Lijf & Lijn alle pijlers

Menstruatie blijft uit

17-11-2018 15:01 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Ik ben nieuw hier, vind het vaak interessant en nuttig om mee te lezen, dus heb ik ook een account aangemaakt!
Nu wilde ik ook even om jullie mening vragen.

Het volgende is aan de hand:
Vorig jaar heb ik na 5 jaar mijn spiraal laten vervangen, dit ging echter helemaal mis. 2 x bij de dokter geweest, hij kon het niet verwijderen. Toen ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis, daar lukte het ook niet op de "normale" manier en kreeg ik uiteindelijk een behandeling waarbij mijn baarmoeder vol werd gelopen met water en toen werd het uiteindelijk vervangen. Sindsdien kreeg ik klachten, heftige menstruatie, een maand lang menstrueren etc. Ik heb deze dus ook weer laten verwijderen en toen overgegaan op een lichte pil. Dit vond ik al niet fijn, omdat ik in mijn jongere jaren het gevoel had hier niet tegen te kunnen (helemaal niet mijzelf voelen, aankomen etc.)

Na 3 maandjes deze pil weer te hebben geslikt ben ik er weer mee gestopt, dat was eind januari/begin februari dit jaar. Ik merkte dat ik hierdoor aankwam en 't voelde gewoon niet fijn. Ik gebruik nu geen anticonceptie meer, dit maakt ook niet veel uit omdat ik geen relatie heb. Ik ben toen in februari nog 1 x ongesteld geworden en sindsdien dus niet meer.

In de tussentijd ben ik twee keer naar de dokter geweest, en hij zegt (omdat ik dit jaar veel veranderingen heb doorgemaakt, stress) dat mijn lijf gewoon "aangeeft" dat het geen goed moment is om ongesteld te worden. Maar dit houdt nu al bijna 9 maanden aan. Als dit een jaar zou gaan duren moest ik terugkomen. Hij zegt ook dat het niet aan mijn eetstijl ligt (ik eet koolhydraatarm/beperkt omdat ik zo op gewicht blijf, deze eetstijl heb ik nu ook een jaar) omdat dit gewoon een gezonde manier van eten is. Heel veel groente, vlees/vis/ei, genoeg gezonde vetten.

Ik maak me dus wel gewoon wat druk omdat ik niet ongesteld word. Voelt niet natuurlijk of zo. Wie weet (weet ik nu nog niet zo goed) wil ik op den duur wel kinderen etc. Ik loop straks ook tegen de 30 aan. Heel af en toe denk ik wel dat ik "menstruatie klachten" heb, als in, branderig gevoel in mijn buik/rug en opgeblazen. Ik heb dit jaar misschien 1 of 2 keer (sorry voor de details) rozige afscheiding gehad.

Wat denken jullie? Kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Zie jullie reacties graag tegemoet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt je niet verwezen naar een gynaecoloog? waarom sta jij daar zelf niet op?

Hoe oud ben je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vaak doen ze idd pas wat na 12 maanden, als je het exht niet vertrouwt zou ik ene doorverwijzing vragen voor de gynocoloog ..
Alle reacties Link kopieren
Wat DA25 zegt, als er geen afwijkende zaken zijn (ondergewicht, overgewicht, overbeharing, acne, overgangsverschijnselen, buikpijn, medicatie die invloed heeft en nog meer) dan is de richtlijn 12 maanden, maar als jij je zorgen maakt en een zwangerschapswens hebt is dat een goede reden om te verwijzen naar de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn dokter denkt dat er niks aan de hand is, ik ben 25. Hij heeft de optie gynaecoloog ook nog niet geopperd.. Ik vind het wel vreemd. Verder niet echt gekke klachten of zo, alleen soms het gevoel dat de menstruatie "eraan komt", zeg maar. Ik heb een gezond gewicht, gebruik geen medicatie etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven