Lijf & Lijn alle pijlers

Over 17 weken is het lente!

18-11-2018 20:31 17 berichten
Ik ben het afgelopen half jaar veel afgevallen (ruim 40 kilo). Ik weeg nog altijd 121 kilo en ik merk dat het ietsje lastiger gaat. Dus vond ik het tijd om wat hulptroepen in te schakelen en alvast een topic te openen om vanalles van me af te schrijven.

Wat me erg helpt, is visualiseren wat ik allemaal kan met een slanker, gezonder lichaam. Dus ik dacht: deze lente kan ik misschien voor het eerst weer rokjes aan en wat lichtere kleding, in plaats van me te verstoppen in zwarte, zware hobbezakken.

Het duurt nog 17 weken voordat het lente is. Ik zou zo graag in die tijd 22 kilo afvallen en onder de 100 kilo geraken, dat lijkt me een prachtig doel. Iets meer dan een kilo per week is haalbaar met mijn gewicht, ik ben overigens ook onder behandeling van een arts.

Zijn er gelijkgestemden hier? Wat is jouw doel voor de lente van 2019?
Alle reacties Link kopieren
Ik word vooral erg blij van de topic-titel! De lente komt er weer aan! 😀

On topic heel veel succes, blijf visualiseren dan komt het helemaal goed!
Hé, een nieuw afvaltopic.

Goed plan om in 2018 te beginnen (en niet te wachten tot 1 januari).

Ben nog even de motivatie aan het zoeken. :sherlock:
Caitriona* schreef:
18-11-2018 20:38
Hé, een nieuw afvaltopic.

Goed plan om in 2018 te beginnen (en niet te wachten tot 1 januari).

Ben nog even de motivatie aan het zoeken. :sherlock:
Stel je voor: zon, korte rokjes, eerste avond lang op een terras, en jij die daar fabuleus zit te wezen met wat kilo’s minder op je dijen. Misschien dat dit vooruitzicht motiveert :sun:

Hoeveel wil je kwijt?
Elastiekje22 schreef:
18-11-2018 20:36
Ik word vooral erg blij van de topic-titel! De lente komt er weer aan! 😀

On topic heel veel succes, blijf visualiseren dan komt het helemaal goed!
Ja, dat heb ik ook! Opeens uit de winter-feestdagen-kou getrokken met een frisse blik richting de toekomst. Nog maar 17 weekjes.

Hoe ben je die eerste 22 kilo afgevallen TO? Ik zou de komende 17 weken graag 10 kilo afvallen, maar heb er nog geen plan voor of idee bij.
Padoempats schreef:
18-11-2018 20:42
Misschien dat dit vooruitzicht motiveert :sun:

Hoeveel wil je kwijt?
Lief van je. Dank je wel. ;-)

Met 10 kilo eraf zou mijn BMI weer 25 zijn.

Ik denk er nog even over na.
Al eerder deed ik aan een VIVA-afvalgroepje mee.
Daar ben ik mee gestopt, omdat ik alleen maar aankwam.
Alle reacties Link kopieren
10 kilo in 17 weken zou mij ook niet misstaan.. ik ben van de week mijn kalorie en koolhydraat rijke ontbijtrepen gaan vervangen door een shake van 200kc minder en dat gaat goed. Nou nog ff van de pepernoten en kerstkransjes afblijven (en de chips savonds...) dan heb ik al bijna de helft gewonnen. Ga trouwens ook sinds deze wk 1x extra sporten in de week. Probleem zit bij mij echt in de hoeveelheid avondeten (minstens 2 volle borden. Ik voel me maar niet verzadigd anders.... zelfs als ik niet eens echt hoger heb) en svondsnacks. Rond 22h krijg ik standaard t vreet.
Uvita schreef:
18-11-2018 20:49
Ja, dat heb ik ook! Opeens uit de winter-feestdagen-kou getrokken met een frisse blik richting de toekomst. Nog maar 17 weekjes.

Hoe ben je die eerste 22 kilo afgevallen TO? Ik zou de komende 17 weken graag 10 kilo afvallen, maar heb er nog geen plan voor of idee bij.
Ja heerlijk hè? Ik werd er ook blij van!

Ik heb een maagverkleining gehad. Ik woog 165 kilo en zag geen licht meer aan het eind van de tunnel. Ik heb verder geen speciale methode, ik kan ondertussen weer alles eten en probeer gewoon gematigd te eten, en niet teveel te snoepen tussendoor. In het begin ging het vanzelf, omdat ik niet zoveel kon eten, maar nu merk ik dat ik toch echt mijn kop erbij moet houden.

Ik vind het wel altijd fijn om koolhydraten een beetje te beperken, dat werkt echt als een trein en je kunt de lekkere dingen (kaas, vlees, groenten) nog volop eten. Wat werkt meestal voor jou?
Caitriona* schreef:
18-11-2018 20:56
Lief van je. Dank je wel. ;-)

Met 10 kilo eraf zou mijn BMI weer 25 zijn.

Ik denk er nog even over na.
Al eerder deed ik aan een VIVA-afvalgroepje mee.
Daar ben ik mee gestopt, omdat ik alleen maar aankwam.
Das niet de bedoeling... misschien werkt voor jou dat je niet de verplichting / competitie aan moet gaan in een topic als deze. Ik zie vaak tabellen en wekelijkse afvalraces hier op Viva. Bij mij werkt het heel demotiverend als ik een weekje stil sta, laat staan als ik even de sloomste afvaller ben van de groep, dan ben ik er al snel helemaal klaar mee (“het lukt me toch nooit!”)
Zo werkt het voor mij althans.
snoepzak schreef:
18-11-2018 20:57
10 kilo in 17 weken zou mij ook niet misstaan.. ik ben van de week mijn kalorie en koolhydraat rijke ontbijtrepen gaan vervangen door een shake van 200kc minder en dat gaat goed. Nou nog ff van de pepernoten en kerstkransjes afblijven (en de chips savonds...) dan heb ik al bijna de helft gewonnen. Ga trouwens ook sinds deze wk 1x extra sporten in de week. Probleem zit bij mij echt in de hoeveelheid avondeten (minstens 2 volle borden. Ik voel me maar niet verzadigd anders.... zelfs als ik niet eens echt hoger heb) en svondsnacks. Rond 22h krijg ik standaard t vreet.
Klinkt alsof je al goed bezig bent! Ik heb een maagverkleining gehad, dus twee volle borden passen er nu niet meer in, maar ik herken het maar al te goed. Ik kon echt vier keer zoveel eten als een ander. Zo’n opluchting dat dat nu niet meer kan..,
tvp
Het zou goed voor me zijn als ik ook mee zou doen ;-)

Ik weet niet hoeveel ik weeg (geen weegschaal meer), maar denk dat ik idealiter zo'n 15 kilo kwijt zou moeten.
Jest schreef:
24-11-2018 22:59
Het zou goed voor me zijn als ik ook mee zou doen ;-)

Ik weet niet hoeveel ik weeg (geen weegschaal meer), maar denk dat ik idealiter zo'n 15 kilo kwijt zou moeten.
En? Doe je mee? Of ben je er nog niet klaar voor?
Alle reacties Link kopieren
Een redelijk nieuw topic, vandaar dat ik hier even vraag of ik mee mag posten.


Ik ben GoldenRose, 27 jaar. Sport veel (hardlopen, krachttraining, groepslesjes) maar daardoor laat ik mij teveel gaan in eten. Afgelopen tijd ook een dipje gehad met sporten en wel zelfde blijven eten. Begin maart ga ik weer een marathon lopen en ik merk toch dat alle kilootjes minder fijn zijn. Mijn streven is op 1 maart 55 kg te wegen. Ik weeg nu 64,3 kg en ben 160 lang.
Alle reacties Link kopieren
Fijn ,een topic zonder tabel!
Ik wil ook graag meeschrijven, om gemotiveerd te blijven.
Ik ben nu sinds augustus 11 kilo afgevallen dmv KHA (keto) te eten.
Dit werkt goed bij mij, maar ik heb wel regelmatig plateaus, dan sta ik een week of 3 stil qua afvallen. En dan is het weleens balen.
Ik ben ook weer begonnen met hardlopen (evy) en dat gaat de goede kant op.
Voor een gezond bmi moet ik nog ongeveer 20 kilo afvallen.
Of dat haalbaar is weet ik niet, maar ik ga door op de ingeslagen weg.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Welkom GoldenRose en Cowandchecken!

@Cowandchicken: je bent al een eindje op weg, wat goed! Ik vind KHA ook een heel fijn dieet, werkt als een trein. Sinds mijn operatie is mij erg afgeraden om weer te gaan "diëten", dus ik probeer gewoon gematigd te eten. Gaat goed tot nu toe.

@Goldenrose: Wow, een marathon! Das wel echt next level, zo knap! Heb je er al eerder een gelopen?

Ik sport zelf nog niet, ik wandel wel elke dag minstens 45 minuten. Ik wil het rustig aan wel weer eens gaan oppakken. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil gaan doen, ik heb echt een hekel aan de sportschool, hardlopen vond ik vroeger heel fijn, maar nu ben ik er nog een klein beetje te zwaar voor.
Alle reacties Link kopieren
@padoempats
Ja ik vind KHA echt fijn. Je kunt gewoon gezond eten, vers en lekker.
Geen honger is inderdaad een pluspunt.
Inmiddels is mijn omgeving er ook aan gewend, dat is wel fijn. Niet meer die vraag van: wil je niet toch eentje (bij koekjes ofzo)?
Het is voor mij wel een soort leefwijze geworden, ik geloof niet dat ik nog terug wil naar bijvoorbeeld voornamelijk brood, aardappels, pasta en rijst.
Lichamelijk voelt KHA echt veel beter.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven