Lijf & Lijn alle pijlers

Goed voornemen, 10 kilo kwijt in 2019

01-01-2019 09:25 922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allen,

Het is zo ver. Die vervelende 10 kilo die maar blijft plakken gaan er dit jaar echt van af! Besef kwam deze week toen mijn skibroek ineens amper meer dicht kon. :-(

Oorzaak is me helder. Ik eet teveel, te grote porties en ik vind teveel dingen lekker. Ik eet op zich niet heel ongezond verder.
Ik ga starten met WW om zo een stok achter de deur te hebben en om een gezonder eetpatroon aan te leren ipv een crashdieet waarbij ik wel afval als een gek maar vervolgens ook weer aankom.
Zijn er meer mensen die willen meeschrijven om zo elkaar te steunen/motiveren?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wil ook afvallen dit jaar.
Ik eet in principe ook gezond maar ik beweeg te weinig.
Ik wil dit jaar 10 kilo kwijt. Er moet wel meer af maar 10 kilo leek me haalbaar.
Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.
Ik hoop naast motivatie hier tips te vinden hoe ik ondanks weinig tijd toch meer kan bewegen. Ik heb een Activity tracker gekocht zodat ik ieder geval meer ga lopen op een dag.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik doe graag mee.
In 2019 wil ik 6 kilo afvallen.

Eten doe ik vaak gezond en ik kook graag. In de avond ga ik alleen de fout in door te gaan snacken. Idee is om mijn eten een klein beetje aan te passen( bijvoorbeeld geen sausjes) en de avonden te vullen met sporten😊.
Ik schrijf graag mee. 10 kilo er af is ook mijn streven.

Mijn valkuil is het snacken savonds en op het werk. Ook het bewegen is de laatste weken weer afgezakt.
Ja, ik ook! Wil er eigenlijk 30, maar je moet ergens beginnen...

Ik eet ook te veel en maak geen goede keuzes. Stom eigenlijk, want ik weet best veel over verantwoord eten en vind koken leuk, maar toch kies ik te vaak voor de luie optie.

Heb al eerder een poging gedaan en ook hier een topic gestart, maar uiteindelijk is het me toch niet gelukt omdat er andere issues speelden. Nu deze geen rol meer spelen ga ik er weer hoopvol tegenaan
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk al 3 meeschrijvers!
Ik ben ook op zoek naar een activitytracker maar weet niet zo goed welke ik moet nemen. Ik denk wel dat het me motiveert om meer te gaan bewegen ook. Dat is er het afgelopen jaar ook een beetje bij ingeschoten.
Snacken is ook wel mijn guilty pleasure
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
01-01-2019 09:46
Ja, ik ook! Wil er eigenlijk 30, maar je moet ergens beginnen...

Ik eet ook te veel en maak geen goede keuzes. Stom eigenlijk, want ik weet best veel over verantwoord eten en vind koken leuk, maar toch kies ik te vaak voor de luie optie.

Heb al eerder een poging gedaan en ook hier een topic gestart, maar uiteindelijk is het me toch niet gelukt omdat er andere issues speelden. Nu deze geen rol meer spelen ga ik er weer hoopvol tegenaan
Alle begin is een begin!! Ik heb ook eerder meegeschreven in een topic maar bij mij ook andere issues toen dus mee gestopt.
Deze keer gaat het me wel lukken!!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee! Waar ik eerder schreef in een topic, deze zomer, dat ik 5 kg kwijt wil, ga ik nu toch ook voor 10. De afgelopen paar maanden veel veranderingen in mijn leven gehad: afgestudeerd en een geweldige baan + meer gaan werken naast gezin, heb ik iets te veel gesnoept en ongezond gegeten.

Ik wil vooral thuis gaan sporten, meer bewegen door te wandelen met de honden en het belangrijkste: gezonder en minder eten!

Veel succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag nog niet helemaal van start moet ik eerlijk bekennen want morgen rijden we weer terug vanuit de alpen naar huis maar ik ga in de basis alvast goede keuzes maken vandaag.
Ik heb lifesum gedownload. Ik moet het nog een beetje ontdekken, maar naar wat ik tot nu toe heb gezien is het een calorieën teller en gewichtstracker bij gratis gebruik.
Bij betaald gebruik krijg je echter ook dieet plannen en recepten. Ik wil me er nog wat in verdiepen en daarna 1 maandje betaald proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overigens dol op eetlijstjes plaatsen dus be prepared haha.
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
01-01-2019 10:02
Ik heb lifesum gedownload. Ik moet het nog een beetje ontdekken, maar naar wat ik tot nu toe heb gezien is het een calorieën teller en gewichtstracker bij gratis gebruik.
Bij betaald gebruik krijg je echter ook dieet plannen en recepten. Ik wil me er nog wat in verdiepen en daarna 1 maandje betaald proberen.
Ik heb ook weleens een calorieteller geprobeerd. Helaas kan ik niet zo goed maat houden, in weinig én in veel eten dus als ik calorieën ga tellen dan ga ik wel erg weinig eten. Daarom voor mij nu weight watchers.
Ik doe ook mee voor de 10 en eigenlijk wil ik 20. Of zelfs 30. Maar de wens is in elk geval 10!
Wil ook meer bewegen (ben nu een bankbintje, beweeg totaal niet) en gezondere maaltijden. Tussendoortjes valt wel mee, maar ik kies te vaak voor te veel lekkere (En te zwaar belegde) broodjes van de lokale te lekkere broodjeszaak, te vaak afhaaleten in te grote hoeveelheden en veel te vaak uit eten met alles op en aan (meerdere keren per week).

Ik start trouwens morgen want vanavond staat nog een gourmetfeestje met vrienden op de planning en straks bij ouders en familie op visite.
Ik sluit ook aan! Voor mij is ongeveer 10 kilo ook het streven, maar wat het precies is of wordt zal ik niet weten, want ik heb geen weegschaal (en wil er ook geen). Ik wil namelijk eindelijk weleens blijvend een gezond eetpatroon en me niet blindstaren op 'beloning of straf' op de weegschaal.

Ik eet heel gezond, maar mijn probleem is dat ik naast drie gezonde maaltijden per dag ook nog ongezonde dingen eet. Vooral 's avonds. Ik denk dat ik er eigenlijk al ben als ik daarmee stop. En vooruit, ook wat minder alcohol. Qua beweging zit het over het algemeen wel goed.
nieuwsbrief schreef:
01-01-2019 10:05
Ik heb ook weleens een calorieteller geprobeerd. Helaas kan ik niet zo goed maat houden, in weinig én in veel eten dus als ik calorieën ga tellen dan ga ik wel erg weinig eten. Daarom voor mij nu weight watchers.
Ik geloof ook niet dat calorieën tellen the way to go is, want dat komt je na een week de strot uit, maar af en toe steekproefsgewijs tellen geeft wel inzicht in je gemiddelde en kan je leren welke producten stiekem veel meer of minder bevatten dan je denkt
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf/lees ook graag mee!

Anderhalve maand geleden bevallen van een mooie dochter. Tijdens de zwangerschap gelukkig weinig aangekomen, en zat al na 2 weken op mn oude gewicht. En nu geef ik borstvoeding en heb ik alleen maar honger! Door slaap- en tijdgebrek eet ik dan wat snel voor handen is, en dus niet de gezonde dingen... Daarnaast heeft onze dame nog niet echt een ritme en beweeg ik tragisch weinig.

Ik ga in elk geval voor 7kg , maar 12 zou mijn ideaal zijn.

Overigens mag ik, omdat ik borstvoeding geef, niet diëten. Maar gezondere keuzes maken en meer bewegen is al een stap in de goede richting en volgens mij ook veel beter en 'duurzamer' dan een dieet.
bessss wijzigde dit bericht op 01-01-2019 10:23
17.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee. Wil ook 10 kilo afvallen. Mijn valkuil is ook te weinig eten op de dag waardoor ik tussendoortjes oversla en rond het avondeten te veel eet. En ik wil meer bewegen. Hoop dat dit een stok achter de deur is om niet in oude gewoontes terug te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Net als Jest, moet er bij mij ook wel wat af, maar ik doe niet aan weegschalen. Ik heb metzelf jaren geleden voor het laatst gewogen, nu echt geen idee wat ik weeg. Ik weet wel dat het wat minder mag, kilo of 10 er af is voor mij ook wel goed. Ik ga samen met man aan de slag. Hij is niets te zwaar, maar zijn cholesterol is wel te hoog. Wij gaan starten met anders eten. We willen minder vlees gaan eten, en als we vlees eten, alleen nog kiezen voor onbewerkte soorten. Ook een keertje vaker vis. Verder meer groenten in de maaltijden verwerken. Op zich eten wij best redelijk gezond, maar het kan altijd beter!

Ik ben een zoetekauw, dat is echt de reden dat ik aan ben gekomen. Ik ben in de kerstvakantie al begonnen met geen suiker meer in de thee te doen, en geen zoete toetjes meer te nemen. Ook ben ik wat kleinere porties gaan eten. Mijn broekriem kan na twee weken al een gaatje strakker. Het begin is er dus! Meer bewegen zou ook goed zijn, daar moet ik nog wat op verzinnen. De sportschool is geen optie, dat vind ik vreselijk.
Mijn streven zit niet in kilo's verliezen (want dat kan ik niet controleren) maar van broekmaat 42 naar 40 of 38 zou heel mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me graag aan. Ik ben al een aantal jaar net een beetje te zwaar. Het afgelopen jaar heb ik een tijdje zonder werk gezeten en in die periode zijn de kilo's eraan gevlogen. Met ongeveer-10 kilo zou ik weer op een gezond gewicht zitten dus dat is voor nu mijn streven. Misschien nog een klein beetje extra.

Ik heb al een jaar of 2 een fitbit. Daar ben ik heel blij mee en het kan me ook echt motiveren. Het plan is om weer wat meer dagelijks beweging te krijgen. Daarnaast ben ik ook gewoon een grote snoeper en is het hoog tijd om weer gezonder te gaan eten.
Ik doe ook graag mee. Ook ik zou graag wat kilo's eerst willen. Bij mij zit het voornamelijk in het feit dat ik te weinig sport. Ik kook vaak wel gezond en door verder alles op de fiets, maar door stage, werk en studie ben ik de laatste tijd niet meer naar de sportschool geweest. Mijn doel is om 2x per week te gaan sporten en verder elke dag 5000 stappen te doen. Ik begin volgende week wanneer mijn tentamentijd begint. Nu nog echt even bijkomen tijdens de vakantie.
Ik doe niet aan wegen, maar tel wel af en toe de calorieën.
Alle reacties Link kopieren
Haha, herkenbaar.
Vandaag smokkel ik ook nog een beetje want allemaal familiebezoekjes en een borrel bij ons thuis. 2 januari is ook een mooie datum en vandaag al wel vast bedenken wat we de komende dagen kunnen eten en tijd inplannen voor het sporten.

Vorige week voor het eerst met een personal trainer gaan trainen. Dat wil ik de komende weken, 1 keer per week blijven doen en daarnaast proberen om 2 keer zelf te fitnessen. Best ambities maar hoop dat ik dat een poos vol kan houden en wat meer spieren kan gaan kweken.
Alle reacties Link kopieren
@nieuwsbrief, heb jij al een eetlijstje in de aanbieding😜
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee. Als ik 10 kilo zou afvallen kom ik op een gezond gewicht. Afgelopen jaar teveel aan het emotie eten geweest. Dit vanwege een slecht vorderende revalidatie na een operatie. Voor komend jaar nieuwe plannen, en die wil ik met frisse en gezonde moed starten. Die 10 kilo moet er dus echt gewoon af. Vandaag eten we de restjes van afgelopen dagen, maar vanaf dan wordt het gezonde keuzes maken.

Ik heb jaren terug ook een poos WW gedaan. Daar ben ik toen goed mee afgevallen. Afgelopen tijd nog weer geprobeerd, maar door veranderingen die ze aangebracht hebben mocht ik nu maar zo weinig eten, dat ik er helemaal flauw van werd. Tenminste, als ik niet allerlei bijzondere baksel wil gaan maken om maar 0 punten dingen te eten. Dus ik ben er mee gestopt. Nu hopelijk op gezond verstand.

Ik heb ook een fitbit en doe mee met challenges via een Facebook groep. Dat is wel erg leuk. Laatste tijd motiveerde het me iets minder, maar de hond kan de komende tijd zijn lol op, we gaan meer stappen zetten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook 10 kilo er af. In de voorjaarsvakantie ga ik skiën en toen ik laatst mijn ski-jas, die ik vorig jaar gekocht heb, aandeed zat ie heel strak, te strak. Daar past geen thermo en pulli meer onder. Ik hoop er 5 kilo over 9 weken af te hebben, de rest dan in de lente en zomer.

Hier de dubbelbelegde lunchbroodjes soberder maken, kleinere avondporties, meer groente en minder en magerder vlees.

In aanloop naar de wintersport gaan vriendin en ik twee keer per week trainen in de sportschool en ik moet mezelf er toe gaan dwingen vaker de fiets naar werk te nemen. Is 8 km en eigenlijk best te doen, zeker nu de kinderen niet meer opgehaald worden van de BSO.

10 kilo is een richtlijn, het gaat meer om dat ik de ongezonde rondingen en buikvet kwijtraakt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Laatst werd het op tv heel mooi gezegd. Stel je zelf redelijke doelen, alleen op die manier blijft het eraf. Dus bijv iedere dag 30 minuten bewegen (fietsen, wandelen) en alleen de snoep, koek, snack laten staan.
Diëten, WW, 10 kilo binnen 3 maanden, speciale menu's etc. Het werkt niet, en erger: vaak averechts.

Mijn voornemen morgen is dus geen chocolade op het werk meer, geen dropjes na het avondeten, geen chips meer als iedereen op bed ligt, iedere avond 30 minuten wandelen en gewoon eten met het gezin mee. Gewoon die boterham met boter en kaas, gewoon een jus over de aardappels, gewoon saus over de pasta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven