Lijf & Lijn alle pijlers

Over een maand weer bloedprikken, maar waarom?

26-11-2018 20:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Even een uitleg:

Ruim 10 weken geleden ben ik begonnen met hoesten, echt slijm op hoesten. Soms zo erg dat ik amper lucht kreeg. Gelijkelijk aan kreeg ik ook pijn op mijn borst.

Paar weken terug toch langs de huisarts gegaan voor het hoesten, longen waren schoon. Zelfde dag nog wezen bloedprikken. Onder het vakje “algemeen” werd er wat aangekruisd. Volgende dag uitslag binnen. Geen onstekings waarde vitamine D was iets te laag, daar voor ook wat gekregen. Een week later belde ze me weer op of het hoesten over was, maar ik hoesten nog steeds. Daarom even een röntgen foto van mijn longen maken. Na het bellentje zag ik even later een voice mail ingesproken. Ze had het formulier voor de röntgen foto klaar liggen maar wilde halverwege december toch dat ik nog een keer bloed ging prikken.

De assistent vertelde me de dag erna dat de röntgen foto er goed uit zag. Nu was ik het formulier van het bloedprikken even aan het bekijken en word ik op heel iets anders getest dat de vorige keer. Namelijk: trombocyten.

Nu vroeg ik me af of iemand van jullie ook wel eens aan maand later weer bloed moest prikken? Maar als het om iets anders gaat waarom zou dat dan niet direct kunnen?

Natuurlijk kan ik ook de huisarts bellen om het te vragen, maar zo belangrijk vind ik het ook weer niet. Maar dacht misschien heeft iemand hier Het zelfde wel eens meegemaakt.

Liefs!
Toch maar even bellen morgen. Dan weet je het zeker.
Ben je al nagekeken op de kinkhoest? Dat heerst.
Een familielid van mij is meerdere keren gediagnosticeerd met een bronchitis voordat naar boven kwam wat er echt aan de hand was: een hartklepprobleem.

Zelf nooit zoiets gehad.
Alle reacties Link kopieren
Het kan van alles zijn. De enige die weet waarom is je huisarts. Bel hem of haar gerust, hij/zij, of de assistent, kan je vertellen waarom deze extra test is besteld. De mensen hier kunnen alleen maar raden.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen een aantal weken weer testen als ze een Elisa test op antistoffen doen.
bij de eerste tap kun je dan wel ziek zijn, maar geen antistoffen hebben, dus wordt er niets aangetoond, een aantal weken kunnen ze de antistoffen dan wel aantonen en weten met welke kiem je besmet bent.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Word je alleen gecheckt op trombocyten of nog meer dingen? Trombocyten hebben vooral te maken met de stolling namelijk.
Het lijkt mij logischer dat er nog meer wordt getest, zoals antistoffen, CRP...
Alle reacties Link kopieren
M0RIARTY schreef:
27-11-2018 09:27
Word je alleen gecheckt op trombocyten of nog meer dingen? Trombocyten hebben vooral te maken met de stolling namelijk.
Het lijkt mij logischer dat er nog meer wordt getest, zoals antistoffen, CRP...
De eerste keer bloedprikken was echt alleen wat dingen bij het vakje standaart. Nu voor de 2e keer bloedprikken is het alleen trombocyten, voor de rest is er niks aangekruisd op het formulier. Vandaar dat ik het ook zo raar vond. Hoe komen ze bij de klacht hoesten opeens bij bloed stollingen.

Gaf mij een beetje het gevoel van, we hebben de 1e keer bloedprikken toch iets gezien wat we niet vertrouwen maar tegen mij niet word verteld. Maar kan het ook helemaal verkeerd denken.
anoniem_366193 wijzigde dit bericht op 27-11-2018 10:40
Reden: Iets toegevoegd
14.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
^
Hier zou ik zeker de assistente over bellen, want ik vind het ook wel apart, vooral omdat trombocyten ook bij het vakje standaard horen en het dus al getest moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
M0RIARTY schreef:
27-11-2018 12:44
^
Hier zou ik zeker de assistente over bellen, want ik vind het ook wel apart, vooral omdat trombocyten ook bij het vakje standaard horen en het dus al getest moet zijn.

Oh serieus? Bij welk onderdeel van standaart testen ze dat ook dan?
Ziezoenzo schreef:
27-11-2018 10:39
De eerste keer bloedprikken was echt alleen wat dingen bij het vakje standaart. Nu voor de 2e keer bloedprikken is het alleen trombocyten, voor de rest is er niks aangekruisd op het formulier. Vandaar dat ik het ook zo raar vond. Hoe komen ze bij de klacht hoesten opeens bij bloed stollingen.

Gaf mij een beetje het gevoel van, we hebben de 1e keer bloedprikken toch iets gezien wat we niet vertrouwen maar tegen mij niet word verteld. Maar kan het ook helemaal verkeerd denken.
En om te voorkomen dat je jezelf nog verder opjut, bel je zo even de assistente. Blijkbaar vind je het wel belangrijk anders opende je geen topic. En bleef je niet doorgaan met hier je zorgen uiten als wordt gezegd dat je de assistent gewoon even moet bellen.

Wil je een angstverhaal? Mijn oudtante had een bultje. Was niks. Het groeide wel snel, was een cyste dacht de huisarts. Na een maand hing er een tennisbal onder haar arm. Toen belde ze nog maar een keer naar de huisarts, op aandringen van zo’n beetje iedereen om haar heen. Want ze wilde niet zeuren. Ze heeft nog anderhalf jaar geleefd.

Bel die arts en stop met jezelf zo te pijnigen. Waarschijnlijk is het niets. Of wel. Dat kunnen wij ook niet zien. Beterschap!!
Alle reacties Link kopieren
Zo juist toch even de assistent gebeld. Zat me nu toch niet lekker. Gelukkig gaf zij me goed de uitleg. Mijn trombocyten is dus te laag. Hoeveel het te laag is durfde ze niet te zeggen.

Halverwege december willen ze dus kijken of de waardes dan weer goed zijn.
*
Mooi, weet je dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven