Lijf & Lijn alle pijlers

Welk scheermesje?

06-12-2018 23:30 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar goede scheermesjes om het haar van mijn benen, oksels en down under bij te werken (alles kaal haha)
Ik gebruikte altijd die van bic, maar die verwijderen niet alles en zijn snel bot.

Belangrijk is dat ik het snel kan doen zonder dat het mesje mijn been opensnijdt :)

Eventueel een apart scheermesje voor down under is geen probleem :)

Ik las vaak Gillette fushion en mach 3. Ze zijn wel prijzig, maar wil het overwegen.
Venus is geen optie voor mij trouwens.

Welke raden jullie aan en gebruiken jullie?

Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die van de hema, damesscheermes, mesjes los te koop, is met 5 mesjes, werkt bij mij beter en met veel minder irritatie dan Gilette. Basisset iets van 12 euro, navulling 7 euro per 3.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de roze van de AH/Etos. Deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... es-4-blads
Ik vind die van de Lidl heel fijn. Niet de wegwerp maar de losse mesjes op een houdertje.
Alle reacties Link kopieren
alles kaal haha
ja haha :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij de scheermesjes van de Aldi. Gewoon die voor mannen.
Startset 4,95 en 5 mesjes ook 4,95.

Snij mezelf nooit er mee en ik scheer oksels en schaamstreek iedere dag onder de douche. Niet eens met scheerzeep maar met wat shampoo of conditioner. Geen irritaties, nergens problemen mee.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Waarom is Venus geen optie?
.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik die van wilkinson met n zeepje er om (intuition) heb heb ik me nooit meer gesneden en is alles zacht en zonder irritatie glad.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
07-12-2018 00:07
alles kaal haha
ja haha :roll:
De haha laat ze staan, de arar gaat eraf...
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Sweet_Concubine schreef:
07-12-2018 00:12
Ik zweer bij de scheermesjes van de Aldi. Gewoon die voor mannen.
Startset 4,95 en 5 mesjes ook 4,95.

Snij mezelf nooit er mee en ik scheer oksels en schaamstreek iedere dag onder de douche. Niet eens met scheerzeep maar met wat shampoo of conditioner. Geen irritaties, nergens problemen mee.
Hoeveel blads zijn die mesjes?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
07-12-2018 00:29
De haha laat ze staan, de arar gaat eraf...
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ja wat is er mis met Gilette Venus mesjes. Ik scheer zowat alles behalve mijn armen. De mannelijke fusion voor mijn gezicht, de venus voor de rest. Dan eigenlijk 1 keer in de week lekker groomen. Gaat het fusion mesje net zo lang mee als de venus, terwijl de venus aardig wat meer oppervlakte moet doen dan de fusion.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
07-12-2018 00:27
Sinds ik die van wilkinson met n zeepje er om (intuition) heb heb ik me nooit meer gesneden en is alles zacht en zonder irritatie glad.
Die vind ik ook heel fijn, aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook die Wilkinson Intuition met dat zeepblok, die is heel fijn! Voor down-under gebruik ik wel meestal een Gillette Venus mesje (ook met zeepjes eraan, heel handig want je hebt niet eens scheerschuim meer nodig), want die komt overal makkelijker bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 5 blads eigen merk heren-mesjes van het Kruidvat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook Gillette Mach 3 voor mannen, nog niet echt verder gekeken naar goedkopere mesjes! Misschien eens van de goedkopere proberen, aangezien de irritaties toch niet door de mesjes komen..
Ik gebruik die met 6 mesjes van de kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een krabbertje. Mesjes zijn goed scherp en blijven dat ook lang. Ik vond het de eerste keer best spannend, maar heb me er nog nooit mee gesneden en het gaat net zo snel als met een wegwerpscheermesje. Het is even wennen als je wegwerp gewend ben, maar ik wil niet meer anders.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
07-12-2018 00:25
Waarom is Venus geen optie?

Allergie. Die kussentjes bevatten aloë vera en dergelijke en krijg daar bubbels van.
Alle reacties Link kopieren
ik had altijd gewoon goedkope wegwerpmesjes maar heb nu een keer geïnvesteerd ( ;-) ) in goede mesjes van Wilkinson en ik moet zeggen dat dat echt beter resultaat geeft. Minder irritatie, gladder resultaat en gaan langer mee dus uiteindelijk is het niet eens zo veel duurder.

Mijn idee van ' een mesje is een mesje' blijkt echt niet te kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht nog wat meningen af, want het is vrij uiteenlopend 😅
Alle reacties Link kopieren
safety razor, heerlijk! Geen uitslag, veel makkelijker en beter schoon te maken (raakt niet verstopt met haren). Bovendien ook veel goedkoper en beter voor het mileu.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
Pink_Lady_J schreef:
07-12-2018 12:15
Allergie. Die kussentjes bevatten aloë vera en dergelijke en krijg daar bubbels van.
Die Venus met zeepjes vond ik zelf ook niks, kreeg ik veel snijwondjes van. Terug naar de simpelste venus, geen enkel wondje, dingetje wat dan ook.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Lidl, 5 mesjes.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
07-12-2018 00:01
Ik vind die van de Lidl heel fijn. Niet de wegwerp maar de losse mesjes op een houdertje.
Die gebruik ik ook, al jaren!
Super fijn, ze gaan ook best lang mee.
Een houdertje/handvat en 20 mesjes, voor € 5,-
Goed hoeft echt niet altijd duur te zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven