Lijf & Lijn alle pijlers

Herstel ooglidcorrectie

30-10-2018 13:10 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
In heb 2 weken geleden een onder en boven ooglidcorrectie gehad. Mijn wallen zijn weg daar ben ik heel blij mee. Alleen ik heb nog steeds dikke bovenoogleden en 1 ooglid valt mooi rond op het litteken en bij 1 ooglid is er een plooitje ontstaan vanaf het litteken. Ik vraag me af of dat nog bijtrekt de komende weken? Ook geneest 1 oog zowel boven als onder heel netjes en het andere oog zowel boven als onder is het litteken rood en veel meer zichtbaar. Trekt dit ook nog weg? Ik ben er heel erg onzeker over. Graag zou ik in contact willen komen met anderen die dit hebben meegemaakt. En zou willen weten hoelang het bij hen duurde tot ze blij waren met het resultaat. Ik durf nu na 2 weken nog echt niet naar buiten te gaan.
Groetjes Tillie
heeft je dokter geen telefoon?
Alle reacties Link kopieren
Tillies schreef:
30-10-2018 13:10
Trekt dit ook nog weg? Ik ben er heel erg onzeker over.
Ik durf nu na 2 weken nog echt niet naar buiten te gaan.

Ten eerste: bel de kliniek. Ten tweede vraag ik me af of je niet beter iets aan de bron van je onzekerheid had kunnen doen ipv cosmetische chirurgie aangezien het zo ver gaat dat je niet eens naar buiten durft. Maar dat kan alsnog natuurlijk. Ik hoop wel voor je dat het netjes geneest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een controle. Alleen ik wil graag in contact komen met anderen die een ooglidcorrectie hebben ondergaan. Ik hoef geen reacties van mensen die dat niet hebben ondergaan. Bedankt. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was er na een week niks meer te zien.
ik geef mn bek ook maar een douw
Iedereen reageert anders op een ooglid correctie. Voor boven en onder is er meer werk en herstel nodig, dan voor alleen boven. Dat de ene oog sneller herstelt als de ander is niet gek. Je oog kan rood zijn en dik. Laat je geruststellen door de kliniek. Hier op het forum krijg je verschillende dingen te lezen en kan je je meer zorgen maken. Je had je beter moeten laten informeren.
Oh en twee topics lijkt me onnodig. Laat er een weghalen door de mods
Alle reacties Link kopieren
dit moet je met je behandeld arts bespreken.

het is nog maar 2 weken geleden gebeurd, het kost altijd best wel tijd voordat alles netjes genezen is en de zwelling weg is.

en waarom durf je niet naar buiten te gaan? Jou valt het misschien op, de rest van de mensen zien dit vaak echt niet. en al zouden ze het zien? wat dan nog?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bij mij is het bijna 7 maanden geleden en ik zie nog steeds veranderingen. Aan linkeroog had ik een bobbeltje naast mijj buitenste ooghoek en dat trekt nu weg. Duurde echt wel een maand of twee voor het rustig was in de buitenste ooghoeken. Onderaan nooit wat te zien geweest qua litteken maar boven is het nog af en toe rood. Herstel moet je een jaar voor uitrekken zei mijn arts.

Genezing loopt niet altijd gelijk bij beide ogen en huid staat nog zo strak dat je niets kunt zeggen over het uiteindelijke resultaat. Je zal zien dat over twee weken het andere oog er beter uitziet. Geef het echt de tijd hoewel ik weet dat dat moeilijk is.
Alle reacties Link kopieren
kippetje29 schreef:
31-10-2018 00:25
Bij mij is het bijna 7 maanden geleden en ik zie nog steeds veranderingen. Aan linkeroog had ik een bobbeltje naast mijj buitenste ooghoek en dat trekt nu weg. Duurde echt wel een maand of twee voor het rustig was in de buitenste ooghoeken. Onderaan nooit wat te zien geweest qua litteken maar boven is het nog af en toe rood. Herstel moet je een jaar voor uitrekken zei mijn arts.

Genezing loopt niet altijd gelijk bij beide ogen en huid staat nog zo strak dat je niets kunt zeggen over het uiteindelijke resultaat. Je zal zien dat over twee weken het andere oog er beter uitziet. Geef het echt de tijd hoewel ik weet dat dat moeilijk is.
Super fijn bericht! Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om mijn vraag ge beantwoorden! Geeft me veel steun. Ik ben gisteren bij de PC geweest en hij zei inderdaad dat het er voor 2 weken gewoon goed uitziet en ik pas het verwachtte resultaat kan verwachten met 3 a 4 maanden. Dus dat wordt de komende tijd niet meer zo veel in de spiegel kijken. Ik let op elk detail en word er helemaal gek van. Ik laat over 3 a 4 maanden wel weten hoe het ervoor staat. Nogmaals bedankt!
Ik heb alleen een bovenooglidcorrectie gehad en ik was na 2 weken zo goed als nieuw.
Mijn moeder heeft gelijk met mij boven- en onderooglidcorrectie laten doen en die is wel een paar weken langer opgezwollen geweest.
Misschien ook omdat ze al wat ouder is maar onder is sowieso een behoorlijke ingreep.

Uiteindelijk is het bij ons beide heel mooi geworden.

Geef het even de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
01-11-2018 19:47
Ik heb alleen een bovenooglidcorrectie gehad en ik was na 2 weken zo goed als nieuw.
Mijn moeder heeft gelijk met mij boven- en onderooglidcorrectie laten doen en die is wel een paar weken langer opgezwollen geweest.
Misschien ook omdat ze al wat ouder is maar onder is sowieso een behoorlijke ingreep.

Uiteindelijk is het bij ons beide heel mooi geworden.

Geef het even de tijd.
Dankjewel voor je reactie. Geeft toch wat meer rust als je ervaringen van anderen leest. Fijn dat het mooi geworden is bij beiden. Hoop ook op een mooi resultaat. Ik heb gelukkig niet dat mijn oogleden niet meer sluiten of dat mijn ooglid van mijn oogbol afstaat. Maak me gewoon zorgen om de littekens dat die mooi wegtrekken en dat plooitje bij 1 ooglid waardoor het wat asymmetrisch is.
Maargoed we zien het over 3 maanden. Bedankt nogmaals!
Tillies,ik heb een paar jaar geleden een ooglidcorrectie op jonge leeftijd ondergaan i.v.m. een medisch probleem. Na een week konden de hechtingen al eruit en zag het er al beter eruit. Na 2 weken zag je praktisch niets meer. Ik had
in het begin wel opgezwollen oogleden met kleine bloeduitstortingen. Voor mij stelde de ingreep weinig voor en ik had er geen last van. Het is heel mooi geworden. Na 6 weken nog een nacontrole gehad. Ik denk dat het bij jou ook nog recht gaat trekken. Maar bel gerust ff je doctor hoor voor meer informatie! Ik hoop dat je iets aan mijn post hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven