Lijf & Lijn alle pijlers

Striae, welke olie of crème?

03-11-2018 16:14 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Mijn dochter van bijna 15 heeft afgelopen jaar een enorme groeispurt gehad. Nu heeft ze op haar billen en bovenbenen flink wat striae gekregen. Ze heeft een blanke huid en de striemen zijn rood. Ze schaamt zich hier enorm voor. Nu wil ik iets van olie of crème halen om het ietwat te minderen. In ieder geval het rode, weg zal het niet gaan. Heeft iemand een goede tip welke goed is? Kan ook in de winkel vragen, maar advies uit de praktijk is wel zo handig.
Bio-oil
Alle reacties Link kopieren
Smeren helpt (in mijn ervaring) niet. Zonde dus om veel geldnuit te geven aan cremes. Het enige wat zou kunnen helpen is geloof ik vitamine E (olie of supplement). Het rode trekt met de tijd weg, de strepen werden bij mij na enige tijd lichter en nu alleen nog goed zichtbaar als ik het bijvoorbeeld warm heb. Je kunt er helaas niet veel meer aan doen, het hangt af van je huidtype en groei.
Bij mij werden die strepen ook lichter. Helaas blijf je het altijd wel een beetje zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees verschillende verhalen. De een zegt het werkt niet, de ander zegt van wel. Ik vind het vooral sneu. Ze is slank , alleen die striemen. Vooral nu ze een vriendje heeft schaamt ze zich nog erger.

De bio-oil net naar gekeken en op zich valt die je qua prijs. Mocht het niet baten gebruik ik hem wel voor mijn pigmentvlekken. Dat is ook weer zo'n dingetje 😣

Andere tips zijn welkom.
Vertellen dat bijna alle vrouwen streepjes hebben en dat t niets is om voor te schamen?
Alle reacties Link kopieren
Depster dat heb ik zeker gelijk gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft iedere vrouw straie van de pubertijd. Ik en mijn vriendinnen/ gezin wel in ieder geval. Je kunt er niks aan doen, behalve het te accepteren en het normaal te vinden dat je het hebt. Maar snap wel heel goed dat je iets wilt doen voor je dochter hoor! Ik ben zelf ook tegen beter weten in aan het smeren tijdens de zwangerschap. Het is meer het idee dat je er wat tegen doet.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de kleur er vanzelf af gegaan en wat jaren later zie je het ook niet meer zo snel. Bij mij kwam het ook in de pubertijd aan de binnenkant van mijn bovenbenen.
Misschien geruststellend voor je dochter: mannen hebben het soms ook (benen, bovenarmen, billen, etc.).
Alle reacties Link kopieren
Nou weten jullie wat het is. Het zijn geen streepjes meer maar strepen van 5 cm. En ze weet dat het normaal is, maar het is enorm veel. Haar hele heup en bil oppervlakte. Maar ik ga gewoon door bio-oil eens halen.

Ik heb me in mijn zwangerschappen suf gesmeerd met nertsolie van Mylène. Maar ook ik bleef gewoon een tijgervel houden 😂
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet meer zo uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
bitterbal schreef:
03-11-2018 17:06

Ik heb me in mijn zwangerschappen suf gesmeerd met nertsolie van Mylène. Maar ook ik bleef gewoon een tijgervel houden 😂
:-( Jij hield je tijgervel, maar je realiseert je hopelijk dat de nertsen hiervoor een pijnlijke dood stierven??? Als je je dochter iets wilt laten smeren, kies dan tenminste iets waar gaan dieren voor doodgemaakt zijn...
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
03-11-2018 16:51
Volgens mij heeft iedere vrouw straie van de pubertijd.
Ik niet.
Ook geen striae tijdens en na de zwangerschappen.
karin6789 schreef:
03-11-2018 17:39
Ik niet.
Ook geen striae tijdens en na de zwangerschappen.
Ik ook niet.
Volgens mij krijg je het of krijg je het niet, ongeacht of je smeert of wat je smeert. Ik heb nog nooit iets gesmeerd namelijk.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
03-11-2018 17:45
Ik heb nog nooit iets gesmeerd namelijk.
Ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
03-11-2018 17:23
:-( Jij hield je tijgervel, maar je realiseert je hopelijk dat de nertsen hiervoor een pijnlijke dood stierven??? Als je je dochter iets wilt laten smeren, kies dan tenminste iets waar gaan dieren voor doodgemaakt zijn...

Ik ken het product niet, maar heb even gegoogeld, wat een onnodig spul zeg dat nertsenolie :nope:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven