Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen 2019

07-01-2019 09:33 395 berichten
Hoi iedereen,

Al eerder heb ik meegeschreven in een topic hier om af te vallen. Door niet op te letten zit er nu weer wat extra kg's aan die ik met wat een aantal extra kg graag kwijt wil. Maar motivatie is welkom en dacht ik ik open een nieuw topic want misschien zijn er wel anderen die mee willen schrijven.

Mijn doel hiervoor is gezonder eten en meer bewegen.

Succes allemaal.

Liefs Woeffie.
[tr/][
NaamLengteStart gewichtStreefgewichtWeek +-Totaal
Woeffie1,70m93,4kg80kg92,9kg0,5kg
Chrome1,68m62,7kg58kg62,3kg0,4kg
Lovetodance1,73m95,5kg85kg90,2kg5,3kg
Niesjuh1,66m75,5kg68kg77,4kg
Judith1,69m71,5kg65kg69,7kg1,8kg
RodeTandenborstel1,77m91kg80kg90,0kg1kg
TeAmoKiwi1,65m67kg60kg60kg?0kg
Neilra1,69m72kg65kg72,2kg?0kg
Madeliefje19951,69m91kg80kg89,5kg1,5kg
Muzje1,72m76,5kg68kg74,8kg1,7kg


Graag elke maandag je gewicht vetgedrukt doorgeven in het topic zodat ik de tabel up to date kan houden. Mocht je je gewicht tijdelijk niet kunnen doorgeven laat het dan even weten zodat je wel in de tabel blijft staan.
anoniem_63db7a6657e9a wijzigde dit bericht op 26-03-2019 08:48
66.62% gewijzigd
Je weet dat er geen maximaal in een groepje mogen zitten?
Een groepje is voor iedereen beschikbaar.
Hoe vind je het klinken? Je mag niet mee doen je bent nr 11?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meeschrijven, Woeffie.
Ik ben 44 jaar, 1m69 en weeg 92,7 (vanmorgen). Ik zou heel graag naar de 70kg willen maar weet niet of dat haalbaar is dus eerst maar eens naar de 80.

Ik wil niet heel streng gaan lijnen want dat maakt het bij mij alleen maar erger maar wil ook vooral gezond eten, meer bewegen en relaxter worden. Ik houd van wandelen dus ik ga dit jaar voor 1.000km wandelen. En streef naar 10.000 stappen per dag.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meeschrijven, maar niet perse afvallen maar gezonder en gebalanceerder leven (als ik hier dan welkom ben met dit doel). Ik ben vorig jaar 12 kg afgevallen naar 56 kg, zit nu weer rond de 60 en wil proberen consistent te trainen en te eten zodat ik hier 'blijf'.

Ik ben 172 cm.
TanteBedelia schreef:
07-01-2019 09:36
Je weet dat er geen maximaal in een groepje mogen zitten?
Een groepje is voor iedereen beschikbaar.
Hoe vind je het klinken? Je mag niet mee doen je bent nr 11?
Nee dat wist ik niet. Kan me herinneren dat ik vaker in een topic schreef waarin aangegeven werd dat deze vol zat bij x aantal deelnemers vandaar ik het er neer gezet heb
Boannan mooi doel. Leuk dat we ongeveer het zelfde start gewicht en doel hebben om te beginnen.

Weddingpresent natuurlijk ben je welkom. Op gewicht blijven is ook niet makkelijk heb ik gemerkt. Ik heb al op 85kg gezeten en dacht als ik ongeveer zo blijf eten komt het wel goed. Niet dus.

Ik wil wel een tabel invoegen als ik dat voor elkaar krijg. En 1keer per week de gegevens invoeren. Zullen we op maandag dan gewicht doorgeven?
Alle reacties Link kopieren
Een tabel is wel fijn! Ik heb nog niet gewogen, dus dat zal ik dan morgenochtend even doen, voordat ik heb gegeten en gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Ja maandagochtend lijkt me prima!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanuit persoonlijke ervaring tips voor de liefhebbers die willen afvallen en dingen waarop ik keihard onderuit ging.

Vandaag ga ik lekker fietsen in het bos (mountainbike). Daarna wil ik even naar de sportschool voor een billen/benen training. Helaas moet ik aangepast trainen door een blessure, maar ik ga wel creatief zijn dan :lol: Vanavond heb ik dansles met mijn vriend.

Planning qua eten:

O: twee eieren, gebakken in 5 gram boter op één meergranenboterham. Hierop 50gram cottage cheese light en 35 gram kipfilet.

T: cappucino met 100ml halfvolle melk

L: spinazie+banaan+eiwitpoeder+havermout smoothie/shake

T: appeltje

A: stoofpotje met magere runderlappen en heul veul groenten en wat zoete aardappel

T: 1 puntpaprika en thee
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik weeg nu 89 kilo en wil graag naar de 75. Ook ik ben niet zo van de sportschool, maar wil graag wat meer gaan wandelen. Mijn doel is de wandelmarathon over het strand in Zeeland, in oktober.
Oke het begin van de tabel is er. Moest even kijken hoe het werkt aangezien het voor mij de 1e keer is on dat te doen.

@wedding mooi lijstje. Lekker ook die punt paprika.

@Bigdipper welkom ik voeg je toe aan de tabel.
Ik doe graag mee.
Wil heel graag ongeveer 10 kg afvallen. Ben al een kleine week bezig en het gaat goed. Doe niks speciaals, gewoon niet snoepen en iets minder brood eten.
Verder mag ik alles eten, met mate. Zodat ik t vol kan houden. Sporten lukt iets minder vanwege dochter 11 maanden, maar ik probeer elke week een keer te zwemmen met mijn zus.

Leeftijd 27
Lengte 172 cm
Gewicht 82.9
Streefgewicht 72 kg

Succes allemaal.
Eetplanning vandaag:

O: 2 volk boterhammen met halvarine + kaas + dun laagje marmite
koffie
200 ml halfvolle melk

T: appel

L: 300 magere yoghurt met 2 eetl havermout, peer + kiwi
2 crackers met marmite

T: Thee + komkommerschijfjes en tomaatjes

D: Zuurkool met kip-rookworst

T: Thee van Jacob Hooij (afslankthee, helpt tegen hongergevoel)


:) :)
Leuk al een aantal meeschrijvers. Heel veel succes allemaal. Hopelijk kunnen wel elkaar motiveren om ons doel te behalen.

Ik wil eigenlijk minder brood eten. Werk parttime maar doordat ik 3 uur per dag reistijd heb ben ik toch wel lang van huis. Hopelijk snel weer naar de locatie dichterbij huis. Maar dat houd momenteel in dat ik vroeg opsta en dus ontbijt met brood en nog 4 plakjes meeneem. Ergens denk ik dat dat toch niet goed is.

Mijn lijstje momenteel

Ontbijt om kwart over 6 met 2 plakjes brood vaak met dun laagje hagelslag. (Ik vind dat te lekker en is dun belegt)

Tussendoor (half 10 ongeveer)
2 plakjes brood.

Tussen de middag weer 2 plakjes brood.

Warme maaltijd.

Ik drink veel thee, af en toe ice tea green of rivella en suikervrije ranja. En bij het ontbijt melk of karnemelk
Ik wil ook wel meeschrijven.
Ik ben 1.76 en weeg nu 85 kg, en wil graag naar 72kg.

Ik ben een grote eter, maar heb mijn basis voeding al aangepast naar betere en gezondere producten.
Daarnaast volleybal ik 1 a 2 keer in de week, en probeer ik 1 a 2 keer in de week thuis te sporten.
Maar merk dat ik toch wel een extra steuntje kan gebruiken, want het thuis sporten lukt niet heel vaak...
Ik eet 6 sneetjes bruin brood met een smeerpate van Linera en een komkommer overdag.
Daarnaast drink ik 1 tot 2 liter water op een dag en 2 kopjes warme chocolademelk.

Voor vanavond heb ik biefmedaillons en aardappelbolletjes met boontjes op de planning staan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het toevoegen aan de tabel. Ik ben 1.80 lang, dat had ik nog niet doorgegeven.

Mijn eetlijstje vandaag:

O: 4 kleine eimuffins met paprika, ui en spekjes, krieltjes en kerstomaatjes
T: 1 banaan
L: Pompoensoep en tonijnsalade
T: 1 appel met wat noten
D: Wraps met kip en groente
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb net 9,5km gewandeld. Lekker begin. :rolling:
Ik werk momenteel niet dus ik heb daar nu de tijd voor.

Mijn menu voor vandaag:

O: 200gr volle griekse yoghurt met 150gr frambozen en een eetlepel lijnzaad en zonnebloempitten
T: appel
L: omelet van 2 eieren met gerookte zalm, cottage cheese en een halve avocado
T: komkommer met filet americain
D: Jamie 15 minute meal Goudgele kip (kipfilet, groentemix van doperwten, prei en spinazie en ipv aardappel gratin wat de rest eet neem ik knolselderij gratin).
T: 200gr volle griekse yoghurt met een kiwi

Dan kom ik rond de 1.700 cal uit. Dat is best veel. Zeker als je bedenkt dat ik door het vele dieten per dag ongeveer 1.400-1.500 cal verbruik als ik niet extra beweeg. Maar 9,5km wandelen zorgt voor ruim 600 cal extra verbranden dus onder aan de streep kom ik dan in de min. En niet teveel dus dat lijkt me prima.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
@fritsiej ik zet je erbij in de tabel. Wat een heerlijke warme maaltijd krijg jij zeg.

@bigdipper ik zet het erbij.

@boannan wat een flinke wandeling

Ik had vandaag mijn 1e werkdag na de vakantie. Maar het was zo rustig had eigenlijk helemaal niets te doen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie eetlijstjes!

boanan: Ik vind 1700 echt helemaal niet heel veel, zeker als je zo lang hebt gewandeld! Zit je de hele dag op kantoor of moet je wat lopen/staan o.i.d.?
Alle reacties Link kopieren
Weddingpresent schreef:
07-01-2019 14:24
Mooie eetlijstjes!

boanan: Ik vind 1700 echt helemaal niet heel veel, zeker als je zo lang hebt gewandeld! Zit je de hele dag op kantoor of moet je wat lopen/staan o.i.d.?
Ik ben verder niet heel actief. Veel achter de pc en wat boodschappen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee doen! Ik ben een jojo, maar sinds enkele jaren wel 1 met een dalende lijn.. in de eerste 6 maanden oid afvallen en in de tweede 6 maanden komt er steeds langzaam iets bij, maar minder dan dat er af gegaan is.

Mijn streven is 65 kg, ik begin vandaag met 75 kg (bij 172 cm). Vanavond ga ik wandelen met een vriendin. Daarnaast heb ik baan die op sommige dagen heel actief is, en sport ik ip 2x per week!
Mag ik ook aansluiten ?
Bij mij is het ernstig bedroevend. Ik schreef vorig jaar ook mee, maar na een vrij emotioneel heftig jaar weer ik nog precies hetzelfde als toen.... schiet lekker op dus!

Ik ben 1.76 en weeg 92 kg wil voorlopig eerst 10 kg eraf en uiteindelijk onder de 80 eindigen.
Ik kamp met een hernia dus het wisselt hoeveel ik kan bewegen, hoe mobiel ik ben.

We gaan ons best doen !!

Ik heb lifesum als backup, is een prima app.
Welkom allemaal.

Ik heb net de tabel bijgewerkt. Willen jullie zelf even kijken of de gegevens kloppen?

@Zoe wat is lifesum?
.
anoniem_63db7a6657e9a wijzigde dit bericht op 07-01-2019 17:12
Reden: foutje
99.86% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven