Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hebben zo'n meerijd plankje met stoeltje. Maar ze is dit keer helemaal meegelopen met haar eigen baby in de poppenwagen.
Stonden wel elke 10 stappen stil en moesten iets op straat bekijken en vertellen wat het is (vooral veel vuurwerk). Vandaar het slakkentempo. Weinig echt beweging maar beter dan thuis op de bank blijven.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
01-01-2019 13:24
Goed zeg Nijntje! Heb je "vroeger" ook hard gelopen?

Ik kijk er ook wel naar uit straks weer te gaan sporten. Eerder ging ik naar een fijne sportschool maar die heb ik wegens de prijs opgezegd. Ik heb mn werk in loondienst opgezegd en ga straks verder met mn eigen bedrijf waardoor we even heel erg op het geld moeten letten (man verdient niet genoeg voor de vaste lasten).
Hardlopen vind ik niet zo leuk dus nog maar even denken wat het dan gaat worden.
Ik ben ontelbare keren aan start to run begonnen en slechts 1x het einddoel bereikt van 30min kunnen hardlopen :-D Dus ja, wel gedaan in het verleden, maar niet met veel succes. Hardlopen is eigenlijk niet echt mijn ding.
Maar vorig jaar ging ik trouw 2x per week bootcampen en in die groep lukte het me ineens wél om langere stukjes te lopen tussendoor. Dus nu heb ik zoiets van dat ik het wel moet kunnen.. en anders is elke training die lukt mooi mee genomen. Toch steeds weer wat kcal die je verbruikt..
Maar momenteel vind ik 1 min hardlopen nog vermoeiend, dus ik bouw heel langzaam op.
En ik hoop dat baby over een paar maanden ‘s avonds een uur zonder me kan, zodat ik dan weer kan bootcampen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook totaal geen conditie om te hardlopen vind het ook helemaal niet leuk.
maar ik heb veel getennist en dat hield ik makkelijk 1,5 uur vol. helaas kan ik dat met mijn rug niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Nijntje om mij op te nemen in de tabel! Vanochtend gewogen (nieuwe batterijen gevonden) en de schade is 71,4.

@Skippy: ik moest stoppen met bv omdat ik na de bevalling ziek ben geworden. Aantal kuren antibiotica gehad maar knapte niet op en bacterie bleef. Toen kreeg ik een antibiotica wat niet met bv gecombineerd kon worden (dit stond los van andere ellende want doordat ik zo ziek was kon mijn lichaam niet herstellen qua kloven etc).

@Giraf, blijft jouw oudste rustig op het meerij stoeltje zitten? Hier is dit af en toe nog drama. Vooral onhandig als je haast hebt :-).

Knap van het hardlopen van jullie! Beginnen jullie met hardlopen in het bos/park of gelijk vanaf huis? Voel mezelf altijd zo bekeken tussen de huizen als je na 1 minuut al stopt.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk, wat vervelend zeg. Kan me voorstellen dat je het daar zwaar mee hebt. Ben je nu wel weer hersteld?

Ik heb een hele lieve peuter haha. Die vindt het heerlijk op het plankje. Ze kijkt ook regelmatig of alles goed is met haat broertje. En als ze er niet op wil loopt ze ook netjes mee (ze weet dat ik doorloop). Kan wel enorme driftbuien hebben... maar ondertussen weet ik hoe ik ermee om moet gaan.


Ben mezelf enorm aan het inhouden vandaag qua eten! Slechte nacht gehad, baby kwam elke 2 uur. Kamer was te koud denk ik. Vriend zorgde gelukkig voor dochter, die nu beide weg zijn (werk en kdv). Dus wat dat betreft wel rustige dag. Maar heb enorm veel zin in suikers. En baby laat me geen eten klaar maken. Of nou ja ik heb het wel gedaan maar met huilende baby...

Ontbijt bakje yoghurt met muesli en fruit. En net snel bakje fruit gemaakt en baby nu aan de borst en fruit erbij. Wel gezonde boodschappen gehaald en geen kerstkransjes meegenomen. Ben toch wel trots op mezelf. Maar kost me nu al moeite...
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Giraffe! En misschien kun je preventief al wat extra fruit eten? Dan zit je wat meer vol en heb je ook wat suiker binnen maar dan uit iets gezonds.. kun je zometeen een beetje bijslapen? Ga ik ook doen zo, heb ook een kort nachtje achter de rug (4 uurtjes) en ben nu alleen met drie kinderen :zzz:

@hoofdstuk: ja wees welkom hoor! Je gewicht ga ik later bijwerken.
Met hardlopen start ik met vijf minuten wandelen als warming up. En daarmee loop ik de wijk een beetje uit richting de hoofdweg of polder. Maar ik doe ook we eens een rondje in de wijk zelf. Ik geef er niet zoveel om dat mensen zien dat ik tussendoor wandel. Ik ben toch goed bezig, want het alternatief is dat ik op de bank zit..
Alle reacties Link kopieren
Alvast een TVP voor mij.
Nu 34 weken zwanger, en ben vorig jaar afgevallen tot 1 kilo boven mijn streefgewicht, toen had ik een positieve test.
Het valt mee met hoeveel ik aangekomen ben, waarschijnlijk ben ik na de bevalling iets lichter dan precies een jaar ervoor. Over een paar maanden wil ik actief gaan meeschrijven. Veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Giraf, ja gelukkig ben ik weer hersteld. Sinds ik hersteld ben kan ik ook eindelijk genieten van mijn verlof dus verlof mag nu nog wel een tijdje duren. Al maakt verlof hebben denk ik het ook moeilijker om van de lekkere dingen af te blijven (toch veel thuis waar de voorraadkast nog genoeg lekkere dingen bevat). Iets wat je op werk niet hebt natuurlijk. Ervaren jullie dat ook?

@Nijntje, vind het echt super knap dat je met 3 kleine kinderen ook nog de tijd vindt om hard te lopen. Je hebt ook helemaal gelijk dat je goed bezig bent (ik moet me ook niet druk maken om wat andere mensen mogelijk denken)! Ik ga misschien ook maar mijn hardloopschoenen afstoffen. Sterkte met de dag nog doorkomen op 4 uur slaap. Dat zijn pittige dagen. Zijn je 2 oudere kindjes wel goede slapers? Of vroeg wakker?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Kan ik ook nog meeschrijven? Ik heb toch wel wat extra motivatie nodig voor die laatste kilo's. Ik zit bijna op m'n start gewicht van toen ik zwanger werd. Maar toen had ik al 2,5 jaar hormonen naar binnen gewerkt om überhaupt zwanger te worden (hormonen + stress = eten bij mij haha). Dus er mag nog wel wat extra af!

Bevallen: 07-2018
Aantal kinderen: 1
Startgewicht: 73,6
Streefgewicht: 67 kg

Methode/bijzonderheden: Ik geef nog borstvoeding, maar dat doet volgens mij niet zoveel meer qua afvallen. Verder gewoon gezond eten en ik heb online sport dingen die ik kan volgen. Wellicht ook het hardlopen weer oppakken!
Alle reacties Link kopieren
Hier een slechte dag gehad, man was voor het eerst weer werken na de geboorte. Dreumes, die normaal best oke slaapt, wilde niet in slaap vallen gister en werd rond 5.00uur weer huilend wakker. Baby wilde ook veel voeding en daarna niet meer slapen in het bedje waardoor ik uiteindelijk verspreid over de nacht maar 2,5uud heb geslapen.
De hele dag liep ik achter de feiten aan en we hadden ook weinig gezonde dingen in huis. Als avondeten hebben we pizza gegeten en tussendoor heb ik croissants en koekjes gehad :facepalm:

Met weinig slaap heb ik veel zin in zoet terwijl ik er normaal niet zo veel om geef. Herkennen jullie dat?

Morgen komt de AH en gaat dreumes naar het kdv, dat zal wel een betere dag worden.

Nu eerst maar een bak yoghurt met muesli want ik heb veel te weinig gegeten overdag waardoor ik nu trek heb...
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Envelop! Je bent dan zo druk met zorgen dat je voor gemakkelijk gaat. En gemakkelijk is meestal ongezond.
Met vermoeidheid wil ik ook veel zoet. Dat zijn de suikers die snel energie geven. Nadeel is dat ze snel uitwerken en je dus nog meer wil.
En dankzij kerstpakket van vriend, zit de voorraadkast vol ongezond. Dus inderdaad thuis is de verleiding groot. Alhoewel ik laatste periode van werken ik ook ongezond meenam voor de terugweg. De rest van de dag wel gezons mee, maar om thuis te komen oreo en cola.. straks hopelijk niet meer nodig!

Heb helaas geen dutje kunnen doen. Ik slieo net toen baby toch weer begon te huilen. Resultaat: ik voelde me nog beroerder dan ervoor.
Heb mezelf toen 1 kerstkransje toegestaan, met daarnaast paprika en wortels. En veel drinken helpt ook! Moet dan alleen enorm vaak plassen...
Hè dames,

Ik zie dat de tabel al erg lang is maar zou graag met jullie meeschrijven als dat kan?

Bevallen: 25-10-2018
Startgewicht: 92
Streefgewicht: 75


Vorig jaar op 1 januari begonnen met afvallen omdat we graag zwanger wilden worden na de zomer van 2018. Uiteindelijk ongepland maar wel heel gewenst al in februari zwanger geraakt. Tijdens mijn zwangerschap 8 kilo aangekomen en was deze in de kraamweek alweer kwijt. Maar nu helaas door t thuis zitten/andere eetritme kom ik toch weer aan (laagste gewicht na bevalling was 89,4).

Ik wil 2x per week baantjes gaan zwemmen en daarnaast wat meer regelmaat in mijn eetmomenten. En ook die eetmomenten moeten wat gezonder. Het is soms zo hectisch met een baby en partner met wisselende diensten dat ik soms voor de ongezonde makkelijke/snelle keuze kies.

Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk86 schreef:
02-01-2019 16:24
@Giraf, ja gelukkig ben ik weer hersteld. Sinds ik hersteld ben kan ik ook eindelijk genieten van mijn verlof dus verlof mag nu nog wel een tijdje duren. Al maakt verlof hebben denk ik het ook moeilijker om van de lekkere dingen af te blijven (toch veel thuis waar de voorraadkast nog genoeg lekkere dingen bevat). Iets wat je op werk niet hebt natuurlijk. Ervaren jullie dat ook?
Heel herkenbaar hoor! Inderdaad de kasten vol en dan ook nog eens dagen die lang duren (vind ik dan). Als je dan ook nog een slechte nacht hebt gehad, of met onrustige baby de hele dag zit dan is de verleiding wel echt heel erg groot. Wat dat betreft kun je maar beter weer in je werkritme zitten.

Hier een goede dag! Peuter heeft vanmorgen de laatste oliebol mogen opeten en ik heb niet eens een hapje geproefd haha. Verder keurig ingehouden vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar dat slaapgebrek leidt tot meer (zoet) eten! Ik heb 's nachts altijd honger als ik eruit moet voor baby en kan niet meer in slaap komen met een lege maag... Dan moet er eerst yoghurt of ontbijtkoek in. Niet handig met afvallen. Gelukkig slaapt mijn ukje tegenwoordig meestal door tot 06.00. Hopelijk bij jullie binnenkort ook!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo’n dag Envelop alleen dan geen pizza maar mac :roll: Nou goed, morgen er weer fris tegenaan, toch?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat die dagen vervelend zijn, maar ik zou me er ook niet te druk over maken. Als je zelf al beseft dat het niet gezond is zal het geen dagelijkse gewoonte zijn toch? En overdag af en toe iets ongezonds moet ook kunnen, zo kom ik in ieder geval de dag beter door.. Ik “mag” bv van mezelf smiddags bij de thee iets slechts waar ik echt van geniet! Stukje chocolade als ik zin heb in zoet of een klein bakje chips of noten als ik zin heb in hartig. Afvallen zal daardoor minder snel gaan maar wel beter vol te houden zijn voor mij.

En even heel trots op mezelf: ik heb vandaag voor het eerst sinds de bevalling (en de 4 maanden daarvoor..) weer gesport en ook meteen een les mills groepsles van een uur gedaan! Ruim 600 calorieën verbrand volgens mn teller, ben echt trots op mezelf (en dat ben ik echt zelden)! Ik had vooraf bedacht vooral lichtere opties te doen maar dat is nauwelijks nodig geweest. Ipv 1 rustmoment halverwege heb ik er nu 2 gedaan maar beide max 3 minuten. Vond het in ieder geval ook echt weer heel erg leuk en gezellig, veel fijner dan “gewoon” fitnessen in de zaal op een fiets of crosstrainer (en vele malen intensiever!)
Planning is elke maandag en woensdag deze les te doen en als het lukt op een van de andere dagen met fitathome thuis iets te doen.
Alle reacties Link kopieren
@hoofdstuk: ja, mijn peuters zijn allebei hele goede slapers gelukkig. Nou werd oudste vanmorgen wel vroeg (kwart voor 7) wakker van vriends douchebeurt, maar het feit dat ik kwart voor 7 als ‘vroeg’ ervaar zegt genoeg denk ik ;-D

@chica: lekker bezig! :yes:

@Envelop: 2,5 uur over de hele nacht? Holy crap! Ik snap best dat jij qua afvallen dan even een mindere dag hebt. Je hebt zo ongeveer de hele nacht doorgehaald!
Ik merk het zelf ook wel hoor. Minder slaap is meer behoefte aan suiker. Ik had er vanmiddag ook last van, maar net ietsje minder dus ik kon nog genoegen nemen met twee mandarijntjes. Maar hé, laat je niet kisten en morgen gewoon overnieuw beginnen.

@menmo: wauw dat doe je knap! Meteen een hele les! Voelde het lekker nadien?
Alle reacties Link kopieren
hier ook geen fijne eerste dag, juist omdat ik nu bepaalde dingen niet meer mag eten had ik daar juist enorme trek in.
ik werk in de horeca ( broodjeszaak/snackbar) wat het nog eens extra lastig maakt.
vandaag weer werken en hopen dat het nu beter gaat
Alle reacties Link kopieren
Hier echt een vreselijke nacht gehad, gelukkig heeft man mij laten liggen tot na 9u. Ben benieuwd hoe het me afgaat vandaag..

Ah dat is lastig Anoniem, dat je de verleiding niet kan vermijden!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Oh sterkte Malaguena! Kwam je kindje zo vaak of liet het zich niet weg leggen?

Succes anoniem!

Mijn schoonmaakster komt vandaag niet terwijl ik dacht van wel. Dus onverwacht zelf aan de poets :-[
Ik denk maar aan de calorieen die ik daarmee extra verbrand :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Hij is verkouden en heeft krampjes en volgens mij ook nog een regeldag, dus het was een krijsconcert. Dat ik nu bijna de middag heb gehaald zonder rotzooi te eten is een klein wonder :hihi:

Balen van de schoonmaakster.. muziekje aan en cal verbranden idd! Als de kinderen je met rust laten :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Pittig malaguena! Hopelijk gaat het de rest van de dag beter..
Tegenvaller Nijntje, als je de hulp verwacht en ze dan toch niet komt.. Inderdaad maar een muziekje aan en de schouders eronder!

Ik heb een partij spierpijn zeg! Traplopen is geen leuk grapje in ieder geval vandaag 😂
Alle reacties Link kopieren
Betekent dat je goed bezig bent geweest menmo :cheer:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer te eten met het 80/20 principe. Oftewel 80% van de tijd eet ik gezond en 20% mag ongezond. Doordat ik dus wel iets van mezelf mag, voel ik me niet schuldig. Wel denk ik goed na over welk lekkers het zal zijn zodat ik echt kan genieten. Gisteren was dat 1 kerstkransje. Ja 1!! Geen heel zakje zoals ik ook heel goed kan haha.

Vandaag vermoeiende dag. Weer onrustige nacht geweest. Denk echt de kou. Dus vriend stelde voor de kleine vannacht op zijn kamer te laten slapen. Die is warmer (wij hebben geen verwarming op onze kamer). Dochter sliep met precies 1 maand op haar eigen kamer. Maar gek genoeg heb ik het er nu moeilijk mee.. maar goed als ik daardoor meer kan slapen... dus we gaan het denk ik toch maar uitproberen. Want met meer slaap, heb ik minder trek!

Qua sporten mag ik nog nauwelijks iets. Dus vanmiddag maar weer wandelen met de kinderen, rondje boodschappen doen. En mogelijk vanavond alleen nog even rondje lopen. Ik heb wel veel zin om te gaan sporten! Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan. Sporttijd is net onhandig qua bedtijd. Dinsdag 19.15 dus 19.00 moet ik weg. En donderdag 19.00 dus moet ik 18.50 weg.

Hoezo kan de baby nog geen uur zonder jou Nijntje? Vanwege borstvoeding?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het gezonde eten ook nog niet zo gelukt, dankzij een kerstpakket vol lekkere dingen en hapjes die over zijn van nieuwjaarsdag. Maar goed, vandaag is weer een nieuwe dag. Ik herken het trek hebben in zoet als ik moe ben ook wel echt trouwens. En bij verveling ga ik ook wel eerder snaaien.

Ik mag net als Giraffe ook nog niet zoveel qua sporten. Ik ga elke dag even wandelen met de kinderwagen, meestal op en neer naar de supermarkt (kwartiertje lopen) of een half uurtje door de buurt. En daarnaast loop ik heel wat rondjes door de woonkamer als ons kleintje krampjes heeft... Nog 2 weken en dan mag ik weer sporten, zo'n zin in!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven