Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90 schreef:
03-01-2019 12:34
Hoezo kan de baby nog geen uur zonder jou Nijntje? Vanwege borstvoeding?
Ja, ze clustert de volledige avond. Dus vanaf 19;00 uur zit er een baby aan mij vast geplakt. Standaard tot 22;30/23;00 maar regelmatig ook tot na 1:00 :'(

Knap dat je het bij 1 kerstkransje hebt kunnen houden!! Dat is minstens zo moeilijk als niks pakken.

En kun je het bedje niet nog wat verwarmen anders? Ik wikkel dochter in een extra fleecedekentje. Of een kruikje er bij, kan ook?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
03-01-2019 14:02
Ja, ze clustert de volledige avond. Dus vanaf 19;00 uur zit er een baby aan mij vast geplakt. Standaard tot 22;30/23;00 maar regelmatig ook tot na 1:00 :'(
Dat deed mijn oudste ook! :hug:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Pittig dat clusteren zeg Nijntje. Zo kom je nergens aan toe in de avond (wel fijn dat je andere kindjes goede slapers zijn).

Na een slechte nacht is het inderdaad veel moeilijker om niet de chocolade uit de kast te pakken. Wij hebben op dit moment niet veel te klagen qua nachten, maar merken wel verschil als we met hem hebben gedoucht of niet. Scheelt zo 1 nachtvoeding.

Als tip voor koude slaapkamers: wij hebben een elektrische kruik van Zensy. Als ik 's nachts een flesje geef kan ik zijn bedje ondertussen voorverwarmen waardoor de overgang minder heftig is en hij sneller weer kan slapen. Geen gedoe met kokend water en naar beneden gaan. Ook heel fijn om wandelwagen voor te verwarmen als het koud is.

@Menno, super knap dat je een hele les hebt volgehouden. Vooral na zoveel maanden!
Alle reacties Link kopieren
Ja die electrische kruik heb ik ook! Ideaal!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gezwicht voor de koekjestrommel, helaas. Gelukkig staat er een lichte avondmaaltijd gepland haha.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Onze baby clustert ook 's avonds. Zo lang ze bij mij ligt is het prima, maar ik kan haar niet wegleggen en ook bij mijn vriend is ze onrustig. Ze wil ook veel drinken dan, overdag en 's nachts drinkt ze eigenlijk te weinig en volgens mij moet ze de schade dan een beetje inhalen. Ik vind het wel gezellig elke avond met een warme baby op me tv kijken, ik had er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht dat ik dan 's avonds minder makkelijk weg kan gaan. Toch ga ik gewoon sporten over een paar weken hoor, dan zit mijn vriend maar even anderhalf uur met een onrustige baby. Misschien egoïstisch van mij maar die 2 avonden per week overleven ze wel en ik zorg gewoon dat er genoeg melk in de koelkast staat.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een betere nacht gehad en mede daardoor ook een betere dag. Vanmiddag heel veel zin in chocolade maar een grote kop thee en twee crackers met hagelslag hebben de trek ook prima gevuld.

Als avondeten hebben we pastinaak, pompoen, wortel, zoete aardappel en ui uit de oven met een zalmburger.
Alle reacties Link kopieren
Oef dat is zwaar Nijntje!
Dochter clusterde van 8 tot 10 en daarna naar bed. Maar dat deed ze ook maar een week of 2.
Zoon nu 2 dagen geclusterd tot nu toe. Wel overdag vaak om de 2 uur drinken.

Wij hebben ook elektrische kruik. Vannacht zelfs 2 kruiken bij hem gelegd. In doek gewikkeld. Sokken aan. Sliep wel langer dan de nacht ervoor. Maar hij heeft ook wel eens 4 à 5 uur ertussen gehad dus ik weet dat het kan..

Middag vandaag is zwaar.. baby huilt veel. Peuter is dan wel lief gelukkig. Maar stond op het punt doos toffifee te pakken. Toen bedacht ik dat ik ook zo wat wortels kon nemen. Dus die heb ik gegeten.. best trots! (Ook omdat ik ze niet aan dochter wil geven.. snoepen moet als zij slaapt haha).
Alle reacties Link kopieren
Holymoly wat een hoop berichten al!!
Ik ben vandaag pas begonnen met gezond doen. Hadden nog wat restjes van de vreetdagen over die we gisteren hebben opgemaakt :hihi:

Voor de tabel:
Startgewicht 93 kilo :yes: minder dan gedacht!


Vanavond bodypump en dan jullie berichtjes eens teruglezen.
Klinkt pittig dat clusteren! Is dat alle dagen? Of zo nu en dan?

Ik heb vandaag mijn fitbit binnen gekregen. Deze wilde ik al langer maar nu toch mezelf cadeau gedaan.

10.000 stappen per dag, klinkt erg veel! Benieuwd of ik het ga halen. Nu ik nog dagelijks kan wandelen met de wagen moet het lukken, maar als ik straks weer moet werken en de hele dag achter mijn bureau zit...
Alle reacties Link kopieren
De tabel is weer uptodate. Aan alle nieuwen, welkom!

@Gioia: ik kan me dat best voorstellen, dat je toch gewoon weg wil/gaat. Misschien dat ik daar op den duur ook voor kies. Ik vind het voor nu nog wel heel lastig en heb nog de hoop dat ze over een paar weken wel stopt met dit gespeen. (wishful thinking..)

@Vlinders: elke dag helaas!
Leuk dat je een fitbit hebt gekocht! Heb je een optie dat je kan aangeven dat je met de wandelwagen loopt en je armen dus niet kan gebruiken? Bij mijn apple watch heb ik dat wel, dan meet ie niet middels de armbewegingen, maar middels de GPS. Ik heb vroeger wel een oude fitbit gehad en haalde dan het metertje eruit en stopte hem in mijn sok, als ik met de wagen liep. Want die fitbit had geen GPS.
Ik was vandaag alleen met baby en heb 12.400 stappen gehaald :yes:

@aankleefsjaan: dat is een mooie meevaller!

@Giraffe en Envelop: goed de verleidingen weerstaan!
Dat alleen snoepen als kind slaapt herken ik wel trouwens :mrgreen:


Vandaag niet gezwicht en een lichte maaltijd gegeten. Poke bowl, kennen jullie dat? Heel gezond en erg lekker. Heb je in heel veel soorten. Ik probeer nu 1x per 1 a 2 weken een poke bowl op het menu te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Oh dames wat herkenbaar dat na een slechte nacht het gezond eten er ook wat bij inschiet. Ik merk ook overdag dat als de dag wat chaotischer is (als baby een hangdag heeft bijvoorbeeld), mijn eten ook onregelmatig en gelijk ongezonder is. Wat dat betreft blij dat ik weer aan het werk ben. Dat ritme zorgt ervoor dat ik toch een paar dagen in de week overdag in ieder geval gezond eet.
Nu in de avond nog, want ook hier een kerstpakket gekregen vol ongezond eten...

Ik weet natuurlijk niet hoe groot/klein jullie baby's zijn en wat ze al dragen in de nacht. Maar hier hielp het 4 seizoenen dekbed echt goed tegen de koude nachten. Kan hem na het voeden nu ook zo weer wegleggen.

@Evenlop. Klinkt als een heerlijke maaltijd zeg!!
@Giraffe: super goed dat je toch je keuze hebt bijgesteld. Kan me voorstellen dat je dan echt trots op jezelf bent. Als je dat toch per moment telkens lukt. Dan ben je al een heel eind. Ik ga je voorbeeld onthouden ;-)
@Vlinder. Welke fitbit heb je? Ik zat er ook aan te twijfelen om mijne weer om te doen. Maar ben bang dat ik dan te gefrustreerd raak op dagen dat het niet lukt haha. Eerst het gewone sporten maar weer op proberen te pakken.
@Nijntje: Ja pokebowl is lekker inderdaad. Ik heb zelf allebei kookboeken van 'chickes love food' staan veel recepten in met bijvoorbeeld maar 5 ingredienten. Veel gezond en dus makkelijk en snel klaar te maken! Leuk voor de variatie :-)
Alle reacties Link kopieren
Elmen, een dekbed voor je baby?
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker een poke bowl, dat kan ik ook wel eens vaker gaan maken!

@nijntje, mijn gewicht klopt niey in de tabel. Ik zou willen dat ik al op 74,9kg zit maar het is 78,9kg
Alle reacties Link kopieren
Oeps!
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
03-01-2019 20:08
Elmen, een dekbed voor je baby?
Oh oeps, ik bedoel natuurlijk een slaapzak :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik meld me even als meelezer. Meeschrijven gaat hem niet worden vrees ik, zeker niet met koemelkvrij dieet wat ik nu doe voor de baby. Wel een goeie methode om af te vallen overigens, je mag weinig koekjes ed meer haha. Maargoed, mogelijk sluit ik ooit nog aan (misschien gaat provoceren straks heel goed) en anders lees ik dus mee maar wil ik dat niet stiekem doen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een iets mindere dag... ondanks goede nacht ben ik nu juist erg moe. Waren flink stuk gaan wandelen en toen verleiding van een warme wafel niet kunnen weerstaan. En had ook al een kerstkransje gehad... nu zin in warme chocomel na de wandeling. Maar ik ga toch voor kopje thee denk ik dan maar... zit nog wel aan mijn 80/20 principe.
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90 schreef:
04-01-2019 16:56
Vandaag een iets mindere dag... ondanks goede nacht ben ik nu juist erg moe. Waren flink stuk gaan wandelen en toen verleiding van een warme wafel niet kunnen weerstaan. En had ook al een kerstkransje gehad... nu zin in warme chocomel na de wandeling. Maar ik ga toch voor kopje thee denk ik dan maar... zit nog wel aan mijn 80/20 principe.
Hoe bereken je dat 80-20? In calorieën?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Nee meer op gevoel. Van de 10 dingen mag ik 2 ongezond nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een oke nacht gehad en mede daardoor vandaag de verleiding goed kunnen weerstaan.
Vanmorgen werd ik wakker met een enorm knorrende maag, door die borstvoeding heb ik wel enorme honger. Als ontbijt naast mn boterhammen met hummus een potje witte bonen in tomatensaus genomen. Ik merk dat als ik een goed vullend ontbijt heb gehad het snaaien ook minder wordt.
We zijn nog uit lunchen geweest maar ik heb het netjes bij een tosti bruin brood met wat salade en water gehouden.

In de avond heb ik vooral tijdens het clusteren behoefte om nog wat te eten en weet dan niet zo goed wat. Ik eet regelmatig yoghurt met muesli maar wil ook wel wat anders. Ik neig dan snel naar chocolade en chips want dat is makkelijk en snel. Jullie nog tips voor iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90 schreef:
04-01-2019 19:45
Nee meer op gevoel. Van de 10 dingen mag ik 2 ongezond nemen.
Ah oké. Zou bij mij niet werken.. 8 normale dingen en dan 1 milka reep en 1 zak chips :hihi:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
@Envelop: handje ongezouten noten evt met cranberries of rozijnen?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
04-01-2019 20:15
Ah oké. Zou bij mij niet werken.. 8 normale dingen en dan 1 milka reep en 1 zak chips :hihi:
Haha ja dat is wel de kunst inderdaad..
Werken met bakjes helpt mij daarbij. Dan moet ik opstaan voor meer en dan pak ik automatisch minder vaak. Met chocolade overigens niet.. dat blijf ik eten!
Maar helemaal niks te snoepen werkt voor mij niet. Dan snoep ik juist meer want als ik dan 1x zwicht denk ik: is nu toch al mislukt dus dan kan de rest er ook wel bij. Elke maaltijd/snack weer de keuze maken en weten dat iets slechts ook wel eens mag.

Als snack inderdaad iets van noten, gedroogde vruchten, fruit (zoals druiven of banaan of appel, wat snel is) of groentechips. Wel in een bakje haha. Geschrapte worteltjes. Kopje thee!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel lang de 80/20 regel gedaan. Werkte bij mij ook best goed. Het was bij mij voornamelijk zo dat als ik een keer wat at wat niet gezond was, dat ik m'n dag niet gelijk m'n hele dag verpest vond, maar het om kon draaien naar '80% (of 90%) van m'n dag is nog goed. Dus dit maakt niets uit. Maakte voor mij de stap om het gezonde gewoon weer op te pakken makkelijker. Ik ga hem nu ook weer in m'n achterhoofd houden!

@Envelop: Eventueel een stukje pure chocolade van 70%? Griekse Yoghurt met honing en walnoten is hier ook in de avond favoriet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven