Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En ik trap zelf af!

Nijntje*
Bevallen: 10-2018
Aantal kinderen: 3
Startgewicht: 74 kg (zal op 1 januari nog even updaten wat het exact is)
Streefgewicht: 68 kg
Methode/bijzonderheden: 2 a 3x per week sporten, borstvoeding & alleen in weekend snacken


Ik ben zelf dus in oktober 2018 moeder geworden van ons 3e kindje. Na twee jongens (2015 & 2016) heb ik nu een dochtertje gekregen. Mijn herstel ging super makkelijk, dus al snel weer de behoefte wat te doen aan conditie. Alleen ik vind het moeilijk een moment te vinden waarop ik weg kan uit huis. Baby clustert de hele avond, dus avondlessen kan ik sowieso vergeten. En in overdag voedingen zit ook nog totaal geen ritme. Ik ben nu begonnen met hardlopen. Dat kan ik wat afstemmen op hoe laat ze voor een voeding is gekomen. Ik hoop het hardlopen 2 a 3x per week te kunnen volhouden en ga langzaam opbouwen.
Qua gewicht ben ik weinig aangekomen deze zwangerschap. 10kg, waarvan er 9 al weer kwijt zijn. Alleen de kilo’s van de vorige zwangerschappen zitten er nog wel aan en mijn conditie is nog waardeloos. Dus ik ga toch voor een gewichtsafname van 5 a 6 kg.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee!

Bevallen 9-12-2018
Aantal kinderen: 2
Startgewicht: Ik moet nog even wegen maar volgens mij rond de 80kg
Streefgewicht: 68kg
Methode/bijzonderheden: gezond eten, avonds niet teveel snacken en borstvoeding.

Door tijd- slaapgebrek en gebrek aan energie heb ik in de zwangerschap veel voor makkelijke snelle en ongezonde maaltijden en snacks gekozen. Na de vorige bevalling was ik weer heel snel op gewicht maar nu flink aangekomen waardoor mn hele garderobe niet meer past. Het niet passen van mn kleding vind ik het ergste en dat is dan ook mijn voornaamste doel ipv de kilo's.

Nu is het natuurlijk druk met twee kids en een echte uitdaging om weer terug naar een gezond voedingspatroon te gaan...
Alle reacties Link kopieren
ik wil ook graag mee doen,

anoniem1701
bevallen in oktober 2017
heb 1 zoontje
startgewicht is 96
streefgewicht is 80
methode: minder snacken en regelmatiger eten ( nu soms 1x per dag door werk )
Ik doe ook mee!

Bevallen 12-7-2018
Aantal kinderen: 1
Startgewicht: 73kg
Streefgewicht: 63kg
Methode/bijzonderheden: 3x per week krachttraining, calorieen tellen en weer gaan hardlopen

Zat voor de bevalling op 68kg en ben mega aangekomen tijdens de zwangerschap. Nu alweer een tijdje heel hard aan het sporten, maar vind het qua gewicht nog wat langzaam gaan. Deze week op vakantie, maar daarna klaar om weer met frisse moed te gaan starten :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook graag aan:

Bevallen 28-11-2017
Aantal kinderen: 1
Startgewicht: ik denk 95kg
Streefgewicht: 85
Methode/bijzonderheden: gezond eten, snacken alleen gezond of in weekend en 2x pwk sporten.

Herkenbaar wat jij schrijft envelop! 4wk na de bevalling was ik erg tevreden met mn lijf, maar lekker lang verlof en veel thuis met kind zorgen er voor dat er overdags veel gesnoept wordt door mij.
Baal nu wel van mijn kledingmaat en zoi die graag van maat 42 naar 38-40 zien gaan.
Ik ben lang, dus vandaar mijn gewichtskeuze.
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90
Bevallen november 2018
Aantal kinderen 2
Startgewicht (1-1-2019) ?? Moet nog even wegen... denk 75
Streefgewicht 64 kilo (gewicht voor zwangerschap), maar voornamelijk weer fijn in mijn lijf voelen
Methode/bijzonderheden 2x per week Mom in Balance (start 15 januari) en gezond eten.


Nog net in november ben ik bevallen van mijn tweede kind, een zoon. En ik heb een dochter uit 2016.
Al in de eerste week wilde ik graag weer gaan sporten maar moet helaas nog wachten tot hij 6 weken is. Dus 15 januari kan ik pas starten. Tot die tijd hou ik het bij 2x per week wandelen en actief met dochter zijn.

Ik kan wel wat motivatie gebruiken om géén snoep in huis te halen (want wat er niet is kan ik ook niet eten!) en inspiratie voor snelle, gezonde snacks.
Ik probeer mij te houden aan het 80/20 principe. Dus 80% van de tijd gezond eten en 20% mag ik ongezond(er) eten.

Morgen nog even volvreten (mag hè, is mijn verjaardag én nog 2018) en dan in 2019 weer op naar een fit lichaam!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven!

Chica-1983
Bevallen: 13-11-2018
Aantal kinderen: 2
Startgewicht (1-1-2019): 83
Streefgewicht: 70


Ik ben in november dit jaar bevallen van mijn tweede dochter. Tijdens deze zwangerschap zo’n 16 kg aangekomen en nu 11 weer kwijt. Maar er zaten ook nog wat extra kilo’s van mijn eerste zwangerschap. Wil in eerste instantie naar 70, misschien ooit nog door naar 65 (gewicht voor eerste zwangerschap), maar eerst maar eens zien hoe die 70 me af gaat.

Door de dagen thuis ben ik heel erg geneigd te snoepen en vaker broodjes enzo te halen voor lunch. Avond eten en ontbijt zijn hier het probleem niet, wel alles er omheen. Complicerende factor is nog dat ik alleenstaand ben en dus sporten heel lastig is. Wil weer wat thuis gaan sporten, maar nu nog niet genoeg ritme met een peuter en baby om daar tijd voor te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Present!

Nickname menmo
Bevallen 1 november 2018
Aantal kinderen 2, een peuterdochter van 3 en babyzoon er nu bij
Startgewicht (1-1-2019) geen idee, gok ergens rond 85 kg
Streefgewicht uiteindelijk onder de 70, voor nu eerst maar richting 70-75
Methode/bijzonderheden niets specifieks. Sporten en minder vreten
😆

Weet nog van na keizersnede van dochter dat ik overdag nergens meer last van had maar met sporten heel snel toch mn buik voelde en daardoor minder hard kon gaan dan ik wilde (en qua uithoudingsvermogen zou kunnen). Ben benieuwd hoe dat nu gaat, en vooral: wanneer ik in hemelsnaam tijd ga vinden om überhaupt te sporten 🙄. Overweeg overigens eerste weken onder begeleiding van een PT te sporten, even uitzoeken nog wat de kosten zijn..
Niet bevallen, geen kinderen, dus ik hoor er niet bij.
Geen zwangerschapskilo's, maar stresskilo's hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook graag!

Torenvalk
Bevallen eind oktober
Aantal kinderen 2
Startgewicht: 70 kg
Streefgewicht: 62 kg
Methode: gewoon eten, niet snoepen

Ik ben nog maar drie kilo verwijderd van mijn gewicht van voor de zwangerschap. Maar ik was hier niet tevreden mee. Valkuilen: gezellige avonden, altijd inclusief alcohol en chips en eten thuis laten bezorgen. Ik zou graag willen sporten maar ik weet niet of dat realistisch is.
De borstvoeding helpt wel om minder alcohol te drinken trouwens.

Morgen nog even los met vrienden, oliebollen eten. En dan de broekriem strak!
anoniem_365218 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 21:28
Reden: Details toegevoegd
16.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nickname: Skippy85
Bevallen: juli 2018
Aantal kinderen: 1
Startgewicht (1-1-2019): 80
Streefgewicht: 65
Methode/bijzonderheden: meer sporten, minder koolhydraten eten



Ik doe ook graag mee! In juli is mijn zoontje geboren en ik ben momenteel nog hevig uit vorm. Voor de zwangerschap woog ik 70 kilo, en nu 80. Mijn zwaarste punt was 82 kilo. Vlak na de bevalling was dat er bijna allemaal alweer af, maar ik heb de kilo's er in de afgelopen maanden weer vakkundig aangegeten. Tijd om er iets aan te doen!

Tijdens mijn zwangerschap had ik diabetes gravidarum, en toen lukte het mij prima om gezond te eten (al was dat niet leuk). Nu lukt het maar niet....

Ook sporten met baby vind ik lastig, dus hopelijk kan dit topic als stok achter de rug fungeren.
skippy85 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 21:40
1.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn valkuil is vooral alcohol, wat ik probleemloos kan drinken omdat de borstvoeding hier mislukt is en daar heb ik veel verdriet van gehad. Alcohol verzacht dat wat.

Mijn tweede doel, naast afvallen, is om in januari te proberen om geen drup alcohol te drinken. Oudjaarsavond moet ik de voorraad nog ff opmaken. :)
Alle reacties Link kopieren
Ja goed topic! Ik doe mee:

Bevallen: oktober 2018
Aantal kinderen: 2
Startgewicht (1-1-2019): 77?
(Gok ik nu na de feestdagen :P )
Streefgewicht: tussen de 63-68
Methode/bijzonderheden: Zou van de borstvoeding gebruik moeten maken om af te vallen in plaats van die ruimte te nemen om extra te snoepen zonder aan te komen :roll:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, aanvulling qua methode: man heeft afgelopen week een soort abonnement op zo’n online sport”school” gestart. Dus kan/moet thuis ook wat gaan doen. Man moet overigens ook, die kon altijd eten wat hij wilde maar dat gaat sinds een jaar of 3/4 niet meer op. Onlangs sprong zn overhemd letterlijk open na een avond gourmetten dus hij ziet nu zelf ook wel in dat er iets moet veranderen. Hij snoept alleen als een malle en haalt (nog steeds) veel te veel snoepgoed in huis (en veel te vaak oliebollen die ik gelukkig niet eet omdat ik daar met mn PDS niet tegen kan).. Voordeel is dan weer dat als ik overweeg iets te snoepen te nemen alles al op is 😂
Alle reacties Link kopieren
Hey Giraffe, hier nog een jarige morgen :high5: ik ga dus zeker ook nog even lekker volstouwen morgen :rofl: dan 1 januari restjesdag en vanaf 2 januari weer serieus aan de bak :jump:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag afvallen maar ik geef nog borstvoeding en ik had gelezen dat het dan niet goed is om op dieet te gaan.
krulllenbol schreef:
30-12-2018 23:52
Ik wil ook graag afvallen maar ik geef nog borstvoeding en ik had gelezen dat het dan niet goed is om op dieet te gaan.
Je hoeft niet op dieet. Gewoon gezond eten en lekker veel bewegen, dat kan prima als je bv geeft.

Zelf het afgelopen half jaar alle (15) kilo's kwijtgeraakt terwijl ik bv gaf. Ik ben na zes weken weer gaan sporten, drie keer per week en verder gezond eten en lekker actief bezig zijn met peuter + baby. De bv heeft mij geholpen om geleidelijk gewicht te verliezen.

Succes allemaal, ik hoop dat jullie je doel bereiken.
Alle reacties Link kopieren
krulllenbol schreef:
30-12-2018 23:52
Ik wil ook graag afvallen maar ik geef nog borstvoeding en ik had gelezen dat het dan niet goed is om op dieet te gaan.
Precies wat ikigai zegt, een (crash)dieet word afgeraden omdat er dan teveel afvalstoffen in je melk komen. Gewoon gezond eten en voldoende bewegen is alleen maar goed.
Wil je veel afvallen?
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
30-12-2018 22:26
Hey Giraffe, hier nog een jarige morgen :high5: ik ga dus zeker ook nog even lekker volstouwen morgen :rofl: dan 1 januari restjesdag en vanaf 2 januari weer serieus aan de bak :jump:
Ha! Van harte gefeliciteerd dan!

Vanavond staat er kaasfondue op het menu. En verder een koek voor bij de visite. Dus niet extreem veel vreetwerk. Behalve dat er veel van het kerstpakket nog ligt. Mijn doel is dus geen ongezonde dingen meer mee te nemen bij het boodschappen doen. Of alleen als het direct op gaat. Verder zo gezond en gevarieerd mogelijk.

Voordeel: sinds de bevalling vind ik cola niet meer lekker... dus nu drink ik alleen water en thee. Of warme chocomel in de avond.

Wat zijn jullie favoriete, gezonde smacks? Die makkelijk te maken/pakken zijn. En ook met 1 hand gegeten kunnen worden (voor als er net dan een baby wil drinken).
Ik ben dol op paprika en komkommer. Met een (yoghury)dip erbij. Of rijstwafel met beetje pindakaas. Maar elke keer hetzelfde wordt ook saai. Wie weet hebben jullie wat inspiratie voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Op de valreep in 2018 bevallen (28 december). Wil zeker weer wat kilo's kwijt maar moet eerst herstellen. Mogelijk sluit ik wat later bij jullie aan, als ik echt kan gaan werken aan afvallen en strakker en fijner in mn lijf komen. :-)

Ik lees vast mee.
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
31-12-2018 03:18
Tvp. Op de valreep in 2018 bevallen (28 december). Wil zeker weer wat kilo's kwijt maar moet eerst herstellen. Mogelijk sluit ik wat later bij jullie aan, als ik echt kan gaan werken aan afvallen en strakker en fijner in mn lijf komen. :-)

Ik lees vast mee.
Gefeliciteerd Yellow!!!
Alle reacties Link kopieren
Giraffe en malaguena van harte gefeliciteerd! :cheer:

@giraffe ik zoek ook nog gezonde, lekkere en makkelijke snacks. Veel gezonde snacks vind ik toch wat meer werk waardoor ik de laatste tijd vaak op een zak chips uitkwam ook al had ik daar niet de meeste zin in. Wat voor ons een extra uitdaging is is dat dreumes een aantal ernstige allergieën heeft waar ik mee moet oppassen. Zo is het huis in principe ei en pinda vrij omdat ze van een kruimel al heel ziek kan worden.
Aangezien in bijna alle koekjes ei zitten hebben we die dus niet in huis, dat scheelt weer.

Rauwe wortel vind ik wel lekker en makkelijk. Gewoon zo of met guacomole of yoghurtdip.
Alle reacties Link kopieren
Rianna27
Bevallen: 11-2018
Aantal kinderen: 1
Startgewicht: 75,3 kg
Streefgewicht: 70 kg/tot ik mijn kleding weer pas
Methode/bijzonderheden: Gezonde levensstijl met voldoende beweging en gezond eten, met iets meer eiwitten wanneer ik weer ga sporten

Hi, op de valreep doe ik ook nog mee! Ik ben 6 weken geleden bevallen van de eerste middels een spoed ks. Voor mijn zwangerschap was ik altijd 3x in de week aan het sporten en niet meer zo met mijn gewicht bezig. Ik ben een paar jaar terug zo’n ‘fitgirl’ geweest en bijna obsessief bezig geweest met voeding. Ik woog toen 62kg met een laag vet%, dus heel veel spiermassa. Ik was er zoveel mee bezig dat ik niet normaal meer kon genieten van een hapje en drankje. Daar wil ik nu niet naar terug, dus ik vind het best spannend om op mijn eten te gaan letten nu.

Tijdens mijn zwangerschap was ik 12 kg aangekomen, die er allemaal al weer af zijn. Super fijn, maar door een jaar niet sporten en een zwangerschap is mijn figuur zo veranderd dat ik al mijn kleren niet pas. Mijn heupen zijn breder en mijn buik staat nog bol met extra vel. Mijn streefgewicht heb niet echt, ik wil gewoon graag in mijn kleding passen! Ik denk dat daar ongeveer 5kg voor vanaf moet nu ;-).

Succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
31-12-2018 02:10
Precies wat ikigai zegt, een (crash)dieet word afgeraden omdat er dan teveel afvalstoffen in je melk komen. Gewoon gezond eten en voldoende bewegen is alleen maar goed.
Wil je veel afvallen?
Ja best veel. Ik denk 25 kg. Ik ben juist na de bevalling aangekomen. Veel spanningen gehad en mijn man is ook weg. Ik sta er nu alleen voor met 4 kids en als iedereen in bed ligt dan ga ik snacken.

Maar ik heb mij voorgenomen om in 2019 gezond te gaan eten, geen snoep en koeken en proberen te sporten. Ik ben benieuwd of het gaat lukken.

Zodra ik mijn exacte gewicht weet vul ik het lijstje in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven