dronk.
Haar stoelgang is nog steeds niet normaal.
Pu erh is echt gevaarkijk en van veel andere chinese kruiden is het onbekend, of en hoe ze werken en of ze schadelijk zijn.
.
Impala wat erg. En zo zie je maar: thee wordt gezien als onschuldig of per definitie goed voor je.
Laten we hopen dat mensen die op dit moment dergelijke thee drinken even goed nadenken of het wel ok is. Of gewoon vage kruidenmengsels waarvan niemand precies weet wat het is.

Die chinese thee kan echt dodelijk zijn zag ik ooit in een docu en zou eigenlijk absoluut niet mogen worden ingevoerd maar de controle was bijna niet te doen.

Wens je vriendin sterkte en als er maar 1 mens tijdig stopt door deze reacties zou het al fijn zijn. Zelf geen overgewicht (BMI 21) maar vroeger wel. Je doet de gekste dingen om af te vallen daarom kan ik het niemand kwalijk nemen maar je kan nooit genoeg waarschuwen voor de gevaren.

Daar lees je eigenlijk zelden over, ook niet als je zoekt naar de effecten van kruiden of thee. Hoog tijd dat er meer controle op die vage middeltjes zonder bijsluiter komt; vreselijk dat je zo ziek kan worden en niemand op het idee komt om ook te vragen naar thee of supplementen die kwaad kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven