Lijf & Lijn alle pijlers

Fitbit/Activitytracker kopen. Advies gevraagd

28-11-2018 14:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het oog op een gezond 2019 wil ik een fitbit of activitytracker aanschaffen. Nu zie ik er heel veel voorbij komen in allerlei prijsklasses. Van een paar 10tjes tot dik over de 100 euro. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Is een goedkope per definitie slecht of heb jij goede ervaringen met een van 30 euro of zo?
Alvast bedankt.

PS: zag deze voorbij komen... Do or don't?
https://aanbiedingen.telegraaf.nl/fit ... t=13624
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van garmin (ooit gekocht bij de decatlon voor 135 euro)
Prima mee te vreden, houd mijn slaap ook in de gaten, en confronteert me wanneer ik onder de 7 uur slaap gemiddeld komt om me een soort van oppepper te geven, mens denk even aan je zelf.

qua hartslag en stappenteller (en afgelegde afstand) zit hij altijd redelijk goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je ermee?

Ik heb er zelf net een aangeschaft (hopelijk wordt ie vandaag geleverd) omdat ik met hardlopen geen telefoon meer mee wil nemen. Daarom heb ik er een met gps gekozen en die zijn al een stuk duurder.
Lees ook eens reviews. Wat ik het meest las is dat trackers soms slechte bandjes hebben, wel waterdicht zijn maar tijdens zwemmen geen afstand kunnen meten of dat ze slecht verbonden met een telefoon. Prijs leek hierbij niets uit te maken.
Ik zou op MP kijken. Mensen kopen dit vaak en zijn er binnen een jaar klaar mee.
Ik zou dan voor een uitgebreide Fitbit gaan of Garmin inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel een hele goedkope (aliexpress) als een wat duurdere fitbit.
Het verschil per dag (ik heb ze weleens tegelijk gedragen een paar dagen lang) is ruim 3000 stappen. En dat is erg veel vind ik.
De goedkope had ongeveer 8000 stappen en de fitbit ruim 11000.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Het ligt er helemaal aan wat je ermee wilt.
Ik kocht ´m in eerste instantie voornamelijk om stappen te tellen. En was een hele tijd dik tevreden met de miBand 2.
Nu wil ik er graag een waarmee ik zwemafstanden kan tracken. Maar ik ben er nog niet uit welke het wordt.
cowandchicken schreef:
28-11-2018 15:37
Ik heb zowel een hele goedkope (aliexpress) als een wat duurdere fitbit.
Het verschil per dag (ik heb ze weleens tegelijk gedragen een paar dagen lang) is ruim 3000 stappen. En dat is erg veel vind ik.
De goedkope had ongeveer 8000 stappen en de fitbit ruim 11000.
Wat gek!
Zou het kunnen dat de fitbit gevoeliger is en bepaalde (arm)bewegingen telt als stappen, die geen echte stappen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hem voornamelijk gebruiken als stappenteller (ik wandel veel) en vind de slaapregistratie ook wel interessant.
Mamaatje2 schreef:
28-11-2018 15:43
Ik wil hem voornamelijk gebruiken als stappenteller (ik wandel veel) en vind de slaapregistratie ook wel interessant.
De miBand meet ook je slaap. Maar daar ben ik mee gestopt, want werd er gek van :P
Dan kreeg ik s ochtends het bericht dat ik geweldig geslapen had, terwijl ik de halve nacht wakker had gelegen. Of ik kreeg op mn kop als ik een keer lekker vroeg naar bed was gegaan want dat was niet mijn gewone routine.
Ik heb een Polar M430. Ik ben er echt heel blij mee. Dit is een sporthorloge met activitytracker in één. Hij heeft gps, registreert slaap en geeft seintjes als je te lang stil zit.

Je kunt hem instellen op 3 niveau's. Hij houdt dan bij of je die dag aan de benodigde hoeveelheid beweging voor dat niveau komt.

Hij houdt verder bij hoeveel kcal. je verbrand hebt, wat je minimale en maximale hartslag over de dag is geweest, wat je actieve tijd is geweest, hoe vaak je meer dan een uur inactief bent geweest en hoeveel stappen je hebt gezet. Die stappenteller is alleen niet zo heel nauwkeurig, maar dat vind ik ook niet zo erg.

Je kunt verschillende sporten erin zetten, zodat je bij het terugkijken van een training kunt zien welke sport je hebt gedaan. Omdat hij gps heeft, geeft hij ook bij hardlopen en wandelen op een kaartje aan waar je gelopen hebt.

Verder houdt hij ook nog bij wat je herstelstatus is, dus wanneer je weer toe bent aan een nieuwe training. En je kunt een fitnesstest doen om te zien of je conditie vooruit is gegaan.

En dan ben ik vast nog wel wat vergeten, want hij is erg uitgebreid. Daar is de prijs dan ook wel naar, want hij kost c.a. € 150. Als het je puur om een activitytracker te doen is en je bent niet echt een sportfanaat, dan zou ik op zoek gaan naar een goedkopere die wat meer basic is. Maar als je het echt leuk vind om je trainingen bij te houden dan is het zeker een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb polar A370 en ben er erg erg tevreden over.
Enorm fijn dat je ermee kan zwemmen en dat die dan ook goed meet. Je kan dagdoelen instellen en de kleur van de tijd veranderd naarmate je je doel meer behaald die dag.
Ook de nachtmeting komt meestal wel overeen met de waarheid.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik had een fitbit charge je maar sinds deze zomer een fitbit versa. Mooier, groter en ik kan er mee zwemmen. Niet dat ik dat nou super vaak doe maar op vakantie is het wel fijn. De vorige liet ik altijd thuis en nu toch leuk om te weten of ik aan mijn 10.000 stappen kom op een dag.
De charge heb ik 3 jaar gehad en doorgegeven aan schoonmoeder om te proberen en zij wil nu ook een andere want hij is gesneuveld.
Ik vind veel van die activity trackers juist te groot. De Polar A370 ziet er wel oké uit. Daar ga ik eens naar kijken.
Met de Fitbit Charge kun je niet zwemmen toch?
Alle reacties Link kopieren
Er is een nieuwe Fitbit Charge 3 waar je wel mee kan zwemmen.
Ik heb een Charge 2 en ben er best blij mee.
De specs van de Polar zien er ook goed uit, maar de vormgeving vind ik maar niks.
Ik kan nu leuke bandjes wisselen zodat het er ook nog als een gewoon horloge uitziet.
Judy_Hopps schreef:
28-11-2018 22:17
Er is een nieuwe Fitbit Charge 3 waar je wel mee kan zwemmen.
Ik heb een Charge 2 en ben er best blij mee.
De specs van de Polar zien er ook goed uit, maar de vormgeving vind ik maar niks.
Ik kan nu leuke bandjes wisselen zodat het er ook nog als een gewoon horloge uitziet.
De Charge 3 is dan zeker een optie! Die ziet er inderdaad ook nog redelijk mooi uit.
Bedankt!

Sorry voor het kapen van je topic TO :$
Ik vind de Mi-band 3 voor zijn geld (35 euro) het heel prima doen. Hij is niet zo groot, je kunt er zelfs je whatsappjes op lezen, hij houdt prima de stappen bij, slaap is wat minder goed maar geeft toch een aardig idee. Je moet wel je telefoon meenemen bij het hardlopen als je onderweg info wilt over de afstand en zo (heeft geen gps).

Als het je vooral om het aantal stappen gaat, hoef je echt niet meer dan een paar tientjes uit te geven.
cowandchicken schreef:
28-11-2018 15:37
Ik heb zowel een hele goedkope (aliexpress) als een wat duurdere fitbit.
Het verschil per dag (ik heb ze weleens tegelijk gedragen een paar dagen lang) is ruim 3000 stappen. En dat is erg veel vind ik.
De goedkope had ongeveer 8000 stappen en de fitbit ruim 11000.


Wow wat een groot verschil, valt me toch tegen van de fitbit (ja, ik ga er zomaar vanuit dat die verkeerd zit, bewegingen worden daarmee blijkbaar sneller als stappen geteld)
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
28-11-2018 22:31
Wow wat een groot verschil, valt me toch tegen van de fitbit (ja, ik ga er zomaar vanuit dat die verkeerd zit, bewegingen worden daarmee blijkbaar sneller als stappen geteld)
Mijn ervaring was eerder dat die van ali gewoonweg veel te weinig stappen telde. Ik kon daarmee een uur lang wandelen en 300 stappen erbij hebben.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik had een fitbit en heb nu een vivosmart. Beiden bevallen goed. Als je echt je stappen wilt bijhouden zou ik er wel een kopen met een display, zodat je kan zien hoeveel je gelopen hebt zonder dat je hem eerst moet aflezen.

De eerste die ik had had gps, maar die heb ik geruild. Als ik in huis van mijn keuken naar de woonkamer liep rekende hij dat als rondje om het blok. Dat leek me dan weer onhandig.

Nu dus vivosmart en daar ben ik tevreden mee, waterdicht, telt stappen, heeft het door als ik fiets en meet slaap en hartslag.

Enige waar ik sinds kort over twijfel, ik heb vanwege een spelletje op mijn telefoon nu ook een stappenteller op mijn telefoon. Die geeft per dag meer stappen aan dan mijn vivosmart. Terwijl je zou zeggen dat het andersom moet zijn omdat ik natuurlijk in huis wel niet altijd mijn telefoon mee draag.... Dus dat is raar.

Maat ach, zolang ik de 10000 per dag ruim haal is het prima lijkt me.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Ik had een fitbit flex 2 maar vond het erg vervelend dat die geen scherm had. Ik ben heel blij met mijn charge 2 nu. Ik zwem haast nooit dus een duurdere charge 3 was voor mij niet nodig. Mijn vriendin heeft een van de aldi gekocht, 2 weken geleden, die valt erg tegen. Telt soms minutenlang geen enkele stap tijdens het wandelen. Het merk daarvan weet ik helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
28-11-2018 22:31
Wow wat een groot verschil, valt me toch tegen van de fitbit (ja, ik ga er zomaar vanuit dat die verkeerd zit, bewegingen worden daarmee blijkbaar sneller als stappen geteld)
Het was de goedkope die fout zat. Ik heb namelijk vaste rondes die ik loop met de hond. En als ik die nameet op afstandmeten.NL dan klopt de fitbit echt een stuk beter.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Lastig te zeggen welke de beste is. Volgens de consumentenbond zijn ze namelijk allemaal even slecht op het gebied van privacy.

Het best ben je dan nog af met een ouderwetse stappenteller die geen data opslaat.

https://www.consumentenbond.nl/internet ... je-privacy

En voor de naïevelingen voor wie privacy worst is:
https://www.anwb.nl/vrije-tijd/test/act ... ckers-2017
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik was eigenlijk van plan om de nieuwe fitbkt charge 3 te kopen, maar naar aanleiding van dit topic ook even bij garmin gekeken. De vivosmart 4 lijkt me dan ook wel interessant.
Iemand door ervaring voorkeur met een van de twee ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor garmin.
De vivosmart is gewoon completer, heeft meer functies, en de fitbit betaal je grotendeels ook aan het merk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven