Lijf & Lijn alle pijlers

Keuze activity tracker

20-12-2018 12:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik een nieuwe activitytracker maar de keuze is reuze :-) dus graag jullie ervaringen. Ik heb er 1 gehad van de Action. Heel basic maar ik vond het leuk om de gegevens te bekijken dus vandaar dat ik nu voor een uitgebreider exemplaar wil kijken. Bovendien gaf het plastic bandje heel veel irritatie op m’n pols. Ik wil hem gaan gebruiken om mijn dagelijkse beweging te monitoren en 2-3 keer in de week sporten. Welke activitytracker hebben jullie en wat zijn de voor- en nadelen? En hebben jullie last van irritatie door het bandje? En kan die communiceren met een iphone of met een samsung? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een Mifit, die vond ik heel prettig. Alleen lastig om op te zien hoe laat het was. Wel met plastic bandje, maar hebben ze dat niet allemaal?

Let er wel op dat je je bandje kunt verwisselen. Mijn eerste tracker was ingegoten in het bandje. Dat ging na 6 maanden en 2 weken stuk. Wat bleek? Op de hele stappenteller zat 2 jaar garantie, op het bandje 6 maanden..

Ik heb nu een samsung smartwatch. Wel een stuk duurder.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden over mn samsung gear watch... dus een aanrader als je een Samsung hebt.
Wel wat prijziger natuurlijk dan 1 van de action.
Ik heb al jaren een fitbit, nu de charge 2, bandje is plastic maar geen last van. Voor charge 2 zijn ook andere bandjes te koop, ook niet plastic, meer horlogebandje-achtig.

Ze werken meestal met een app en die is er voor fitbit voor Samsung en Iphone/iOS.
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket schreef:
20-12-2018 12:23
Ik ben erg tevreden over mn samsung gear watch... dus een aanrader als je een Samsung hebt.
Wel wat prijziger natuurlijk dan 1 van de action.
die heb ik ook :hello:

Nu een leuke kerstachtergrond. Ik ben helemaal blij. :-D
Later is nu
Zo'n watch is wel wat groter toch? Ik vind het van de mijne wel fijn dat ie smaller is en dus minder opvallend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de fitbit alta. Op zich heel tevreden over, geeft precies die gegevens weer die ik wil en ziet er toch sierlijk uit. En geen irritatie van het bandje, waar ik bij horlogebandjes wel snel last van heb.
Nadeel: het bandje is niet heel stevig. Ik heb hem al een keer of 4 weer aan het horlogedeel moeten plakken met superlijm. En nu na bijna 2 jaar scheurt het ook echt, daar helpt lijmen niet tegen. Terwijl het horloge/tracker het nog prima doet. Beetje jammer wel.

Oh edit: communiceert uitstekend met mijn iphone
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel tevreden met mijn polar a370. De tijd kleurt naarmate je je dagdoel hebt bereikt.
Je kan trainingsprogramma's instellen naar keuze. Voor mij was een voorwaarde dat je ermee kan douchen en zwemmen en dat gaat prima.
Ik heb een app op mijn iphone en daarmee kan die ook GPS signaleren. Je kan op je beeldscherm ook zien wanneer je gebeld wordt of een appje krijgt.
Hij gaat trillen als je te lang achter elkaar niet beweegt.

Echter ik vind het wel een nadeel dat als je in een trainingsstand zit (bv fietsen, zwemmen, yoga) dat je de tijd niet kan zien.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
20-12-2018 12:45
Ik heb de fitbit alta. Op zich heel tevreden over, geeft precies die gegevens weer die ik wil en ziet er toch sierlijk uit. En geen irritatie van het bandje, waar ik bij horlogebandjes wel snel last van heb.
Nadeel: het bandje is niet heel stevig. Ik heb hem al een keer of 4 weer aan het horlogedeel moeten plakken met superlijm. En nu na bijna 2 jaar scheurt het ook echt, daar helpt lijmen niet tegen. Terwijl het horloge/tracker het nog prima doet. Beetje jammer wel.

Oh edit: communiceert uitstekend met mijn iphone
Bij aliexpres heb je voor 2,50 een nieuw bandje, bij bol voor 12,50. Verwisselen is supersimpel (hoewel, misschien niet meer als je het bandje hebt vastgelijmd).


Ik heb een fitbit charge 2 en vind die heel prettig. TO, zo te lezen kan die ook prima wat jij wilt. Hij heeft geen eigen gps maar gebruikt die van je telefoon - die je dan dus wel bij je moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
20-12-2018 13:19
Bij aliexpres heb je voor 2,50 een nieuw bandje, bij bol voor 12,50. Verwisselen is supersimpel (hoewel, misschien niet meer als je het bandje hebt vastgelijmd).


Ik heb een fitbit charge 2 en vind die heel prettig. TO, zo te lezen kan die ook prima wat jij wilt. Hij heeft geen eigen gps maar gebruikt die van je telefoon - die je dan dus wel bij je moet hebben.
Ah dank ja, dat bedacht ik ook. Ik ga eens kijken. Het huidige bandje laat vast volgende maand weer vanzelf los (net als de vorige 3 keer...)
The owls are not what they seem
Ik heb na de Mi band en de Mi band2 nu de Mi band 3. Nog steeds een vriendelijk prijsje (39 euro), wel veel meer functies dan voorgaande modellen en ook beter afleesbaar. Enige nadeel tov de oudere modellen is dat hij nu iets eerder opgeladen moet worden, na een week of 3 ipv een ruime maand. Hij schijnt nu wel waterdicht te zijn (niet geprobeerd, ik zwem er niet mee). Op het startscherm staat naast de tijd ook de datum en het aantal stappen dat je hebt gezet die dag. Je kunt er whatsappjes op lezen, het als wekker gebruiken en laten trillen als je te lang stil zit. Voor die prijs vind ik het een heel prettig ding.
Via Ali Express zijn alternatieve bandjes te bestellen.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
20-12-2018 12:46

Echter ik vind het wel een nadeel dat als je in een trainingsstand zit (bv fietsen, zwemmen, yoga) dat je de tijd niet kan zien.
Dat kan wel; wanneer je tijdens een training naar beneden (of naar boven) swipet komt tussen alle gegevens ook de tijd voorbij.

Ik heb dus ook een Polar A370. Na zeker een jaar wikken, wegen en vergelijken daarvoor gekozen en ik gebruik hem intensiever dan ik van te voren verwacht had. Goede keuze geweest dus.

Ik doe aan kracht- en interval training. Voor mij was vooral een goede hartslagmeter van belang, vandaar dat ik voor Polar heb gekozen. GPS is voor mij oninteressant omdat ik altijd in de sportschool train.

Enige nadeel is dat je de “inactiviteitsmeldingen” niet uit kan schakelen. Ik moet voor mijn werk periodes van 1:10 / 1:20 uur zitten waarbij ik heel geconcentreerd werk doe, niet even op kan staan en door een kleine afleiding al een gevaarlijke situatie kan ontstaan. Dus dan is het heel ongunstig als dat ding na 55 minuten gaat trillen, ook in de “niet storen” modus.
s7rin wijzigde dit bericht op 20-12-2018 13:36
53.72% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik heb een Fitbit Blaze en vind die heel fijn. Ziet er niet uit als een activity tracker.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
20-12-2018 12:27
Zo'n watch is wel wat groter toch? Ik vind het van de mijne wel fijn dat ie smaller is en dus minder opvallend.
ja, dat klopt. En vaak zijn ze vierkant, maar ik heb een ronde. Je kunt het horlogeuiterlijk wisselen (digitaal) en zo heb ik nu dus Rudolf als achtergrond, maar normaliter heb ik een 'normaal' horloge. Beetje sportief.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een misfit. Erg blij mee. Houdt bij wat ik wil weten, waterdicht en niet direct herkenbaar als activity tracker.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-12-2018 12:24
die heb ik ook :hello:

Nu een leuke kerstachtergrond. Ik ben helemaal blij. :-D
Hoe heb je dat gedaan? Ben hier nog niet zo goed in...
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties al! Misfit ken ik niet, die gamik ff googlen. Fitbit charge zag ik ook wel goede recenties over. Inmiddels is de charge 3 ook al op de markt.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
20-12-2018 13:28
Dat kan wel; wanneer je tijdens een training naar beneden (of naar boven) swipet komt tussen alle gegevens ook de tijd voorbij.

Wauw bedankt! :yes: Gelijk gekeken en idd dat is enorm fijn zeg. :jump:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dreamer schreef:
20-12-2018 13:37
ja, dat klopt. En vaak zijn ze vierkant, maar ik heb een ronde. Je kunt het horlogeuiterlijk wisselen (digitaal) en zo heb ik nu dus Rudolf als achtergrond, maar normaliter heb ik een 'normaal' horloge. Beetje sportief.
Oh dat is dan wel weer tof! Haha Rudolf
Het, ik had bij mode een zelfde soort topic geopend :-D

En ik vind het ook lastig kiezen.
Heb nu dus de hele dag Mn TomTom horloge om, maar die is niet mooi, maar werkt wel super. Mi band 1 heb ik gehad, maar die was niet heel accuraat en de tijd was slecht te lezen.

Heb nu Mn oog op een Garmin vivmove of vivoactive laten vallen. Heeft 1 van jullie daar ervaring mee?

Dat je berichtjes enzo kunt ontvangen lijkt me alleen maar lastig en afleidend :-?
Of valt dat mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven