Lijf & Lijn alle pijlers

Borstverkleining

12-11-2018 00:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames/Meisjes,

Ik ben een meisje van 17 jaar en wil graag een borstverkleining. 70G is de maat die ik nu heb. Dit is al bijna een jaar zo. Ik heb gewoon veel nare ervaringen gehad met mannen. Ben bijvoorbeeld dit jaar naar Lowlands geweest. Het is niet op twee handen te tellen hoeveel mannen/jongens naar mij toe zijn gekomen om er opmerkingen over mijn borsten te maken of eraan proberen te zitten. Ook uitgaan in m'n eigen stad kan ook niet zonder één opmerking. Dit zorgt ervoor dat ik mij na zo'n aanvaring nogal down voel. Mensen kijken blijkbaar niet eerst naar mijn gezicht, maar naar mijn borsten. Het voelt gewoon of ik een seks object ben! Dit vind ik gewoon echt heel erg naar en moet er vaak echt heel hard om huilen.

Bh's kopen is ook een uitdaging. Ik heb nu een merk gevonden die mijn maat gewoon verkoopt! Maar mooi is anders. Het zijn de classic oude oma bh's. Bikini's zijn onmogelijk. Heb nu een bikini gekocht waarvan de cup goed is, maar de omvang is bijgesteld door een naai-winkel. Echt gaan zwemmen durf ik niet echt. Hou op het strand dan altijd wel een hempje of shirtje aan, want sommige mensen kunnen echt niet stoppen met staren. Heb één keer meegemaakt dat mannen de hele tijd heen en weer liepen om naar mijn borsten te kijken.

Maar nu denken jullie waarschijnlijk 'waar zijn de rug en nek klachten!?' Die heb ik dus niet. Ik sport 4 á 5 keer in de week (moet dan wel twee sport bh's overelkaar doen) en daarbij train ik veel core, dus mijn rug is sterk genoeg om mijn borsten te kunnen dragen. Hierdoor zou ik dus niet in aanmerking komen om een borstverkleining vergoed te krijgen en dat vind ik wel heel lastig. Mentaal is dit nogaal een punt voor mij. Ben er bijna continue mee bezig. Als ik kleren koop, moet het niet te strak zitten; als ik gewoon ergens ben zie je mij meestal met m'n armen overelkaar, zodat ik mijn borsten naar beneden druk; moet mij verweren tegen opmerking ( het is namelijk niet zo dat ik niet voor mijzelf kan opkomen) en ga zo maar door.

Zijn er vrouwen die ervaring hebben met een niet vergoedeborstverkleining, want ik heb namelijk het gevoel dat er een beetje een taboe hangt rond het verkleinen van borsten zonder nek of rugklachten. Dat je het alleen doet zodat het 'mooier' is.
Ik had wél rug- en nekklachten maar had het om puur de psychische redenen ook al gewild. Zelfde cup als jij, taille van 64cm. Het was alsof ik een soort gemeenschappelijk eigendom was. Ik was 16 toen ik onder het mes ging. Wat een ander leven!

Als ik jou was zou ik dus ook gewoon liegen. Shoot me ;-D . De impact mentaal was op mij zo enorm dat de ernstige lichamelijke klachten secundair waren. Dat heb ik naar chirurg en verzekeraar nooit explicitiet zo benoemd.

Niet quoten aub. Ik maak het straks iets minder herkenbaar.

Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Als jij er zo'n last van hebt, maakt het geen bal uit of je wel of niet rugklachten hebt. Ik zou er wel eerst zeker van zijn dat je borsten volgroeid zijn. Maar dat kan een arts je zeker wel zeggen.
Life is short. Eat dessert first.
Ik ben het eens met Feline. Gewoon op rugklachten gooien. Mogelijk hoef je niet eens iets te zeggen en stellen ze aan de hand van je cupmaat als vast dat je voor een verkleining in aanmerking komt.
Geen ervaring met een borstverkleining.
Wil je wel een paar tips geven:
* Weet niet hoeveel geld je te besteden hebt, maar je hoeft met maat 70G echt niet in oma-BH's te lopen. Merken als Prima Donna, Freya, Chantelle en Simone Pérèle hebben supermooie en moderne BH's. Dus loop je er niet bij als een bejaarde. Nadeel is dat ze duur zijn. Voordeel is dat het draagcomfort groot is en ze veel langer meegaan dan BH's van de Hunkemöller o.d.
* Draag geen twee BH's over elkaar met sporten, maar investeer in één goede sportbeha. Die zijn er ook in jouw maat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg hoe je ermee wordt belaagd! Het zal wel geen wereld van verschil maken maar misschien heb je in de tijd tot de verkleining iets aan een minimizer bh?
Alle reacties Link kopieren
Absoluut rug en schouder nekklachten aangeven!
Alle reacties Link kopieren
Zo kut als je je zo voelt omdat veel mensen en dan met name mannen een stel prehistorische wezens zijn die niet nadenken over wat hun opmerkingen kunnen veroorzaken.

Nog een tip voor bh’s en bikini’s die niet omastyle zijn voor grote maten en kleine omtrek. Ga eens naar superbra in Rotterdam, hun hebben mij zo ontzettend geholpen.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
12-11-2018 10:32
Als jij er zo'n last van hebt, maakt het geen bal uit of je wel of niet rugklachten hebt. Ik zou er wel eerst zeker van zijn dat je borsten volgroeid zijn. Maar dat kan een arts je zeker wel zeggen.
Dit. Ik ben op mijn 17e geopereerd, en daarna toch weer 'gegroeid' (maar oh wat maakte het een verschil!) en op mijn 27e nog een keer. Bij goede voorlichting en meedenken door de arts had dit wellicht voorkomen kunnen worden. Want dat je na je 17e aankomt in lichaamsgewicht (en dat gaat nu eenmaal ook vaak in je borsten zitten) is niet ongebruikelijk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
De 2e operatie is ook volledig vergoed. Ik heb het toen op schouderklachten gegooid, al was mijn reden psychisch. Pas nadien besefte ik dat ik al die tijd wel degelijk klachten had en dat die na de operatie weg waren, maar blijkbaar voelden die klachten voor mij 'normaal'.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook cup G en heb het vergoed gekregen (weliswaar in 2004). Ook gezegd dat ik nek- en schouderklachten had, terwijl dit best wel mee viel. Nooit spijt gehad van de operatie die ik ook nog eens ontzettend vond meevallen. Ik wens jou veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde maat als jij en herken de opmerkingen van toen ik jouw leeftijd had. Erg vervelend inderdaad! Het wordt minder en op een gegeven moment kun je het ook makkelijker van je af laten glijden, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar niet op wilt wachten.
Ervaring met een verkleining heb ik niet. Wel met het kopen van lingerie, bikini's en kleding in jouw maat. Het bestaat echt en niet alleen truttige gevallen! Naast de al genoemde merken kan ik je Fantasie en Panache aanbevelen. (De sport bh van Panache is echt geweldig! Geen 2 stuks over elkaar nodig....) Mocht je in Brabant wonen: ga eens naar Naron in Breda!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Het gaat allemaal wat streng, tegenwoordig wordt er gekeken naar je houding e.d. En of het zonder operatie ook hersteld kan worden
Overigens is kleidng kopen met C-cup ook lastig
Alle reacties Link kopieren
Ga eens naar de arts en laat je doorverwijzen naar een plastisch chirurg. Die kan je meer vertellen. Ook over vergoedingen.
Ik kan jd een borstverkleining echt aanraden. En wachten totdat ze volgroeid zijn hoeft niet altijd. Veel vrouwen hebben aanleg om borstweefsel opnieuw aan te maken. Na een jaar of 10-15 mag je opnieuw onder het mes dan. Maar heb je er wel lang 'plezier' van gehad. Beste cadeau wat je jezelf kunt geven.
Hou er wel rekening mee dat je niet met elke methode naderhand nog borstvoeding kan geven. Was voor mij een reden om een borstverkleining uit te stellen. Maar achteraf had ik meer ellende bespaard dan plezier gehad van een borstverkleining.
Succes met je keuze
anoniem201612122 schreef:
27-12-2018 21:27
Overigens is kleidng kopen met C-cup ook lastig
Echt? Lijkt me heel normale maat, knap overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven