Lijf & Lijn alle pijlers

Zelf ontharen met IPL, hoe zijn jullie ervaringen?

11-11-2018 20:15 22 berichten
Ik overweeg een IPL ontharingsapparaat te kopen voor thuisgebruik. Ik wil mijn benen, bikinilijn, oksels en bovenlip ermee behandelen.
Ze zijn echter behoorlijk prijzig, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Werkt het bij jou? Welk model raad je aan? Welke raad je af? Waar moet ik op letten?
Alle reacties Link kopieren
Na lang twijfelen heb ik de gouden van Braun gekocht. Ik ben vooral over het wegblijven van mijn haren op mijn benen zeer tevreden. Op mijn kin blijven de haren wel stug terugkomen. Dit komt denk ik doordat ik die niet op de hogere stand durf te laseren.
Safe your money.
Ik heb hem 6 weken geleden gekocht. Mijn ervaring is op zich positief, hoewel ik nog niet het uiteindelijke resultaat heb bereikt wat ik wil gaan bereiken. Maar daar staan op zich ook nog wel een aantal weken voor. Ik was vrij sterk behaard en dat is nu wel al heel wat minder. Sowieso zijn de haartjes die nu nog groeien veel minder sterk en op sommige plekken is beharing wel al weg. Het is wel echt veel werk. Maar ik ben er wel blij mee. Vroeger had ik de avond nadat ik ‘s ochtends m’n benen had gedaan al stoppels. Nu duurt het al een paar dagen. Hier ook de gouden van Braun.
Heb hem al 1.5 jaar, en zeer tevreden over:).
Werkt super bij mij!
Ik heb een Philips, ben er heel blij mee. Die van mij is alleen niet geschikt voor het gezicht. Vooral bikinilijn en oksels blijven lang haarvrij. Benen worden een beetje patchy als je het niet heel zorgvuldig doet :$
Alle reacties Link kopieren
Philips Lumea. Beste koop sinds jaren.

Let wel op of je het juiste huid/haartype hebt.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik heb goede ervaringen, maar vooral op de plekken waar ik eerst altijd epileerde (onderbenen, bikinilijn...). Daar groeit ook echt al jaren niks terug.
wolkje75 schreef:
11-11-2018 20:58
Heb hem al 1.5 jaar, en zeer tevreden over:).
Werkt super bij mij!
1,5 jaar is een lange tijd.
En je bent nog niet compleet haarvrij?
Soulsista schreef:
11-11-2018 21:25
1,5 jaar is een lange tijd.
En je bent nog niet compleet haarvrij?
jawel hoor, ik heb hem 1.5 jaar geleden gekocht.
En nu eens in de 3-4 maanden 1x 'flitsen' om bij te houden.
Maar gewoon haarvrij!
wolkje75 schreef:
11-11-2018 21:31
jawel hoor, ik heb hem 1.5 jaar geleden gekocht.
En nu eens in de 3-4 maanden 1x 'flitsen' om bij te houden.
Maar gewoon haarvrij!
O, oké!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van Philips. Ben nu zo'n 6 sessies op pad:
- Benen: haren groeien stuk langzamer terug, maar na 1 week moet ik toch wel echt weer scheren.
- Bikinilijn + oksels: zo goed als geen effect.

Ik heb een hele lichte huid en donkere haren, dus theoretisch gezien ben ik de perfecte kandidaat, maar helaas zijn de resultaten niet echt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er thuis ook een van philips. Nu epileer ik mijn onderbenen altijd, kun je dan ook direct daarna IPL laseren?
In de gebruiksaanwijzing staat dat je eerst moet scheren.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Nu ik deze berichten lees wil ik eigenlijk ook weer beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hier de lumea advanced.
Heb hem nog maar 2 weken dus kan weinig over het resultaat zeggen.
Ik ben echt niet klein zerig, maar vind het bij mijn bikinilijn wel echt pijn doen op stand 4. Ook mijn knieën zijn gevoelig voor t flitsen.
De Philips lumea heb ik, volgens mij de op één na duurste. Ik heb een heel lichte huid en donkere haargroei, dat zou ideaal moeten zijn. Ik heb hem nu een half jaar maar ik merk maar weinig verschil. Paar plekken met minder haargroei en het haar wordt zachter. Helaas zeker niet haarvrij. Hopelijk gaat dat nog gebeuren.
stop met flitsen en je haar komt terug, als het al weggaat
Heb de lumea. Werkt heel goed. Niet op mn gezicht, want daar zijn de haartjes te blond voor. Heb een brede bikinilijn en het werkt echt goed op die dikke haren.
Enige nadeel: kost veel tijd, en je moet echt consequent zijn en t blijven doen. Anders komt t weer terug...
Het werkt sowieso niet goed, want zo'n ipl kan alleen voor bepaalde tijd de bovenste laag goed raken maar dan komt er een andere haarlaag naar boven die je lumea niet kan pakken.

Mijn eigen ervaring is dat het op de plekken met dunnere haren nog wel wat helpt maar op bv. plekken met stug haar zoals je bikinilijn niet.

Achteraf gezien zonde van mijn geld want ik gebruikte die wel volgens de gebruiksaanwijzing en achteraf gezien had ik zelf ook kunnen bedenken dat dit nooit goed gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
Hier Philips Lumea, beste koop ooit. Onderbenen eigenlijk volledig haarvrij, voor het idee doe ik eens in de 6 maanden ofzo nog een sessie.
Ik ben verbaasd dat de ervaringen zo wisselend zijn, de één is lyrisch en de ander heeft er niks aan. Ik wilde hem gaan gebruiken in plaats van de epileerder. Ik vind het epileren pijnlijk en lang duren. Is ipl-en vergelijkbaar?
Bij mij is IPL dus beter gebleken, want de plekken die ik eerst epileerde, zijn al jaren haarvrij zónder dat ik er nog iets voor hoef te doen. Ik heb ook een Lumea trouwens.
Het flitsen gaat wel langzamer dan epileren. In het begin moet je er dus wel wat tijd in steken.

En je moet eerst scheren, omdat anders de haartjes verschroeien en je niet tot de wortel komt. Eigenlijk probeer je door de haarwortels te verhitten, de haarzakjes kapot te maken.

(... nu ik dit typ moet ik het ding maar eens gaan gebruiken voor mijn oksels weer, zou heel handig zijn als dat ook nooit meer teruggroeit...)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt de Philips Lumea prima! Merk echt dat de haren langer wegblijven/helemaal wegblijven. Vooral op mijn benen, oksel en bikinilijn. De rest wil nog niet vlotten, maar daar zijn de haren waarschijnlijk ook te licht voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven