Lijf & Lijn alle pijlers

Sporten in sportschool: waar begin ik?

23-11-2018 18:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Sinds drie maanden ben ik bezig om af te vallen en daarbij ook te sporten. Ik ben nu ongeveer 9 kilo afgevallen en probeer drie keer in de week naar de sportschool te gaan.

Hoewel ik af en toe ook cardio doe, vind ik krachttraining ook erg belangrijk en leuk om te doen. De machines zijn niet echt een probleem, alleen weet ik niet goed wat voor oefeningen ik het best kan doen. Ik zou graag werken aan het opbouwen van mijn kont, en die wat meer vorm geven.

Op internet zijn er zoveel routines en theorieën te vinden, dat ik niet goed weet waar ik moet beginnen. Wat voor soort oefeningen? Met of zonder machines? Hoevaak? Hoe zwaar?

Heeft iemand een goed startpunt of advies voor mij?

Alvast heel erg bedankt.
Alle reacties Link kopieren
gewoon een sessie boeken bij een personal trainer, deze kan je helpen om en gezond schema te maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
En even een instructeur in je sportschool aanspreken was nog niet in je opgekomen?
Zij kennen de apparaten en kunnen ze samen met je doornemen en een schema maken.
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
23-11-2018 18:37
En even een instructeur in je sportschool aanspreken was nog niet in je opgekomen?
Zij kennen de apparaten en kunnen ze samen met je doornemen en een schema maken.
In de sportschool waar ik zit moet je dan direct een extra abonnement nemen, wat mijn budget nu nog niet toelaat. Dit staat wel op de planning, maar voor nu zoek ik in the mean time even wat handvaten.
Alle reacties Link kopieren
Elizabeth_1995 schreef:
23-11-2018 18:47
In de sportschool waar ik zit moet je dan direct een extra abonnement nemen, wat mijn budget nu nog niet toelaat. Dit staat wel op de planning, maar voor nu zoek ik in the mean time even wat handvaten.
Ik zou het dan toch eerder andersom doen: eerst met instructeur (dan maar wat duurder) en later zelf dingen doen. Voor je het weet doe je dingen verkeerd en loop je blessures op.
Ik doe aan crossfit en dat is elke les anders. Max 12 pers per les en super leuk! Iedereen kan meedoen en alle oefeningen kunnen op je eigen niveau.
Alle reacties Link kopieren
Voor je kont kun je (Sumo) squats, hip thrusts, walking lunges, kickbacks, verschillende varianten van de deadlift doen.
Qua cardio de loopband schuin zetten en stevig doorstappen.

Maar wat iedereen hier boven al zegt, laat je goed instrueren. Je hoeft meestal voor 1 pt-sessie echt niet meteen een abbonnement af te sluiten.
Maar je leert wel de juiste houdingen en als je geen goede houding hebt of de juiste gewichten pakt voor jouw kunnen, maak je echt je lijf kapot.

En inderdaad. Crossfit is geweldig voor je conditie/kracht/verbranding.
Omdat je dan altijd in een les traint loopt er als het goed is ook iemand rond die jou vertelt wat en hoe je iets moet doen.

Wel superknap dat je al zo lekker bezig bent!
sophievdb wijzigde dit bericht op 23-11-2018 20:37
Reden: Typefout
0.41% gewijzigd
Toen ik een paar lessen bij de sportschool trainde, werd mij altijd gezegd even 10 minuten te fietsen om je lichaam op te warmen, zelfs als je op de fiets naar de sportschool bent geweest.

Maar ik vind het wel apart dat als je een instructeur zou aanspreken met een vraag, dat je dan direct een abonnement moet afsluiten? Waar sport je?
Alle reacties Link kopieren
Crossfit is dan ook 10x duurder dan een BasicFit e.d.
Wintertime16 schreef:
23-11-2018 22:10
Crossfit is dan ook 10x duurder dan een BasicFit e.d.
Klopt! Maar elke cent waard! Investering in jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Squaten, lunges, hipthrusters, straight leg deadlift (Romanian deadlift), one leg suitcase deadlift. (keek eens op youtube en begin zonder gewicht voor de beweging).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven