Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo blijft niet zitten

28-10-2018 20:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik heb bijna 2 maanden geleden een tattoo laten zetten bij een populaire shop in Noord Holland, het heet [...]. Het is een klein heel fijn bloemetje op mijn enkel. Nu was de tattoo bij de eerste keer heel licht genezen, hij was zowat doorzichtig. Na het bijwerken 2 weken geleden merk ik nu weer dat hij heel licht is onder de velletjes.... kan dit aan mijn huid liggen of moet ik naar een andere shop? Ik smeer 2 of 3 keer per dag en doe verder niks wat niet mag. Wel heb ik bij het smeren (met calendulan) dat er velletjes loskomen, al smeer ik niet hard ofzo. Het lukt me niet een foto erbij te zetten...

Groetjes, Danae
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2018 20:20
Reden: naam shop verwijderd
0.86% gewijzigd
Heb je dit de zetter al gevraagd?
Vervellen hoort erbij hoor.
Hoezo blijft de tattoo niet zitten? Ik heb zelf geen tattoo's maar ik heb nog nooit gehoord dat een tattoo verdween tenzij het een plak tattoo is of eentje met henna.
Ik zou het navragen bij degene die hem gezet heeft. Maar je maakt in feite een open wond, waarbij je inkt inspuit in een diepere laag in de huid. Die wond moet helen. Pas daarna zie je hoe hij er echt uit ziet.
Misschien is het niet goed/diep genoeg ingebracht?

Bij mij blijft rood niet zitten, alle andere kleuren wel. Sowieso lopen kleuren niet zo weg als het zwart omlijnd is.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kleur heeft je tattoo? Ik herken het vervellen wel namelijk, dit hoort er een beetje bij, maar dat het vervaagt of weggaat herken ik dan weer totaal niet. Wat zei degene die hem gezet heeft?
"After all this time?" "Always."
Nooit smeren! De korst moet erop komen. Door het smeren blijft de huid open en loopt als het ware de inkt eruit. Ik heb bij al mijn tattoo's nooit gesmeerd en ze zijn precies goed. Toevallig heb ik het hier vanmiddag nog met een tattoo artiest over gehad en die zei het ook tegen me.
anoniem_65273cde6e6b6 wijzigde dit bericht op 28-10-2018 21:20
Reden: Aanvulling
22.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ja tattoo ziet er na genezing sowieso anders uit dan als hij net is gezet
ik zeg niet dat het zo is, het is een vraag: kan het zijn dat je verwachtingen niet kloppen?
Als tattoeerder kan ik zeggen dat de tattoo dan niet diep genoeg gezet is. Ga even terug naar je tattoeerder. Die kan hem bijwerken.

Ook zou ik niet smeren met calendulan, maar met bepanthen (uit tube. Is hygiënischer).
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht trouwens alleen smeren met bepanthen zalf. En alleen smeren als de huid echt heel droog voelde of jeukte.
"After all this time?" "Always."
Inderdaad Bepanthen. En niet te lang smeren. Een paar dagen en dan heeeel dun is voldoende.

Openbarstende korsten zou ik niet voor kiezen, daar kun je ook lelijke plekken van krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer even een foto erbij te zetten: [url]
Alle reacties Link kopieren
De foto erbij lukt niet. Maar het is niet dat ik verkeerde verwachtingen heb, ik weet dat de tattoo nooit zo zwart blijft. Bij mij is het nu alleen zo dat de plekken waar geen korstje meer zit heeel licht en onduidelijk zijn. Als iemand kan uitleggen hoe ik een foto plaats kan ik het laten zien.. :).

De zetter zegt dat het heel soms kan gebeuren dat de inkt niet pakt, en dat zij ook niet kunnen weten hoe degene zijn tattoo verzorgt. Ik kan hem voor de 2e keer laten bijwerken, maar dat kost dan wel 50 euro. Dat heb ik er wel voor over maar alleen als het nu wel goed gaat natuurlijk...

Ik weet dan niet wat ik nu verkeerd doe met de verzorging. moet ik alleen de eerste dagen smeren volgende keer? En ik ga nu ook in bad. Wel met mijn voet over de rand en niet in het water, maar misschien is de stoom oid alsnog niet goed?

Ik heb met zalf erop smeren dat er hele stukken zwart loskomen, al doe ik nog zo voorzichtig. Calendulan werd trouwens aangeraden door de shop... maar ik zal wel bepanthen gaan halen voor volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
[url]
Ik had ook dat er zwarte stukjes loskwamen bij mijn tattoo en dat sommige stukjes lichter leken of zelfs verdwenen. Ik heb hem ingesmeerd met Bepanthen en dat beviel goed. Geen korstjes of rode huid. Nu na 1,5 maand lijkt er niks vervaagd of verdwenen te zijn en ziet hij er super uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven