Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met mediteren

03-01-2019 14:46 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt wil ik gaan starten met mediteren. Nog eigenlijk geen ervaring ermee dus weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Liefst voorlopig met geleide meditaties. Dus ik dacht ik download een app voor m'n ipad/iphone. Vind het geen probleem om daar een klein bedrag voor te betalen. Maar er is zoveel keuze. En welke is dan het fijnst voor iemand zonder ervaring.

Welke gebruiken jullie en vinden jullie fijn?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Beste meditatieapp is Insight Timer!!!
Alle reacties Link kopieren
ik vond headspace heel fijn, in ongv 10 lessen ''leer'' je mediteren sommige dingen pas ik nog steeds toe als ik niet kan slapen.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf heel blij met buddhify! Deze app heeft heel veel verschillende geleide meditaties (zowel lang als kort) voor allerlei verschillende situaties. Daar zitten de 'traditionele' meditaties tussen, maar bijvoorbeeld ook voor tijdens het wandelen, wachten op de bus, voor als je wilt gaan slapen of juist niet lekker in je vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Stop, breath & think is ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Calm wel een fijne..

Nou al deze verschillende antwoorden schiet je ook niet veel mee op he haha
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
VGZ mindfulness app. Goed en gratis
Alle reacties Link kopieren
Hahaha. Iedereen komt met aan andere app. Gelukkig zijn jullie wel allemaal enthousiast!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Vipassana

O.a. in Dilsen-Stokkem, maar global nog op honderden plekken. Je doneert achteraf naar wat je zelf wenst.

Oorsprong van het huidige en m.i. zwaar gehypte 'mijnd voelnes'.
.
Je hebt dus heel veel🤣.
Ik doe altijd de engelse versies op youtube. Vind ik vaak fijner door de stem. Jason stepherson (zoiets) heeft fijne meditaties.
ik gebruik stop, breathe en think en de VGZ app regelmatig.

bij breathe kan je eerst aangeven hoe je je voelt en dan geven ze suggesties.
de VGZ app stelt een programma voor je op dat je kunt volgen en zo stapje voor stapje langere meditaties doet. allebei aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
Manlief schreef:
03-01-2019 17:14

Oorsprong van het huidige en m.i. zwaar gehypte 'mijnd voelnes'.
Guttegut wat een oordelen van zo'n overduidelijk verlicht mens. Jij zou toch moeten weten: de vinger die naar de maan wijst is niet de maan.

Maakt niet uit welke weg je neemt: de oude weg, de hippe weg: rustige geest voor iedereen.
nou inderdaad zeg. en daarbij is vipassana nou niet echt laagdrempelig, thuis beginnen met mediteren...
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
03-01-2019 16:15
VGZ mindfulness app. Goed en gratis
Deze!! Goed, veel verschillende meditaties. Ook verschillend in lengte. En inderdaad gratis. Als ik jou was zou ik beginnen met een bodyscan. Dat is redelijke laagdrempelig.
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
03-01-2019 19:03
nou inderdaad zeg. en daarbij is vipassana nou niet echt laagdrempelig, thuis beginnen met mediteren...
Even offtopic, ik houd zo van chirimoya’s :flirting:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
03-01-2019 20:02
Even offtopic, ik houd zo van chirimoya’s :flirting:
:high5:
Alle reacties Link kopieren
belle_epoque schreef:
03-01-2019 14:59
Beste meditatieapp is Insight Timer!!!
De insight timer vind ik ook een fijne app.

Je kunt ook in jou buurt kijken naar meditatie cursusen voor beginners . Dit vond ik erg leerzaam en het was voor mij een soort stok achter de deur anders lukte het mij niet om tijd ervoor vrij te maken. Daarnaast vond ik het fijn om begeleid te worden over een langere periode en ervaringen te delen met mede cursisten.

Veel succes!
het precieze weet ik er niet van af, maar het schijnt dat dit soort cursussen ook door sommige zorgverzekeraars vergoed worden. dus dat is ook de moeite waard om eens uit te zoeken als je dat zou willen doen.
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
04-01-2019 18:57
het precieze weet ik er niet van af, maar het schijnt dat dit soort cursussen ook door sommige zorgverzekeraars vergoed worden. dus dat is ook de moeite waard om eens uit te zoeken als je dat zou willen doen.
Bij de meeste verzekeraars gaat het dan om MBSR cursussen (mindfulness based stress reduction) en krijg je een deel van de kosten terug bij aanvullende verzekering. MBSR is zoals het ook heet gericht op stress verminderen door oa gebruik te maken van een aantal meditatie technieken. Ik weet niet wat TO wilt bereiken met mediteren?
Als het werkgerelateerd is kun je ook via je werkgever proberen een vergoeding voor een cursus te krijgen.

Er is een landelijk meditatie centrum die komend weekend en komende week gratis proeflessen geven in het kader van goede voornemens. Als je wilt (of andere lezers) kun je me een pb-tje sturen. Ze hebben locaties door heel NL.
Alle reacties Link kopieren
Op youtube kun je ook heel veel goede meditaties vinden! Is ook nog eens helemaal gratis!
Alle reacties Link kopieren
Head space

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven