Lijf & Lijn alle pijlers

Zo lang koud in bed

05-11-2018 23:13 73 berichten
Ik lig nu al een uur in bed, en heb nog steeds vreselijk koude voeten.
Lag een film te kijken dus ik let er niet speciaal op, maar ik krijg het maar niet warm.

Draag nu een lange broek, sokken, hemdje en een shirt met lange mouwen. Lijf voelt gewoon warm maar mijn voeten blijven ijsklompen.
Begin van de nacht word ik meestal nog wel een keer wakker en heb het dan nog steeds koud. Uiteindelijk word ik rond 5 uur vaak wakker omdat ik het dan snikheet heb en moeten die sokken en lange mouwen juist echt uit.


Herkenbaar? Denk er nu aan om een kruik te gaan kopen o.i.d. Maar wie weet zijn er gouden tips :)
Alle reacties Link kopieren
Even een warme douche over je onderbenen en voeten.
Of een man om je voeten aan te warmen (ik mag mijn voeten altijd tussen zijn benen opwarmen).
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde. Daarom heb ik een elektrische deken. Heerlijk! Kan echt niet zonder :-D
Hier ook een elektrische deken. Ik zet hem aan als ik de badkamer inga en dan stap ik in een heerlijk warm bed.

Soms word ik 's nachts wakker als het bed weer te koud is geworden, zet ik hem nog een paar minuten aan.
Alle reacties Link kopieren
O dat heb ik ook, ik begin met een dubbel dekbed anders slaap ik niet van de kou, en rond 5 uur moet er een af, want dan is het te warm.
Mensen zijn altijd verbaasd dat ik in de zomer nog onder een dekbed lig.
Tegen die koude voeten ga ik voor ik in bed stap onder de douche. Heb ik soms geen zin in, denk ga morgen wel, maar dan ga ik toch een uur later bed uit douche in, en dan slaap ik.
Elektrische deken heb ik ook, maar nog niet op bed gelegd
nlies wijzigde dit bericht op 05-11-2018 23:19
6.92% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een kruik os toch prima? Koste en paar euro bij de action ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
een scheut cognac
Alle reacties Link kopieren
Wol of wolmix dragen! Ik draag een wolmix slaapshirt en wollen sokken. Ik lig onder wollen dekbed en op wollen kussen. Als het straks nog kouder word gaat mijn wollen onderdeken er weer op. Wol neemt je lichaamstemperatuur over, ademt en zweet niet. Voelt dus altijd comfortabel. Was afgelopen weken te koop bij de Lidl. Shirt komt van de Duitse Lidl.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al sinds mijn 14e een elektrische deken. Daarvoor had ik een kruik. Altijd koude voeten in het najaar en de winter. Met sokken warmen ze maar heel langzaam op. 's Ochtends voelen ze dan net lauw.
Ik slaap ook zomer en winter onder een dik dekbed. Heerlijk!

Elektrische deken vind ik altijd een beetje eng, man (brandweer) heeft er een paar nare verhalen over.

Kruik ga ik morgen sowieso halen. Voor nu heb ik een extra dekbed over me heen getrokken
Hazzie schreef:
05-11-2018 23:21
Wol of wolmix dragen! Ik draag een wolmix slaapshirt en wollen sokken. Ik lig onder wollen dekbed en op wollen kussen. Als het straks nog kouder word gaat mijn wollen onderdeken er weer op. Wol neemt je lichaamstemperatuur over, ademt en zweet niet. Voelt dus altijd comfortabel. Was afgelopen weken te koop bij de Lidl. Shirt komt van de Duitse Lidl.
Ik ga morgen eens op zoek, wol klinkt heerlijk :mrgreen:
lilyjo schreef:
05-11-2018 23:22

Elektrische deken vind ik altijd een beetje eng, man (brandweer) heeft er een paar nare verhalen over.
Stekker eruit zodra je bed warm is natuurlijk. Dan kan er echt niks gebeuren.
Ik heb het ook en ga, als ik niet bij mijn vriend slaap, met een warme kersenpitten kruik maar bed. Heerlijk warme voetjes. En ik heb een extra deken over mijn benen liggen.

Of mijn vriend is het bokje :lol:

Ik kan niet slapen met kleren aan. Dat vind Ik echt verschrikkelijk.
anoniem_64ca64e6b24fc wijzigde dit bericht op 05-11-2018 23:25
0.18% gewijzigd
Foutje. Mezelf gequote...
anoniem_64ca64e6b24fc wijzigde dit bericht op 05-11-2018 23:26
95.81% gewijzigd
Mocht je het toch nog willen overwegen: je hebt ook elektrische dekens die automatisch uitschakelen na een bepaalde tijd (en bij sommige kun je die tijd ook zelf instellen).
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen kruik te kopen, je kunt ook gewoon een lege (plastic) fles met warm water vullen. Dat doe ik als ik echt ijsklompjes heb. Wel eerst sokken aan dan hou je ze ook warm.
.
Kraaienpootje schreef:
05-11-2018 23:24
Ik heb het ook een ga, als ik niet bij mijn vriend slaap, met een warme kersenpitten kruik maar bed. Heerlijk warme voetjes. En ik heb een extra deken over mijn benen liggen.

Of mijn vriend is het bokje :lol:

Ik kan niet slapen met kleren aan. Dat vind Ik echt verschrikkelijk.
Ik vind kleding in bed ook drama. Maar koud vind ik nog erger ;-)

Man werkt nu dus die kan ik niet gebruiken als kachel :mrgreen: maar zelfs dan kan ik nog ijskoude voeten blijven houden. Heel irritant
Ik ga morgen eerst wollen sokken en een kruik halen. Zie online een soort pluche beddengoed, dat is misschien ook wel lekker. En die automatisch uitschakelende elektrische deken ga ik over nadenken. Als ik het eenmaal warm heb slaap ik direct, en ik zie mezelf gerust al vergeten de stekker eruit te halen.. :-o
Een kruik of kersenpittenzak en een fleecedeken over je dekbed. En als je last hebt van koude voeten moet je natuurlijk goede warme (thermo) sokken aan doen.

Zelf heb ik absoluut geen last van kou. Ik slaap altijd met mijn dakraam op een kier, ook als het vriest. Ik doe dus ook nooit de verwarming aan in mijn slaapkamer. Als het vriest doe ik wel een pyjama aan ipv alleen een shirt. En een fleecedekentje over mijn dekbed heen.

Maar ik slaap het beste met frisse lucht. En extra goed als de lucht koud is. Mijn lichaam houdt zichzelf heel goed warm. En anders is een fleecedeken ideaal. Als het echt héél koud wordt twee over elkaar heen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de reden dat ik graag savonds douche. Elke avond warm mijn bedje in. Die enkele keer dat ik zonder douchen mijn bed in kruip, duurt het ook zo lang voordat ik comfortabel ben qua temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet zonder mijn elektrische deken. Even de ergste kou eruit en als ik in bed stap gaat hij gelijk uit. Zonder blijf ik het koud houden en ga ik helemaal verkrampt slapen. Dat voel ik dan gelijk de volgende dag.
Alle reacties Link kopieren
Nee, wij gebruiken een dekbed.
florita schreef:
05-11-2018 23:33
Dit is de reden dat ik graag savonds douche. Elke avond warm mijn bedje in.
Ja, voor mij is dit zo volkomen logisch dat ik het helemaal vergat te zeggen. Ik douche ALTIJD voor het slapen gaan. Lekker schoon, warm en ontspannen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook altijd koude voeten in de herfst/winter. Ik kan ook echt niet slapen tot ze op tempratuur zijn. Ik moet denk ik ‘s avonds meer sloffen/schoenen aanhouden. Ik loop voor ik naar bed ga op mn sokken rond, dan worden ze denk ik te koud.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Elektrische deken, heerlijk. Zet m 2 uur voor ik ga slapen aan, en zodra ik in bed stap doe ik m uit. Nooit meer koude voeten.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven