Lijf & Lijn alle pijlers

Wat zijn jullie beste ervaringen met snel afvallen?

19-11-2018 21:48 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Ik heb het niet altijd even makkelijk. Ik heb psychische problemen en om het nog erger te maken ben ik ook veels te dik! Ik weet dat het belangerijk is om mezelf te accepteren, maar er kijkt geen man naar me om en wil er echt 20 kilo af hebben!!

Het zou voor mij zoveel schelen als ik zou kunnen afvallen en eindelijk een leuke vent tegen het lijf lopen. Misschien dat ik dan weer eens wat zelfvertrouwen zou kunnen hebben.

Wat zijn jullie beste ervaringen met dieeten, websites voor afvallen, afvalpillen, youtube video's af wat dan ook? Alles is welkom inprinciepe!!!

Please help mij!!

Liefs Daisy
Dat dat allemaal geen blijvend effect heeft en met wat pech kom je nadien extra aan.

Als je hulp nodig hebt om gezond te leren eten kun je naar een diëtist gaan. Daarnaast kun je misschien gaan sporten om je gewicht nog beter onder controle te krijgen. Als je last hebt van depressies schijnt hardlopen ook daar een positief effect te hebben.
Ik ben gewoon geheel gestopt met eten. Kostte even wat moeite, maar gewoon doorzetten.

Alle gekheid op een stokje, minder eten en meer bewegen, dan moet het langzaamaan goedkomen.
Zegt degene die eten te lekker vind :-9
Alle reacties Link kopieren
Als je psychische problemen invloed hebben op je omvang, zou ik psychische hulp zoeken.

Als je omvang losstaat van je problemen, maar je eet gewoon teveel omdat je het lekker vindt, zou ik beginnen met wat minder op te scheppen.

Een leuke vent is niet afhankelijk van hoe dik je bent. Ook dikke mensen hebben relaties.
Alle reacties Link kopieren
In jouw geval een diëtist en psycholoog.!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor je zelfbeeld heel vervelend is als je na te streng lijnen weer aankomt. Het is ook niets om te rigoureus te gaan lijnen en dan door te slaan in een eetstoornis.

Ik zou gewoon gaan voor 3 volwaardige maaltijden op een dag en het jezelf niet te moeilijk te maken door allerlei lekker in huis te hebben (dus deze niet kopen).

Verder elke dag (hoe je je ook voelt) minstens een half uur wandelen en een sport gaan zoeken die je leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
En Aan de man komen om jouw zelfvertrouwen op te krikken lijkt me een slecht begin van de relatie. Wat betreft afvallen, ik ben een tijd heel streng gaan letten op suikers. Heeft enorm geholpen om af te vallen in combi met veel wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Beste vrouwtje paniek!

Jeetje lastige situatie zit jij zeg. Psychische problemen en overgewicht gaan vaak samen helaas. Niet per definitie, maar met medicijn gebruik (als je dat slikt) en de stress die het veroorzaakt, kan je al gauw aankomen.

Je zegt het zelf al: Je weet dat je jezelf moet accepteren, maar dat is nog niet zomaar gedaan. Meestal gaat daar een proces aan vooraf en veel hordes nemen en angst confronteren.

Ik heb zelf een gratis cursus bij https://jouwnatuurlijkegezondheid.nl gedaan over hoe om te gaan met depressie. Heeft me erg geholpen. Bekijk maar eens of dat wat voor jou is. Is geloof ik ook wat voor afvallen te vinden.

Verder zou ik je alleen nog aan willen moedigen vooral jezelf te leren te accepteren. Heb wel eens verhalen gehoord, dat als je het oordeel weg haalt of je jezelf te dik vind en het gewoon laat gaan. Dat de stress van het willen afslanken een positief effect heeft voor je gewicht. Nou hoe tof is dat!

Hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs
Gezondheid is de bakermat voor een gelukkig leven
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
19-11-2018 23:10
Dat dat allemaal geen blijvend effect heeft en met wat pech kom je nadien extra aan.

Als je hulp nodig hebt om gezond te leren eten kun je naar een diëtist gaan. Daarnaast kun je misschien gaan sporten om je gewicht nog beter onder controle te krijgen. Als je last hebt van depressies schijnt hardlopen ook daar een positief effect te hebben.
Dank je wel nachtvlinder voor je antwoord. Ik wil zeker gaan kijken voor te hardlopen. Dietist heb ik helaas geen geld voor!
Alle reacties Link kopieren
drakenvlieg schreef:
19-11-2018 23:13
Ik ben gewoon geheel gestopt met eten. Kostte even wat moeite, maar gewoon doorzetten.

Alle gekheid op een stokje, minder eten en meer bewegen, dan moet het langzaamaan goedkomen.
Zegt degene die eten te lekker vind :-9
Haha ja blijft lekker he! Ik ga mn best doen!
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
20-11-2018 01:35
Als je psychische problemen invloed hebben op je omvang, zou ik psychische hulp zoeken.

Als je omvang losstaat van je problemen, maar je eet gewoon teveel omdat je het lekker vindt, zou ik beginnen met wat minder op te scheppen.

Een leuke vent is niet afhankelijk van hoe dik je bent. Ook dikke mensen hebben relaties.
Ik heb toch wel het idee, dat het met elkaar te maken heeft. maar als ik er zo over nadenk, had ik eerder psychische problemen. Ik zou daar misschien eerst naar moeten kijken!
Alle reacties Link kopieren
DeeDee76 schreef:
20-11-2018 06:25
Ik denk dat het voor je zelfbeeld heel vervelend is als je na te streng lijnen weer aankomt. Het is ook niets om te rigoureus te gaan lijnen en dan door te slaan in een eetstoornis.

Ik zou gewoon gaan voor 3 volwaardige maaltijden op een dag en het jezelf niet te moeilijk te maken door allerlei lekker in huis te hebben (dus deze niet kopen).

Verder elke dag (hoe je je ook voelt) minstens een half uur wandelen en een sport gaan zoeken die je leuk vindt.
Vind ik een goed plan. Nu nog doen!
Alle reacties Link kopieren
Rolu schreef:
20-11-2018 06:58
En Aan de man komen om jouw zelfvertrouwen op te krikken lijkt me een slecht begin van de relatie. Wat betreft afvallen, ik ben een tijd heel streng gaan letten op suikers. Heeft enorm geholpen om af te vallen in combi met veel wandelen.
Ja suikers heb ik idd gehoord. sommige zeggen dat het meer verslavend is als cocaine!
Alle reacties Link kopieren
DanielleSlegers schreef:
20-11-2018 13:40
Hoi Beste vrouwtje paniek!

Jeetje lastige situatie zit jij zeg. Psychische problemen en overgewicht gaan vaak samen helaas. Niet per definitie, maar met medicijn gebruik (als je dat slikt) en de stress die het veroorzaakt, kan je al gauw aankomen.

Je zegt het zelf al: Je weet dat je jezelf moet accepteren, maar dat is nog niet zomaar gedaan. Meestal gaat daar een proces aan vooraf en veel hordes nemen en angst confronteren.

Ik heb zelf een gratis cursus bij https://jouwnatuurlijkegezondheid.nl gedaan over hoe om te gaan met depressie. Heeft me erg geholpen. Bekijk maar eens of dat wat voor jou is. Is geloof ik ook wat voor afvallen te vinden.

Verder zou ik je alleen nog aan willen moedigen vooral jezelf te leren te accepteren. Heb wel eens verhalen gehoord, dat als je het oordeel weg haalt of je jezelf te dik vind en het gewoon laat gaan. Dat de stress van het willen afslanken een positief effect heeft voor je gewicht. Nou hoe tof is dat!

Hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs
Lieve Danielle bedankt voor je lieve en bemoedigende bericht. Ik denk dat je de spijker op zn kop slaat hihihi. Daarom begon ik al met het bericht dat ik mezelf moet leren accepteren. Ga zeker even op de site kijken. Dank je wel!!
Alle reacties Link kopieren
Geen.
Afvallen ging snel en dat was leuk. Maar ik schoot door in een eetstoornis. Dat is niet meer leuk kan ik je vertellen. (Ik had ook al psychische problemen voor ik begon, en iets overgewicht dus afvallen was op zich wel goed).

Daarbij, snel afvallen gaat je zelfbeeld niet persé verbeteren of je ineens een relatie opleveren (en moet je überhaupt een relatie willen op deze basis?). Die dingen moet je echt los van elkaar proberen te zien.
.
Mijn beste ervaringen zijn bepaald niet de gezondste. En ik heb ook (o.a.) een eetstoornis. Ik deed intermittent fasting 5:2, dan eet je 2 dagen in de week heel erg weinig. Ik deed het niet bij overgewicht maar bij een paar kg ondergewicht...
Super ongezond.

Veel medicatie heeft ook als bijwerking dat je stofwisseling vertraagt en je eetlust juist toeneemt. Ik ben sindskort helemaal happy met magnesiumhydroxide. Dat is wel via de huisarts gegaan. Ik dacht dat die verstoppingen erbij hoorden, maar dat hoeft dus niet.

Ben je al bij een diëtiste? Ik inmiddels wel en ze heeft samen met mij lijsten opgesteld, waarmee ik alles binnenkrijg dat ik nodig heb. Ik kan ook alles aan haar vragen, ze vindt niets gek. Plus ze mailt me snel terug als ik compleet in paniek van de weegschaal af kom... Heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens TO, dietist wordt de eerste consulten vergoed vanuit de basisverzekering. Kijk even met je verzekering/ polisvoorwaarden waar je terecht kan, zou mooi zijn als he de uren van dit jaar nog zou kunnen gebruiken. Samen met de uren van volgend jaar heb je dan een mooi opstapje.
.
Alle reacties Link kopieren
Waar je nu eerst mee moet stoppen is met het idee snel af te willen vallen. Het kan hoor, maar het is zowel lichamelijk als geestelijk niet aan te raden (ik spreek uit ervaring, onderbouwt door onderzoek).

Daarnaast nog iets waar je direct mee moet beginnen: jezelf leren accepteren. Probeer met name je gewicht los te laten.

Dan nog het "dieet" zelf. Wat voor anderen werkt hoeft voor jou niet te werken. De een eet 3x per dag, de ander 6x, sommige mensen proppen zich graag vol met eiwitten, de ander voelt zich goed bij veel koolhydraten. Sommige mensen tellen graag kcal, anderen raken er helemaal geobsedeerd van. Je kunt op internet een overkill aan informatie vinden van wat nou goede voeding is. Neem dit allemaal met een flinke korrel zout en bekijk wat bij jou past en wat je vol kunt houden. Vooral dat laatste is natuurlijk essentieel, op papier kan een dieet perfect zijn, maar als je het niet vol kunt houden werkt het niet.

Een paar algemene tips die bij de meeste mensen zeker helpen:
- eten zien als voeding voor je lichaam in plaats van iets wat lekker is of iets wat je verdient
- pakjes/zakjes zo veel mogelijk uit de weg gaan
- aan tafel eten zonder tv/computer
- van/uit een kleiner bord of schaaltje eet je minder dan van een groter exemplaar
- niet te snel eten
- stoppen wanneer je verzadigd bent, niet pas wanneer je propvol zit
- water drinken in plaats van vruchtensappen of fris
- plannen wat je per dag of week gaat eten met ruimte om een keer uit te pakken/ongezond te eten
- als je echt hele flinke trek hebt moet je eten, bijvoorbeeld een handje noten of een snee brood. Anders is de kans groot dat je een eetbui krijgt en daar wordt niemand gelukkig van.

Ik denk dat als je hier aan gaat werken je al een heel end bent. Daarnaast een paar keer per week wandelen. Dat klinkt misschien heel suf, maar het zijn toch weer wat kcal die je verbrandt en daarnaast is het goed voor je geestelijke gesteldheid.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepaniek schreef:
20-11-2018 13:53
Ik heb toch wel het idee, dat het met elkaar te maken heeft. maar als ik er zo over nadenk, had ik eerder psychische problemen. Ik zou daar misschien eerst naar moeten kijken!

Heb je al hulp daarbij? Zo niet, dan zou ik adviseren om naar de huisarts te gaan. Doe daar je verhaal waar je mee zit. Iedere huisartsenpraktijk in NL heeft een poh-ggz. Dat is een praktijkondersteuner op gebied van geestelijke gezondheidszorg. Waarschijnlijk zal de huisarts je daar naar doorverwijzen en dan kun je met die persoon bespreken waar te tegen aan loopt. Soms zijn een paar gesprekken al weer genoeg om je net ff een zetje de goede kant op te geven en anders kan hij/zij je helpen met passende hulp vinden.

en aanvulling: de poh-ggz is gratis.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
20-11-2018 14:14
Trouwens TO, dietist wordt de eerste consulten vergoed vanuit de basisverzekering. Kijk even met je verzekering/ polisvoorwaarden waar je terecht kan, zou mooi zijn als he de uren van dit jaar nog zou kunnen gebruiken. Samen met de uren van volgend jaar heb je dan een mooi opstapje.

Een diëtist gaat van je eigen risico af. Dus mocht je daar nog niet doorheen zijn, dan betaal je de consulten als nog gewoon zelf.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
20-11-2018 16:14
Een diëtist gaat van je eigen risico af. Dus mocht je daar nog niet doorheen zijn, dan betaal je de consulten als nog gewoon zelf.

Dat is waar. Hou ik geen rekening meer mee omdat ik het de afgelopen 10 jaar toch al elk jaar kwijt was. :angel:
.
Ik kan je net als Wennas ook vertellen dat het flink impact heeft op hoe je je voelt, als je zo ontzettend weinig eet... Dat moet je echt niet willen. Ik was in elk geval psychisch extra wankel en depri op de avonden en de dagen na die vastendagen. Ook heb ik een keer 6 dagen achtereen niet gegeten (niet met als doel af te vallen overigens). De kg's vlogen eraf maar ik kon amper 6 meter lopen of ik moest pauze nemen en tegen de muur gaan leunen. En ik was ervan overtuigd dat het helemaal niks meer zou worden met mij. Niet zo handig dus. Ook als je je bedenkt dat je met een crash dieet je spieren "opeet"...
Alle reacties Link kopieren
Vooral niet aan zo'n shake/reep dieet gaan. Zou gewoon iemand opzoeken die er verstand van heeft, krijg je een mooi dieet mee waarin je sowieso elke 2 uren wat eet. Niet jezelf gaan lopen uithongeren, wat je er in 2 maanden af hebt heb je er binnen 1 maand dubbel aan als je weer normaal gaat eten.

En lekker veel bewegen, voeding is 80% en beweging 20%, maar het stimuleert wel om een sportschool op te zoeken of om lekker een blokje om te lopen. Dan voel je je gezonder en ga je misschien ook zin krijgen in gezonder eten!
streepjesbroek12 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 22:09
Reden: Typfout
1.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Streepjesbroek12 schreef:
20-11-2018 22:08
Vooral niet aan zo'n shake/reep dieet gaan. Zou gewoon iemand opzoeken die er verstand van heeft, krijg je een mooi dieet mee waarin je sowieso elke 2 uren wat eet. Niet jezelf gaan lopen uithongeren, wat je er in 2 maanden af hebt heb je er binnen 1 maand dubbel aan als je weer normaal gaat eten.

En lekker veel bewegen, voeding is 80% en beweging 20%, maar het stimuleert wel om een sportschool op te zoeken of om lekker een blokje om te lopen. Dan voel je je gezonder en ga je misschien ook zin krijgen in gezonder eten!

Iemand die er verstand van heeft kijkt naar wat bij je past, en wat haalbaar is. En dat is niet persé elke twee uur wat eten.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
20-11-2018 22:13
Iemand die er verstand van heeft kijkt naar wat bij je past, en wat haalbaar is. En dat is niet persé elke twee uur wat eten.
Misschien niet, en het ligt ook totaal aan de persoon inderdaad; ik ben ook geen expert. Ben alleen geen voorstander van het hele shake/reep gedoe, mensen in mijn omgeving hebben dit gedaan en waren erna hartstikke blij omdat ze zoveel waren afgevallen, gingen weer normaal 'vast' voedsel eten en werden nog voller dan voorheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven