Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe zette jij de ( afval) knop om?

12-12-2018 22:30 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Boos ben ik weer. Op mezelf. Weer ben ik zo'n 10 kilo te zwaar. Stop ik praktisch met sporten. Eet ik vreselijk ongezond, koop ik chocolade en bonbons, eet ik deze stiekum in mn eentje op, eet ik meerdere avonden chips, koek en wat al niet minder.
Elke herfst / winter vreet ik me te barsten, voel ik me niet fijn.
Slapen gaat ook slecht en ik heb veel stress. Ben doodmoe, weet dat te weinig slaap ook slecht eten bevorderd. Elk jaar als de donkere maanden weer voorbij zijn, krabbel ik weer op. Langzaam, eerst weer wat vaker sporten, beter eten, tijdje niet snoepen, gaan er wat kilootjes af, kan ik er weer een beetje mee door.
Als ik dit lees, denk je winterdepressie maar dan zou ik juis vaker en langer willen slapen. Maar slapen gaat juist slecht.
Wie herkent dit ( deels) ? Hoe heb jij de knop omgezet? Waar ben je begonnen?
Heeft een personal trainer jou geholpen?
Dietist hielp niet, ik weet het allemaal wel qua goede voedingsgewoonten. Het is meer dat
Ik iets opvul met dat vreten. En ik niet meer de discipline / rem hebt.
Ik heb ook periodes dat ik gezond eet en meerdere keren per week sport, in lente / zomer en baal ervan ....
Waarom hou ik dat niet vast in de herfst / winter....
Alle reacties Link kopieren
Is je vitamine D op peil?
Alle reacties Link kopieren
Nou, het komt weleens voor dat ik denk: wat is 1850 kcal ontzettend weinig eten en dat ik dan een beetje de pest in krijg, soms toch wel een eitje of visje extra eet omdat ik zo'n trek heb, maar de volgende dag valt het allemaal wel weer mee.

Je goed aan je rantsoen houden en vooral geen recepten gaan lezen of aan voedsel denken, dat moet prima werken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik eet altijd wel teveel maar in de winter nog meer. Ben wel weer aan het sporten maar dan krijg ik wel nog meer honger. Wat jij zegt over “ iets opvullen met eten” dat is bij mij ook en ik wil er vanaf en gewoon met plezier genieten van eten. Moet alleen nog even uitvinden hoe het voor mij werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je topic helemaal mijn broek zit ook alweer strak! En ik was net zo goed bezig toen t nog mooi weer was. Eindelijk weer onder de 80 kg een worsteling blijf ik t vinden. En straks als t s avonds licht wordt ga ik weer in de flow en net als ik tevreden ben wordt t weer winter... en ik slaap ook slecht idd
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Tvp
...
Ik blijf sporten en eet zo gezond mogelijk, maar heb ook maar gewoon geaccepteerd dat ik elke winter wat zwaarder wordt. Het is te donker en er is teveel lekker eten :P
Ik heb er geen zin meer in om elke winter de balen van mezelf te hebben, in het voorjaar zijn die paar kilo zo weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik kerstavond, eerste en tweede kerstdag wat meer eet, maar nooit "oeverloos" meer. Ik neem een veel groter stuk vlees dan anders en ook wat saus. Typisch ben ik gek op pudding met slagroom of andere weelderige toetjes, een heel groot stuk, en dan schat ik dat ik per feestdag ongeveer 500 tot 700 kcal meer eet. Dat schat ik zo. Anders eet ik ook wel vlees, saus en toetjes, maar deze zijn dan minder weelderig.

De dagen tussen kerst en nieuwjaar eet ik dan weer wat minder dan ik normaal zou doen, om met oudejaar dan wel uit te barsten in een oliebollenvreetfestijn. Dat worden er tien ofzo. Maar overdag eet ik dan weer haast niet; hooguit wat soep.

Meestal als ik met januari op de weegschaal ga staan zie ik amper verschil. Misschien een ons of drie, hooguit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Project gezond. Eindelijk niet meer zo mijn mogelijk eten maar juist gedoseerd eten. 6 eetmomenten per dag en elke dag een vers menu. Leuke recepten ook! En met de 80/20 regel; je mag dus ook af eet toe wat" lekkers".

Bevalt heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Grappig Magick88,ben net lid geworden van project gezond en heb de boeken besteld.Lijkt me helemaal top ipv altijd maar zo weinig mogenlijk te eten nu gewoon genoeg en gezond eten.
afvallen
Alle reacties Link kopieren
Nummer één: een goed en gezond ontbijt.
Nummer twee: een lichte gevarieerde lunch.
Nummer drie: verse groente (zeker 2 ons) bij het avondeten, klein stukje vlees of vis en wat rijst of een paar aardappeltjes.

Als tussendoortje vers fruit, en ja, een koekje bij de koffie mag ook. Zo lang het niet een hand vol koekjes is.

Chips en andere lekkernijen bewaren voor één keer in het weekend, net zoals vroeger, en dan niet een hele zak, maar die zak delen met je familie... gewoon een bakje chips zoals vroeger.

Volgens mij kom je dan al aardig in de richting, en is het helemaal niet nodig om boeken te bestellen om af te vallen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zette mijn 'knop' vier jaar geleden om. De uitgangspunten voor mij waren daarbij:
- routine ipv discipline. Ik hield mezelf voor dat ik ging eten zoals ik de rest van mijn leven zou eten. Nieuwe gewoonten dus, geen dieet.
- eten loskoppelen van troost of beloning. Echt lief zijn voor mezelf doe ik beter door gezond te eten dan door iets calorierijks naar binnen te schuiven.
- bedenken dat ik een energietekort niet oplos met een suikerbom, maar juist erger maak.
- me realiseren dat gezond eten ook erg lekker kan zijn, zeker al je een beter experimenteert met gerechten.
- alleen ongezonde snacks / taart etc. bij een 8 of hoger qua smaak.

Voor mij werkt het.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven